Pay & Go herbekijken

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ik ben eens de GSM formule van mijn schoonmoeder aan het herbekijken. Ze heeft nu een Pay&Go waarbij ze blijkbaar via factuur maandelijks €15 herlaadt. Hiervoor heeft ze dan bonus van 20 belminuten en onbeperkt SMS. Probleem is dat ze hiermee eigenlijk wel serieus wat belwaarde opstapelt. Die recupereerde ze vroeger via Thoorn, maar nu gaat dat niet meer.

Ik vraag me echter af, of ze niet gewoon tijdelijk gewoon haar facturatie kan opzeggen, en dan haar resterende belwaarde (€90) de komende maanden gewoon zo opsouperen, en dan als haar belwaarde weer bijna 0 is, terug een reload doen. Ik neem aan dat ze op dat moment ook weer gewoon haar bonus krijgt zoals ze die nu krijgt, of mis ik iets ?

Ik ga overigens ook eens Orange Tempo voor haar bekijken, zodat bij overschot van belwaarde, ik die kan gebruiken om onze PlayStation wallet aan te vullen...
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Dat zou geen probleem mogen zijn. Je bent wel verplicht 1 keer in de zoveel tijd te herladen of je bent je nummer kwijt (en ik weet de lengte van die periode niet, ik dacht een jaar, maar het kan 6 maanden zijn ook).
Wel opletten met het opzeggen van factureren, zo hebben ze bij mij niet de facturatie opgezegd maar men nummer opgezegd (en daar heb ik nu blijkbaar nog gevolgen van). Misschien dus best per mail/brief of in de winkel zodat het op papier staat.
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1929
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 124 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik begrijp niet waarom zulke mensen bij prepaid blijven. Ik heb in mijn familie al verschillende oudjes overgezet op Base-0. Veel goedkoper.
En ondertussen is Dommel nog veeel goedkoper. En op het Proximus netwerk. Wel best een beperking op het maandelijks verbruik zetten voor in geval van verlies of diefstal.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
datakiller
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 769
Lid geworden op: 01 jan 2018, 18:00
Locatie: Aalter
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 37 keer

MClaeys schreef:Je bent wel verplicht 1 keer in de zoveel tijd te herladen of je bent je nummer kwijt (en ik weet de lengte van die periode niet, ik dacht een jaar, maar het kan 6 maanden zijn ook
Volgens mij toen ik een prepaid card gehaald had stond er 6 maanden (Orange is 1 Jaar)
Telenet ONE: https://www.speedtest.net/my-result/d/7 ... 3afbda.png
Telenet ONE for one (mobiel): 300kbps in Gent-Sint-Pieters :-D maar de upload is wel gewoon 20Mbps
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

MarkDM schreef:Ik begrijp niet waarom zulke mensen bij prepaid blijven. Ik heb in mijn familie al verschillende oudjes overgezet op Base-0. Veel goedkoper.
Omdat sommige prepaid formules gewoon goedkoper zijn. Het hangt er allemaal maar van af hoeveel ze bellen. Met die Pay&Go heeft de schoonmoeder 20 gratis belminuten, wat je bij Base-0 al €5 kost. Buiten de bundel is Base-0 dan wel weer 5c/minuut goedkoper... En bij Base-0 moet je ook nog eens voor elk SMS betalen.
Trouwens, ipv Base-0 lijkt Tempo Easy dan toch veel interessanter zeker voor wie geen data nodig heeft. 10c/minuut vs 25c/minuut :eek: .
kurtcockaert
Plus Member
Plus Member
Berichten: 214
Lid geworden op: 04 sep 2012, 20:37
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 17 keer

Voor kleine gebruiker die niet veel internet nodig heeft vind ik Jim Mobile prepaid interessant. Geen bonussen maar altijd bellen aan 8 cent, sms en MB aan 1 cent. Belwaarde 1 jaar geldig en opladen kan vanaf 5 Euro. Heb dit voor navigatie/dashcam GSM (Sygic) genomen.
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1512
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 478 keer
Bedankt: 110 keer

Is het geen mogelijkheid om bij Proximus een abonnement te nemen gedurende die periode en achteraf terug over te schakelen op Pay&Go?
Ik dacht dat als je overschakelde, je resterende belkrediet gebruikt wordt voor de betaling van de eerste facturen. Met een abonnementje van 15 euro kan je dan een paar maanden verder, en kan je achteraf nog altijd bekijken wat je doet.
Met die 15 euro per maand ga je waarschijnlijk (afhankelijk van het effectieve gebruik natuurlijk) ook langer toekomen dan gewoon elke minuut en sms te laten aanrekenen.
Als het echt op moet, zijn bustickets of zo natuurlijk ook altijd een optie.
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1533
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
Bedankt: 220 keer

Of een Orange Kolibrie abonnement: € 8 per maand voor 90 minuten bellen en onbeperkt sms'en (en 100 MB data). De eerste 3 maanden aan halve prijs als je online bestelt.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”