Proximus en administratie

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
yvesvn
Pro Member
Pro Member
Berichten: 374
Lid geworden op: 20 okt 2010, 14:21
Locatie: Schilde
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 3 keer
Recent bedankt: 1 keer

Wie o wie kan mij adviseren ? helpen ?
Ik ben nu al 3 maanden bezig ivm een administratieve fout bij Proximus.
Kort samengevat
Als ik aan de administratieve dienst vraag of ik nog schuld hebben = het antwoord NEE.
Echter van de Brusselse dienst krijg ik rappels toegestuurd om het bedrag van 24.20(administratie fout ten onrechte aangerekend Travel Top Surf) dat nog openstaat te betalen; zelfs met dreigement om binnen 3 dgn te betalen om afsluiting te voorkomen !!!!!
Sinds Juli/aug heb ik al de nodige telefoons hierover gestuurd en steeds wordt bevestigd dat ik GEEN schuld meer heb.
Verleden week vrijdag SPECIAAL naar een Proximus kantoor geweest. Die konden echter geen overzicht zien van mijn fakturen??????raar.
Uiteindelijk vandaar uit werd ik telefonisch verbonden en na ongeveer 1 uur bellen bevestigde de telefoniste mij dat er een KN was van 24.20€.
Vanmiddag kreeg ik weer een oproep uit Brussel en na 6x te zijn doorverbonden en uiteindelijk zelf teruggebeld te hebben en 40 minuten in de wacht te zijn gehouden dus .........resultaat GEEN OPLOSSING.
Ik weet niet meer hoe ik aan deze affaire een einde kan stellen??? :bang:
veranderen van provider ?
iemand die advies kan geven ?
Heb dit probleem ook al op het Proximus forum aangekaart.(zonder gevolg)

Ik ben dit echt beu , als ik alleen al mij uren aan deze zaak gespendeerd te hebben zou aanrekenen a 30€ p/uur zit ik al aan 300€.



Hopelijk staat mijn vraag in de juiste categorie ??

grtz
Fritzbox 7590 en traag Internet Proximus 20/4 :evil:
Telenet: TV Samsung QE65S95B
Inkomend Voip: Weepee
Uitgaand Voip: Free Voip deal en VoipTiger
GSM :Google Pixel 6 pro -Proximus
dirkr07
Plus Member
Plus Member
Berichten: 150
Lid geworden op: 21 feb 2011, 20:43
Twitter: DirkRonsmans
Locatie: Haasrode
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 5 keer

Kan je voor dit soort problemen niet best de ombudsdienst inschakelen?
yvesvn
Pro Member
Pro Member
Berichten: 374
Lid geworden op: 20 okt 2010, 14:21
Locatie: Schilde
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 3 keer
Recent bedankt: 1 keer

voor 24.20 euro ???
Fritzbox 7590 en traag Internet Proximus 20/4 :evil:
Telenet: TV Samsung QE65S95B
Inkomend Voip: Weepee
Uitgaand Voip: Free Voip deal en VoipTiger
GSM :Google Pixel 6 pro -Proximus
dirkr07
Plus Member
Plus Member
Berichten: 150
Lid geworden op: 21 feb 2011, 20:43
Twitter: DirkRonsmans
Locatie: Haasrode
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 5 keer

en al de tijd die je ondertussen er al in gestoken hebt zonder resultaat?

"Elke klant die ontevreden is over zijn telecomoperator kan de ombudsdienst gratis vragen om tussen te komen. De ombudsman is bevoegd voor de volledige telecommunicatiesector. De ombudsdienst is een laatste toevlucht. Aangezien deze dienst niet tot doel heeft om de plaats van de klantendienst van de telecomoperatoren in te nemen, kan hij alleen optreden als een klant geen bevredigende oplossing heeft kunnen bereiken naar aanleiding van zijn contacten met zijn telecomaanbieder."

Klinkt toch perfect wat jij voor hebt, niet?
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6111
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

yvesvn schreef:voor 24.20 euro ???
Natuurlijk, waarom niet?
't Is niet dat je een rechtszaak begint é.
Trouwens, de Proximussen en Telenetten zouden zelfs daarvoor een rechtszaak starten.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ik heb zelfs al over 4,11 euro moeilijk gedaan tov proximus.

Proximus verwijst mij naar een Nederlands nummer van een bedrijf waar ik een tablet had gekocht in 2016 via proximus. heel tof om te weten dat ik nadien een eindje aan de lijn heb gehangen en daardoor 4,11 euro belkosten had.

ik heb dan echt alles uit de kast gehaald dat ze me die 4,11 euro moesten terugbetalen. Dat is dan ook gebeurd na een tijdje klagen.
yvesvn
Pro Member
Pro Member
Berichten: 374
Lid geworden op: 20 okt 2010, 14:21
Locatie: Schilde
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 3 keer
Recent bedankt: 1 keer

Allee iereen bedankt voor de info en ik heb dus via de ombudsman een dossier overgemaakt.
Ben benieuwd
Hou jullie op de hoogte.
Fritzbox 7590 en traag Internet Proximus 20/4 :evil:
Telenet: TV Samsung QE65S95B
Inkomend Voip: Weepee
Uitgaand Voip: Free Voip deal en VoipTiger
GSM :Google Pixel 6 pro -Proximus
Gebruikersavatar
Fallschirmjaeger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 849
Lid geworden op: 07 mei 2011, 14:46
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 111 keer

Bij Proximus wordt een creditnota automatisch afgetrokken van uw volgende factuur. Als je dus de oorspronkelijke factuur betaald hebt min het betwiste bedrag, moet je de cn bij de volgende factuur terug optellen, anders trek je hem er 2x af.

Vb. Tariefplan van €25 per maand. Factuur 1 krijg je echter een bedrag van €35, waarvan je €10 betwist en €25 alvast betaald. Proximus geeft u gelijk in uw betwisting en geeft u een creditnota van €10. Factuur 2 zal in dit geval €25 - €10 zijn en het totaal te betalen bedrag zal maar €15 aantonen op het overschrijvingsformulier. Als je dus €15 betaalt, betekent dit dat je voor de 2 facturen samen 2 maal €10 aftrok en dus slechts €40 ipv €50 betaald hebt voor de 2 maanden samen. Dit betekent dat je uiteindelijk €10 te weinig betaald hebt en je daar later een herinnering voor kan/zal krijgen.

Dit lijkt mij bij u van toepassing te zijn, maar daarvoor moet je eens uw facturen en betalingen vanaf de betwiste factuur nakijken.
yvesvn
Pro Member
Pro Member
Berichten: 374
Lid geworden op: 20 okt 2010, 14:21
Locatie: Schilde
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 3 keer
Recent bedankt: 1 keer

Neen , sri je hebt niet GOED gelezen..............de commerciele dienst zegt geen schuld en de andere dienst zegt open saldo 24.20(dit is een bedrag ten onrechte dienst aangerekend)
Ik ken me wel een beetje ivm boekhouding.
Dit is een pure administratieve fout
sri.
Fritzbox 7590 en traag Internet Proximus 20/4 :evil:
Telenet: TV Samsung QE65S95B
Inkomend Voip: Weepee
Uitgaand Voip: Free Voip deal en VoipTiger
GSM :Google Pixel 6 pro -Proximus
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 6 keer

Proximus en administratie is vaak een ramp...
yvesvn
Pro Member
Pro Member
Berichten: 374
Lid geworden op: 20 okt 2010, 14:21
Locatie: Schilde
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 3 keer
Recent bedankt: 1 keer

Misschien wel eingen schuld ..........naamsverandering ed ipv eerst intern orde op zaken te stellen ?
Ik dacht dat die 'nieuwe' madam dat ALLEMAAL ging regelen ??? :beerchug:
Fritzbox 7590 en traag Internet Proximus 20/4 :evil:
Telenet: TV Samsung QE65S95B
Inkomend Voip: Weepee
Uitgaand Voip: Free Voip deal en VoipTiger
GSM :Google Pixel 6 pro -Proximus
yvesvn
Pro Member
Pro Member
Berichten: 374
Lid geworden op: 20 okt 2010, 14:21
Locatie: Schilde
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 3 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ondanks het feit dat ik klacht heb neergelegd bij de Ombudsman (ook bevestigd gekregen)
heeft Proximus mijn GSM lijn afgesloten!!!!!!!!!!!

Ik heb toen naar Proximus gebeld (wat dus eigenlijk niet mocht !, ik moet dit dus melden aan de ombudsman)
heeft Proximus mijn GSM weer geaktiveerd; maar hierdoor is er een tweede 'case' van gemaakt !!!!!!


Wat een rompslomp ,die duurt nu al meer dan 3 maanden veel telefoons, nutteloze verplaatsing naar een Proximus winkel (die kan dus TOTAAL niet helpen ! is deze zaak nog altijd niet opgelost :bang:
Fritzbox 7590 en traag Internet Proximus 20/4 :evil:
Telenet: TV Samsung QE65S95B
Inkomend Voip: Weepee
Uitgaand Voip: Free Voip deal en VoipTiger
GSM :Google Pixel 6 pro -Proximus
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

yvesvn schreef:de commerciele dienst zegt geen schuld en de andere dienst zegt open saldo 24.20
En wat zeg jij? Heb je Travel Surf Top gebruikt of hoe komt het dat dit niet betaald is?
yvesvn
Pro Member
Pro Member
Berichten: 374
Lid geworden op: 20 okt 2010, 14:21
Locatie: Schilde
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 3 keer
Recent bedankt: 1 keer

Plotseling verscheen die aanrekening 3x (3 maanden dus ) op mijn afrekening.Alleen al om die administratieve rompslomp
op te lossen had ik een vijftal telefoontjes nodig ???!!!!


Door de dienst billing werd mij bevestigd dat de administratie bij Proximus een grote ramp is !!!!!


Ben nu eens benieuwd hoelang het duurt met inschakeling van de ombudsman!!!
Fritzbox 7590 en traag Internet Proximus 20/4 :evil:
Telenet: TV Samsung QE65S95B
Inkomend Voip: Weepee
Uitgaand Voip: Free Voip deal en VoipTiger
GSM :Google Pixel 6 pro -Proximus
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

Je hebt Travel Surf Top dus nooit aangevraagd en nooit gebruikt en je hebt het onterechte bedrag nooit betaald?
Dan is er geen probleem. Laat Proximus en de Ombudsman het nu maar op hun gemak oplossen.
yvesvn
Pro Member
Pro Member
Berichten: 374
Lid geworden op: 20 okt 2010, 14:21
Locatie: Schilde
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 3 keer
Recent bedankt: 1 keer

ja ben echt benieuwd?
(als ik naar het buitenland ga koop ik altijd een kaartje ter plaatse)

grtz
Fritzbox 7590 en traag Internet Proximus 20/4 :evil:
Telenet: TV Samsung QE65S95B
Inkomend Voip: Weepee
Uitgaand Voip: Free Voip deal en VoipTiger
GSM :Google Pixel 6 pro -Proximus
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 971
Lid geworden op: 16 sep 2008, 11:43
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 63 keer

Gewoon de truck toepassen die m'n vader altijd gebruikt. Aangetekende brief naar de CEO. En uw probleem is binnen de 2 dagen in orde. Geen grap.
Met Proximus is het altijd ellende omtrent roaming packs. Ik ga vaak naar het buitenland (buiten EU dan) en gebruik dus vaak verschillende packs die ik aan en uit zet. Het loopt ELKE keer mis. Het geraakt altijd wel gecrediteerd hoor (en vaak veel meer dan ze zouden moeten crediteren, maar daar ga ik niet over klagen :) )
yvesvn
Pro Member
Pro Member
Berichten: 374
Lid geworden op: 20 okt 2010, 14:21
Locatie: Schilde
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 3 keer
Recent bedankt: 1 keer

Nu snap ik het echt niet meer!!!! en weet ook niet wat de volgende aktie moet zijn ??????
Sind begin oktober ligt mijn dossier bij de ombudsman.
Ben inmiddels al één keer afgesloten geweest (volledig ontererecht vlg ombudsman!!! , Proximus mag dat niet)

Nu vandaag kreeg ik weer een SMS rappel om binnen de 5dg te betalen (24.20) anders wordt mijn GSM afgesloten.
Een rappel aan ombudsman heb ik al verzonden.


IEMAND die een goed idee heeft om deze zaak die nu inmiddels al VIER maanden (4) aansleept.
Ik zou niet meer na Proximus mogen bellen want dan komt deze zaak als NIEUWE zaak in het dossier.(vlg ombudsman)


Hopende dat iemand een 'gouden' tip heeft ??? :bang:




Na contact met Ombudsman , komt er in het overzicht van Proximus 'plotseling' een extra factuur te voorschijn vd maand augustus?
Ik heb die NOOIT ontvangen, ben benieuwd wat op de specificatie staat.
Bij hun rekening overzicht van 2/10/2017 stond deze faktuur OOK NIET VERMELD

De directie van Proximus heeft ook gereageerd!!!! : zij corresponderen nu alleen nog met de ombudsman



yves
Fritzbox 7590 en traag Internet Proximus 20/4 :evil:
Telenet: TV Samsung QE65S95B
Inkomend Voip: Weepee
Uitgaand Voip: Free Voip deal en VoipTiger
GSM :Google Pixel 6 pro -Proximus
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

yvesvn schreef:Nu snap ik het echt niet meer!!!! en weet ook niet wat de volgende aktie moet zijn ??????
Misschien moet je de Ombudsdienst rustig z'n werk laten doen... zij zullen je dan ook wel vertellen wat de volgende stappen zijn.

Krijg je berichten van Proximus dan geef je die gewoon door aan de Ombudsdienst.
yvesvn
Pro Member
Pro Member
Berichten: 374
Lid geworden op: 20 okt 2010, 14:21
Locatie: Schilde
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 3 keer
Recent bedankt: 1 keer

Is gebeurd , 2x bij Proximus moeten reklameren voor een reactie.


Raar maar waar vandaag afrekening gekregen van Proximus en EINDELIJK na meer dan 4 maanden de laatste Kredietnota van 24.20 euro gekregen.

Dus een raad oppassen met extra fakturatie bij Proximus.
Dus nu maar hopen dat ze bij Proxims ook ECHT IETS GELEERD HEBBEN ?


Bedankt voor het meedenken
Fritzbox 7590 en traag Internet Proximus 20/4 :evil:
Telenet: TV Samsung QE65S95B
Inkomend Voip: Weepee
Uitgaand Voip: Free Voip deal en VoipTiger
GSM :Google Pixel 6 pro -Proximus
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”