Probleem SIP telefoon op Bbox3

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
ubtk
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 49
Lid geworden op: 12 mei 2010, 11:25
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 2 keer

Wij gebruiken op het werk Aastra 6735i SIP telefoons voor thuiswerkers. Bij één persoon werkt deze niet: na het invullen van de SIP gegevens, komt er na een reset altijd en automatisch acs.belgacom.be ingevuld als server! Hierdoor is het onmogelijk om verbinding te maken met de SIP server op het werk.

Waarschijnlijk zit er een soort autoconfiguratie op de bbox3 actief, die deze invult bij elke herstart van het SIP toestel... (omdat Proximus soms ook SIP gebruikt)

Dit is slechts bij één persoon het geval, dus niet alle BBox3's staan zo ingesteld.

Heeft iemand dat ook al meegemaakt? En een oplossing? Op de instellingenpagina van de BBox3 kan je als "user" natuurlijk heel weinig aanpassen...
En aan de helpdesk van Proximus krijgen we dat niet uitgelegd...

Alvast bedankt!
petzl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 958
Lid geworden op: 07 aug 2010, 23:35
Locatie: Holsbeek - JO20IV
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 83 keer

ik kan alleen maar bevestigen dat daar auto configuratie op zit, als ik me goed herinner was er reeds een topic over op dit forum.

er bestaan wel meerdere versies van de bbox3
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”