Orange Flybox : daluren vanaf nu om 18u ipv middernacht

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Voor mensen die digitale televisie en kabelinternet willen combineren, stelt Orange Love voor. Heb je geen tv nodig? Gebruik je het internet met mate? Pendel je heen en weer tussen je kot en het ouderlijk huis? En wil je een plug-and-playoplossing? Dan is Easy Internet @Home je op het lijf geschreven!

Bovendien haalt 4G tegenwoordig zulke hoge snelheden dat de technologie moeiteloos een internetkabel vervangt. Dankzij een modem en simkaart surf je thuis op het mobiele netwerk van Orange.
Voor de gelegenheid stellen we je ook een gloednieuwe Flybox voor. Die is klaar voor 4G+ en haalt nog hogere snelheden op het netwerk. Je gebruik evolueert, dat beseffen we goed. Je hebt steeds meer data nodig. Voorzag Easy Internet @Home niet in je behoeften? Daarom hebben we de formule helemaal opnieuw uitgevonden.

Orange breidde de daluren uit van 18 tot 6 uur, waar dat vroeger van middernacht tot 6 uur was. Ook het weekend wordt gezien als daluren. En het beste is, je hoeft er niet extra voor te betalen. Voor 20 euro krijg je 130 GB (meer bepaald 30 GB voor overdag en 100 GB voor 's avonds en tijdens het weekend). Heb je geen 130 GB nodig? Dan krijg je voor 15 euro 15 GB.

Over enkele weken stellen we de nieuwe modem en de nieuwe aanbieding op de proef en wijden we er een artikel aan op de blog van Orange.
Ondertussen ontdek je hier alle details van de nieuwe aanbieding.
https://www.orange.be/nl/blog/een-splin ... HydkYKbgs7

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik weet dat er meer postings waren over dit onderwerp maar ik kan die niet vinden ....

Vandaag het officieel bericht ontvangen via e-mail van Orange over de wijziging van de dubbele boost optie.

Tot mijn verbazing bevat dat bericht nieuws. De downloadsnelheid zou zijn opgetrokken tot 225Mbps down.

Bij mij is dat in ieder geval niet zo. Signaalsterkte 50% (meestal is dat 75%). Kom ik de verste verten niet aan. Test gedaan wanneer verbonden via ethernet. (weliswaar met USB2 ethernet adapter maar dat zou tot 480 Mbps moeten gaan)

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

225 is de ideale omstandigheden !
wat zijn deze :

op 20cm van een antenne die 4g+ aankan
dat je aleen op de antenne zit en met niemand moet delen.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

En je zal er ook de laatste modem voor moeten hebben, vermoed ik dan.
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

voila hoe verder je van een mast gaat hoe groter daling snelheid.
Zie maar eens naar je wifinetwerk thuis hoe vlug dat naar beneden gaat als je paar meter achteruit gaat :-D
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Heb mijn Flybox op een kartonnen doos gezet waardoor die 40 cm hoger komt en heb nu 75% signaal en 30Mbps up & down. Misschien dat met een extra externe antenne en een goede afstelling meer mogelijk is.
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3032
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
Bedankt: 265 keer

proximusboyke schreef:225 is de ideale omstandigheden !
wat zijn deze :

op 20cm van een antenne die 4g+ aankan
dat je aleen op de antenne zit en met niemand moet delen.
Is gewoon niet overal even realistisch.

Op het Circuit van Spa tijdens de F1 race vorige zomer 200Mbps+ gehaald. Daar was gewoon genoeg (tijdelijke) capaciteit voorzien. Voor zover ik het Orange netwerk ken is alles tussen de 30 en de 80Mbps realistisch te verwachten.
Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 887
Lid geworden op: 14 jun 2004, 13:31
Locatie: Rotselaar
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 17 keer
Contacteer:

Via de FB post maken zij melding dat er vanaf heden gebruik kan gemaakt worden van de data in heel de EU.

Staat ook vermeld in de blogpost https://www.orange.be/nl/blog/internet- ... uwe-flybox
Everything that has a beginning has an end.
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1252
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 60 keer

Deze op één of andere manier inbouwen in de auto lijkt me wel een leuk projectje. :-)
Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 887
Lid geworden op: 14 jun 2004, 13:31
Locatie: Rotselaar
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 17 keer
Contacteer:

Leuk om met vrienden mee op reis te nemen :-D
Everything that has a beginning has an end.
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2656
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 231 keer

Jelly schreef:Via de FB post maken zij melding dat er vanaf heden gebruik kan gemaakt worden van de data in heel de EU.

Staat ook vermeld in de blogpost https://www.orange.be/nl/blog/internet- ... uwe-flybox
En op de product pagina onderaan :
https://www.orange.be/nl/producten-en-d ... ernet-home
Mobiliteit: voorwaarden

Het gebruik van Easy Internet @Home is niet beperkt tot de woonplaats van de klant. De klant verbindt zich ertoe om zijn Easy Internet @Home-abonnement per factuurperiode niet op meer dan 3 (drie) verschillende adressen te gebruiken zonder voorafgaande kennisgeving. Mocht de klant die regel met de voeten treden, staat het Orange vrij de dienst te onderbreken. Je kan kiezen tussen een formule zonder contract of een formule met een contract van 12 maanden. Als je geen contract neemt, kan je niet genieten van onze aanbiedingen.

Onze prijzen zijn inclusief btw. De niet gebruikte megabytes worden niet overgedragen naar de volgende maand.

Gebruik van mobiel internet in het buitenland

Het gebruik van mobiel internet in het buitenland is niet toegelaten met deze tariefformule. Bijgevolg wordt het gebruik ervan in het buitenland geblokkeerd.

Spreken elkaar wat tegen.
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Opmerkelijke, wel duidelijke, formulering 'met de voeten treden'.

In de blogpost is een foto te zien van de webinterfase van de nieuwe Flybox. Die heeft twee datatellers. Een Belgische en een internationale.
https://www.orange.be/nl/blog/internet- ... uwe-flybox

Mijn Flybox heeft dat nog niet. Firmware is actueel. Ik merkte in die blogpost ook op 'Je hebt alleen maar een stopcontact en 4G-dekking nodig (hoewel in bepaalde gebieden ook 3G compatibel is).'

Dus dit product zou ook soms 3G mogen gebruiken.....?
mgo72
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 888
Lid geworden op: 30 nov 2011, 11:21
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 47 keer
Recent bedankt: 1 keer

Euhm,

In die blog spreken ze over onbeperkt als je overschakelt op Love.

Wat bedoelen ze daar juist mee? Zet zo'n flybox in combinatie met een love abonnement en het is onbeperkt?

Sent from my Pixel 2 using Tapatalk
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2302
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 60 keer
Recent bedankt: 1 keer

Eerste ervaring na testen.
Wifi-verbinding zwark enorm af op enkele meters van de flybox.
Moest hem toch al eens rebooten omdat de mobiële verbinding terugviel op zeer lage snelheden.

Testen via LAN op 4G+: 141 Mbps Down en 19 Mbps Up.
Signaalsterkte wisselt tussen 4 en 5 streepjes.

Waardig alternatief dus. Als ze nog wat sleutelen aan de limieten dan zal dit een waardige concurrentie kunnen zijn voor TN en PX.
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Over de wifi van de Flybox;

ik heb de Archer, vorig model TP link MR200. De wifi is niet echt slecht maar toch wel zwak met een paar muren ertussen.

Is een appartement, Flybox in achterste kamer, netwerkkabel van die kamer langs een andere kamer naar de living. Daar heb ik een 2de TP link router, TL-WR841N.

De Flybox en de 2de router zijn eigenlijk beide op de uiterste buitengrenzen van mijn appartement. De wifi van de 2de simple router-only is krachtiger dan die van de Flybox. Ik gebruik 2.4Ghz omdat veel mijn toestellen enkel dat ondersteunen. Kanaalkeuze is manueel gekozen om zo weinig mogelijk in conflict te liggen met andere netwerken.

Als ik in de kamer zit met de Flybox kan ik perfect de wifi gebruiken van de living. Werkt prima. Omgekeerd kan ik wel verbinden in de living met de wifi van de Flybox maar die is toch wel broos en gaat af en toe wegvallen en herverbinden.

Over de snelheid;
Vanwege de aangekondigde upgrade naar 225Mpbs voor dit product en mijn vastgestelde snelheden stelde ik daar een vraag over aan Orange.

Of dit van toepassing is voor alle klanten of enkel die met het nieuwste 4G+ toestel.
Reactie; Dit is van toepassing op al onze klanten met een double boost nieuwe en oude dus.

Nadat ik liet weten dat ik geen enkele wijziging in snelheid vaststelde na deze upgrade vroeg de Orange support om het toestel te herstarten. En toen dat niets uithaalde een volledige reset te doen. Maakte geen verschil. Dan ging het naar een ander niveau van de support en kreeg ik de reactie;
De 225 Mbps is de maximumsnelheid, niet overal haalbaar.

Geef een seintje Indien het echt traag is, dan stuur ik je dossier met nummer: xxxxxx door naar de technische dienst voor een verdere onderzoek.


Dit is mijn snelheid (ongeveer) via ethernet
Afbeelding

Ik heb het hier bij gelaten. Eigenlijk ben ik best tevreden met die snelheid. Was meer uit curiositeit dat ik er verder navraag over heb gedaan. Ik zou niet weten wat in praktijk het voordeel zou zijn van een hogere snelheid, buiten dat ik sneller mijn quota kan opdoen.

Aanvulling 21u12;
De 10de is de laatste dag van mijn facturatiecyclus en mijn quota was op om 8u45 volgens de sms. Sindsdien heb ik al een 20gb verbruikt en ik sta nog steeds op gewone snelheid. Geen small-band dus. Raar.
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”