Overstappen van Pxms naar Orange = ramp

daydreamke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 281
Lid geworden op: 05 Okt 2012
Bedankt: 11 keer
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer

Overstappen van Pxms naar Orange = ramp

Berichtdoor daydreamke » 12 Jun 2017, 08:52

Mijn vriendin had van haar vorige werkgever een proximus abbonement. Nu heeft ze ander werk waardoor haar nummer is overgezet naar proximus herlaad kaart.
We hebben online een orange abbonement aangevraagd, vorige week de sim kaar ontvangen van orange en de activatie online gedaan (vrijdag namiddag).
Zaterdagmorgen had ze geen ontvangst meer met Proximus dus de orange kaart in de gsm gestopt.
Echter heeft ze momenteel (48u later) nog steeds geen ontvangst op het Orange netwerk. Gebeld naar de helpdesk van Orange maar we worden daar aan het lijntje gehouden. DEze morgen nog eens gebeld en blijkbaar is er een dossier opgemaakt voor de technische dienst waardoor we pas binnen de 5 werkdagen worden verder geholpen.
Iemand een idee hoe we dit sneller kunnen regelen?

Gebruikersavatar
buthead
Premium Member
Premium Member
Berichten: 553
Lid geworden op: 10 Jan 2016
Bedankt: 20 keer
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer

Re: Overstappen van Pxms naar Orange = ramp

Berichtdoor buthead » 12 Jun 2017, 09:02

Heb je gezegd dat dit iets dringend is, dat ze bvb niet meer bereikbaar is voor haar werk ofz..
9/10 krijg je nieuwe sim toegestuurd of beter haal je er één als je een center dicht in de buurt hebt tenzij ze een andere oplossing hebben die ze dan voorstellen anders vrees ik ervoor dat je moet wachten
Internet = Whoppa + WirelessBelgië( todo )
Telefonie/GSM = Orange Dolfijn 15
TV = Stevie Free + Telenet TV

Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5199
Lid geworden op: 05 Feb 2010
Locatie: kortrijk
Bedankt: 250 keer
Recent bedankt: 4 keer
Uitgedeelde bedankjes: 121 keer

Re: Overstappen van Pxms naar Orange = ramp

Berichtdoor proximusboyke » 12 Jun 2017, 09:28

ja ik heb het hier al zo dikwijls gezegd, laat u niet vangen door online omdat het een paar euros hoedkoper is.
Naar een winkel gaan is nog altijd het best.
De kans is klein dat ze u gaan helpen nu in een winkel.
iphone 6s Bizz All-in 12gb
iphone6 orange panter 60 test
nokia 640xl b39 test
iphone 7 plus wigo 15 + cic mobile
Vaste pc i7 6700k+
ASUS Maximus VIII Formula + office 2010 wigo bus 15
toshiba Qosmio X500-11U maxi pack
telenet digitale tv + playmore + playsports
Bizz All-in + series

nete
Pro Member
Pro Member
Berichten: 268
Lid geworden op: 16 Mar 2008
Bedankt: 11 keer
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Re: Overstappen van Pxms naar Orange = ramp

Berichtdoor nete » 12 Jun 2017, 10:58

Is er dan maar één operator waar zoiets simpel naadloos verloopt ?
Bij Mobile Vikings kan je niet naar een verkooppunt gaan, dus alles online.
Verleden week van Orange naar MV: 's avonds de nummeroverdracht geactiveerd, volgende ochtend een mailtje dat het in orde is. En het was inderdaad in orde.

kristofmertens
Pro Member
Pro Member
Berichten: 247
Lid geworden op: 07 Aug 2013
Locatie: Aarschot
Bedankt: 34 keer
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer

Re: Overstappen van Pxms naar Orange = ramp

Berichtdoor kristofmertens » 12 Jun 2017, 11:05

Zelfde voorgehad met de overstap van Proximus naar Orange. Plots viel Proximus weg en daar sta je dan, Orange was nog steeds niet actief. Omgekeerd kon het niet snel genoeg gaan, binnen het uur was de overdracht in orde. Mijn gevoel zegt toch dat dit eerder bij Proximus ligt dan bij Orange.

Aangezien je van het Proximus netwerk reeds afgezwierd bent en nu in handen van Orange zult zijn is het aan Orange je eventueel een nieuwe simkaart te geven. Je oude simkaartnummer waar je online de aanvraag mee hebt gedaan zal toch te annuleren zijn, is maar een aanpassing in hun systeem.
TV: Telenet digitale TV + CI+
Internet: Telenet Whop 100/10
Telefoon: Telenet FreePhone Europe
iPhone 6s: Orange Dolfijn
iPhone 5s: Orange Kolibri

Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3478
Lid geworden op: 17 Nov 2009
Bedankt: 1268 keer
Recent bedankt: 10 keer
Uitgedeelde bedankjes: 223 keer

Re: Overstappen van Pxms naar Orange = ramp

Berichtdoor raf1 » 12 Jun 2017, 11:49

daydreamke schreef:Iemand een idee hoe we dit sneller kunnen regelen?

Via https://twitter.com/orangebenl gaat het sneller.

cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1153
Lid geworden op: 20 Jan 2015
Locatie: Kortrijk
Bedankt: 82 keer
Recent bedankt: 7 keer
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Contact:

Re: Overstappen van Pxms naar Orange = ramp

Berichtdoor cadsite » 12 Jun 2017, 12:32

raf1 schreef:
daydreamke schreef:Iemand een idee hoe we dit sneller kunnen regelen?

Via https://twitter.com/orangebenl gaat het sneller.

Als dat sneller is hou ik mijn hard vast hoe traag de rest gaat...
Ik ben al bezig via twitter sinds 30 mei om gewoon een SIM kaart aan te vragen via hun promotie. :bang: :bang: :bang:

kristofmertens
Pro Member
Pro Member
Berichten: 247
Lid geworden op: 07 Aug 2013
Locatie: Aarschot
Bedankt: 34 keer
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer

Re: Overstappen van Pxms naar Orange = ramp

Berichtdoor kristofmertens » 12 Jun 2017, 13:39

Hun sociale media dienst werkt wel, als je de juiste gebruikt!
Via Facebook krijg ik toch binnen enkele uren reactie.
TV: Telenet digitale TV + CI+
Internet: Telenet Whop 100/10
Telefoon: Telenet FreePhone Europe
iPhone 6s: Orange Dolfijn
iPhone 5s: Orange Kolibri

cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1153
Lid geworden op: 20 Jan 2015
Locatie: Kortrijk
Bedankt: 82 keer
Recent bedankt: 7 keer
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Contact:

Re: Overstappen van Pxms naar Orange = ramp

Berichtdoor cadsite » 12 Jun 2017, 13:56

Oh, reactie genoeg hoor.
Alleen telkens compleet naast de kwestie.

daydreamke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 281
Lid geworden op: 05 Okt 2012
Bedankt: 11 keer
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer

Re: Overstappen van Pxms naar Orange = ramp

Berichtdoor daydreamke » 12 Jun 2017, 14:55

Bedankt voor jullie reacties allemaal. Mijn gevoel zegt ook dat mijn vriendin te snel van het proximus netwerk is afgezwierd en ik denk dat het kwam omdat dit zaterdagmorgen gebeurde (weekend) het tot deze morgen geduurd heeft voor het in orde was.

Sinds deze morgen 10u heeft ze ontvangt op haar gsm. In het vervolg zal ik bij omschakeling dit pas de maandag in gang zetten en niet de vrijdagnamiddag.
Helpdesk is heel goed bij Orange voor de basic zaken. Voor de meer gecomplexeerde is het een ramp (zoals bij elke provider denk ik).

Groetjes Peter

KRL100
Premium Member
Premium Member
Berichten: 485
Lid geworden op: 22 Sep 2008
Locatie: Diksmuide
Bedankt: 21 keer
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer

Re: Overstappen van Pxms naar Orange = ramp

Berichtdoor KRL100 » 13 Jun 2017, 14:30

daydreamke schreef:
Helpdesk is heel goed bij Orange voor de basic zaken. Voor de meer gecomplexeerde is het een ramp (zoals bij elke provider denk ik).

Groetjes Peter


Gewoon meteen aandringen om de zaak te escaleren naar 2de lijns helpdesk, first line kan/mag zo goed als niks aanpassen. Bij die 'hogere' helpers kunnen ze véél meer, met rechtstreekse toegang!
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be

Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 907
Lid geworden op: 17 Sep 2012
Locatie: Brasschaat
Bedankt: 75 keer
Recent bedankt: 6 keer
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer

Re: Overstappen van Pxms naar Orange = ramp

Berichtdoor petrol242 » 1 week 6 dagen 2 uur geleden (05 Aug 2017, 15:21)

Overstappen is inderdaad niet zo simpel.
Verleden zondag vraag ik online een herlaadkaart aan voor Tempo Giga. Ik had op mijn MV kaart nog zo'n 7 euro dus dacht het nog wel even uit te kunnen zingen zonder oplading. Pas donderdag krijg ik de kaart aan en kan ik eindelijk online het formulier invullen om mijn nummer van MV over te dragen. Je hebt daar immers de gegevens van de nieuwe sim kaart voor nodig. Waarom dat niet ineens bij het bestelproces kan, weet ik ook niet. Ondertussen had ik die 7 euro er doorgejaagd door een eigen stommiteit.

Enfin, het nummer zou overgezet worden 24 uur nadat het in het "systeem" verwerkt is. Vanmiddag nog steeds geen sms ontvangen dus bel ik naar de helpdesk. Na 8 minuten krijg ik iemand aan de lijn die blijkbaar niet goed verstond wat het probleem was. Uiteindelijk had hij het dan toch door en werd ik 3 minuten in hold gezet. Nadien wist hij me doodleuk te vertellen dat mijn nieuwe sim actief staat en dat er geen aanvraag voor nummerbehoud was ingediend. Toen ik hem erop wees dat ik een bevestigingsmail gekregen had over het nummerbehoud werd ik weer voor 4 minuten in hold gezet. Toen wist ie me te vertellen dat ik gewoon geduld moest hebben.

Ik vermoed dus dat ze me niet in het "systeem" gezet hadden en dat de procedure vanmiddag pas is opgestart. Tot nu toe nog steeds geen nummeroverdracht...
Edpnet 85/20 vectoring met FritzBox 7360 (v1) met firmware 06.31
Voip uit: VoipTiger, ook mobiel
Voip-in : Edpnet
FritzFon MT-F
Nas4Free en Synology DS213
Good old Debian en Linux Mint
Visiosatschotel Vu+Duo met OpenPLi op Astra 19.2 23.5 en 28.2
Kabel TV Telenet

boonpwnz
Plus Member
Plus Member
Berichten: 155
Lid geworden op: 05 Jul 2017
Bedankt: 5 keer
Recent bedankt: 4 keer
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer

Re: Overstappen van Pxms naar Orange = ramp

Berichtdoor boonpwnz » 1 week 6 dagen 1 uur geleden (05 Aug 2017, 16:19)

Naar Mobile vikings, scarlet en VOO mobile geen probleem gehad. Enkel bij proximus echt een groot probleem.

1 keer wel meegemaakt dat ik mijn gsm abbonement bij proximus had opgezegd en natuurlijk kun je dan je nummer niet overdragen dus gebeld naar proximus om het nummer actief te zetten om dan over te dragen naar Mobile vikings...

Dat laatste was wel mijn fout. en eens meer dan een weekje zonder netwerk zitten brengt rust :D

Maar heb het al anders gehad met proximus nog niet zo lang geleden.

Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 907
Lid geworden op: 17 Sep 2012
Locatie: Brasschaat
Bedankt: 75 keer
Recent bedankt: 6 keer
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer

Re: Overstappen van Pxms naar Orange = ramp

Berichtdoor petrol242 » 1 week 3 dagen 20 uur geleden (07 Aug 2017, 21:04)

En ondertussen is mijn nummer nog steeds niet over gezet. Vanmiddag ben ik naar een Orange center geweest, omdat ik het antwoord van dat call center voor geen bal vertrouw.
In het Orange center werd bevestigd dat mijn aanvraag correct was ingediend maar konden ze mij niet vertellen waarom het proces niet in gang is gezet. Er is een "top priority" dossier aangemaakt om de zaak eventueel te versnellen. De persoon in het center wist me trouwens doodleuk te bevestigen dat Orange met Tempo Giga een beetje in de maag zit. Het verklaart in ieder geval de malaise die ik nu ondervind.
Edpnet 85/20 vectoring met FritzBox 7360 (v1) met firmware 06.31
Voip uit: VoipTiger, ook mobiel
Voip-in : Edpnet
FritzFon MT-F
Nas4Free en Synology DS213
Good old Debian en Linux Mint
Visiosatschotel Vu+Duo met OpenPLi op Astra 19.2 23.5 en 28.2
Kabel TV Telenet


Terug naar “Orange (Mobistar)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast