ero247: MPAY Onterecht aankopen gefactureerd

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

ub4b schreef:Meer plausibel: de X-UP-CALLING-LINE-ID header en varianten van x-msisdn

Het protocol is gewoon HTTP:
****
en je nr wordt gelekt via de

X-UP-CALLING-LINE-ID
x-msisdn
Als ik het goed begrijp: telkens als je naar een website surft via je smartphone, wordt jouw GSM nummer meegestuurd naar de website eigenaar (als onderdeel van de "technishce informatie" die altijd door je browser meegestuurd wordt ?
  • - Dat verklaart de hele zaak
    - Ik denk dat veel mensen dat niet weten
@meon
Zien wij dan ook de GSM nummers van alle mensen die mobile naar Userbase surfen? :-)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16726
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 573 keer
Bedankt: 770 keer

philippe_d schreef:@meon
Zien wij dan ook de GSM nummers van alle mensen die mobile naar Userbase surfen? :-)
Snel iets gemaakt:
http://userbase.be/static/headerspy.php
Via mobiele verbinding krijg IK alvast niks extra door.
Kaiman
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 jul 2014, 13:08
Bedankt: 1 keer

Ik heb dus antwoord gekregen van de Ombudsdienst voor Telecommunicatie dat mijn klacht ontvankelijk verklaard is en in behandeling is. Mijn klacht is door hen al aan Proximus doorgestuurd.
De operator heeft maximum één maand de tijd om ons te antwoorden.
De inningsprocedure voor eventuele betwiste kosten die het voorwerp vormen van de klacht wordt door de operator opgeschort voor een periode van vier maanden vanaf het indienen van de klacht bij de Ombudsdienst. Dit betekent dat alle niet betwiste kosten steeds tijdig moeten betaald worden.

Dus ik raad iedereen aan een klacht bij de Ombudsdienst in te dienen...hoe meer klachten, hoe beter.

Dus ipv hier technische uitleg te zetten over hoe ze te werk gaan misschien beter naar oplossingen zoeken hoe we een einde kunnen maken aan deze praktijken.

Dus zoveel mogelijk mailen naar het adres [email protected] en klacht neerleggen bij de Ombudsdienst.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6437
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

meon schreef:
philippe_d schreef:@meon
Zien wij dan ook de GSM nummers van alle mensen die mobile naar Userbase surfen? :-)
Snel iets gemaakt:
http://userbase.be/static/headerspy.php
Daar zie ik m'n gsm nummer toch niet als ik die url bezoek met m'n iphone
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Gebruikersavatar
sirWard
Erelid
Erelid
Berichten: 928
Lid geworden op: 05 jan 2009, 20:15
Twitter: sirWard
Locatie: Sint-Amandsberg - 91OOS0
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 87 keer

Ik zie ook niets verschijnen wat op mijn gsm-nummer moet lijken.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16726
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 573 keer
Bedankt: 770 keer

Ik neem aan dat als je een 'partner' bent (zijnde dat je een MPAY-overeenkomst hebt) je dat wél krijgt?
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6437
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Hé? Dan moet iedereen die op die manier z'n GSM nummer aan ero123 gegeven heeft een MPAY Partner zijn?
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16726
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 573 keer
Bedankt: 770 keer

Nee, die ero247 is mpay-partner en de providerr zal bij het mobiel bezoeken aan die site dan die extra headers toevoegen of zo?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Met andere woorden, het zou dan toch waar kunnen zijn, dat Proximus op die manier jouw GSM "doorgeeft" aan ero247 ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
andycap
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 aug 2014, 00:37
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

vandaag ontvangen via mail

Goedendag,

U bent per heden uitgeschreven.


Met vriendelijke groet / Cordialement,
Mobhelp Belgium
[email protected]

Ticket (Client) Posted On: Wed 27 Aug 2014 - 14:28
--------------------------------------------------------------------------------

Kan je onmiddelijk mijn abonnement dat ik nooit heb aangevraagd stopzetten . heb klacht ingediend bij ecop.be en heb belgacom gezegd dat ik nooit zal betalen voor jullie diensten waar ik niet om gevraagd heb.


d...... w.......

Belgium



B. D. (Staff) Posted On: Wed 27 Aug 2014 - 16:40
--------------------------------------------------------------------------------

Goedendag,

Om u uit te kunnen schrijven of de inschrijving na te kijken hebben wij uw mobiele nummer nodig. Kunt u dit aan ons doorgeven, wij zullen uw verzoek daarna verder in behandeling nemen.


Met vriendelijke groet / Cordialement,
Mobhelp Belgium
[email protected]

a....... d........(Client) Posted On: Wed 27 Aug 2014 - 19:27
--------------------------------------------------------------------------------

0486xxx

From: Mobhelp Belgium
Sent: Wednesday, August 27, 2014 4:40 PM
To: a.......d......
Subject: [#YSW-994-37308]: ero247

Goedendag,

Om u uit te kunnen schrijven of de inschrijving na te kijken hebben wij uw mobiele nummer nodig. Kunt u dit aan ons doorgeven, wij zullen uw verzoek daarna verder in behandeling nemen.


Met vriendelijke groet / Cordialement,
Mobhelp Belgium
[email protected]

Ticket (Client) Posted On: Wed 27 Aug 2014 - 14:28
--------------------------------------------------------------------------------

Kan je onmiddelijk mijn abonnement dat ik nooit heb aangevraagd stopzetten . heb klacht ingediend bij ecop.be en heb belgacom gezegd dat ik nooit zal betalen voor jullie diensten waar ik niet om gevraagd heb.


d.....a......

Belgium
Laatst gewijzigd door Goztow 28 aug 2014, 23:50, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: GSM-nr onherkenbaar gemaakt
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

meon schreef:Nee, die ero247 is mpay-partner en de providerr zal bij het mobiel bezoeken aan die site dan die extra headers toevoegen of zo?
vermoedelijk ...

Heb gisteren zitten tcpdumpen tussen mijn mobiele telefoon over 3G en één van mijn sites, aan de server zijde zie ik geen van die 20 headers passeren, maar dit is dan ook geen mobiele site. Ik vermoed dat voor sommige mobiele sites die headers wel worden geinjecteerd, en de provider dit dus zonder jouw medeweten doet voor die sites waarbij ze een overeenkomst mee heeft (al dan niet indirect).
yvesfouquet4
Plus Member
Plus Member
Berichten: 141
Lid geworden op: 01 feb 2013, 10:56
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

ik heb zonet ook dit ontdekt.. had een belwaarde bonus van 60 euro, en nu al enkele maanden ieder keer mijn volledig saldo op. en ik had hele maand niet gebeld of niets want ik was op reis in het buitenland. dus ik controleerde ook mijn afrekening & historiek en zag dat er 7,50 naar Proximus M-PAY ging. heb geen flauw benul waar dit vandaan komt.

in ieder geval to the point :
heb een klacht verzonden via de website van proximus/belgacom en hen vriendelijke uitgelegd wat mijn probleem is. alsook verwezen dat er ettelijke forums & klachten zijn op het internet die dit aankaarten. als slot hen gevraagd alle transacties die er gebeurd zijn terug te storten/of als belwaarde terug te zetten. indien geen gehoord hieraan "gedreigd" dat ik klacht ging neerleggen bij ecops.be , ombudsdienst & tot slot testaankoop

eens kijken wat ik zal krijgen van reactie en ik laat het hier wel achter ;-)
i used to sleep at night
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2630
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 221 keer

Amai... al meteen in een eerste communicatie over een (onterecht) aangerekend bedrag dreigen ...
yvesfouquet4
Plus Member
Plus Member
Berichten: 141
Lid geworden op: 01 feb 2013, 10:56
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

ik had speciaal "dreigen" tussen aanhalingstekens gezet.
ik heb een beleefde, correcte & vriendelijke klacht ingediend met uitleg van probleem + oplossing voor probleem. en ook nog de mogelijke gevolgen indien ze onnozel gaan doen er meteen bijgezet.

ik vind het een heel eerlijke klacht aan hun adres, heel duidelijk.. jammer genoeg is proximus niet eerlijk met zijn klanten.
(het onterecht aangerekend bedrag bedraagt tot op heden een dikke 200 euro.)
i used to sleep at night
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Een klacht indienen bij Proximus zal niet veen uithalen, zij zijn van mening dat ze recht in hun schoenen staan
Zolang je het abonnement niet opzegt bij ero247, zal je die €7.50 per week blijven betalen.
Dat zou je éérste reactie moeten (geweest) zijn!
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
yvesfouquet4
Plus Member
Plus Member
Berichten: 141
Lid geworden op: 01 feb 2013, 10:56
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

ik ken geen ero247 noch heb er ooit een abonnement afgesloten ...
i used to sleep at night
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Eigenwijs dus :eek:

Er staat in deze topic genoeg info hoe je aan zo'n "abonnement" geraakt bent (één keer surfen op hun website is al genoeg)
En ook genoeg info hoe je er vanaf kan geraken.
Maar als je verder €7.50 per week wil blijven betalen, ons niet gelaten.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
yvesfouquet4
Plus Member
Plus Member
Berichten: 141
Lid geworden op: 01 feb 2013, 10:56
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

die info heb ik gevonden en heb alle stappen al gevolgd van hier, en ik het mails gestuurd aan beiden. alleen heb ik nog niemand zien posten dat hij zn geld terug heeft.
i used to sleep at night
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6437
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Oh, ik wel hoor!
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
andycap
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 aug 2014, 00:37
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

hoe dan???
Radeloos
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 jul 2014, 13:49

Hallo iedereen,
Ook hier één van de slachtoffers, in total voor een bedrag van 45 euro! Vanaf we er weet van hadden via maandelijkse factuur hebben we onmiddellijk contact opgenomen met Proximus. We betalen per overschrijving en heb de bedragen niet betaald! Ze hebben voor ons de verkorte nummers stopgezet. Dus parking gaat niet meer maar dat leek voor ons de enige manier om dit alvast stop te zetten en uiteraard nu nog een creditnota te krijgen, maar dat wilden ze niet. Ik heb meteen de telecom ombudsdienst ingeschakeld en via hen heeft Proximus het volgende laten weten:
Ero247.mobi is een firma waarbij men virtuele aankopen kan doen zoals webvideo’s via een
internetverbinding vanop de gsm/laptop.

De rol van Belgacom beperkt zich tot het innen van de betaling in naam en voor rekening van derden
waarmee de klant de overeenkomst aanging.

Vooraleer een klant MPay via het internet gebruikt via zijn simkaart, dient deze zich akkoord te verklaren
met de algemene voorwaarden. Betreft de dienst gaming, webvideo of andere, dient de klant de
voorwaarden goed te keuren alvorens te kunnen overgaan tot aankoop. Hierin moet vermeld zijn dat deze
dienst enkel te gebruiken is door meerderjarigen. Bovendien biedt Belgacom geen abonnementen aan aan
minderjarigen. Enkel meerderjarigen mogen een abonnement aangaan. Kiest deze abonnee ervoor om de
simkaart die aan het abonnement verbonden is, uit te lenen, blijft hij echter verantwoordelijk voor het
gebruik van het abonnement en de betaling ervan zoals wordt meegegeven in onze algemene voorwaarden
onder artikel 3.3.

Desalniettemin verschaffen wij u zoveel mogelijk informatie over de betrokken klacht. Ero247.mobi bracht
ons op de hoogte dat de klant de bovenvermelde informatie kan terugvinden alvorens hij zich inschrijft en
bevestigde ons dat de inschrijving voor het gsm nummer 0495 xx xx xx gebeurde op datum van 31 mei 2014
om 11:20 en de uitschrijving op 11 augustus 2014 (zie bijlage).

Voor meer informatie met betrekking tot de gebruikte webdiensten, verwijzen wij de klant door naar
Ero247.mobie. Deze zijn te bereiken via de volgende gegevens:
?Tel.: 02 290 02 56
?e mail: [email protected]

Graag wensen wij toe te lichten dat wij tevens de mogelijkheid aanbieden om via onze e Services op de
website http://www.belgacom.be gratis een blokkering te activeren voor de MPay diensten. Dit voorkomt dat de
klanten diensten aan kunnen kopen zoals MPay via internet, maar eveneens MPay niet kunnen gebruiken
voor andere diensten zoals PingPing; De Lijn; sms parking; … Als alternatief voor klanten die geen
blokkering wensen, heeft een klant ook de mogelijkheid om een bepaald bedrag als limiet voor deze
MPay diensten in te geven. Wanneer de klant niet is geregistreerd voor gebruik van de e Services dan kan
deze ook terecht bij onze klantendienst op het gratis nummer 6000 via een Proximus gsm. Onze
medewerkers staan 24 uren per dag en 7 dagen per week klaar om de klanten te adviseren.
1. Ik vraag mij af of er nog mensen via deze weg hulp hebben proberen te krijgen en misschien wel dezelfde 'standaard' antwoord hebben gekregen
2. Op 7 juli lieten we de verkorte nummers stopzetten en volgens ero247 hebben we ons uitgeschreven op 11 augustus. Ik vraag me dus af, op welke manier? Deze vraag ga ik dus opnieuw via de ombudsdienst trachten te krijgen + ik hang de link van deze website er ook aan.
3. Via mijn werk ook hetzelfde problem: ik bel met onze contactpersoon van belgacom en die vertelde me. STOP smsen naar het desbetreffende nummer. Tja als er geen desbetreffende nummer bestaat kan je dit niet sturen, dus gevraagd aan Proximus en zij voor ons opgezocht: 8899 . De person probeert STOP te sturen en ook dat lukt niet. Dus zelfs Proximus kan niet deftig achterhalen op welke manier Ero247.mobi werkt.
4. Heeft er al iemand klacht ingediend bij de politie?
5. In eerste instantie had ik als Testaankoopklant hen gebeld, maar ook daar kreeg ik niet echt de hulp die ik verwacht had: 'Probeer misschien zelf eerst eens met een aangetekend schrijven naar Proximus' -> Tja, of dat Proximus daar 'bang' gaat van worden
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Het grote probleem is telkens weer:
  • - het gebrek aan transparantie.
    - de grote verwarring tussen premium diensten (0900, verkorte sms) en betalende websites via de MPAY dienst.
    - de complete ignorantie van de Proximuls Helpdesk, die dit onderscheid ook niet aan de klant kan uitleggen.
Via Userbase proberen we wel te helpen, door een en ander duidelijk te stellen:
  1. Het stopzetten van de verkorte nummers (via de Helpdesk) zal niets helpen. Deze dienst (ero247.mobi) loopt niet via een of ander verkort nummer, maar via een bezoek aan de mobile website (waarbij Proximus jouw mobiele nummer blijkbaar doorgeeft via de http header).
  2. Het sturen van een STOP sms zal om dezelfde reden niet helpen, want je bent niet op een sms dienst geabonneerd. STOP dient alleen om het ontvangen van betalende sms'sen te stoppen.
  3. Het blokkeren van MPAY zal wel je betalingen stopzetten, maar in principe niet je schulden, want zolang je niet hebt opgezegd, blijft theoretisch je abonnement lopen.
  4. Wat wel helpt is: opzeggen via e-mail, via de site, via telefoon (details in vroegere posts)
Daarmee heb je natuurlijk nog je geld terug van de voorbije maanden.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Chinouk
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 sep 2014, 12:35

Ook hier hetzelfde probleem!! Al 2x aangerekend voor die ero247 terwijl dat ik wel betere dingen te doen heb dan naar zo'n dingen zitten te gluren!! Ik heb hiervoor nooit toestemming gegeven of dit zelfs nog maar aangevraagd!! Vorige maand werd dit op een weekdag s'nachts aangerekend (dan lig ik wel te slapen), heb hiervoor naar proximus gebeld, gingen dan die nrs blokkeren, nu krijg ik weer men factuur en is dit nu weer aangerekend (ditmaal overdag). heb ook net naar het nr gebeld dat hier in dit forum staat als nr van de helpdesk van die ero247 om dit te stoppen! Dit moet echt gedaan zijn met de mensen hun geld zomaar af te troggelen!!! Ik hoop dat iemand mij hiermee -en andere- kan helpen!


AFSCHRIFT MOBIELE BETALINGEN
Samenvatting van de betalingen (voor de periode 13 jul. 2014 12
aug. 2014)
MOBIEL NUMMER VAN BETALINGEN TERUGBETALINGEN TOTAAL
DE EINDGEBRUIKER IN EUR 15,0000 0,0000 15,0000
Totaal In EUR 15,0000 0,0000 15,0000
Dit overzicht is inbegrepen in het totaal te betalen bedrag.
Details betalingen en terugbetalingen Proximus MPay
Nr DATUM UUR WINKELNAAM TYPE GOEDEREN BEDRAG
IN EUR
1 14 jul. 03:05 Ero247.mobi AdultContent 7,5000
2 21 jul. 03:06 Ero247.mobi Ero247mobi Helpdesk 322513211 7,5000
Totaal: 15,0000


AFSCHRIFT MOBIELE BETALINGEN
Samenvatting van de betalingen (voor de periode 13 aug. 2014 12
sep. 2014)
MOBIEL NUMMER VAN BETALINGEN TERUGBETALINGEN TOTAAL
DE EINDGEBRUIKER IN EUR 15,0000 0,0000 15,0000
Totaal In EUR 15,0000 0,0000 15,0000
Dit overzicht is inbegrepen in het totaal te betalen bedrag.
Details betalingen en terugbetalingen Proximus MPay
Nr DATUM UUR WINKELNAAM TYPE GOEDEREN BEDRAG
IN EUR
1 13 aug. 16:02 Ero247.mobi Ero247mobi Helpdesk 322513211 7,5000
2 20 aug. 16:04 Ero247.mobi Ero247mobi Helpdesk 322513211 7,5000
Totaal: 15,0000
cyrano
Pro Member
Pro Member
Berichten: 261
Lid geworden op: 20 dec 2008, 20:44
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 34 keer

philippe_d schreef:[*]Wat wel helpt is: opzeggen via e-mail, via de site, via telefoon (details in vroegere posts)[/list]
Daarmee heb je natuurlijk nog je geld terug van de voorbije maanden.
En wat het probleem op termijn oplost, is allemaal weglopen bij Proximus of elke andere provider die er aan meewerkt.
Gebruikersavatar
Fallschirmjaeger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 849
Lid geworden op: 07 mei 2011, 14:46
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 111 keer

Grappig hoe iedereen in andere topics aan het zagen is over netneutraliteit en hier tegelijk Proximus (of andere providers) aan het afbreken is omdat zulke diensten, die (jammer genoeg) nog steeds legaal zijn, niet automatisch geblokkeerd worden.

Voor alle duidelijkheid, ik ben ook volledig tegen deze praktijken, maar het is hier aan de wetgever om er tegen op te treden. Net zoals destijds men de verplichte STOP sms ingevoerd heeft voor premium diensten.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1597
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 123 keer

Deze praktijken zijn absoluut illegaal ! Maar de operatoren verstoppen zich achter onduidelijkheden omdat ze daar teveel geld aan verdienen.
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1956
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

Juridisch zal dat weer een hopeloze soep zijn, 't is duidelijk dat dat bedrijf daar handig gebruik van maakt. Maar volgens de technische analyse van sommigen hier geeft proximus automatisch en ongevraagd het gsm nr door aan het gangsterbedrijf ... Dat is schending van de privacy en in dit geval nogwel met een speciaal (misdadig ...) doel.

Iedereen kan zijn eigen conclusie daaruit trekken ... De mijne is: hand- en spandiensten verlenen (tegen betaling) aan gangsterorganisaties = bendevorming en medeplichtigheid aan misdaadorganisaties. Proximus zou dus daarvoor veroordeeld moeten worden, gelukkig voor hen ben ik geen jurist laat staan rechter :-)
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
Hakki
Pro Member
Pro Member
Berichten: 268
Lid geworden op: 12 dec 2011, 15:33
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 25 keer

fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1597
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 123 keer

En dan verandert Belgacom zijn naam naar Proximus.

Blijkbaar wil de top van dat bedrijf niet langer als een betrouwbaar bedrijf in de pers komen.

Onlangs een factuur van 2.500€ van proximus gekregen voor datatrafiek. Zal gecrediteerd worden maar ja dat zijn gangsterpraktijken omdat ze géén limiet stellen op de kosten van datatrafiek.
Bij mobistar heb ik ook al eens 50€ datatrafiek gehad, toen heb de moeite niet gedaan om te laten crediteren.

Oh, ja foutje gebeurd ...
chocogeneverke
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 sep 2014, 10:46

Heb dit ook allemaal meegemaakt.. en trouwens het is nog niet opgelost....

Van Proximus enige tijd geleden een factuur ontvangen met het gewone verbruik + 37.5 euro abonnement voor ero 247...
Naar Proxi gemaild......niks antwoord....naar proxi gebeld , krijg je nr waar je moet naar bellen , maar de dame aan de lijn zei zelf al dat je er niets tegen kan doen omdat proximus enkel maar doorfactureerd....Goed , gebeld , blijkt dit een computerstem te zijn en moet je bericht inspreken.....Nooit nog iets van gehoord...
Heb dan maar het bedrag van 37.5 van mij factuur afgetrokken en enkel het reële verbruik betaald.....
Herinneringsbrief ontvangen dat ik te weinig had betaald en indien ik niet zou betale , ze me zouden afsluite ... terug aansluite zou dan 30 euro zijn , herinnering 13 euro..bla bla bla..
Mailtje gestuurd dat er momenteel genoeg providers zijn , dus maar moete doen wa zun denke te moete doen.
2 dage later , telefoon ontvangen dat ik een commerciële korting krijg van 30 euro.....
Denk et ni , twas 37.5 euro... dus die deal ga ni door....
Proximus e me dan mo geblokkeerd.....jippie eenzijdig opzegge van contract... merci Proxi. Toch nog nieuw factuur ontvange , weer 22.5 euro erbij vo een abonnement dat ik intusse zelf had opgezegd , mo eigenlijk nooit eb aangegaan....
Op het factuur hebben ze er ditmaal bijgezet dat ze enkel doorfactureren , je met klachten bij de leveancier van het abonnement moet gaan klagen.
PROXIMUS IS DUS VOLLEDIG VERKEERD.... Zij kunnen niet eisen dat we dit betalen...aangezien wij geen schuld hebben bij hun maar bij die provider waarmee we het abonnement hebben afgesloten...ze zeggen zelf dat ze maar doorfacturen om het de klant gemakkelijker te maken ( minder facturen ) dus laat ze maar dreigen met deurwaarders . Afsluiten. Enz.....als die provider waar we het abonnement hebben afgesloten zen geld wil , mag hij dit eisen via het vredegerecht aangezien het hier om een commerciele overeenkomst gaat en het bedrag lager ligt dan 1800 euro......kmoet wel zeggen dat proximus zo niet denkt en meegaat in het verhaal.
Dus we wachten op het vervolg


Mod: CAPS = roepen -> Cursief gedeelte zijn de caps verwijderd.
Laatst gewijzigd door TiTanium 16 okt 2014, 18:49, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: CAPS = roepen -> Cursief gedeelte zijn de caps verwijderd.
JD4066M
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 okt 2014, 17:22

Hallo, ik heb net hetzelfde voorgehad,ook iedere week 7,5€ van de rekening. Na heel veel telefoontjes wist ik nog steeds niet waar het geld naar toe ging, volgens proximus schending van de privacy... maar onze gegevens doorgeven aan die corrupte firma's, niet dan?! Voorlopig was enige oplossing dus M-Commerce blokkeren dat hier geen betalingen meer kunnen plaats vinden. Ben ondertss toch 82,5€ kwijt voor den drol!

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Kaiman
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 jul 2014, 13:08
Bedankt: 1 keer

Wonder!
Ik heb verleden week het totale bedrag teruggestort gekregen van deze firma, nl € 37,50!!!!
Eerst wouden ze maar € 20 terugstorten maar daar ben ik niet mee akkoord gegaan.
En dit enkel door hen per mail vriendelijk te vragen van het geld terug te storten.
Ik heb hen mijn rek. nr. van mijn spaarrekening gegeven via mail om te vermijden dat ik nog andere risico's ging lopen.
Dus ik heb Proximus zelf nog niet betaald en heb het geld al van ero247 gekregen :-D :-D
Ik wacht sowieso af want de ombudsdienst is nog bezig met mijn dossier.
Ondertussen ben ik dus €37,50 rijker!!! :P :P :P
Ingridsoubry
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 dec 2014, 18:10

Hallo , ik kreeg tot 3 x toe een grotere gsm rekening zogezegd koop ik 3 maal per maand iets aan met mijn gsm , niet dus , maar moet wel betalen of ze dreigen abbonnement stop te zetten , gebeld naar het nr dat ik kreeg van proximus is een bandje die afspeelde ! Veranderen van provider haalt niks uit je blijft de extra rekening krijgen !

Een email gestuurd naar [email protected] dat ik wil dat er niks extra meer aangerekend word via mijn gsm nr , vandaag email teruggekregen dat ze de service hebben stop gezet .

[Afbeelding Post made via mobile device ]
mikeyd
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 24 jan 2011, 13:28
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

sorry iedereen...Oude post blijkbaar
maar ik heb deze ochtend ook 3 berichten ontvangen van verschillende nummers waaronder "telefuture" en "ikangoo"
heb op één nummer STOP kunnen verzenden...de andere zijn niet gelukt
zit bij proximus
net gebeld.....we kunnen niks doen en gaan dit door factureren

:?
tips welkom
heb al bij meldpunt een klacht ingediend
en ga morgen naar de politie
mikeyd
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 24 jan 2011, 13:28
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

heb net hetzelfde voor.....
al aangeteknd gestuurd naar proximus
gezegd als ik moet betalen dat ik weg ga bij hen
.....
daarna geen reactie.....nog eens gebeld en op de hoogte gesteld van mijn aangetende brief en dat ik weg ga als ik moet betalen..
antwoord: betalen moet je en als je weg gaat dan moet je dat zelf weten
Top service vindt je niet na tientallen jaren trouwe klant...zo in de kou gezet

heb ombudsdienst gemeld
radio2 de inspecteur aangeschreven (geen reactie)
en aangetekend proximus (zonder reactie)

en ik stel mij nog steeds vragen zie in mijn post:

https://userbase.be/forum/viewtopic.php ... 37#p734437

groeten
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”