Facturatie Proximus en MyProximus

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9667
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 381 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 39 keer

Proximus does it again :bang:

Nadat ik een korting gevraagd en gekregen had werd deze "vergeten" op de facturen. Proximus vele malen proberen bellen maar het is blijkbaar moeilijk om een telefoniebedrijf aan de lijn te krijgen. Soit, 3 maanden en 3 foute facturen later was het in orde... dachten wij.

Vandaag ontvang ik een bericht van de eigenaars van ons vorig huis dat ze facturen van Proximus ontvangen op mijn naam. Ik woon daar al meer dan 3 jaar niet meer! Ingelogd in MyProximus en dat was nog eens mogelijk en mijn facturen nagekeken, inderdaad de laatste heb ik nooit ontvangen en stond ineens op het oude adres. De factuur dan maar betaald.

Facturatieadres wijzigen dan in MyProximus. Mijn oude adres stond er om onbegrijpelijke reden weer als mijn officieel adres terwijl op mijn eID echt wel het nieuwe adres staat, al 3 jaar! De 2e poging lukte na een eerste technische fout bij MyProximus.

Checken of facturen per post verstuurd worden: uiteraard weer veranderd naar een oud emailadres zonder dat ik daar ooit om gevraagd heb! Klikken op "per post" en dan vaststellen dat dat online niet kan, waarom staat die optie er dan? :bang: De reden dat ik mijn facturen per post wens is net omdat Proximus er niet in slaagt de facturen naar het juiste adres te sturen. Waarom staat mijn oude adres nog altijd in hun bestanden terwijl ik bij eerdere problemen al gevraagd heb dit definitief te wissen?

Chatten ging niet. Forum kon ik niet inloggen om onduidelijke reden. Morgen dus opnieuw aan de telefoon hangen, hopend dat er ooit iemand opneemt en uiteindelijk het probleem WEL oplost.

Iemand van Proximus mag mij contacteren want ik ben het stilaan beu dat een bedrijf met zoveel middelen zijn klanten op dergelijke manier weg pest. Het enige voordeel is dat er door het duopolie niet veel vluchtwegen zijn en de andere kant al niet veel beter scoort op dit vlak. Arm België.
M_016
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 817
Lid geworden op: 23 aug 2017, 22:52
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 95 keer

Tja mocht er op korte termijn van Px op dit forum geen reactie komen, kunt u eventueel nog het via volgende link proberen
http://www.proximus.be/support/nl/id_cr ... ienst.html
regel het meteen - vindt het antwoord op uw vraag - ik ken mijn nr - ik heb een vraag over mijn factuur - een klacht indienen (of een andere vraag) - helemaal rechtsonder op de webpagina: e-mail ons
Succes
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

inderdaad veel succes, via deze weg (lijdensweg) is het bij mij ook niet in orde gekomen lang wachten op antwoord en blijven beloftes doen dat het ging in orde komen, dan heb ik toch vlugger succes geboekt door aan te dringen en blijven aan te dringen bij facturatie op het nr. 080022800. CEO heeft zelf toegegeven dat hun systeem mank liep en belooft dat het tegen einde 2018 zou op punt gesteld worden!
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Daarom vraag ik ook facturatie via de post, bij mij hebben ze op men aanvraag een mailadres gezet dat ik in gebruik had bij men eerste gsm en dat al zeker meer dan 10 jaar niet meer bestaat (had ik ook totaal niet opgegeven bij aanvraag...) Hadden ze geen papieren welkomstbrief gestuurd had ik het nooit geweten en had ik alle communicatie gemist. Na verschillende pogingen via de helpdesk naar een Proximus winkel gegaan, daar was alles op een paar minuten recht gezet.
Als het via de post ook al misloopt...
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9667
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 381 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 39 keer

Bedankt M_016, het is erg goed verstopt die mailmogelijkheid.

Ik heb gebeld en het zou nu in orde moeten zijn, fingers crossed.
warpozio2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1055
Lid geworden op: 19 okt 2016, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 26 keer

Bedankt voor de link.
Ik kreeg een mail dat mijn volgende factuur via domicilie afgerekend zal worden.
Euh wat? dat heb ik helemaal niet gedaan.
Via je link "een klacht" ingediend. Ik krijg heel snel het antwoord dat dit zo niet ingesteld staat en dat ik fout ben.
Ik reply met de mail die ik van Proximus ontving.
Sindsdien is het stil in The Proximus Building...
M_016
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 817
Lid geworden op: 23 aug 2017, 22:52
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 95 keer

@warpozio2:
Misschien facturatieinstellingen veiligheidshalve controleren in My Proximus
Kan het eventueel een e-mail adres geweest zijn waarop "in principe geen reply's mogelijk zijn/aanvaard worden"?
Uiteraard kunt u - als bijkomende veiligheidsmaatregel - een 2de klacht indienen (met de betrokken van Px ontvangen e-mail in bijlage)
Succes (quo vadis Proximus, quo vadis....)
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

De facturen van mijn vriendin waren eerst elke maand veel te hoog. Abo van de zoon met beperkt abo (op=op) waarvan er telkens extra kosten werden aangerekend omdat hij over zijn limiet ging!?! Daarna ineens maanden nulfacturen terwijl de te veel betaalde kosten al werden teruggestort. Na verhuis reeds twee facturen aan 38 euro ipv de normale prijs (ze kreeg geen korting). Facturen zijn ook steeds super duidelijk... Begrijp niet dat dit bedrijf nog winst kan maken. :)
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”