Tweede SIMkaart voor delen datavolume over twee toestellen?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
TylerDurden
Plus Member
Plus Member
Berichten: 141
Lid geworden op: 09 nov 2007, 20:59
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 6 keer

Bij Orange kan je een tweede simkaart krijgen zodat je die kan gebruiken in een tablet of laptop om zo de mobiele data van je GSM abonnement te delen: https://www.orange.be/nl/zelfstandigen/ ... ard?soho=1

Heeft Proximus een gelijkaardige optie? Ik vind het niet dadelijk terug op hun site.
Ze hebben wel een optie ProxiDuo, maar dat is niet hetzelfde, want je krijgt dan weliswaar een tweede SIM kaart, maar er mag er op elk moment maar 1 actief zijn.
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2655
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 231 keer

Nee proximus heeft dat nog niet :(

Dat is iets orange, en in NL hebben verschillende providers dat ook dat data in een "pot" zit die je kan verdelen.

Enkele telenet heeft zoiets een beetje met die wigo's.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

Die vraag werd nochtans al dikwijls gesteld aan Proximus, maar ze willen precies niet toehappen :wink:
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

orange is er ook van afgetapt.
Toto de laatste wijzigingen waren alle abos in een pot de ene kon van de andere nemen.
Sinds de laatste wijzigingen, is het enkel maar 2 kaarten die te delen zijn.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1300
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

Ik weet dat ik dit via het werk kan aanvragen, er zijn collega's van mij die zo'n setup hebben (zodat ze een SIM in smartphone en in laptop kunnen steken).
Dit kost hun 15 euro per maand (uit eigen zak in dit geval).

Nu heb ik geen idee of dit voor iedereen kan, of enkel voor bedrijven die immens met Px samenwerken.
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2655
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 231 keer

Corporate kan het bij proximus, daar activeer je X gb op iedere sim ofwel activeer je voor een klein bedrag data service en heb je een grote pot van xxx gigabytes data voor heel het park waar iedereen uit kan halen en dan kan je bv 100 simkaarten hebben die samen uit 250 GB data putten.
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2081
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

Handige optie, zie je inderdaad niet veel.

Ik zou het wel kunnen gebruiken, alleen jammer dat het €3/maand kost. Eénmalig €20 ofzo voor de simkaart en activering zou ik nog zien zitten.
€3 is op zich niet veel, maar ik vind het het niet waard om simpelweg niet meer op de tethering shortcut te moeten duwen op de phone :)
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
TylerDurden
Plus Member
Plus Member
Berichten: 141
Lid geworden op: 09 nov 2007, 20:59
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 6 keer

Bedankt voor de reacties.

Jammer dat het niet kan bij Proximus :-(
Tethering activeren is inderdaad ook helemaal niet moeilijk of omslachtig, dat doe ik nu inderdaad, maar dat vreet wel veel batterij van mijn iPhone + dat die in de buurt moet liggen.
En ik heb al een tablet met SIM kaart slot, dus het zou voor mij gewoon een handige oplossing zijn waarvoor ik wel iets van een 3 EUR/maand zou willen betalen.
-etienne-
Plus Member
Plus Member
Berichten: 164
Lid geworden op: 21 aug 2006, 12:19
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 14 keer

Heeft er iemand al het lef gehad/onderzocht of een goedkoop data kaartje uit het buitenland (nu roaming is afgeschaft) interessant kan zijn als 2de sim?
Wetende dat dit kan geblokkeerd worden op termijn, zou dit ook wel een goeie manier kunnen zijn om dual sim smartphones optimaal te gebruiken.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”