De eindeloze lijdensweg van een foute Proximus-factuur

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

Tja, hoeveel geduld kan een mensen hebben.... :-(

Ook al heb ik prepaid, toch check ik regelmatig 'my orange' app, om te zien of er geen data weg is en ik kort op de bal speel.

http://m.datanews.knack.be/ict/nieuws/d ... 76369.html
Twitter: https://twitter.com/datanews_nl/status/1021368190444634112
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Het zou mogelijk moeten zijn om tegenfacturen uit te schrijven ter compensatie voor alle tijd en miserie.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Als er 1 ding zeker is bij proximus is dat je ALTIJD wanneer je factuur krijgt het onderzoekt.

Het gaat meer mis dan correct...
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8248
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 522 keer
Recent bedankt: 12 keer

Een container huren, in het midden van de nacht voor de ingang van de garage van de Koning Albert II-laan zetten zodat niemand binnen kan rijden, uw GSM nummer (best geen Proximus nummer) als contact erop zetten.

Wanneer ze 's morgens bellen hen van het kastje naar de muur sturen en wijzen op hun openstaande facturen bij uw containerfirma waarvan het systeem "helaas niet kan zeggen waar ze vandaan komen en of ze uberhaupt wel ten laste van Proximus zijn of niet".

Zeker niet vergeten de verbinding ook eens "per ongeluk" te verbreken tijdens de wachtmuziek.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

Proximus-bazin Dominique Leroy heeft begin dit jaar bij De Inspecteur op Radio 2 toch gezegd dat Proximus gedurende heel 2018 elke dag een verse ketel administratieve soep ging maken.

Een verwittigd man... is dit jaar geen klant bij Proximus.
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 789
Lid geworden op: 04 jan 2007, 01:06
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 71 keer

satsurfer schreef:Tja, hoeveel geduld kan een mensen hebben.... :-(

Ook al heb ik prepaid, toch check ik regelmatig 'my orange' app, om te zien of er geen data weg is en ik kort op de bal speel.

http://m.datanews.knack.be/ict/nieuws/d ... 76369.html
Twitter: https://twitter.com/datanews_nl/status/1021368190444634112
Ken iemand die nog betaald via overschrijving , dit al gedurende jaren.
7 jaar geleden naar nieuw adres verhuisd.
Dit jaar blijkbaar al 3 facturen op oud adres.
De ene maand correct adres , de andere maand oud adres.
De aanmaningen komen wel toe op nieuw adres.
Wie wil bij zoiets nog klant zijn ?
Och ja we zijn der al jaren bij als antwoord.
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Administratieve problemen kunnen zware gevolgen hebben. Heb eens een burger aan de lijn gehad die een supermarkt had, zelfstandige. Door een administratieve vergissing ging de post van de elektriciteitsrekening plots naar het adres van het magazijn waar geen brievenbus was. De post ging verloren.

Particulieren worden bij wanbetaling niet zomaar afgesloten maar een contract op naam van een zaak wel. Een supermarkt zonder stroom. Winkel gesloten, kost personeel, diepvriezers die aan het ontdooien waren, koelkasten zonder stroom.

De flow is dan -> zo snel mogelijk de rekening betalen aan de energieleverancier die dan het signaal aan de netbeheerder moet geven dat die leverancier de verantwoordelijkheid opneemt voor die meter en dat die terug open mag gezet worden.

De energieleverancier gaat die opdracht in principe niet willen geven zolang die betaling niet geboekt is bij hen. De netbeheerder gaat die heractivering moeten inplannen in het werkrooster.

Ik weet niet hoe het afgelopen is maar normaal kon dit snel meerdere dagen duren eer het terug in orde was. En als er dan nog een weekend tussen zit ....

Beste hoop voor die zelfstandige was dat er eerst bij de energieleverancier en daarna bij de netbeheerder iemand zou zijn die kon/mocht/het aandurfde buiten procedure te treden en manueel iets te willen forceren. Maar dat is iets wat tegenwoordig steeds zeldzamer is omdat of medewerkers zoiets niet aandurven of omdat het systeem technisch het gewoon niet wil toelaten.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

het kan ook omgedraaid
na een lijdensweg van een half jaar om fiber binnen te krijgen is dat gelukt
mo het systeem is tilt geslagen


volgens proximus zitten m'n ouders nog steeds in de procedure om fiber te krijgen, af en toe bellen er nog steeds techniekers, en dus is hun factuur momenteel 20 euro voor alles want ze hebben volgens de computer geen fiber en ook geen tv meer :)

da's al maanden bezig en ze hebben proximus per aangetekend schrijven op de hoogte gesteld 3 maand geleden, die 7 euro kon er nog af, 20 voor 2 gsm abo's, tv, fiber is ni zoveel
datakiller
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 769
Lid geworden op: 01 jan 2018, 18:00
Locatie: Aalter
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 37 keer

CCatalyst schreef:Een container huren, in het midden van de nacht voor de ingang van de garage van de Koning Albert II-laan zetten zodat niemand binnen kan rijden, uw GSM nummer (best geen Proximus nummer) als contact erop zetten.
Zoals dit dus :-D
Telenet ONE: https://www.speedtest.net/my-result/d/7 ... 3afbda.png
Telenet ONE for one (mobiel): 300kbps in Gent-Sint-Pieters :-D maar de upload is wel gewoon 20Mbps
ulixes
Plus Member
Plus Member
Berichten: 151
Lid geworden op: 21 sep 2002, 22:46
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 6 keer

Facturatie is hier ook een ramp.

Ik heb een Familus pack. Normaalgezien is "free calls national" (het vroegere happy time) standaard geactiveerd op de vaste lijn. Maand na maand wordt echter elke oproep aangerekend, daluur of niet. Elke maand moet ik de klantendienst bellen, waarna ze een creditnota opstellen.

Een uitleg waarom ze niet gewoon die free calls national activeren, krijg ik niet. Evenmin kunnen ze verklaren waarom ik het zelf niet kan activeren via MyProximus (geeft telkens een boodschap dat het "wegens een technisch probleem niet mogelijk is om deze toepassing te raadplegen"). Ze hebben mijn MyProximus account al verwijderd, en opnieuw laten aanmaken: verandert niks (integendeel: op een bepaald moment kon ik zelfs mijn facturen niet meer raadplegen, dat hebben ze dan wel terug goedgekregen :D).

Dat alles na een moeizame omschakeling van Telenet, waarbij Proximus ondanks gebruik van EasySwitch en een expliciet verzoek tot nummerbehoud me tóch een nieuw nummer heeft gegeven. Als magere compensatie voor dat ongemak kreeg ik één maand gratis telefoon (korting van 23€), maar wat bleek: op de eerste factuur was die 23€ er bijgeteld ipv afgehouden!

Zo'n farse heb ik nog nooit meegemaakt. Nog een geluk dat het product zelf vlekkeloos werkt, anders lag Proximus hier al lang terug buiten.
Jozs
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 35
Lid geworden op: 20 jan 2015, 21:10
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 4 keer

Ben al 2 jaar weg bij proximus omdat ik meerdere keren per maand de klantendienst moest contacteren omwille van foute facturen.

Die moeheid in dat artikel is zo herkenbaar. Proximus moet mij nog steeds geld omwille van deze foute facturen, maar het interesseert mij niet meer. Ik blijf gewoon zeer ver weg van dit bedrijf. Is dus duidelijk nog steeds hetzelfde.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Wanneer een eerste reactie van PX geen voldoening geeft, dan onmiddellijk contact opnemen met de ombudsman voor telecom! Een betere metode is er niet (eigen ervaringen)...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Het verhaal uit dat artikel is wel herkenbaar, mijn nummer werd ook eens plots afgesloten, nooit duidelijkheid gekregen waarom want ik had geen openstaande bedragen. Hele miserie om het terug te krijgen (gelukt viavia en mede dankzij mensen hier op het forum).
En vandaag nog maar eens gebeld omdat alweer geen korting op de factuur stond waar we recht op hadden. Men vrouw is stilaan overtuigd van zonder tv verder te gaan, dan gaan we waarschijnlijk voor EDPNet. Zit wel geen tv bij maar we betalen dan ook maar de helft van nu.
Kirun
Member
Member
Berichten: 64
Lid geworden op: 12 jul 2018, 23:13
Bedankt: 5 keer

Één adres: ombudsdienst telecom

Dat duurt wel enkele weken tot maander eer je reactie krijgt, maar enkel dat kan proximus tot nadenken stemmen...
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

Kirun schreef:Één adres: ombudsdienst telecom
Dat duurt wel enkele weken tot maander eer je reactie krijgt, maar enkel dat kan proximus tot nadenken stemmen...
aangezien alles geautomatiseerd is heb je dus al ettelijke tientallen euro's aan vermaningskosten en hang je, voor die vd ombudsdienstmannen reageren.
en die zullen nooit te laat reageren, zie maar in de kleine lettertjes links of rechts
in onze juridische wereld is het tenslotte ook zo dat alles los van mekaar moet bekeken worden, daar geilen juristen op

een verkeerde factuur is dossier a
aanvechten is juridisch dossier b
neit/te laat betalen is juridisch dossier c

je mag bij a gelijk hebben maar ga je in de fout bij c hang je nog steeds qua kosten

ik zou het ook graag zien dat ik m'n eigen uurkosten in rekening mag brengen als proximus en co de boel verknoeien
kunt g tegne proximus zeggen:" ik heb zoveel uur aan de telefoon gehangen, facturen uitgespit,... dat is dan 30/u X 3u
uiteraard trek ik de kost vd 2 aangetekende brieven mee vd volgende factuur af
efari
Member
Member
Berichten: 82
Lid geworden op: 10 sep 2015, 21:49
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 6 keer

Ik ken iemand die:
  • Eerst mobilus abbo had (5GB, 25€ per maand)
  • Dan aanvraag deed om tuttimus te nemen (inclusief dataverdubbeling naar 10GB voor mobiel)
  • Dag erna die aanvraag afgezegd, wilde toch geen tuttimus.
  • Zijn mobiel abbo bleef toch op 10GB, voor dezelfde 25€ per maand
  • Een maand later extra factuur van 25€, die eigenlijk al betaald was via domiciliering. Die domweg betaald.
  • Maand erna gewone factuur (want domiciliering werd blijkbaar afgezet tijdens de annulering van bovenstaande) van 25€ +10€ administratieve kosten want de vorige factuur werd blijkbaar te laat betaald (alhoewel dit was afgehouden via domicilering.)
  • gebeld naar facturatiedienst. Creditnota ontvangen voor 25€ en 10€
Dus situatie achteraf: niets te veel betaald, maar wel gratis verdubbeling van mobilus data :)

(Als iemand van Proximus dit leest: bovenstaande is fictief. Geen nood om dit recht te zetten)
Kirun
Member
Member
Berichten: 64
Lid geworden op: 12 jul 2018, 23:13
Bedankt: 5 keer

Via de ombudsdienst kan je weldegelijk een vergoeding bekomen.

Ons is toen 12 maanden korting toegezegd,
die korting loopt nu 2 jaar later nog steeds...
Winnie
Member
Member
Berichten: 69
Lid geworden op: 01 apr 2018, 21:04
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

Ik vrees dat het gros van hun klanten betaald zonder omzien.

Dat is dus zuivere winst voor proximus door interne fouten bij proximus
Zo een praktijk zou strafbaar moeten zijn!
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”