KLACHT!

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
LienD1984
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 jul 2018, 14:57

Ik had mijn zoon dit jaar beloofd dat hij vanaf juni - voor zijn Plechtige Communie - een abonnement zou krijgen, een eigen GSM-nummer! Ik had online - op de website van Proximus zelf!!! - gelezen dat ik een nummer GRATIS kon kiezen (de laatste 6 cijfers althans) dus wou ik een gemakkelijke nummer voor mijn zoon. Ik had dit ook via de Messenger Facebook Chat van Proximus nagevraagd. Ze wisten eerst van niets, maar nadien vertelden ze me dat dit mogelijk was maar ik eerst een random nummer moest aanvragen en daarna dit kon laten veranderen. Zo gezegd, zo gedaan. Op 22 mei het abonnement aangevraagd, zodat ik ZEKER op tijd was om mijn zoon zijn nummer te geven op 1 juni! (want hij keek er al erg naar uit) Nummer aangevraagd, alles goed verlopen. (wel even moeten wachten op de simkaart, blijkbaar ergens blijven hangen) Via de chat enkele gemakkelijke nummers gecontroleerd op beschikbaarheid en ééntje was nog beschikbaar, super! Ze gingen dit voor mij aanpassen en alles zou in orde komen maar kon wel 24u duren. Echter bleef dit maar aanslepen, en verschillende keren via de chat hen gecontacteerd om te vragen waarom dit niet in orde kwam. Ze bleven maar zeggen dat het in orde zou komen, ze waren ervoor aan het kijken en gingen me op de hoogte houden: NIET DUS! Na verschillende (lees: tiental keer) vragen - waarvan verschillende keren zelfs gewoon geen antwoord gekregen - begon ik toch wat kwaad te worden, want ondertussen waren we 2 weken verder. Klacht via Proximus ingediend, na 10 werkdagen zou ik antwoord krijgen hierover: opnieuw NIET DUS! Uiteindelijk kreeg ik dan de reactie dat het nummer onterecht werd toegewezen als zijnde beschikbaar en ik deze nummer dus niet kon krijgen - 3 weken nadat ik hem had aangevraagd!!! (zoon was MEGA teleurgesteld uiteraard) Ze gingen kijken voor een oplossing of compensatie en zouden me opbellen: en wederom, NIET DUS! Ik kreeg op de chat ook GEEN antwoord meer. Begin juli dan gebeld naar de klantendienst: eerste mevrouw die ik aan de lijn kreeg was ENORM ARROGANT tegen mij, en zei dat dit NIET kon om zelf een nummer te kiezen, daarmee basta. Door haar verschrikkelijke attitude heb ik zelf de telefoon toegesmeten. Teruggebeld en toen had ik een vriendelijke dame aan de lijn, zij vertelde me opnieuw een ander verhaal, het was mogelijk maar zou een kleine €200 kosten. Ze zou me helpen maar lijn werd verbroken. (toevallig?) Daarna teruggebeld, 3de mevrouw was zeer vriendelijk en hulpvaardig maar opnieuw een ander verhaal: het was mogelijk maar zou me €30 kosten en eigenlijk kon ik niet echt kiezen, ik zou gewoon een "andere" nummer krijgen. Ze zou een klacht indienen, tot op heden niets gehoord. Vorige week wel telefoon gekregen van een mevrouw van Proximus die even wou informeren waar ik dat had gezien van die gratis nummer, haar uitgelegd en ze heeft dit ook effectief gezien op hun website. Ze zou me de dag nadien terugbellen, en je kan het al raden: niemand meer gehoord. Daarnet via de Proximus website (chat) contact opgenomen, want MyProximus werkt dus al enkele weken niet meer van mijn zoon zijn nummer, en opnieuw hetzelfde liedje: ze gaan me terug contacteren... Ik ben het BEU, ik ben het MOE, ik begin echt KWAAD te worden want ik word aan geen kanten geholpen! Constant van het kastje naar de muur, niemand die me een oplossing geeft, integendeel zelfs, ik kreeg 4 verschillende antwoorden!!! Ik wil nu gewoon voor eens en voor altijd geholpen worden of een DEFTIGE compensatie krijgen! (en geen schamele tussenkomst, want heb er nu verdorie al VEEL tijd aan verspild voor NIETS!)

Waar kan ik in godsnaam terecht hiermee?
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7916
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer
Recent bedankt: 1 keer

Het durft al eens fout lopen, niet alleen bij Proximus. Maar vertel eens: waarom zou jij een compensatie moeten krijgen? Je hebt nog niks voor elkaar gekregen bij Proximus en je wilt al geld zien??? Zo werkt het helaas niet.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
LienD1984
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 jul 2018, 14:57

Time is money, moest je enig idee hebben wat voor tijd ik hier al aan heb gespendeerd...
En die compensatie zouden ze nu zelfs nog mogen laten voor wat het is, ALS ik die nummer naar keuze GRATIS krijg zoals vermeld op hun website...
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1460
Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
Uitgedeelde bedankjes: 370 keer
Bedankt: 155 keer

Het is inderdaad iets dat ze verkopen:
https://www.proximus.be/nl/id_cr_moptim ... ment-.html

Kost 198 euro, en waarschijnlijk is dat ook de reden dat het zo weinig gebruikt/gekend is.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Wat jij wilt is een zogenaamd bronzen, zilveren of gouden nummer.

Kort gezegd, een gouden nummer is een nummer dat makkelijk te onthouden is voor iedereen : bvb 0475 500 500
Een zilveren nummer is een nummer dat makkelijk te onthouden is voor jezelf en waarvan jezelf alle cijfers mag kiezen na de prefix. Bvb naar je geboortedatum (0475 22 04 81) of naar je vast nummer (vast nummer is bvb 09 225 82 14, dan je gsm nummer dan 0475 25 82 14).

Beide natuurlijk op voorwaarde dat dit nummer nog vrij is!

Als ik jouw uitleg lees, dan wil je een gouden nummer, en dat kost geld ... 199 euro.
https://www.proximus.be/nl/id_cr_moptim ... ment-.html

Op bvb 2dehands.be verkopen diverse mensen simkaarten waar een makkelijk nummer reeds aan verbonden is. Je kan misschien beter zo een SIM kaart kopen en dat nummer laten overdragen naar Proximus. Je kan altijd een klacht indienen, maar denk dat deze weg het makkelijkste is.

https://www.2dehands.be/telecommunicati ... /simkaart/

Wat je ook kan doen : ga naar een shop als mediamarkt, carrefour, ... en zoek zelf een nummer dat je leuk vind.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
LienD1984
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 jul 2018, 14:57

Gray schreef:Het is inderdaad iets dat ze verkopen:
https://www.proximus.be/nl/id_cr_moptim ... ment-.html

Kost 198 euro, en waarschijnlijk is dat ook de reden dat het zo weinig gebruikt/gekend is.
Ik wil die SILVER combinatie, de 6 laatste cijfers naar keuze, wat dus volgens hun site gratis is...

<<<Silver: een combinatie van 6 cijfers naar keuze. Neem bijvoorbeeld enkele nummers van je vaste lijn (bijvoorbeeld: 047X XX 87 93, als je vaste-lijnnummer 02 xxx 87 93 is). Dit is helemaal gratis.>>>
Luboli
Pro Member
Pro Member
Berichten: 385
Lid geworden op: 06 jan 2017, 02:40
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 60 keer

Ze verkopen dat inderdaad, maar er staat toch wel dat je gratis 6 nummers mag kiezen:
Silver: een combinatie van 6 cijfers naar keuze. Neem bijvoorbeeld enkele nummers van je vaste lijn (bijvoorbeeld: 047X XX 87 93, als je vaste-lijnnummer 02 xxx 87 93 is). Dit is helemaal gratis.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Dat regel je best in een Proximus shop.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Modbreak:
Offtopic
Afbeelding
/WallOfText-KeyboardsHebbenReturnkeys
Ik snap niet wat ik moet verstaan onder een moeilijk nummer, het zijn begot 6 digits die te onthouden zijn. 10 als je de pin van je gsm ook telt.
Soms staan hier eenvoudige nummers te koop, mensen lijken er waarde aan te hechten :? voor een oplossing in deze trend is eens langsgaan in de shop de beste keuze denk ik, ik heb gemerkt dat dit bij de meeste problemen wel het geval is bij Proximus.

Compensatie voor het niet verkrijgen van een eigen gekozen nummer dat iemand aan de telefoon beloofd heeft dat zal niet lukken vrees ik.
Laatst gewijzigd door TiTanium 11 jul 2018, 19:41, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: Zie modbreak!
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Een makkelijk GSM nummer heeft zeker een waarde. Maar of dit een waarde heeft voor een kind is een andere vraag (welke wij ons niet hoeven te stellen, dit is aan de ouders).

Stel : je bent door een straat aan het rijden en je ziet een huis waar je info over wilt. Er staat zo een groot bord aan het raam met daarop : info? Bel 0485 123 123. Of : info? Bel 0472 94 37 15. Welk zou je in een flits gezien en onthouden hebben? Juist :-)

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
LienD1984
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 jul 2018, 14:57

MClaeys schreef:Ik snap niet wat ik moet verstaan onder een moeilijk nummer, het zijn begot 6 digits die te onthouden zijn. 10 als je de pin van je gsm ook telt.
Soms staan hier eenvoudige nummers te koop, mensen lijken er waarde aan te hechten :? voor een oplossing in deze trend is eens langsgaan in de shop de beste keuze denk ik, ik heb gemerkt dat dit bij de meeste problemen wel het geval is bij Proximus.

Compensatie voor het niet verkrijgen van een eigen gekozen nummer dat iemand aan de telefoon beloofd heeft dat zal niet lukken vrees ik.
Tja, ik hecht hier waarde aan, wou iets gemakkelijk voor mijn zoon met zijn geboortedatum, en ze hadden me dus gezegd dat dit mogelijk was... Dit is ook net het punt, ik wil dat (of je dit nu stom vind of niet) en ze bieden het op hun website aan. Maar ik kreeg van hen 4 verschillende antwoorden, ze beloven me telkens terug te contacteren, ze helpen me gewoon niet... Ondertussen bijna 2 maanden verder, is toch niet meer normaal?

En die compensatie, dat nu nog ter zijde zelfs... Ik wil gewoon geholpen worden!
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Lien : ik zou je aanraden om navraag te doen bij een proximus shop (of via astel.be, deze kunnen dat bvb ook na gaan) maar besef goed dat de kans héél groot is dat vele nummers reeds in gebruik zijn! Proximus heeft de hele 047x reeks en de 0460 reeks ... Dus in totaal 11 nummers waar jouw zoon zijn geboortedatum in past. Dit is een zeer kleine kans ...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
LienD1984
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 jul 2018, 14:57

Bedankt voor de tip, ik zal eens navraag doen in een PXS shop, wie weet...
En het mag ook een variatie zijn met de geboortedag & maand en 00 er nog bij ofzo, ik ben nog ZO moeilijk niet hoor... :P
Laatst gewijzigd door TiTanium 11 jul 2018, 19:42, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: FullQuote aangepast.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Het is ook mogelijk, het staat op de site, dus gewoon langs de winkel langs gaan. Aan de telefoon valt niet te controlleren wat ze effectief uitvoeren en wat niet. En daar zijn ze niet altijd op de hoogte van wat ze daar allemaal aanbieden (die helpdesk feature is niet exclusief voor Proximus). In de winkel kan je indien ze het niet weten nog zelf aanduiden waar het staat en ze in de juiste richting duwen.

Als de helpdeskmedewerker een wall of text ontvangt op de Facebook chat zoals hier staat dan snap ik dat er geen antwoord op komt. Aan de telefoon kreeg je net als hier het antwoord dat het 200 Euro zou kosten, gewoon omdat de vraag niet duidelijk overkomt. In een winkel face2face gaan praten gaat hier al veel aan veranderen. Ik spreek uit ervaring want ik heb zelf zo een issue van meer dan een maand recht getrokken op een half uurke in de winkel.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

LienD1984 schreef: Bedankt voor de tip, ik zal eens navraag doen in een PXS shop, wie weet...
En het mag ook een variatie zijn met de geboortedag & maand en 00 er nog bij ofzo, ik ben nog ZO moeilijk niet hoor... :P
Neem ook even mijn voorgaande tip ter harte. Het zal dan niet de geboortedatum zijn van je zoon, maar bvb 0488 266 377 is ook niet van het moeilijkste hé.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

LienD1984 schreef:Waar kan ik in godsnaam terecht hiermee?
Bij de Ombudsman Telecom: http://www.ombudsmantelecom.be/
Dit kan echter ook weer een tijdje duren voor het opgelost wordt, maar je bent wel zeker dat je klacht op correcte manier zal behandeld worden.

Een snellere oplossing bestaat ook:
1) In levende lijve naar een Proximus-winkel gaan en eisen dat men jou het gewenste nummer toekent, indien dit niet ter plaatse en onmiddellijk kan geactiveerd worden meteen het volledige abonnement annuleren
2) Andere telecomwinkels bezoeken, desnoods vraag je de medewerker om in de stock tussen alle prepaid simkaarten te zoeken naar een telefoonnummer dat het beste overeenstemt met je eis


Conclusie: er worden onbekwame mensen tegen minimumlonen tewerkgesteld in callcentra van telecomoperatoren, je moet al geluk hebben dat daar iemand werkt waarbij telecom of klantentevredenheid oprecht zijn of haar passie is.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6111
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

Kan je eerst eens aantonen waar op hun site er beloofd wordt dat je dat GRATIS kan kiezen?
Dat zou al een mooi begin zijn.

Daarnaast kan je inderdaad véél gemakkelijker gewoon naar een shop gaan en vriendelijk vragen welke nummers ze binnen hebben, zo hebben wij ons vast nummer gekozen uit een stapeltje.
LienD1984
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 jul 2018, 14:57

https://www.proximus.be/nl/id_cr_moptim ... ment-.html

<<<Silver: een combinatie van 6 cijfers naar keuze. Neem bijvoorbeeld enkele nummers van je vaste lijn (bijvoorbeeld: 047X XX 87 93, als je vaste-lijnnummer 02 xxx 87 93 is). Dit is helemaal gratis.>>>
Laatst gewijzigd door TiTanium 11 jul 2018, 19:43, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: FullQuote aangepast.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6111
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

Afdrukken en ermee naar een shop gaan, aan de lijn gaat zoiets toch niet lukken vrees ik.
murdock447
Pro Member
Pro Member
Berichten: 353
Lid geworden op: 28 sep 2008, 12:29
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 25 keer

er staat wel bij dat het niet geldig is voor een abonnement dat deel uitmaakt van een pack.....ik weet niet of dit hier het geval is....


Kies je nummer
•Gold: kies een nummer dat iedereen makkelijk kan onthouden (bv. 047X 200 200). De prijs is € 198.
•Silver: een combinatie van 6 cijfers naar keuze. Neem bijvoorbeeld enkele nummers van je vaste lijn (bijvoorbeeld: 047X XX 87 93, als je vaste-lijnnummer 02 xxx 87 93 is). Dit is helemaal gratis.
​Bel onze klantendienst om deze optie te activeren

Niet geldig voor gsm-abonnementen in een pack.
kurtcockaert
Plus Member
Plus Member
Berichten: 214
Lid geworden op: 04 sep 2012, 20:37
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 17 keer

Ik heb indertijd een Mobistar Tempo kaartje gekocht met een gemakkelijk nummer. Dat is de enige manier om gratis een gemakkelijk nummer te verkrijgen. Koop gewoon een prepaid kaart van eender welke provider en zet dat dan over naar een provider van jouw keuze.
Vandaag de dag werken ze allemaal met call centers. Ikzelf heb dikwijls meer verstand van wat ze verkopen dan de persoon die ik aan de lijn krijg. We willen allemaal goedkoop en dus komt de goedkope "service" er ook bij.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Ah dat is niet de enige manier hoor. Via twitter en facebook heb ik t gevoel dat ze snel reageren, zonder enig probleem. Ik heb diverse makkelijke nummers liggen (sms gateways) en voor een aantal heb ik effectief betaald, een aantal anderen heb ik bij Orange de 4 laatste cijfers laten veranderen in iets makkelijkers en voor nog anderen heb ik deze zelf gekozen uit prepaid kaarten.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

krisken schreef:Proximus heeft de hele 047x reeks en de 0460 reeks ... Dus in totaal 11 nummers waar jouw zoon zijn geboortedatum in past. Dit is een zeer kleine kans ...
Redelijk off-topic, maar nogal rare kansberekening die jij erop nahoudt ;). Het zijn dus 11 nummers op een totaal van 11 miljoen combinaties. Hoe groot de kans is dat die geboortedatum dus nog vrij is, heeft enkel en alleen te maken met die 11 miljoen en hoeveel nummers daarvan er al in gebruik zijn.
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

kurtcockaert schreef: Vandaag de dag werken ze allemaal met call centers. Ikzelf heb dikwijls meer verstand van wat ze verkopen dan de persoon die ik aan de lijn krijg.
Zeker zo is het. Maar, de kans is klein maar het is mogelijk dat je iemand aan de lijn krijgt die u oprecht wil helpen, los van de instructies van het bedrijf. Waarschijnlijk vroeger meer dan nu. Ik werkte in 1999-2000 voor de Proximus-klantendienst (toen nog enkel de gsm-abonnementen en pre-paid). Ik deed heel veel de shift van 16u tot 24u. Er was toen in de avond geen supervisor meer. Als er toen een bestaande klant zocht naar een goedkopere oplossing dan durfde ik en een paar anderen wel eens om dat te gaan uitpluizen op het niveau van de klant zelf. Gaan zien naar wat voor soorten nummers die belde, wanneer en hoeveel en dat dan wat manueel uit te gaan rekenen wat de interessanste formule was. Heel werkje. Het waren toen zeer complexe tariefformules. Zeer ondoorzichtig. - Dat was zeker niet de bedoeling dat we zoiets zouden zouden doen. Dat deden gewoon voor het plezier te weten dat we een paar mensen serieus hebben doen besparen op hun factuur.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”