Proximus Internet Verbruiksmeter blijft op 0

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
THRene
Plus Member
Plus Member
Berichten: 209
Lid geworden op: 25 jun 2010, 00:09
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 7 keer

Heeft iemand hetzelfde voor als ik?

Ik gebruik, wegens veel in het buitenland, de android proximus app met verbruikswidget nogal intensief. Ik heb één maal een serieuze meerkost gehad door teveel foto's door te sturen naar onedrive en op de laatste dag meer dan mijn bundel op te gebruiken en tracht dat nu te vermijden.

De widget gaf duidelijk, en in real time, aan hoeveel ik van mijn bundel (Mobilus M nu 10Gig) opgepeuzeld had.
4 dagen geleden stond er ineens een max. van 1,6Gig en blijft hij op 0 staan. Ik had op dat moment zo'n 70% over zijnde 7Gig.

Naar proximus gebeld en die hebben mij de raad gegeven mijn Tuttimus account in de e-services te deleten (dat doen zij) en opnieuw aan te maken (dat doe ik).
Dat hielp niet. Ook niet na een tweede maal bellen waarbij ik dezelfde oplossing voorgesteld kreeg.

Overmorgen begint een nieuwe cyclus en dus panikeer ik nog niet maar heeft er iemand een idee hoe dit op te lossen zonder ambetant te moeten doen als ik weer dezelfde raad krijg?

Of is Proximus onbeperkt verbruik aan het voorbereiden :-D
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

Moest het al zo zijn dat ze onbeperkt aan het voorbereiden zijn de zal het zeker niet op een M zijn !
Wat zouden ze dan aan een L geven :-D
kan ook een bug zijn
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
M_016
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 817
Lid geworden op: 23 aug 2017, 22:52
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 95 keer

Tja er is blijkbaar een probleem, ik krijg nu althans onderstaand bericht
Er is momenteel geen verbruik beschikbaar voor dit product. Probeer het later nog eens.
Gebruikersavatar
THRene
Plus Member
Plus Member
Berichten: 209
Lid geworden op: 25 jun 2010, 00:09
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 7 keer

Dat heb ik ook al eens voorgehad. Is m.i. een standaard reactie van een 'case' of ergens een time-out of zo. Gaat inderdaad over.
krifo
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 15 mei 2012, 13:18
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 2 keer

Hier zelfde probleem sinds een aantal weken. Noch in de MyProximus app, noch in de online webpagina geraken de verbruiksmeters boven 0. Geen foutmelding, de meter staat gewoon op nul, zowel voor data als gesprekken.
Probleem doet zich enkel voor bij de Mobilus abonnementen, dus niet voor de vaste internetlijn, waar verbruik correct getoond wordt.
Ben recent (sinds 2 maand) wel overgestapt van Internet Comfort naar Tuttimus, dacht dat nog niet alles in orde was misschien, hoewel het in het begin toch wel goed leek te werken.
Suggesties welkom, geen idee of het een algemeen Proximus probleem is, dan wel aan de account gelinkt.
Gebruikersavatar
THRene
Plus Member
Plus Member
Berichten: 209
Lid geworden op: 25 jun 2010, 00:09
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 7 keer

Met de maandwisseling was het totaal terug juist maar de standen blijven op 0. Heb inderdaad ook een Tuttimus met 2 Mobilus M's. Binnen 14 dagen vertrek ik terug en dan wordt het probleem acuut.
Bababa
Premium Member
Premium Member
Berichten: 648
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:20
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 35 keer

zelfde probleem met Tuttimus en 2 Mobilius
Orange Love Trio
Orange Flybox
Orange Extra surf card
Gebruikersavatar
THRene
Plus Member
Plus Member
Berichten: 209
Lid geworden op: 25 jun 2010, 00:09
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 7 keer

Even bijtamtammen :-D

Na mijn laatste bericht nog een keer of twee naar Proximus gebeld. Vriendelijke mensen, daar niet van, maar buiten een paar secundaire probleempje (oud email adres en niet kunnen veranderen) die dan rechtgezet werden bleef het metertje mooi op 0. Ik heb het dan opgegeven.

Vanmorgen werkte de meter terug. Gisteren wel via My Proximus en de mobiele opties betalende SMS'en geblokkeerd en mijn gratis app veranderd. Heeft dat ergens iets getriggerd? Ik zal het nooit weten maar ik kan nu rustig naar het buitenland :bdaysmile:
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Sowieso denk ik dat Proximus nog veel werk heeft aan hun activerings en opzeggingsmethodes.

Ik moet me eerlijk afvragen waarom een inactief nummer(overgestapt naar andere provider met nummerbehoud) zowel in hun systeem actief staat als in hun myproximus en dat voor een anderhalve maand :bang: --> resultaat is dus factuur krijgen

Ik heb nu zelfs met facturatie gebeld en zij hebben zelfs moeten bellen naar de financiële dienst :oops:
krifo
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 15 mei 2012, 13:18
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 2 keer

Ook bij mij werkt de verbruiksmeter terug.
Ik had op Facebook een (prive) berichtje gestuurd met de melding, geen antwoord op ontvangen, maar een paar dagen later leek de teller dus terug actief. Aangezien het ook bij anderen terug werkt, is het allicht een algemener probleem dat nu is opgelost?
nete
Pro Member
Pro Member
Berichten: 350
Lid geworden op: 16 maa 2008, 13:09
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 14 keer

Proximus heeft misschien een goed GSM net, maar qua verbruiksmeting zitten ze nog in de vroege middeleeuwen. Als het al werkt krijg je soms een toestand van 24 uur eerder (of nog langer).

Als je dat vergelijkt met Mobile Vikings: je belt bv. 1 minuut, een paar SECONDEN later zie je die minuut in mindering in de MV app.

Maar ja, waarom zou PX zich moeite en geld getroosten om dat te verbeteren als de "kudde" toch hondstrouw blijft ? Het levert hen geen euro winst of verlies op dus.....
Gebruikersavatar
THRene
Plus Member
Plus Member
Berichten: 209
Lid geworden op: 25 jun 2010, 00:09
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 7 keer

Sorry dat ik dit topic terug oppook :lol:

Proximus heeft het nu opgelost: de app heeft een update gekregen waarin de widgets verdwenen zijn. Dag verbruiksmeting :wave:

Er staat Beta bij (wat ik pas gezien heb na de update). Maar dit is Alfa software.

Ik weet niet aan wie ze de software opmaak allemaal uitbesteden maar ik wordt er wel moedeloos van. We zijn 2017!

Update: toen ik dit bericht schreef werkte er gewoon niets in de app. Ik kreeg enkel mijn GSM nummer. Ik had geupdated van 3.x.x naar 4.0.0 via de Google Play Store. Nadien heb ik MyProximus op de Samsung verwijderd, opnieuw gestart en een nieuwe installatie geforceerd via de Play Store op windows.
De app lijkt nu te werken maar de widgets zijn er niet meer. Wat mij betreft: Beta status.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”