Mobiele data invloed op batterij

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
tb0ne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1020
Lid geworden op: 24 aug 2012, 11:49
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 85 keer

Mijn Iphone heeft sinds een een goede week last van een zware battery drain, 100% opgeladen op het nachtkastje, tegen de ochtend rond de 20% over.
Geen jailbreaks of andere zaken actief, ook niets speciaal gedaan waaraan ik denk, toestel is wel paar jaar oud maar de batterij heeft nog steeds peak performance capacity en zo een achteruitgang op een week tijd lijkt mij onwaarschijnlijk.
Ik ben Scarlet klant, dus het Proximus netwerk.
Als ik mobiele data uitschakel verlies ik maar 10% tijdens de nacht dus ik trek de conclusie dat het daaraan ligt.
Ontvangst is niet super hier maar dat is het al lang, ik heb het probleem ook elders dus echt locatiegebonden is het ook niet.
Iemand soortgelijke ervaringen?
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6437
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Hét meest belastend voor je batterij is de 3G/4G antennes in een mobiel apparaat die steeds een beter signaal zoeken als het huidig signaal onder een bepaalde waarde ligt. Je ziet op alle modellen de % zo van je batterij afvliegen.

Lijkt mij dus heel normaal, probeer eens met te forceren op 3G of zelfs 2G 's nachts (notificaties hebben écht helemaal geen bandbreedte nodig). Of zelfs gewoon flight mode aanzetten 's nachts.
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
jorisx
Premium Member
Premium Member
Berichten: 490
Lid geworden op: 31 okt 2010, 11:30
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 43 keer

Hier ook Proximus-klant en binnen in huis is de ontvangst niet goed, met als gevolg dat ook hier de batterij snel leegloopt. Ik heb hem nu standaard op 2G staan, en als ik via data iets moet opzoeken dat wat data verbruikt, zet ik hem wel even op 4G.
Jammer genoeg nog geen app (of via tasker) gevonden hoe je automatisch tussen 2G en 4G zou kunnen schakelen.
Bij mij betreft het een Android-phone, maar zou geen verschil mogen uitmaken ivm batterijvebruik bij slechte 4G-ontvangst.
tb0ne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1020
Lid geworden op: 24 aug 2012, 11:49
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 85 keer

Ik heb in het verleden het 2G truukje nog toegepast maar voor zover ik zie lukt dat nu niet, carrier file verbergt die opties denk ik.
Punt is dat het pas sinds een week zo is, daarvoor had ik dat probleem niet en stond 4G ook altijd aan.
tb0ne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1020
Lid geworden op: 24 aug 2012, 11:49
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 85 keer

Het ligt dus aan VoLTE, 4G enkel voor data activeren zorgt terug voor normaal verbruik...
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”