Probleem SIP telefoon op Bbox3

ubtk
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 35
Lid geworden op: 12 Mei 2010
Bedankt: 1 keer

Probleem SIP telefoon op Bbox3

Berichtdoor ubtk » 03 Sep 2017, 09:08

Wij gebruiken op het werk Aastra 6735i SIP telefoons voor thuiswerkers. Bij één persoon werkt deze niet: na het invullen van de SIP gegevens, komt er na een reset altijd en automatisch acs.belgacom.be ingevuld als server! Hierdoor is het onmogelijk om verbinding te maken met de SIP server op het werk.

Waarschijnlijk zit er een soort autoconfiguratie op de bbox3 actief, die deze invult bij elke herstart van het SIP toestel... (omdat Proximus soms ook SIP gebruikt)

Dit is slechts bij één persoon het geval, dus niet alle BBox3's staan zo ingesteld.

Heeft iemand dat ook al meegemaakt? En een oplossing? Op de instellingenpagina van de BBox3 kan je als "user" natuurlijk heel weinig aanpassen...
En aan de helpdesk van Proximus krijgen we dat niet uitgelegd...

Alvast bedankt!

petzl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 927
Lid geworden op: 07 Aug 2010
Locatie: Holsbeek - JO20IV
Bedankt: 87 keer
Recent bedankt: 4 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Contact:

Re: Probleem SIP telefoon op Bbox3

Berichtdoor petzl » 03 Sep 2017, 09:42

ik kan alleen maar bevestigen dat daar auto configuratie op zit, als ik me goed herinner was er reeds een topic over op dit forum.

er bestaan wel meerdere versies van de bbox3
Afbeelding


Terug naar “Proximus (Belgacom)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast