EU roaming: Smart+15 en 'Mobile Internet for laptop/tablet' data

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Gebruikersavatar
MichelLoyen
Plus Member
Plus Member
Berichten: 173
Lid geworden op: 05 aug 2011, 10:33
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 11 keer

Hallo!

Ik heb een smart+15 abonnement in een pack (13 euro per maand) met de standaard 1GB datalimiet. Daarnaast heb ik ook een extra data SIM kaart 'Mobile Internet for laptop/tablet' met 2GB datalimiet. Deze data SIM kaart kreeg je destijds gratis in een pack (internet everywhere heette dat geloof ik, ook om thuis te gebruiken als je tijdelijk geen vast internet meer had). Indien de 1GB van mijn smart+15 is opgebruikt dan wordt automatisch de 2GB data van 'Mobile Internet for laptop/tablet' gebruikt. Je ziet dit verbruik ook separaat in My Proximus benoemd als 'Free AnyTime surf'. Kortom, ik heb dus effectief 1+2GB data in totaal om te gebruiken op mijn smartphone :bdaysmile:

Bovenstaande was en is volgens mij nog steeds van toepassing in Belgie. Mijn concrete vraag is nu echter of de 2GB extra data van de SIM kaart 'Mobile Internet for laptop/tablet' ook te gebruiken als roaming binnen de EU? Sinds gisteren kun je de data in je abonnement ook in de EU gebruiken. Het spreekt voor zich dat de 1GB data van smart+15 daaronder valt, maar het is mij dus niet duidelijk hoe dat met die 2GB data zit aangezien dat ook onder een andere SIM kaart valt.

Excuus voor het lange verhaal, maar hopelijk is het wel duidelijk en heeft iemand het antwoord :)

grt en bvd,
Michel.

EDIT: zojuist iemand van Proximus te pakken gekregen en te horen gekregen dat de databundel van het oude abonnement 'Internet Everywhere' (waar dus inderdaad ook een extra data SIM kaart inbegrepen is) volledig te gebruiken is in de EU zonder roaming kosten :banana:

Let op, de 'Internet Everywhere' abonnementen bestaan niet meer. Men gaf aan dat zodra je overgaat naar een nieuw abonnement/pack volgens het huidige aanbod je dit extra voordeel kwijt bent!
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”