Proximus Generation Connect

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Gebruikersavatar
Ptoeneigh
Premium Member
Premium Member
Berichten: 632
Lid geworden op: 26 jul 2008, 08:50
Uitgedeelde bedankjes: 338 keer
Bedankt: 74 keer
Recent bedankt: 4 keer

Na jaren klant en bijna 250 euro beltegoed te hebben opgespaard vond ik het tijd voor iets nieuws.
In eerste instantie dacht ik via een abonnement te blijven maar Proximus kon me geen interessant tariefplan met meer data aanbieden, dus heb ik na lang uitzoeken Orange Internet On Mobile geprobeerd. (gewoon via betaallijn de helft van m'n belwaarde kunnen recupereren).

IOM = 4 gig voor 15 euro, belwaarde die je kunt gebruiken voor Google play / SMS tickets van De Lijn / Betaallijn of gewoon bellen maar dat doe je natuurlijk goedkoper via VoIP.

Moet zeggen, de 4G is duidelijk sneller en het bereik is beter of in ieder geval niet slechter.

Op zendmasten.be zie ik dat Orange inmiddels meer antennes heeft dan Proximus dus onverwacht ben ik hier wel blij mee.

Ik ergerde me de laatste tijd aan zeer trage roaming op Vodafone NL en m'n 2 gig data in België voldeed echt niet meer.
Als ik dan 1 gig bij kocht maar er begon een nieuwe maand, dan ging dit eerst weer van m'n 2 gig bundel af.. en niet van de oudste bundel die als eerste ging vervallen..

Als je hier iets over vraagt aan Proximus dan zeggen ze gewoon nee dat is het systeem.. of nee dat ligt aan uw simkaart, altijd smoesjes en uitvluchten.

Dus ja het was tijd voor iets anders en ben blij dat ik er weg ben.
Tip dus voor iedereen die iets anders zoekt dan generation connect, IOM is een aanrader..
IYZY
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

macamba schreef:Moet zeggen, de 4G is duidelijk sneller en het bereik is beter of in ieder geval niet slechter.
Told you so...

En wat betreft die roaming:
Bij Vodafone ben je hoogstwaarschijnlijk met een redelijke lage frequentie verbonden (800 MHz), omdat ze maar zeer uitsluitend band 3 gebruiken, in steden. En waar ze dit doen, is het dan nog maar 10 MHz bandbreedte.
Op band 20 hebben ze vaak maar 5 MHz bandbreedte, en soms 10.

T-Mobile NL gebruikt nu enkel band 3 (1800 MHz), op 15 en 20 MHz bandbreedte, wat een stuk sneller is.
In de toekomst willen ze ook de 900 MHz-frequentie (inderdaad, 900) gaan gebruiken.

Met T-Mobile heb je dan wel minder bereik binnenin gebouwen, maar let's be real here, T-Mobiles 3G surft vaak vlotter dan Vodafones 4G.
T-Mobile heeft alle 4G-masten ook lekker dicht bij elkaar geplaatst, dus ondanks de hoge frequentie, verlies je de verbinding niet wanneer je rijdt of beweegt (ook leuk voor mensen met een iPhone 5, OnePlus One, Samsung Galaxy III LTE, ...).
(Bij Proximus in 2012/2013 ging je van LTE naar E, naar 3G naar LTE naar 3G, naar LTE, ... R.I.P. batterij).
Laatst gewijzigd door IYZY 08 jun 2016, 19:38, in totaal 2 gewijzigd.
Blond doesn't mean stupid :roll:
IYZY
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

+ ik ben eigenlijk nog steeds niet geholpen.
Cyberbug antwoordt helaas niet op PB.
Dus als iemand me nog kan helpen, dat zou echt super zijn!
Ik heb het voorlopig met datapacks gedaan op een ander simkaartje, maar dit is toch ook niet de voordeligste optie...

Dus als iemand nog kan helpen: IT'D BE AWESOME!!!
Blond doesn't mean stupid :roll:
Amazor
Pro Member
Pro Member
Berichten: 433
Lid geworden op: 01 jan 2008, 21:50
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 63 keer

Ik denk dat Proximus een inspanning aan het doen is om hun Generation Connect-klanten op een ander tariefplan te gooien.

GSM-bereik is nihil in mijn woning en had deze week al een paar gemiste pogingen van Proximus waargenomen op mijn voicemail, maar zonet hebben ze me te pakken gekregen, omdat ik toevallig buiten was.
"We bellen voor uw Pay&Go-herlaadkaart, meneer" Mijn eerste reactie was "scheelt daar iets mee?, maar de man had gewoon een "interessant voorstel" voor mij omdat ik aan >€10/maand lig (zelfs dat klopt niet helemaal). Er werd mij een tariefplan aangeraden met onbeperkt sms, 50 belminuten per maand en ... 250 MB.

Heb de heer vriendelijk duidelijk gemaakt dat een swap van 2GB naar 250MB niet bepaald interessant is en belminuten voor mij geen enkele rol spelen, gezien ik aangewezen ben op een vaste lijn. Na het hakkelende gesprek had hij door dat hij niet veel voor mij kon betekenen. :-)
Internet: Telenet Internet Fiber 200 incl. Giga Speedboost
TV: Telenet (DC-AD2200 + CI+) /// TV Vlaanderen Basic+ (VU+ Duo 4K SE)
Fixed: Telenet FreePhone Europe /// WeePee Telecom (Gigaset C530 IP)
Mobile: Proximus Mobile Connect Pro (Xiaomi Poco F3) /// BASE 0
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3630
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 150 keer
Contacteer:

Op zich triest dat een produkt dat in 2011 gelanceerd werd en ondertussen ter ziele is gegaan, nog veruit de interessantste optie is voor mensen die betaalbare mobiele data wensen binnen de Proximus produktlijn... :|
ooh. shiny.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

Daar kan proximus niks aan doen dat dit product niet meer te krijgen is.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Amazor
Pro Member
Pro Member
Berichten: 433
Lid geworden op: 01 jan 2008, 21:50
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 63 keer

proximusboyke schreef:Daar kan proximus niks aan doen dat dit product niet meer te krijgen is.
Wie dan wel?
Internet: Telenet Internet Fiber 200 incl. Giga Speedboost
TV: Telenet (DC-AD2200 + CI+) /// TV Vlaanderen Basic+ (VU+ Duo 4K SE)
Fixed: Telenet FreePhone Europe /// WeePee Telecom (Gigaset C530 IP)
Mobile: Proximus Mobile Connect Pro (Xiaomi Poco F3) /// BASE 0
IYZY
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

cloink schreef:Op zich triest dat een produkt dat in 2011 gelanceerd werd en ondertussen ter ziele is gegaan, nog veruit de interessantste optie is voor mensen die betaalbare mobiele data wensen binnen de Proximus produktlijn... :|
Klopt, voor €20/maand heb je in principe 4GB data aan de volledige 4G-snelheid...
Toch vrij straf voor Proximus.

Dankzij cyberbug heb ik nu toch nog een kaartje kunnen bemachtigen (moet alleen nog de brievenbus leegmaken als ik thuis kom :p), die ik in een mobiele hotspot ga stoppen, en die ik dan voornamelijk voor het werk ga gebruiken (ik kom redelijk vaak op plaatsen waar bereik niet zo heel belangrijk is, en zelf op zo'n plaatsen heb je vaak met Proximus nog 3G).

Ik zou het ook nog interessant vinden als persoonlijke simkaart, maar helaas is je nummer achter porteren nogal een moeilijke opdracht voor Proximus, en kom ik persoonlijk niet toe met 4GB/maand. Mijn verbruik staat momenteel tussen de 5 en 6GB/maand. :?
proximusboyke schreef:Daar kan proximus niks aan doen dat dit product niet meer te krijgen is.
Hoe bedoel je? Volgens mij is dit een zeer bewuste keuze van Proximus, en hoort dit deels bij hun 'nieuwe aanpak'. Waarom ook zoveel data aanbieden als mensen (en vooral bedrijven) bereid zijn hier veel meer voor te betalen via een postpaid-formule? ...
Die verhalen dat dit komt door mensen die naar de betaallijn bellen, apps mee kopen, hun parkeermeter mee betalen, ... slaan nergens op.
Blond doesn't mean stupid :roll:
Amazor
Pro Member
Pro Member
Berichten: 433
Lid geworden op: 01 jan 2008, 21:50
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 63 keer

IYZY schreef:
proximusboyke schreef:Daar kan proximus niks aan doen dat dit product niet meer te krijgen is.
Hoe bedoel je? Volgens mij is dit een zeer bewuste keuze van Proximus, en hoort dit deels bij hun 'nieuwe aanpak'. Waarom ook zoveel data aanbieden als mensen (en vooral bedrijven) bereid zijn hier veel meer voor te betalen via een postpaid-formule?
Zal idd een zeer bewuste keuze geweest zijn en dit was indertijd gewoon een tijdelijke zet om in één klap zoveel mogelijk Mobile Vikings-klanten weg te kapen.
Toen Generation Connect op de markt werd gebracht was het zogezegd een actie 'voor de rappe', omdat ze zogezegd slechts 5000 klanten wouden aanvaarden, eventjes later werd dat 10000 en uiteindelijk heeft het toch een poosje bestaan.

Mij hebben ze zo ook weg gekregen van Mobile Vikings, ik woon in de Westhoek en eind 2011 was het 3G-netwerk bij Base daar nog zeer brak, terwijl je bij Proximus in de steden toch over 3G beschikte. Ondertussen hebben alle operatoren er min of meer een identieke dekking.

PS: Voor €20/maand heb je standaard 2GB, geen 4GB.
Internet: Telenet Internet Fiber 200 incl. Giga Speedboost
TV: Telenet (DC-AD2200 + CI+) /// TV Vlaanderen Basic+ (VU+ Duo 4K SE)
Fixed: Telenet FreePhone Europe /// WeePee Telecom (Gigaset C530 IP)
Mobile: Proximus Mobile Connect Pro (Xiaomi Poco F3) /// BASE 0
IYZY
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

Het was inderdaad voornamelijk een reactie op Mobile Vikings.
Ik weet nog dat ik bij de 5.000 zat, dan daarna nog één voor de iPad kon bestellen omdat de limiet opgetrokken was, en dat het daarna gewoon voor iedereen toegankelijk was.

Ze hebben dit tariefplan wel meerdere keren verborgen op hun website, dus volgens mij vonden ze het zelf niet echt bij Proximus passen, maar wouden ze een speciefieke (grote) groep klanten terughalen die ze verloren waren aan Mobile Vikings.
Amazor schreef:PS: Voor €20/maand heb je standaard 2GB, geen 4GB.
Klopt, je krijgt 2 GB bonus, en €20 belkrediet.
Een datapack kost €9,99 voor 1 GB bij Proximus.

Dus in principe kan je met je herlaadbeurt van €20, 4 GB krijgen (en sms'en, maar je hebt dan wel geen belkrediet meer over om te bellen (wat ook niet hoeft, als het als datakaart gebruikt wordt)).
Blond doesn't mean stupid :roll:
Amazor
Pro Member
Pro Member
Berichten: 433
Lid geworden op: 01 jan 2008, 21:50
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 63 keer

IYZY schreef:Dus in principe kan je met je herlaadbeurt van €20, 4 GB krijgen (en sms'en, maar je hebt dan wel geen belkrediet meer over om te bellen (wat ook niet hoeft, als het als datakaart gebruikt wordt)).
Klopt, misschien was dat wel één van de redenen van hun telefoontje. Ik herlaad ook niet maandelijks en wat ze ook zouden voorstellen binnen het Pay&Go-gamma, ik zou minder hebben voor meer geld.
Internet: Telenet Internet Fiber 200 incl. Giga Speedboost
TV: Telenet (DC-AD2200 + CI+) /// TV Vlaanderen Basic+ (VU+ Duo 4K SE)
Fixed: Telenet FreePhone Europe /// WeePee Telecom (Gigaset C530 IP)
Mobile: Proximus Mobile Connect Pro (Xiaomi Poco F3) /// BASE 0
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

iedere promo of tariefplan moet goedgekeurd worden door het bipt.
Generation stond DUIDELIJK voor de eerste 5000.
Mensen hebben kans genoeg gehad om dit tariefplan te kiezen
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Hakki
Pro Member
Pro Member
Berichten: 268
Lid geworden op: 12 dec 2011, 15:33
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 25 keer

IYZY schreef:
cloink schreef:Op zich triest dat een produkt dat in 2011 gelanceerd werd en ondertussen ter ziele is gegaan, nog veruit de interessantste optie is voor mensen die betaalbare mobiele data wensen binnen de Proximus produktlijn... :|
Klopt, voor €20/maand heb je in principe 4GB data aan de volledige 4G-snelheid...
Toch vrij straf voor Proximus.

Ik zou het ook nog interessant vinden als persoonlijke simkaart, maar helaas is je nummer achter porteren nogal een moeilijke opdracht voor Proximus, en kom ik persoonlijk niet toe met 4GB/maand. Mijn verbruik staat momenteel tussen de 5 en 6GB/maand. :?
Ikzelf ben in december 2011 ook overgesschakeld van MV naar Proximus GC. Ik maak nog steeds gebruik van dit tariefplan, omdat er gewoon niks beters is.
Persoonlijk kom ik meestal nog rond met 2GB per maand, maar die 2GB is idd uit te breiden naar 4GB als je niks opbelt of verbruikt met aankopen allerhande.
OK, 5€ duurder dan IOM en MV, maar beste/snelste dekking, mijn Google Play Music is erdoor betaald, 10MB roaming data/maand. En onbegrensde snelheden!

Trouwens een spelletje PlayAndGold is ook aan te raden. Daarmee verzamel je punten die je ook kan omzetten naar belwaarde (300=10eur) of gratis belminuten. Als je wat geluk heb, scoor je veel punten met 1 herlading. Kan je ook paar keer 1GB omruilen voor de gekregen belwaarde

Voor je persoonlijk verbruik, uitgaande van 6GB/maand => 72GB/jaar
72GB = 18 herladingen (4gb/keer) = 360euro/jaar
Gemiddelde kost uitgaande van max 6GB/maand (soms minder, dus kan je mss herlading uitsparen op jaarbasis): 30€/maand
Vind ik geen slechte deal! Vraagt wel wat werk, herladen om de +/-3weken

Als proxi beslisst om de bestaande klanten een huidige formule aan te smeren, zullen er wel veel naar IOM of MV terug gaan. Huidige tariefplannen zijn gewoon niet interessant. Abo zou MEER moeten bieden voor hetzelfde geld, belminuten kunnen me gestolen worden.
IYZY
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

Hakki schreef:Ikzelf ben in december 2011 ook overgesschakeld van MV naar Proximus GC. Ik maak nog steeds gebruik van dit tariefplan, omdat er gewoon niks beters is.
Nu ja, voor jou misschien. :bdaysmile:
Ik denk dat veel mensen beter af zijn met Orange of Mobile Vikings.
Orange heeft trouwens het krachtigste 4G-netwerk, maar is qua dekking wel recent voorbijgestoken door Proximus (mag ook wel, ze hebben 1,5 jaar voorsprong). Voor snelheid zit je in het algemeen toch nog steeds beter bij Orange, zij hebben vrijwel overal 20 MHz bandbreedte op LTE1800, waar Proximus nog redelijk vaak 15 MHz heeft.
Hakki schreef:OK, 5€ duurder dan IOM en MV, maar beste/snelste dekking, mijn Google Play Music is erdoor betaald, 10MB roaming data/maand. En onbegrensde snelheden!
Bij Orange (en MV) zijn de snelheden ook onbegrensd. :)
En Orange (en MV) zijn €5 goedkoper voor dubbel zoveel data. :p
Google Play betalen met je belkrediet kan ook bij Orange, en je moet wel al voor €200 hebben herladen vooraleer je 100 MB roaming hebt... Dan vond ik het pakket van Orange 'Travel Data Daily' (€5 voor 100 MB in de EU, Europa, VS en meer) toch interessanter. Met 100 MB kom ik zelf geen dag toe.
Nu is dit afgeschaft omdat de roamingprijzen verlaagd zijn naar +€0,06/MB, wel jammer, want het is net iets minder voordelig en het voordeel in de extra landen valt weg, maar het is nog steeds goed te doen. ;)
Hakki schreef:Trouwens een spelletje PlayAndGold is ook aan te raden. Daarmee verzamel je punten die je ook kan omzetten naar belwaarde (300=10eur) of gratis belminuten. Als je wat geluk heb, scoor je veel punten met 1 herlading. Kan je ook paar keer 1GB omruilen voor de gekregen belwaarde
+1
Dit is inderdaad een leuke, en amusante toevoeging van Proximus.
Bonussen zoals belminuten waren wel maar 1 week geldig toen... Maar ik heb er toch ook al eens een iTunes-kaart van €10 gekregen. :D
Bij Orange heb je dan weer 'Orange Thank You', en daarmee heb ik toch al €5 voor iTunes ontvangen (omdat ik met een iPhone online kom, heb je Android, krijg je €5 voor de Play Store), 2 filmtickets, 500 MB 4G en een kortingsbon voor Adidas van 20% waarmee ik binnenkort een leuke trui of een mooi paar schoentjes mee ga kopen. :)
Hakki schreef:Gemiddelde kost uitgaande van max 6GB/maand (soms minder, dus kan je mss herlading uitsparen op jaarbasis): 30€/maand
Vind ik geen slechte deal! Vraagt wel wat werk, herladen om de +/-3weken
Bedankt! :-D
Bij Orange is het €22,50 per maand voor 6GB/maand, en is op jaarbasis dus 90 euro goedkoper (+ de eventuele belkosten die er extra moeten bijgerekend worden bij Proximus, dan).
90 euro is natuurlijk niet zo veel, en je hebt er wel een krachtig netwerk voor in de plaats, maar Orange is prima voor mij, en ik vind dat ze toch ietwat voorsprong hebben qua 4G, omdat ze bijna meteen met de uitrol van band 20 zijn gestart.
Proximus heeft lang enkel band 3 gebruikt, en is daarna pas de gaatjes beginnen opvullen met band 20. :)

Qua 3G zijn ze stukken beter, maar wat maakt 3G uit als je vrijwel altijd 4G hebt? :)
Maar leuk dat je dit even uitrekende! €30/maand voor 6GB + belkosten valt (voor Proximus) zeer goed mee! :D
Hakki schreef:Als proxi beslisst om de bestaande klanten een huidige formule aan te smeren, zullen er wel veel naar IOM of MV terug gaan. Huidige tariefplannen zijn gewoon niet interessant. Abo zou MEER moeten bieden voor hetzelfde geld, belminuten kunnen me gestolen worden.
Tja, Proximus heeft het voordeel van de mensen die nooit vergelijken, durven over te stappen, vinden dat ze genoeg waar krijgen voor hun geld, ... en bedrijven. Zolang mensen bereid zijn zo veel te betalen, zullen ze geen cent goedkoper worden, en vanuit hun standpunt gezien is dat misschien wel logisch...
Hoewel ze misschien niet inzien dat ze met een tariefplan voor datavreters en/of lagere tarieven, meer winst kunnen maken omdat er in verhouding meer klanten kunnen bijhalen. Op fora zoals deze wordt toch enkel lof gesproken over het Proximus-netwerk, en mensen zouden er gewoon al voor kiezen omdat het Proximus is.
Aangezien ze voor GC hun limiet hebben opgetrokken naar 10.000, en daarna zelf hebben weggehaald, zijn er toch genoeg mensen geïnteresseerd om zo'n tariefplan aan te gaan bieden. De winst die ze maken, hebben ze toch mee...
proximusboyke schreef:Generation stond DUIDELIJK voor de eerste 5000.
Mensen hebben kans genoeg gehad om dit tariefplan te kiezen
Ja, en de limiet is opgetrokken naar 10.000, en daarna weggehaald.
"Mensen hebben kans genoeg gehad" is nogal een slecht argument. Anders kunnen we nu alle tariefplannen weghalen? Je hebt tijd genoeg gehad.
Er komen toch elke dag klanten bij die de dienst pas kennen?
En er zijn er genoeg die al 10 van de 5.000 plaatsen ingenomen hadden door een berg simkaarten te bestellen.
Blond doesn't mean stupid :roll:
Hakki
Pro Member
Pro Member
Berichten: 268
Lid geworden op: 12 dec 2011, 15:33
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 25 keer

IYZY schreef: Ik denk dat veel mensen beter af zijn met Orange of Mobile Vikings.
Orange heeft trouwens het krachtigste 4G-netwerk, maar is qua dekking wel recent voorbijgestoken door Proximus (mag ook wel, ze hebben 1,5 jaar voorsprong). Voor snelheid zit je in het algemeen toch nog steeds beter bij Orange, zij hebben vrijwel overal 20 MHz bandbreedte op LTE1800, waar Proximus nog redelijk vaak 15 MHz heeft.

Akkoord over IOM of MV data, maar mijn locaties bleken nog steeds veel hoger te scoren qua snelheid bij mijn laatste steekproeven. Heb totaal jullie kennis niet, maar gewoon simpele speedtest na elkaar.
IYZY schreef: Bij Orange (en MV) zijn de snelheden ook onbegrensd. :)
En Orange (en MV) zijn €5 goedkoper voor dubbel zoveel data. :p
Google Play betalen met je belkrediet kan ook bij Orange, en je moet wel al voor €200 hebben herladen vooraleer je 100 MB roaming hebt... Dan vond ik het pakket van Orange 'Travel Data Daily' (€5 voor 100 MB in de EU, Europa, VS en meer) toch interessanter. Met 100 MB kom ik zelf geen dag toe.
Nu is dit afgeschaft omdat de roamingprijzen verlaagd zijn naar +€0,06/MB, wel jammer, want het is net iets minder voordelig en het voordeel in de extra landen valt weg, maar het is nog steeds goed te doen. ;)
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat je via IOM geen apps meer kon aankopen? In juni ging het nog, maar recent niet meer getest.
Proximus daily travel vind ik dan interessanter voor de gemiddelde consument (niet de grote dataverbruiker zoals jij). 2€/dag, 80MB, 20sms, 20min bellen en 20min gebeld worden. Binnen een klein jaar toch volledig overbodig :)
IYZY schreef: Qua 3G zijn ze stukken beter, maar wat maakt 3G uit als je vrijwel altijd 4G hebt? :)
Wacht tot je eens op een afgelegen plek zit en geen 4G/deftige 3G hebt ;) Vrouw heeft nog MV en toch vaak mindere of tragere ontvangst. Ook andere gsm, dus geen 100% eerlijke vergelijking.
IYZY schreef:Tja, Proximus heeft het voordeel van de mensen die nooit vergelijken, durven over te stappen, vinden dat ze genoeg waar krijgen voor hun geld, ... en bedrijven. Zolang mensen bereid zijn zo veel te betalen, zullen ze geen cent goedkoper worden, en vanuit hun standpunt gezien is dat misschien wel logisch... Op fora zoals deze wordt toch enkel lof gesproken over het Proximus-netwerk, en mensen zouden er gewoon al voor kiezen omdat het Proximus is.
GC is prepaid, niet voor bedrijven en lijken me dus wel gebruikers te zijn die durven overstappen als het verschil te groot is door de huidige prepaidformules opgedrongen te krijgen (als het ooit echt zover zou komen tenminste). Ik zou het alvast doen, maar eerder naar Orange.
Ik kijk alvast uit naar je projectje voor jullie eigen MVNO! Als ik naar je berekeningen kijk, dan wil je wel heel veel geven voor minder of zelfde bedrag.. Hoe ga je er dan nog op verdienen.. (maar da's een andere topic)
IYZY
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

Hakki schreef:Akkoord over IOM of MV data, maar mijn locaties bleken nog steeds veel hoger te scoren qua snelheid bij mijn laatste steekproeven. Heb totaal jullie kennis niet, maar gewoon simpele speedtest na elkaar.
Inderdaad, de locatie speelt een hele grote rol, en kan de resultaten enorm beïnvloeden per persoon.
Ik heb mijn verbinding wekelijks in heel Vlaanderen nodig, en dan merk je wel hoe ver Proximus en Orange staan qua 4G.
BASE / MV heb ik nu al ruim 2 jaar niet meer kunnen testen, helaas.
Hakki schreef:Ik dacht ergens gelezen te hebben dat je via IOM geen apps meer kon aankopen? In juni ging het nog, maar recent niet meer getest.
Proximus daily travel vind ik dan interessanter voor de gemiddelde consument (niet de grote dataverbruiker zoals jij). 2€/dag, 80MB, 20sms, 20min bellen en 20min gebeld worden. Binnen een klein jaar toch volledig overbodig :)
Je kan je Playstore-account koppelen aan je Orange-factuur of -belkrediet, hoor. ;)
Lijkt me zeer handig... Jammer dat ik vooral Apple gebruik.
Zo kan je zelf je Netflix-abonnement met je overtollig belkrediet betalen. :)
En inderdaad, die functie van Proximus is heel handig, wist niet meer dat die bestond, of dat die ook voor prepaid-klanten was! :p
Inderdaad gelukkig in 2017 klaar met die onzin.
Hakki schreef:Wacht tot je eens op een afgelegen plek zit en geen 4G/deftige 3G hebt ;) Vrouw heeft nog MV en toch vaak mindere of tragere ontvangst. Ook andere gsm, dus geen 100% eerlijke vergelijking.
Ik had het over Proximus. Waar je met Orange (en zeker BASE) soms weinig bereik hebt, heeft Proximus vaak nog een geweldige 3G-verbinding, waarmee je ook echt iets bent.
Vandaar ook dat Proximus GC nog steeds mijn go-to-tariefplan blijft voor in mijn mobiele hotspot. ;)
Hakki schreef:GC is prepaid, niet voor bedrijven en lijken me dus wel gebruikers te zijn die durven overstappen als het verschil te groot is door de huidige prepaidformules opgedrongen te krijgen (als het ooit echt zover zou komen tenminste). Ik zou het alvast doen, maar eerder naar Orange.
Ik denk dat je me verkeerd begreep...
Ik bedoelde dat ook bedrijven belangrijke klanten voor Proximus zijn, waaraan ze hun (dure) gsm-abonnementen kunnen verkopen.
Hierdoor vinden zij het niet belangrijk om hun tarieven wat te laten zakken of om een tariefplan dat o.a. datavreters tevreden stelt, aan te bieden, omdat ze toch genoeg geld binnenkrijgen. Totdat iemand de markt breekt, zal er amper verandering zijn.
Mobile Vikings had de markt toen gebroken, en het heeft toch wel heel wat veranderingen met zich meegebracht! :)
Hakki schreef:Ik kijk alvast uit naar je projectje voor jullie eigen MVNO! Als ik naar je berekeningen kijk, dan wil je wel heel veel geven voor minder of zelfde bedrag.. Hoe ga je er dan nog op verdienen.. (maar da's een andere topic)
Hier inderdaad een klein beetje offtopic, maar wel heel lief! Dank je wel! :D
En nee, hoor... De bundels die we nu hebben uitgewerkt zijn voor datavreters wel goed geprijsd, maar er moet nog eens goed over gebrainstormd worden over hoe ze ook interessant kunnen zijn als all-in-one-smartphonebundels (bellen, sms'en, data).
Bij IOM en MV krijg je ook belkrediet dat je nog aan iets anders kan op doen, bij ons wordt je belkrediet vervangen door de waarde van je bundel, waardoor we misschien niet echt helemaal voordeliger zijn, maar dat hoeft ook niet. Je hebt dan wel het voordeel van het gebruiksgemak, en je hoeft niet 2 x te herladen om een bundel met veel data en/of belminuten te krijgen.

Tegenwoordig is er nog niet echt iets (dat goed werkt) waarbij je kan bellen én data gebruiken. Het hoeft niet aan €20 / maand, maar ook niet aan € 50 / maand, zoals Proximus of Orange dat doet. Mensen kiezen uit gemak ook graag postpaid... Zelf bij prepaid krijg je momenteel maar de helft van wat je zoekt.

Hoe we het uiteindelijk gaan regelen, zien we pas na een eerste gesprek met BASE (en hopelijk ook Orange).
De markt is nog redelijk groot, en er zijn veel zaken waarop mobiele providers nog kunnen inspelen. ;)

Bedankt voor de steun! :D
Blond doesn't mean stupid :roll:
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 101 keer

IYZY schreef:
Nu ja, voor jou misschien. :bdaysmile:
Ik denk dat veel mensen beter af zijn met Orange of Mobile Vikings.
Orange heeft trouwens het krachtigste 4G-netwerk, maar is qua dekking wel recent voorbijgestoken door Proximus (mag ook wel, ze hebben 1,5 jaar voorsprong). Voor snelheid zit je in het algemeen toch nog steeds beter bij Orange, zij hebben vrijwel overal 20 MHz bandbreedte op LTE1800, waar Proximus nog redelijk vaak 15 MHz heeft.
Ook hier is GC de 'beste' optie.
Krachtigste wil daarom niet zeggen het beste. :wink:
Na begin vorig jaar IOM en MV uitgebreid te testen was ik zeer blij geen nummerporting van de GC kaart te hebben aangevraagd en die dus nog steeds kon gebruiken. Terwijl ik in het begin zeer tevreden was van IOM begin ik een aantal dagen veel lag op te merken (Ingress), bij MV was dat nog veel erger + zeer slecht bereik op de pendeltraject / trein. Prox bleef tot op heden als 'beste' naar voor te komen. Trouwens liever een stabiele en tragere 5 a 10Mbit verbinding dat een belabberde 50 a 100Mbit.
IYZY
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

decat schreef:Ook hier is GC de 'beste' optie.
Krachtigste wil daarom niet zeggen het beste. :wink:
Ik spreek natuurlijk in het algemeen.
Ik ben enorm afhankelijk van mijn verbinding, die ik in heel het land nodig heb.
Voor jouw specifiek geval kan het goed zijn dat Proximus veel beter is waar jij het nodig hebt. Misschien heb je het enkel in je woonomgeving nodig, onderweg naar en op je werk, ...

Orange (en BASE) heeft op sommige plekken nog ondermaats bereik, hoewel het steeds zeldzamer wordt. Proximus heeft dat ook, maar veel minder.
Het kan zijn dat jij net in zo één van die gebieden woont.
Over het algemeen denk ik dat Orange IOM een veel beter alternatief is voor heel wat mensen die vandaag nog Proximus gebruiken...
Maar natuurlijk, sommige mensen zoals jij kunnen dat natuurlijk niet, wegens ondermaats bereik thuis en/of op de plekken waar je het nodig hebt.
decat schreef:Trouwens liever een stabiele en tragere 5 a 10Mbit verbinding dat een belabberde 50 a 100Mbit.
Grappig dat je dit opmerkt.
Ik denk dat je bij Orange het vaakst een stabiele 10 à 20 Mbps-verbinding zal hebben (5, zo slecht zijn ze nu ook niet).
Proximus en vooral BASE zijn redelijk laat begonnen met 4G op band 20, waardoor ze moeilijk kunnen vermijden dat er veel plaatsen achterblijven met een minder stabiele band 3-verbinding (die dan wel snel is).
Als je bij BASE 4G hebt, zal het meestal wel snel zijn, maar 2 meter verder kan je terugvallen op 2G door de hoge frequentie.
Toen ik Proximus testte, kwam dit ook nog regelmatig voor, hoewel ze al veel beter zijn in band 20 dan BASE.
Maar Orange is hier hoe dan ook de beste in, omdat zij deze frequentie vrijwel meteen zijn gaan gebruiken.

Dat je meer lag ondervindt op Ingress met Orange, is heel jammer, en vreemd. Opnieuw: het kan locatiegebonden zijn.
Uit mijn ondervindingen ligt de latency bij Orange meestal het laagst (zelf op 3G enorm lage latencies, wat dus wel heel goed is). Ook bij Proximus is dit sterk verbeterd...
Bij BASE... Tja. :p
Blond doesn't mean stupid :roll:
Hakki
Pro Member
Pro Member
Berichten: 268
Lid geworden op: 12 dec 2011, 15:33
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 25 keer

Afgelopen donderdag kocht ik via Google Play een jaarabonnement met belkrediet twv 26.99€. Maandelijks gaat er ook Google Play Music van 7.99€ af.
Op vrijdag telefoon van Proximus, want ze hebben nu toch wel voordelige abonnementsbundels!

Toeval in timing? Ik vermoed van niet :wink:
En dan komen ze af met de standaard abo formules die op hun website staan. Sorry, niet interessant genoeg :nono:

Ik leg die persoon uit dat bellen en smsen mij niet interesseert, data is belangrijker en dus minstens zelfde 2GB. Zijn voorstel van Mobilus S dat hij wou aanbevelen is dus nutteloos.. :bang: Maar dan hebben we Mobilus M, dan heeft u zelfs 3GB en 300 belminuten. Neen, dat kost 5€ extra voor dingen die ik (nog) niet gebruik/nodig heb.

Los van het feit dat ik achteraf mijn belkrediet nog kan gebruiken voor nuttige aankopen (ipv er maandelijks het bedrag bovenop mijn abo moet betalen), ben ik dan de enige die vindt dat een abonnementsformule interessanter moet zijn in totaliteit (data, sms, belminuten) dan prepaid? En mee met zijn tijd, maw prio op data.

Als ze van hun Mobilus S nu eens 2GB maken (+1app onbeperkt surfvolume), 120min bellen en onbeperkt smsen voor hetzelfde budget van 15€, dan komen ze in de buurt. Of hun Mobilus M aan 20€ plaatsen, dan komt het er mss ooit nog van (al schakel ik dan wellicht eerder over naar abo via werk)

Iemand trouwens een idee of Proximus hun 4G snelheid nog steeds op 50Mbps legt voor de 'lagere' abo's?
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Hakki schrijft: Als ze van hun Mobilus S nu eens 2GB maken (+1app onbeperkt surfvolume), 120min bellen en onbeperkt smsen voor hetzelfde budget van 15€, dan komen ze in de buurt.


waarom zouden zij! PX is een monopolist, zij wensen hooguit in de buurt te blijven van winst-maximalisatie :-(
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Hakki
Pro Member
Pro Member
Berichten: 268
Lid geworden op: 12 dec 2011, 15:33
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 25 keer

wied schreef:waarom zouden zij! PX is een monopolist, zij wensen hooguit in de buurt te blijven van winst-maximalisatie :-(
Ze zouden daarmee meer winst hebben bij 'gevallen' zoals mij. Belkrediet dat ik nu aankoop, moeten ze afstaan aan Google play toestanden. Stel dat ze 10% hebben voor toestaan via hun systeem te betalen (70% ontwikkelaar app en 20% Google), dan hebben ze nu slechts 2€ inkomsten per maand. Met een deftig abo hebben ze de volle 15€ + 10% op mijn aankopen.

Ok, af en toe verdienen ze nog eens iets op daily roaming pack (voorlopig nog) of sporadische belminuten.

Als ze die klanten actief opbellen, kunnen ze toch beter een speciaal voorstel doen ipv standaard formule.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”