vanaf 12/6 dubbele kosten buiten data abonnement

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
mikeyd
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 24 jan 2011, 13:28
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Hallo
af en toe zit ik met mijn data over mijn 1GB (Mobilus S)
vb deze maand 165MB en kost me pakt 12 euro extra op een abonnement van 15 euro
dus vanaf 12/6 is het dubbel zoveel

ben beginnen vergelijken en proximus is van de enige die tegen die prijs zo weinig geeft.

Ik bel wel héél weinig ook 30min van de 150

gisteren eens gebeld naar proximus of ik de overgebleven min van mijn vrouw kon krijgen of ze iets konden regelen.
Hun antwoord was dat ze dat niets konden doen.
Als ik heb zei (met voorbeelden van de concurrentie) dat ik meer krijg voor minder geld zei de telefonist dat hij me niet kost pushen
maar dat ik gelijk had mocht ik de overstap naar ergens anders doen.

Van commercieel te zijn hebben ze geen kaas gegeten blijkbaar
ze zullen pas bellen als ik en mijn vrouw verander....maar dan is het te laat!

scarlet en orange zijn een optie voor mij voor de goede dekking (zie BIPT)
scarlet is van proximus......maar ik vraag me af (wat ik al gelezen heb) dat de 4G snelheid lager ligt (al dan niet bewust)
m.a.w. eigen klant abonnement (proxi) sneller en beste en nieuwste technologie geven en pas in later stadium 2 de rangs

dan Misschien Orange gaan

Iemand al dezelfde ervaring en/of overstap gedaan?

alvast bedankt
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3220
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer
Recent bedankt: 1 keer

Als je twijfelt tussen Scarlet en Orange, dan zou ik eerst Scarlet proberen. Netwerk is hetzelfde, snelheid normaal ook hoor (heb toch nog niet die ervaringen ergens gelezen dat ze gecaped zouden worden) en je betaalt 2€ minder bij RED + 1GB optie dan bij Orange Dolfijn.
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
fred_be9300
Pro Member
Pro Member
Berichten: 248
Lid geworden op: 30 nov 2005, 20:42
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 12 keer

mikeyd schreef: scarlet en orange zijn een optie voor mij voor de goede dekking (zie BIPT)
scarlet is van proximus......maar ik vraag me af (wat ik al gelezen heb) dat de 4G snelheid lager ligt (al dan niet bewust)
m.a.w. eigen klant abonnement (proxi) sneller en beste en nieuwste technologie geven en pas in later stadium 2 de rangs

dan Misschien Orange gaan

Iemand al dezelfde ervaring en/of overstap gedaan?

alvast bedankt
Scarlet gebruikers zitten in een ander sub forum.
Ik heb meerdere keren geschreven over mijn overstap Proximus > Scarlet.

Bvb in deze threads.
http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=81&t=50199
http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=81&t=47423

Of de eigenlijke netwerk operator zichzelf (zijn klanten) voorrang geeft op de virtuele operatoren, is voor een doorsnee gebruiker moeilijk te meten. De eventuele verschillen kunnen zowel grotesk als heel subtiel zijn. Vereist toch 2 identieke toestellen, en uitgebreide testen op meerdere plaatsen​ en tijdstippen om anekdotische verschillen te overstijgen. Maar het lijkt me niet onwaarschijnlijk, zelf niet helemaal onredelijk, gezien het prijsverschil, dat er een klein verschil zou bestaan vnl voor datastromen.


Ik klaagt momenteel niet, bij Scarlet. De tarieven zijn heel redelijk voor iemand met weinig Voice en iets meer data (1-3gb). Wil je echt veel data, >5gb, dan is het weer niet zo gunstig. Maar dat lijkt niet jouw situatie.

Sommige van de nieuwe snufjes, zoals VoLTE en 4.5g, en zo, zijn niet aangekondigd voor Scarlet, alleen voor Proximus.
fred_be9300
Pro Member
Pro Member
Berichten: 248
Lid geworden op: 30 nov 2005, 20:42
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 12 keer

mikeyd schreef:af en toe zit ik met mijn data over mijn 1GB (Mobilus S)
...
dus vanaf 12/6 is het dubbel zoveel
Ik heb me er niet teveel in verdiept, maar het leek me dat de verdubbeling van de prijs voor data buiten bundel slaat op de Biz abonnementen, en enkele andere..., maar niet op het gewone Mobilus. Nu is die data buiten bundel sowieso erg duur bij Mobilus.
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1512
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 478 keer
Bedankt: 110 keer

Linkje? Ik zit nog op een oude Smart+15 aan 10 euro, enig idee of die prijs buiten bundel ook wijzigt?
fred_be9300
Pro Member
Pro Member
Berichten: 248
Lid geworden op: 30 nov 2005, 20:42
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 12 keer

https://www.proximus.be/nl/id_cr_warnla ... matie.html

Quote

Verhoging van de prijs van een MB buiten bundel in België vanaf 12/06
Vanaf 12/06 betalen de klanten met de volgende tariefplannen € 0,06 incl. btw/MB in plaats van € 0,03 incl. btw/MB bij overschrijding van hun bundel:
Bizz Mobile S
Bizz Mobile M
Bizz Mobile L
Bizz Mobile XL
Bizz Mobile 31 3GB
Bizz Mobile+Phone M
Bizz Mobile+Phone L
Bizz Mobile+PhoneXL
Bizz Mobile+Phone31
Bizz Mobile+Phone41
Bizz Mobile+Phone46
Bizz Mobile+Phone56
Bizz Mobile+Phone66
Bizz Mobile+Phone76
Smart Enterprise Lite
Smart Enterprise Comfort
Smart Enterprise Intense
Smart Enterprise Intense+
Smart Enterprise Maxi
Mobile Internet price plans
Mobile Intranet price plans
Internet on GSM Bundles
Mobile Data Value Packs
Shared Data
Mobile Intranet options
500MB extra
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2655
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 231 keer

Troost je vroeger waren er mobile internet comfort, favorite etc. Dat was 0,03 euro / mb bij overschrijding van het volume.

https://www.proximus.be/nl/id_cr_tablap ... ernet.html

Nu hebben ze nieuwe namen maar over je volume gaan is 0,1 euro / mb. De gratis roaming moet altijd betaald worden hoor, voor niets gaat de zon op, soms.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”