Proximus Generation Connect

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
IYZY
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

Hallo iedereen,

Heeft er iemand nog een paar GC-kaartjes op overschot die deze misschien zou willen doorverkopen?
Ik zit momenteel bij Mobistar, en hun 4G-netwerk is fantastisch, en super krachtig.
Ben in het algemeen zeer blij met hun, behalve dat ze me wel al voor een hoog bedrag hebben opgelicht i.v.m. roaming.

De laatste tijd moet doe ik een traject waar ik zeer slecht ontvangst heb.
Ook als ik uit de auto kom en het gebouw binnen ga 1 of 2 bolletjes EDGE, maar gesprekken worden meteen geannuleerd en sms'jes gaan niet door.
Aangezien ik daar mogelijk langer moet blijven, en ik mijn gsm daar ook ga nodig om telefoontjes te doen en mails te beantwoorden, had ik een Pay&Go Max-kaartje gekocht, maar je kan geen 2 bundels tezamen gebruiken, en het is uiteindelijk toch wel heel duur...

Daarom zou ik graag terug GC hebben, maar kan het ook niet via de universiteit meer vastkrijgen.
Ik weet dat er velen een dik jaar terug heel veel kaartjes toen besteld hadden. Niemand die er één of twee (ook voor iPad eventueel, maar iPhone gaat voor) wilt verkopen?

Vind het eigenlijk best dom dat Proximus de strijd met MV en hun grootste concurrent op vlak van mobiele diensten, Mobistar, niet aangaat.
En die reden van die betaallijn etc. is onzin.
Die abonnementen die ze aanbieden zijn belachelijk qua prijs.

Duizendmaal dank!
Groetjes
Blond doesn't mean stupid :roll:
IYZY
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

(BASE is geen optie, trouwens, zelfde verhaal. Proximus heeft er wel snelle 3G (geen 4G)) :)
Blond doesn't mean stupid :roll:
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4027
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 102 keer

Probleem is dat ze op naam geregisteerd zijn anders gaf ik je er een/meerdere mee (onbeperkt abbonnement van het werk).

Zeker dat het niet aan je telefoon ligt ? Ik heb nu ook veeel betere ontvangst dan ooit tevoren (motorola moto X style). Waar ik vroeger geen H ontvangst had heb ik nu zelfs 4G.
Gebruikersavatar
cyberbug
Premium Member
Premium Member
Berichten: 727
Lid geworden op: 08 okt 2005, 14:37
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 108 keer
Bedankt: 169 keer
Recent bedankt: 1 keer
Contacteer:

Ik heb er toevallig met opruimen nog 1 gevonden gisteren (nog verzegeld in envelope) en ik dacht dat hier 15€ op stond.
deze was indertijd gratis aangevraagd, denk meer dan 6 maanden geleden dus ik weet niet of deze nog te activeren valt.

ik doe er niets mee dus hoef er ook niets voor enkel de verzendingskosten als deze moet worden opgestuurd. (houd er wel rekening mee dat deze SIm mogelijk niet meer te activeren is wegens ouder dan 6 maanden)
Afhalen in Mechelen is ook mogelijk.
Greetz cyberbug

Afbeelding
IYZY
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

silencer schreef:Probleem is dat ze op naam geregisteerd zijn anders gaf ik je er een/meerdere mee (onbeperkt abbonnement van het werk).

Zeker dat het niet aan je telefoon ligt ? Ik heb nu ook veeel betere ontvangst dan ooit tevoren (motorola moto X style). Waar ik vroeger geen H ontvangst had heb ik nu zelfs 4G.
Ah, echt? Dacht dat dat bij prepaidkaartjes niet zo was.
Maar toch bedankt om iets te laten weten! :-D

Denk toch niet dat het aan de gsm ligt... Heb overal supergoed bereik, mijn gsm verlaat bijna nooit het 4G-netwerk, behalve heel af en toe nog.
En daar heb ik echt zo goed als niks qua signaal. 2G is zelf te zwak om iets te doen...
Heb vergeleken met vrienden (hebben wel ook iPhones, maar is niet allemaal hetzelfde model als ik) en bij BASE heb je geen bereik tot 1 bolletje met geen datatoegang, bij Mobistar en Telenet 2 bolletjes EDGE, en als ik mijn Proximus-kaartje erin doe ineens 4 bolletjes 3G.
Iemand anders met Samsung Galaxy S6 Edge heeft helemaal geen bereik met Mobistar, en iemand met een gsm waarvan ik het merk niet weet, heeft Proximus, en kan er toch vlot mee surfen heb ik al gezien (zal dus ook wel 3G zijn).

Maar hun prepaid-tariefplannen van nu zijn absoluut niet gericht voor de toepassingen van vandaag qua data, en een abonnement zie ik niet zitten i.v.m. slechte ervaringen (en ze zijn ook wel prijzig).

Niet dat ik je ga komen opzoeken als ik je naam of adres weet, natuurlijk, of dat ik criminele activiteiten met die simkaart ga doen he :p
Maar toch bedankt om iets van je te laten horen!
cyberbug schreef:Ik heb er toevallig met opruimen nog 1 gevonden gisteren (nog verzegeld in envelope) en ik dacht dat hier 15€ op stond.
deze was indertijd gratis aangevraagd, denk meer dan 6 maanden geleden dus ik weet niet of deze nog te activeren valt.

ik doe er niets mee dus hoef er ook niets voor enkel de verzendingskosten als deze moet worden opgestuurd. (houd er wel rekening mee dat deze SIm mogelijk niet meer te activeren is wegens ouder dan 6 maanden)
Afhalen in Mechelen is ook mogelijk.
Denk dat GC nu al een 16-tal maand niet meer te bestellen valt, maar die prepaid-kaart die ik heb gekocht (Max) vervalt pas na 3 jaar.
Kan anders zijn omdat deze uit de winkel komt, hè. :wink:
Zou natuurlijk altijd even in Mechelen kunnen passeren, maar ben aan het nadenken wanneer ik een gaatje heb.
Ben vroeg weg 's ochtends, laat thuis, en tegen dat ik eens tijd heb zou het al lang thuis kunnen zijn via de post, maar ja, als hij dan niet werkt...
Of anders stuur ik mijn man, die heeft toch veel tijd tussendoor het werk.

Kan je anders misschien even de brief openmaken en het simkaartje testen? Als hij werkt, neem ik hem sowieso.

Bedankt voor je reactie!!



Als er nog iemand één heeft, laat maar weten. Kleine reserve kan geen kwaad, en dan kan ik er eventueel ook één in iPad steken. :)
Blond doesn't mean stupid :roll:
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7192
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

gc is niet meer de activeren. Ook al heb je een pack die 3 jaar geldig is. Het nr en simkaartnr is 3 jaar geldig niet het tariefplan.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
IYZY
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

proximusboyke schreef:gc is niet meer de activeren. Ook al heb je een pack die 3 jaar geldig is. Het nr en simkaartnr is 3 jaar geldig niet het tariefplan.
Oh, dat is vervelend.
Heb jij nog een GC-kaartje proberen te activeren zonder succes? :(
Hoop doet leven, zeker :angel:
Blond doesn't mean stupid :roll:
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

Als je het Mobistar netwerk wilt maar niet bij Mobistar klant wilt zijn, kun je ook kijken naar Lycamobile. Die hebben ook mooie tarieven al bleek dit precies volgens Proximusboyke in rijdende voertuigen iets minder te zijn. Ook de Ping ligt net wat hoger...
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7192
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

yep heb het meegegeven met nicht op trein kortrijk - brugge was het max 4.67/0.89 4G
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
IYZY
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

BertG3 schreef:Als je het Mobistar netwerk wilt maar niet bij Mobistar klant wilt zijn, kun je ook kijken naar Lycamobile. Die hebben ook mooie tarieven al bleek dit precies volgens Proximusboyke in rijdende voertuigen iets minder te zijn. Ook de Ping ligt net wat hoger...
Heb hun al eens onverwogen omdat ik vaak eens naar het buitenland bel.
Ook hun nationale bundels zijn zeer interessant.

Maar hun netwerk... Je bent aangesloten op het internet, ergens in Londen, en toevallig zijn alle landen waar Lycamobile actief is (zelfs de U.S.) in Londen aangesloten. Hierdoor zijn er veel toepassingen die ik voor het werk nodig heb uit beveiliging niet werken en is er veel dat ik niet kan doen omdat ik mij zogezegd niet in België bevindt.
Tussen bepaalde uren is er echt bandbreedte te kort. Op 4G nog geen 1 Mbps down op bepaalde uren, terwijl met Mobistar op dezelfde plek 20 Mbps down.
Hun 3G is gewoon bijna de hele dag door onbruikbaar, en overal, en inderdaad zeker en vast in de auto, heb je zo weinig bereik...
Een hele week zelf gehad dat mijn nummer niet bestond en niet kon bellen of gebeld worden. Enkel sms'en en data verbruiken.
Lyca blokkeert ook tethering en dat heb ik echt nodig. Op sommige plekken in het huis of werk, sommige plaatsen die ik moet gaan bezichtigen, in de taxi, in de auto, ... verbindt ik met 2 klikken meteen met Instant Hotspot and I'm good to go. But unfortunately, that's impossible with LM.

Mobistars netwerk is slecht op de snelweg, maar verder ben ik wel tevreden hoor. Capaciteit en dekking bij Mobistar zijn gewoon top, gewoon door dit incident dat ze niet willen oplossen, en dat me, door hun fouten, véél geld kostte, ben ik teleurgesteld in hun.
Maar verder nog steeds de beste deal voor mij.

Maar het probleem (op deze locatie) is gewoon het netwerk eigenlijk :? , niet per sé Mobistar.
Enkel Proximus heeft er dekking :cry:

EDIT:
Lycamobile LTE :cry:
Afbeelding
Laatst gewijzigd door IYZY 07 apr 2016, 19:50, in totaal 2 gewijzigd.
Blond doesn't mean stupid :roll:
Gebruikersavatar
cyberbug
Premium Member
Premium Member
Berichten: 727
Lid geworden op: 08 okt 2005, 14:37
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 108 keer
Bedankt: 169 keer
Recent bedankt: 1 keer
Contacteer:

Ik heb hem net geopend (dubele envelope)

het blijkt een nano sim te zijn :? (dit had ik niet gevraagd bij mij weten)
ik kan deze in geen enkel van men toestellen testen (morgen eventueel wel op het werk bij een collega)
maar als GC niet meer kan worden geactiveerd zoals proximusboyke zegt heeft het natuurlijk niet veel zin
Greetz cyberbug

Afbeelding
IYZY
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

cyberbug schreef:Ik heb hem net geopend (dubele envelope)

het blijkt een nano sim te zijn :? (dit had ik niet gevraagd bij mij weten)
ik kan deze in geen enkel van men toestellen testen (morgen eventueel wel op het werk bij een collega)
maar als GC niet meer kan worden geactiveerd zoals proximusboyke zegt heeft het natuurlijk niet veel zin
Ik heb een nanosimkaart nodig :-D
Als het inderdaad effectief niet meer kan, heeft het geen zin.

En ik wil niet de koppigaard zijn, maar ja, zou zo graag terug een Proximus-kaartje hebben, heb ze op dit moment ook zo hard nodig...
Je weet maar nooit...

Maar je hoeft nu ook geen zware moeite gaan doen, hè!
Als het niet gaat, gaat het niet. :wink:
Blond doesn't mean stupid :roll:
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

IYZY schreef: EDIT:
Lycamobile LTE :cry:
Afbeelding
En... Wat bedoel je hiermee ? Je afbeelding werkt niet, want dit is een link naar Coolblue...
IYZY
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

BertG3 schreef:
IYZY schreef: EDIT:
Lycamobile LTE :cry:
Afbeelding
En... Wat bedoel je hiermee ? Je afbeelding werkt niet, want dit is een link naar Coolblue...
Oei, haha. Daar is iets fout gegaan.

Dit was wat ik wou tonen:
Afbeelding
Blond doesn't mean stupid :roll:
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4027
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 102 keer

IYZY schreef:
cyberbug schreef:Ik heb hem net geopend (dubele envelope)

het blijkt een nano sim te zijn :? (dit had ik niet gevraagd bij mij weten)
ik kan deze in geen enkel van men toestellen testen (morgen eventueel wel op het werk bij een collega)
maar als GC niet meer kan worden geactiveerd zoals proximusboyke zegt heeft het natuurlijk niet veel zin
Ik heb een nanosimkaart nodig :-D
Als het inderdaad effectief niet meer kan, heeft het geen zin.

En ik wil niet de koppigaard zijn, maar ja, zou zo graag terug een Proximus-kaartje hebben, heb ze op dit moment ook zo hard nodig...
Je weet maar nooit...

Maar je hoeft nu ook geen zware moeite gaan doen, hè!
Als het niet gaat, gaat het niet. :wink:
Die werken nog allemaal als ze niet geopend zijn, de laatste die ik gebruikt heb (nieuwe sim) was in november/december 2015.
Als ze gebruikt zijn en daarna een tijdje niet op het netwerk zijn geweest dan vervallen ze wel.
IYZY
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

silencer schreef:Die werken nog allemaal als ze niet geopend zijn, de laatste die ik gebruikt heb (nieuwe sim) was in november/december 2015.
Als ze gebruikt zijn en daarna een tijdje niet op het netwerk zijn geweest dan vervallen ze wel.
Super! Bedankt voor de bevestiging!
Zou dit ook logisch vinden, ook zeker aangezien je er belkrediet bij krijgt, maar ja, als Proximus er van af wilt...
Maar langs de andere kant geven ze GC-klanten wel nog volledige 4G-snelheid en al...

Vreesde even dat ik het mocht vergeten, maar jij hebt m'n avond helemaal gemaakt!


Nog een vraagje: als je bij GC twee keer herlaadt, krijg je dan 4 GB zoals je bij Mobistar na twee keer herladen 8 GB krijgt?
Zo niet: geen probleem. Dan herlaad ik gewoon wanneer mijn 2 GB op zijn :)
Blond doesn't mean stupid :roll:
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Nee, 2 keer herladen blijft 2GB. Wel 20MB Roaming data (want die telt wel op per herlaadbeurt).
IYZY
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

MClaeys schreef:Nee, 2 keer herladen blijft 2GB. Wel 20MB Roaming data (want die telt wel op per herlaadbeurt).
Ok, prima.
Met 2 GB kom ik hoogst waarschijnlijk niet toe, maar dan kan ik in het midden van de maand, of na 3 weken nog eens herladen, dat komt op hetzelfde neer. Bedankt!
Blond doesn't mean stupid :roll:
IYZY
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

Kan je bij Proximus eventueel achteraf je nummer overzetten zoals Mobistar?

Of zou het werken als ik mijn nummer overzet in bijvoorbeeld P&G ... Smart (gewoon zomaar iets) en dan dat nummer overneem?
http://www.proximus.be/support/nl/id_sf ... nemen.html

Dan hoef ik mijn nieuw nummer niet door te geven aan iedereen, of (als ik gewoon voor de rest bij Mobistar blijf) telkens van simkaart te veranderen.
Want dat kost toch wel iets over de 40 cent telkens ik van simkaart wissel.
Veel mensen bereiken me via iMessage en FaceTime op m'n telefoonnummer, en als ik dat niet opnieuw activeer krijgen zij een foutmelding, dus moet ik mijn telefoonnummer altijd opnieuw verifiëren (sms naar dichtstbijzijnde server (UK) = buitenlandse sms).

Jullie zijn allemaal enorm bedankt voor het meedenken en helpen!
Blond doesn't mean stupid :roll:
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7192
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

cyberbug,IYZY zijn die sims nie alles in een gewoon micro nano sim.
zo een adapters zijn heel goedkoop te vinden op dx en alieexpress
Je kan het altijd proberen é, je weet nooit.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

IYZY schreef:
MClaeys schreef:Nee, 2 keer herladen blijft 2GB. Wel 20MB Roaming data (want die telt wel op per herlaadbeurt).
Ok, prima.
Met 2 GB kom ik hoogst waarschijnlijk niet toe, maar dan kan ik in het midden van de maand, of na 3 weken nog eens herladen, dat komt op hetzelfde neer. Bedankt!
Of als je het gewone krediet niet gebruikt dat inwisselen voor datapacks. Toen ik vroeger nooit belde deed ik het op die manier.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3630
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 150 keer
Contacteer:

Inderdaad, 15€ geeft je nog eens 1GB data. Duur natuurlijk, maar als je dan toch niets doet met je belkrediet...

Hier nog steeds gelukkige GC gebruiker trouwens. Bel zelf ook niet vaak, dus gebruik ik het krediet voor Google Play (Music All Access @ 8€) en andere sporadische aankopen + dan af en toe een data pack. Maar inderdaad triest dat het huidige aanbod slechter is dan wat er x jaar geleden was. :-(
ooh. shiny.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4027
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 102 keer

IYZY schreef:Kan je bij Proximus eventueel achteraf je nummer overzetten zoals Mobistar?

Of zou het werken als ik mijn nummer overzet in bijvoorbeeld P&G ... Smart (gewoon zomaar iets) en dan dat nummer overneem?
http://www.proximus.be/support/nl/id_sf ... nemen.html
Dit zou ik ook wel willen weten. Kan dit ? Moet je hiervoor naar een service center gaan ?
IYZY
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

proximusboyke schreef:cyberbug,IYZY zijn die sims nie alles in een gewoon micro nano sim.
zo een adapters zijn heel goedkoop te vinden op dx en alieexpress
Je kan het altijd proberen é, je weet nooit.
Toen nog niet, denk ik.
En Proximus werkt online ook nog met mini/micro-sims en nanosims apart, helaas...
http://www.proximus.be/support/nl/id_sf ... i-sim.html

Maar die mens moet nu ook geen kosten gaan doen om te zien of je ontvangst krijgt met die simkaart, hè... :wink:
MClaeys schreef:Of als je het gewone krediet niet gebruikt dat inwisselen voor datapacks. Toen ik vroeger nooit belde deed ik het op die manier.
Had ik zelf niet aan gedacht! Dat kan ik inderdaad doen.
€20 voor 4 GB dan, maar wel een beter netwerk.
Datapacks was ik helemaal vergeten omdat dit €10 voor 250 MB was of zo bij Mobistar :roll: ...
cloink schreef:Inderdaad, 15€ geeft je nog eens 1GB data. Duur natuurlijk, maar als je dan toch niets doet met je belkrediet...

Hier nog steeds gelukkige GC gebruiker trouwens. Bel zelf ook niet vaak, dus gebruik ik het krediet voor Google Play (Music All Access @ 8€) en andere sporadische aankopen + dan af en toe een data pack. Maar inderdaad triest dat het huidige aanbod slechter is dan wat er x jaar geleden was. :-(
Is het niet €9,99 voor 1 GB?
Ik bel wel af en toe, maar ik zou gewoon 20 euro opladen, 2 datapacks aankopen en wat extra belkrediet opladen en opzij houden voor bellen (of gewoon om de zoveel tijd eens €25 opladen).
Voor de rest heb ik een VoIP-app van het werk, waarmee ik met het nummer van het werk kan bellen en interne nummers kan bellen.

Wou ook wel dat er meerdere opties waren om iets met overtollig belkrediet te doen. Jammer dat ik mijn Apple Music-abonnement niet van mijn gsm kan laten afgaan, of van die kleine betalingen (buiten parkeermeters en zo, bus kan niet denk ik met GC(?), maar ik zit zeer zelden op de bus).
silencer schreef:Dit zou ik ook wel willen weten. Kan dit ? Moet je hiervoor naar een service center gaan ?
Heb een mailtje naar Proximus gestuurd. Ik zal iets laten weten als ik meer weet.
Zou wel logisch zijn, en zeker mogelijk, maar ja, aangezien ze van GC af willen kunnen ze misschien moeilijk doen...

Als ik dan ooit naar een andere provider/tariefplan overga, zou ik gewoon een ander nummer op cyberbug's GC-kaartje zetten en jaarlijks herladen, zodat ik het nog kan gebruiken, just in case.
Blond doesn't mean stupid :roll:
IYZY
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

Uit mijn mailtje begrepen ze dus dat ik een sim swap wou doen met een oude simkaart. :bang:
Hun antwoord was dat gebruikte simkaarten niet meer hergebruikt kunnen worden.

Dus, net even gebeld. 40 minuten in de wachtrij... Ik besluit voor de lol even met een andere gsm te bellen, en heb binnen de minuut iemand aan de lijn... :x

Een vrouw kende Generation Connect niet eens, en zei: "Oei, dat zal dan wel een heel oud tariefplan zijn. Neen, bij nummeroverdrachten krijg je steeds een nieuwe simkaart en moet je akkoord gaan met de nieuwe voorwaarden, en daar hoort jouw tariefplan niet meer bij."
Ik heb haar er nog eens op gewezen dat ik vraag om achteraf het nummer over te zetten. Onmogelijk volgens haar.
Dat je nummers kan overnemen (zie: link die ik eerder postte), weet ze niet.

Had pech dat ik zo'n medewerker aan de lijn had die 5 minuten een opleiding heeft moeten volgen en doet alsof ze dan meteen op alles een antwoord heeft.
Ik bel later nog eens terug, of stuur nog eens een mailtje.


@Cyberbug, toevallig al eventjes kunnen kijken of de simkaart ontvangst geeft? Echt super dat je dit allemaal wilt doen voor mij! :-D
Blond doesn't mean stupid :roll:
Gebruikersavatar
tommekentom
Premium Member
Premium Member
Berichten: 571
Lid geworden op: 31 maa 2012, 16:41
Twitter: MisterTommie
Locatie: Lille, FR
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 24 keer
Contacteer:

proximusboyke schreef:cyberbug,IYZY zijn die sims nie alles in een gewoon micro nano sim.
zo een adapters zijn heel goedkoop te vinden op dx en alieexpress
Je kan het altijd proberen é, je weet nooit.
Normaal kan je toch eenmaal het kaartje actief is ook een swap aanvragen? Dat verandert toch niets aan het tariefplan?
[Home] Bouygues Bbox ultym fibra
[Home] Tadaam Premium
[Pro] iPhone XS Max - Orange Shape Traveller
[Private] Samsung Note 20 ultra - Bouygues Sensation 120GB
IYZY
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

tommekentom schreef:Normaal kan je toch eenmaal het kaartje actief is ook een swap aanvragen? Dat verandert toch niets aan het tariefplan?
Maar het is gewoon maar even om te testen :)
Het is te zot dat Cyberbug helemaal naar een Proximuscenter moet rijden om een swap te doen, om dan vijf secondjes te testen, en dat ik dan terug een swap naar nano moet doen ;)

+ vindt het wel speciaal om het vorige model simkaart te hebben :p vindt het nieuwe logo wel mooi, maar toch
(maar daar ligt de prioriteit uiteraard niet)
Blond doesn't mean stupid :roll:
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7192
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

dat klopt tommekentom maar dan is je tariefplan al actief.
Als je generationkaart hebt zal hij automatisch tariefplan aannemen. Echter wanneer het tariefplan niet meer beschikbaar is zal je bij eerste telefoontje, keuzemenu krijgen welk tariefplan je wilt. Allez dat was vroeger zo,na 3 maand werd het tariefplan uit het activatiesysteem gegooid. Het bleef wel in het globaal systeem zitten voor zoal U aangeeft een swap te doen. Alles kan veranderen natuurlijk. Daarom heb ik ook gezegd wie weet lukt het toch.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
IYZY
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

proximusboyke schreef:Echter wanneer het tariefplan niet meer beschikbaar is zal je bij eerste telefoontje, keuzemenu krijgen welk tariefplan je wilt. Allez dat was vroeger zo,na 3 maand werd het tariefplan uit het activatiesysteem gegooid.
Silencer heeft een tijdje terug (maar toch al een jaar na de stopzetting van GC) nog een kaartje kunnen activeren :bdaysmile:
Maar ondertussen zijn we toch weer al een vijftal maanden verder...

Lijkt wel dat Proximus GC niet 100% laat vallen. Het is niet meer aan te vragen, maar bij de snelheidswijziging van 4G hebben ze de volledige snelheid toch gelaten voor GC (en dit vermeld op hun website).
Ik heb er dus toch nog hoop in.


Ik wacht ondertussen in spanning en zeer opgewonden af op Cyberbugs bevestiging of de simkaart het al dan niet doet. :-D
Blond doesn't mean stupid :roll:
IYZY
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

@Silencer: Proximus heeft bevestigd dat het mogelijk is om achteraf je nummer over te zetten, maar dat je dan wel een nieuwe simkaart nodig hebt. :bdaysmile:

@Cyberbug: weet je al iets meer? :-D
Blond doesn't mean stupid :roll:
IYZY
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

Hallo?
Blond doesn't mean stupid :roll:
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Sommige users volgen het forum niet dagelijks of niet alle topics. Best even een pm sturen.
IYZY
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

MClaeys schreef:Sommige users volgen het forum niet dagelijks of niet alle topics. Best even een pm sturen.
Ah ok, wou ik niet meteen doen omdat ik niet wou aandringen.
Bedankt voor de tip! :)
Blond doesn't mean stupid :roll:
Gebruikersavatar
Ptoeneigh
Premium Member
Premium Member
Berichten: 634
Lid geworden op: 26 jul 2008, 08:50
Uitgedeelde bedankjes: 338 keer
Bedankt: 74 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ik heb ook nog steeds generation connect en inmiddels rond de 200 euro belwaarde opgespaard wegens weinig bellen..
Als ik het doe.. dan gaat het via VoIP e.d. ipv tegen de absurde Proximus tarieven.. met als resultaat dat ik nu bijna aan het maximale bedrag van 250 euro zit dat is toegestaan op een herlaadkaart.

Nu zou ik graag wat meer data dan die 2 gig willen verbruiken dus ben ik de opties gaan bekijken: interessante abonnementen met volumes van rond de 3 a 5 gig zijn er niet echt, veel te duur.

Dus ik overweeg de volgende 3 opties:

A. 1 gig data bijkopen uit de belwaarde:
"Herlaadbeurt van 1 GB (31 dagen geldig): € 9,99. Activering via #151*1# op je gsm + Verzenden"

B. Overstappen naar Mobistar Internet On Mobile (beltegoed op Generation Connect cashen via betaallijn), testsim is onderweg..

C. Afwachten tot er betere (lees: beter geprijsde) abonnementen komen bij Proximus met meer data..
Bij het wisselen naar een abonnement crediteert men je belwaarde op je factuur..
Zeker zodra volgend jaar er geen roamingkosten meer zijn is het interessant om gewoon een abonnement te nemen met ruime data.

p.s. Ik ben tevreden over het Proximus netwerk, alsook de roamingbundel van 2 euro per dag.. anderen bieden dat niet.
Ook heb ik naar Scarlet gekeken en hun gratis roaming.. maar zij bieden veel te weinig data.
Het liefst blijf ik dus bij Proximus..
IYZY
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

macamba schreef:Nu zou ik graag wat meer data dan die 2 gig willen verbruiken dus ben ik de opties gaan bekijken: interessante abonnementen met volumes van rond de 3 a 5 gig zijn er niet echt, veel te duur.
Test het netwerk van Mobistar — nu Orange — gewoon even op de plaatsen waar het voor jou belangrijk is, en indien dat meevalt, zou ik de stap wagen.
Proximus' 2GB voor €20 is niet meer van deze tijd (maar in een geval zoals het mijne wel de beste optie wegens problemen met bereik).

Op de meeste plekken is Mobistar wel goed qua dekking, zeker als je een 4G-smartphone bezit die band 20 ondersteunt.
Hun 4G-netwerk is in mijn ogen algemeen nog steeds het beste.
Proximus is gewoon beter in het algemeen qua dekking (ook in afgelegen gebieden) en 3G-snelheden, maar voor 4G durf ik bijna te zeggen dat je bij Mobistar beter zit.

Ik vrees dat Proximus niet snel met een beter alternatief gaat komen: te veel mensen (en bedrijven) zijn gewoon klant bij Proximus en betalen de prijzen die Proximus vraagt, waarom zou Proximus dan met 'iets beters komen'? De klant gaat akkoord om te krijgen voor wat hij betaalt.

Als ze met iets beters komen, zit je tot die tijd goed bij Orange, hoor!

Ik vind het wel jammer dat je niks nuttigs kan doen met je belkrediet (behalve de parkeermeter betalen)...
Betaallijn.be is je enige optie, inderdaad. Dan heb je toch voor een lager bedrag 2GB/maand gehad.
Ze zeggen wel eens dat Proximus GC heeft opgedoekt vanwege de betaallijn, maar dit is absoluut niet waar (ik ken iemand bij PX die meewerkt aan promoties en tariefplannen (maar mij nooit kan helpen met mijn vragen)), en de betaallijn is absoluut niet de reden.

Succes, en plezier met je Orange-simkaart.

P.S.: Ik las dat Mobistar voor herlaadkaarten de roamingprijzen helemaal laat vallen. Weet niet of het nu klopt of niet.
Je kan wel voor €5 100 MB surfen in de EU, sommige niet-EU-landen, de Verenigde Staten en nog meer.
Blond doesn't mean stupid :roll:
Stiaan
Plus Member
Plus Member
Berichten: 219
Lid geworden op: 04 aug 2012, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Ik heb ondertussen ook gezien dat je voor €25 euro 3GB krijgt bij Pay&Go Max als je je kaart online herlaadt (iets wat eigenlijk toch geen moeilijke voorwaarde is) & onbeperkt smst. Dan hou je nog €25 over voor bellen, roaming (die even goedkoop is als een abonnement bij Proximus (binnen de EU)) en extra databundels.
Zo kan je dus 4GB of 5GB hebben en nog krediet overhouden voor anderen dingen.. :-D Dit lijkt me ook interessanter dan hun oude Generation Connect tariefplan. De extra waarde die de 20 MB data die je kan opsparen biedt gaat helemaal verloren met de nieuwe Europese roamingtarieven vind ik.

Dit zorgt er trouwens toch voor dat hun prepaidkaarten veel aantrekkelijker worden dan hun abonnementen? Smart+ 25 geeft amper 2GB en extra data buiten je bundel kost handen vol geld.. :?
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

Orange roaming (als antwoord op IYZY)

=> https://www.orange.be/sites/b2c/files/r ... iff_nl.pdf
Hakki
Pro Member
Pro Member
Berichten: 268
Lid geworden op: 12 dec 2011, 15:33
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 25 keer

Stiaan schreef:Ik heb ondertussen ook gezien dat je voor €25 euro 3GB krijgt bij Pay&Go Max als je je kaart online herlaadt (iets wat eigenlijk toch geen moeilijke voorwaarde is) & onbeperkt smst. Dan hou je nog €25 over voor bellen, roaming (die even goedkoop is als een abonnement bij Proximus (binnen de EU)) en extra databundels.
Zo kan je dus 4GB of 5GB hebben en nog krediet overhouden voor anderen dingen.. :-D Dit lijkt me ook interessanter dan hun oude Generation Connect tariefplan. De extra waarde die de 20 MB data die je kan opsparen biedt gaat helemaal verloren met de nieuwe Europese roamingtarieven vind ik.

Dit zorgt er trouwens toch voor dat hun prepaidkaarten veel aantrekkelijker worden dan hun abonnementen? Smart+ 25 geeft amper 2GB en extra data buiten je bundel kost handen vol geld.. :?
Volgens mij gaat je verhaal helaas niet op, want bij Pay&Go Max krijg je 150belminuten inbegrepen voor je geld, geen 25euro belkrediet!
Je kan enkel tot en met pay&go smart je belkrediet behouden.. (maar dit komt dus niet voordeliger uit dan Generation Connect)

Meer data nodig? Gebruik dan je belwaarde om extra volume bij te kopen..
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7192
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

voor elk wat wils, zo zie je maar wat voor de ene goed is is voor de andere slecht
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Stiaan
Plus Member
Plus Member
Berichten: 219
Lid geworden op: 04 aug 2012, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Hakki schreef:
Stiaan schreef:Ik heb ondertussen ook gezien dat je voor €25 euro 3GB krijgt bij Pay&Go Max als je je kaart online herlaadt (iets wat eigenlijk toch geen moeilijke voorwaarde is) & onbeperkt smst. Dan hou je nog €25 over voor bellen, roaming (die even goedkoop is als een abonnement bij Proximus (binnen de EU)) en extra databundels.
Zo kan je dus 4GB of 5GB hebben en nog krediet overhouden voor anderen dingen.. :-D Dit lijkt me ook interessanter dan hun oude Generation Connect tariefplan. De extra waarde die de 20 MB data die je kan opsparen biedt gaat helemaal verloren met de nieuwe Europese roamingtarieven vind ik.

Dit zorgt er trouwens toch voor dat hun prepaidkaarten veel aantrekkelijker worden dan hun abonnementen? Smart+ 25 geeft amper 2GB en extra data buiten je bundel kost handen vol geld.. :?
Volgens mij gaat je verhaal helaas niet op, want bij Pay&Go Max krijg je 150belminuten inbegrepen voor je geld, geen 25euro belkrediet!
Je kan enkel tot en met pay&go smart je belkrediet behouden.. (maar dit komt dus niet voordeliger uit dan Generation Connect)

Meer data nodig? Gebruik dan je belwaarde om extra volume bij te kopen..
Amai goed dat je dit zegt! Ik had da echt totaal niet door dat je eigenlijk geen "krediet" krijgt. Dat vind ik toch echt wel een belachelijke regel hoor, herlaadkaart noemen ze dat dan.
Hoe werkt roaming dan met Pay & Go Max ?
Helaas is Proximus dus nog altijd geen optie, ik dacht eindelijk te kunnen teruggaan naar Proximus maar er dus nog altijd geen betaalbaar aanbod in vergelijking met de concurrentie.. :bang:
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”