ero247: MPAY Onterecht aankopen gefactureerd

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1301
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

Eerst en vooral: ik weet niet of dit het juiste subforum is hiervoor, staat hier omdat ik proximus klant ben...

Welnu, vandaag kreeg ik de factuur van half maart - half april in de bus.
Deze was 15 euro hoger dan verwacht.
Specifiek staan er 2 aankopen op van 7.50 euro via mpay.
Nog specifieker zijn deze gedaan aan ero247, een adult website.

Nu ben ik er vrij zeker van dat ik nooit aan abonnement op hun services heb aangevraagd (want het is blijkbaar een abonnement).
Proximus stuurt mij door naar ero247, want zij zijn enkel maar tussenpersoon.
Ero247 heeft voorlopig nog niet gereageerd, maar ik ben hier niet al te hoopvol in.

Als ik die website opzoek, is het eerste dat ik tegenkom dat er Nederlanders hetzelfde probleem gehad hebben via tele2 en vodaphone.

Ik had tot vandaag nooit van ero247 gehoord...

Nu vraag ik me toch een paar zaken af:
Hoe kan er via mpay betaald zijn aan een website-abonnement? Zit er hier geen controle op ofzo?
Ik ben er namelijk 100% zeker van dat er niemand mijn gsm had op het moment dat het abonnement werd afgesloten.
En kan ik ero247 in gebreke stellen dat ze maar moeten bewijzen dat ik weldegelijk zo'n abonnement aangevraagd heb? En in tussentijd dus die 15 euro niet betalen aan proximus (proximus wel op de hoogte stellen dat ik ero247 niet wil betalen)?

Ik zie trouwens in de hello-app dat er in de 2e helft van april opnieuw 2 betalingen aan hun adres zijn uitgevoerd.
De laatste was zelfs gisteravond, op het moment dat ik al lag te slapen...

Mod Edit - titel aangepast
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Vraag alvast aan proximus om deze betalingen te schrappen van je abo. Dan moet je dat niet altijd betalen.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
SvenV
Member
Member
Berichten: 70
Lid geworden op: 28 aug 2009, 11:04
Locatie: Wambeek
Bedankt: 7 keer

Al reactie gehad van ero247 ?

Heb je telefonisch of via email reeds contact gehad ?

•Ero247.mobi
◦Tel.: 02 290 02 56
◦e-mail: [email protected]
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1533
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
Bedankt: 220 keer

Ik zie eigenlijk niet in waarom je zelf tijd en moeite zou moeten steken in het contacteren van een bedrijf waar je nooit zaken mee hebt gedaan. Proximus moet gewoon die betaling aan dat bedrijf blokkeren (de uitbetaling van zo'n dingen gebeurt immers toch pas een hele tijd later) en als dat bedrijf vragen heeft moeten ze u zelf maar contacteren.

Ik vind het trouwens erg vreemd dat zo'n bedrijven zomaar geld kunnen aanrekenen aan elk gsm-nummer, zonder enige vorm van controle of voorafgaande toestemming. Dat is een beetje hetzelfde alsof elk bedrijf automatisch een domiciliëring zou hebben op je bankrekening.
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2522
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 263 keer

Ik heb net hetzelfde voorgehad met een andere bedrijf.
Die namen ook 5€/week van mij, zonder enige reden. Zogezegd had ik een abonnement.

Ze hadden ook een juridische dienst om mij ongelijk te bewijzen. Gelukkig heb ik gaten in hun redenering en fouten gezien, waardoor ze als goede daad me mijn geld teruggestort hebben.

Proximus kan er niks aan doen (heb meerdere keren gebeld)
Gebruikersavatar
sirWard
Erelid
Erelid
Berichten: 928
Lid geworden op: 05 jan 2009, 20:15
Twitter: sirWard
Locatie: Sint-Amandsberg - 91OOS0
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 87 keer

Bestaat er geen mogelijkheid om dergelijke nummers te laten blokkeren? Lijkt mij wel een flater in de klantenservice dan. :(
SvenV
Member
Member
Berichten: 70
Lid geworden op: 28 aug 2009, 11:04
Locatie: Wambeek
Bedankt: 7 keer

Dit behoort tot Premium services, hetgeen je kan laten blokkeren door de klantendienst.
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1301
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

Proximus wil/kan hun niet blokkeren.
Ofwel blokkeren ze volledig MPAY, ofwel niets, zeggen ze.
MPAY wil ik niet laten blokkeren, ik betaal er ook parking aan 4411 mee...

Ik heb contact opgenomen met ero247 vanaf proximus me doorstuurde.
Heb hun een mail gestuurd, nog geen antwoord gekregen.
Nu verwachtte ik dit ook niet meteen, ik ga ervan uit dat ze van donderdag tot en met vandaag niet reageren op mails.
Ik geef ze nog tijd tot dinsdag om te reageren.

@Nickz: ga ik mee akkoord. Ik vraag me dus echt af waar die controle gebeurt. Nu is het net alsof ik gewoon een random GSM nummer kan doorgeven aan een bedrijf, en zij factureren dat nummer. Er moet toch een controle op zitten?
Bij 4411 moet ik, als ik de maandelijkse parkeerrekening wil betalen, toch eerst een sms naar een betaalnummer sturen hiervoor.
In dit geval is dit dus niet gebeurd, of toch niet via mijn nummer...

@Dima_2005: ben blij dat ik niet de eerste Belg ben die iets gelijkaardigs meemaakt.
Proximus blijft namelijk steenvast vasthouden dat zij gewoon doorfactureren wat ze binnenkrijgen (wat ik kan begrijpen).
Als "geste" willen ze me misschien 1x 7.50 terug storten, maar ik kan mij hier niet in vinden, heb die dienst niet afgesloten, en ondertussen zijn de kosten al opgelopen tot 37.50 euro.

Nog opmerkelijker:
Als ik de voorwaarden van ero247 lees, staat hierin dat ze enkel samenwerken met proximus.
Het opzeggen van je abonnement doen zij NIET, maar moet via proximus lopen.
Bij proximus is ero247 echter onbekend, en weten ze niet hoe ze dit moeten doen.

Denk dat ik voorlopig best wacht op antwoord van ero247, niet?
En wat moet ik in tussentijd doen met die factuur?
Hem betalen komt overeen met "ik ga akkoord met die extra kosten", hem niet betalen komt overeen met dat ik waarschijnlijk afgesloten wordt...
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1533
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
Bedankt: 220 keer

Als ik ero247 even ingeef in Google, dan vind ik wel meer klachten hierover:

http://www.klachtenkompas.nl/targetmedi ... i-tech-ltd
https://forum.vodafone.de/t5/Andere-Vod ... d-p/373644
http://www.a1community.net/t5/Fragen-zu ... d-p/145387
http://hilfe.o2online.de/t5/Service/Abo ... d-p/429590
http://www.konsument.at/jforum/posts/list/1188.page

Ik zou gewoon nog eens contact opnemen met Proximus, aandringen om alle betalingen aan dat bedrijf te blokkeren en de gefactureerde kosten te crediteren aangezien je nooit hebt gevraagd om zo'n abonnement. Zo niet: klacht indienen bij http://www.ombudsmantelecom.be/nl/onthaal.html?IDC=36

I.v.m. je factuur: ik zou van het totale factuurbedrag de kosten voor ero247 aftrekken en dat betalen.
SvenV
Member
Member
Berichten: 70
Lid geworden op: 28 aug 2009, 11:04
Locatie: Wambeek
Bedankt: 7 keer

blaatpraat schreef:Proximus wil/kan hun niet blokkeren.
Ofwel blokkeren ze volledig MPAY, ofwel niets, zeggen ze.
MPAY wil ik niet laten blokkeren, ik betaal er ook parking aan 4411 mee...
Dit is niet correct. Bij MPAY zijn er twee verschillende categoriën:
- payment services (De Lijn, Parking, PingPing)
- premium services (facebook credits, ero247, ....)

Premium services kan je laten blokkeren via klantendienst of zelf via de e-services (en misschien ook via Hello app?). Via e-services is dit op 2 minuten in orde.
Payment services kan je enkel laten blokkeren via klantendienst
blaatpraat schreef: @Nickz: ga ik mee akkoord. Ik vraag me dus echt af waar die controle gebeurt. Nu is het net alsof ik gewoon een random GSM nummer kan doorgeven aan een bedrijf, en zij factureren dat nummer. Er moet toch een controle op zitten?
In principe moeten deze diensten een verificatie doen, kan op verschillende manieren:
- via mobile internet word de msisdn door het netwerk doorgegeven
- via sms verificatie code, bv. bij aankopen van facebook credits voor sommige games
blaatpraat schreef: Als ik de voorwaarden van ero247 lees, staat hierin dat ze enkel samenwerken met proximus.
Het opzeggen van je abonnement doen zij NIET, maar moet via proximus lopen.
Proximus houd geen abonnementen bij voor dit type diensten, dus word in dit geval bijgehouden door ero247
cave
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 29 jan 2013, 00:45
Bedankt: 2 keer

Ik heb gisteren mijn factuur gekregen van Proximus. Daarop staan 3 betalingen van €7.5, beginnend op 9 april, telkens met net een week tussen. Ik heb contact opgenomen met Proximus en die persoon ging proberen om deze betalingen te stoppen. Hij wist niet zeker dat dit ging lukken ...
Ik heb ook een klacht geopend bij Belgacom ... ben benieuwd hoe snel die gaan reageren.
Ik heb ook een mail gestuurd naar ero247.mobi met de vraag de service onmiddellijk te stoppen ... bellen heeft niets opgebracht ... geen antwoord.

Hoe kan het dat Proximus zomaar zaken kan factureren die wij niet gevraagd hebben? Ik heb nooit of nooit toestemming gegeven aan ero247.mobi om zaken te factureren ... ik ken die site of service zelfs helemaal niet. Dit is pure fraude met de hulp van Proximus.

Het probleem is dat mijn abonnement een split-bill is met de werkgever, en dit kan enkel door domiciliëring ... het geld is dus al van mijn rekening ...

Ik heb gezien via Hello app dat er opnieuw €7.5 aangerekend is ... dit kan toch niet!

Hopelijk krijgt dit een goed gevolg bij Proximus/Belgacom ....

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Staat er misschien een nummer bij ergens? Anders daar eens "stop" naar sms'en?
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1533
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
Bedankt: 220 keer

SvenV schreef:In principe moeten deze diensten een verificatie doen, kan op verschillende manieren:
- via mobile internet word de msisdn door het netwerk doorgegeven
Dat zal het inderdaad zijn! De "content" van ero247.mobi kan enkel worden bekeken via het 3G-netwerk van Proximus (niet via Wi-Fi). Ik heb ook een klacht gevonden i.v.m. pop-up ads van die website: https://forum.t-mobile.nl/overige-diens ... up-205226/
Indien je dus per ongeluk op zo'n pop-up zou drukken, kom je op hun website en heb je een abonnement aan je been. Schandalig dat dit kan.

Wat voor smartphone gebruiken jullie? Ik zou ook maar eens nakijken wat voor apps je hebt geïnstalleerd. Louche apps (zoals bepaalde gratis games en dergelijke) kunnen dergelijke pop-ups veroorzaken en/of verbinding maken met die website.
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1301
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

SvenV schreef:
blaatpraat schreef:Proximus wil/kan hun niet blokkeren.
Ofwel blokkeren ze volledig MPAY, ofwel niets, zeggen ze.
MPAY wil ik niet laten blokkeren, ik betaal er ook parking aan 4411 mee...
Dit is niet correct. Bij MPAY zijn er twee verschillende categoriën:
- payment services (De Lijn, Parking, PingPing)
- premium services (facebook credits, ero247, ....)

Premium services kan je laten blokkeren via klantendienst of zelf via de e-services (en misschien ook via Hello app?). Via e-services is dit op 2 minuten in orde.
Payment services kan je enkel laten blokkeren via klantendienst
Die service is niet terug te vinden via e-services, da's ook net 1 van de vreemdere zaken hieraan.
blaatpraat schreef: @Nickz: ga ik mee akkoord. Ik vraag me dus echt af waar die controle gebeurt. Nu is het net alsof ik gewoon een random GSM nummer kan doorgeven aan een bedrijf, en zij factureren dat nummer. Er moet toch een controle op zitten?
In principe moeten deze diensten een verificatie doen, kan op verschillende manieren:
- via mobile internet word de msisdn door het netwerk doorgegeven
- via sms verificatie code, bv. bij aankopen van facebook credits voor sommige games
Nooit een sms gestuurd, en nog nooit van hun website gehoord tot deze factuur.
blaatpraat schreef: Als ik de voorwaarden van ero247 lees, staat hierin dat ze enkel samenwerken met proximus.
Het opzeggen van je abonnement doen zij NIET, maar moet via proximus lopen.
Proximus houd geen abonnementen bij voor dit type diensten, dus word in dit geval bijgehouden door ero247
Staat zo in hun voorwaarden nochtans.

Ondertussen na veel gebel en gemail heb ik het abonnement kunnen stopzetten.
Nu zit ik dus nog enkel met die 5 weken dat er zogezegd betaald geweest is.
nickz schreef:
SvenV schreef:In principe moeten deze diensten een verificatie doen, kan op verschillende manieren:
- via mobile internet word de msisdn door het netwerk doorgegeven
Dat zal het inderdaad zijn! De "content" van ero247.mobi kan enkel worden bekeken via het 3G-netwerk van Proximus (niet via Wi-Fi). Ik heb ook een klacht gevonden i.v.m. pop-up ads van die website: https://forum.t-mobile.nl/overige-diens ... up-205226/
Indien je dus per ongeluk op zo'n pop-up zou drukken, kom je op hun website en heb je een abonnement aan je been. Schandalig dat dit kan.

Wat voor smartphone gebruiken jullie? Ik zou ook maar eens nakijken wat voor apps je hebt geïnstalleerd. Louche apps (zoals bepaalde gratis games en dergelijke) kunnen dergelijke pop-ups veroorzaken en/of verbinding maken met die website.
iPhone 5s hierzo, enkel maar legitieme apps, geen jailbreak.
Maar 1 "free" game, dewelke ik 100% vertrouw.
Op 8 april (de eerste dag van afsluiting aldus hun) zelfs geen apps geïnstalleerd. Was toen namelijk op reis in een gebied met slechtere dekking en geen internet.

In ieder geval heb ik (eindelijk) iemand te pakken gekregen van ero247 (per mail), die dus het abonnement heeft stopgezet als "geste".
Even teruggestuurd dat ik het abonnement betwist, en graag bewijzen wil zien dat ik wel degelijk dit abonnement ben aangegaan.
Heb nooit een handtekening gezet, noch een sms gestuurd, noch gebeld, noch op hun website geweest (dit laatste dus enkel voordat ik op de hoogte was van deze situatie).
Ook geëist dat ze me dus crediteren.

Nog 3 dagen voor de vervaldatum van de factuur van proximus, hopelijk is dit over 2 dagen opgelost dus...
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1301
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

En het blijft verdacht stil langs de kant van ero247.
Echter zolang zij geen creditnota uitschrijven richting proximus, blijft de prijs van 37,50 euro extra gewoon gelden.

Heb ondertussen ook een antwoord gekregen van de online helpdesk van proximus/belgacom (telefonisch kunnen/willen ze niet helpen) op de vraag of ze zo vriendelijk willen zijn om die extra kosten even te blokkeren totdat de zaak is uitgeklaard.
Dit is eerder principieel... ik weiger te betalen voor iets dat ik nooit afgesloten heb.

Hun antwoord:
Wij danken u alvast voor het vertrouwen dat u in ons stelt door het Belgacom webteam te contacteren.

Ik heb uw vraag uit uw e-mail even nader nagekeken en kunnen meedelen dat wij helaas voor deze kosten geen tussenkomst kunnen voorzien aangezien dat zulke diensten enkel aangerekend kunnen worden van zodra dat zij vanuit uw toestel geactiveerd zijn.

Hierdoor kan ik u enkel maar aanraden dat u uw factuur tijdig voldaan.

Ik hoop u hiermee van dienst te zijn geweest.

Indien u nog vragen of opmerkingen hebt, aarzel dan niet ons te contacteren via onze klantendienst op het nummer 6000 met uw Proximus oproepnummer of door opnieuw het webformulier in te vullen op onze website.

Namens Belgacom en mezelf wens ik u een prettige dag.

Met vriendelijke groeten,

Erman

Het Belgacom webteam.
Dus: ik krijg een antwoord in gebrekkig Nederlands, en vermoed dat ze m'n vraag niet volledig begrepen hebben.

Dit begint ondertussen echt m'n kl*t*n uit te hangen...
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1301
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

Zonet een antwoord gekregen op de vraag of ze bewijs willen leveren.
Geachte,


Onze technische afdeling heeft Uw aanvraag nagekeken. Wij hebben de volgende informatie gekregen.

U heeft zich aangemeld met het volgende nummer en IP adres : <telefonnummer -knip->, IP address 37.62.212.101

U heeft zich op de volgende data's aangemeld :
1. 08-04-2014 20:32:11
2. 15-04-2014 20:36:51
3. 22-04-2014 20:52:07
4. 29-04-2014 21:04:16
Onze techinsche dienst heeft geen onregelmatigheden gevonden en daarom is er geen reden voor terugbetaling.
Ero247.mobi is een website waar geregistreerde gebruikers naar volwassenen films kunnen kijken. De voor deze dienst aangemelde gebruikers kunnen ook gebruik maken van andere diensten die de portal biedt. Het betreft een abonnementsdienst.

Voordat u op deze dienst inschrijft kunt u alle informatie met betrekking tot de prijs 7,5 € op de website terug vinden.

Meer informatie over de Bepalingen en Voorwaarden vindt u op: Ero247.mobi.

Hoogachend,


Dennis Meijer
Welnu, een vraag die ik niet beantwoord krijg op internet:
Hoe lang is de lease van een ip-adres bij proximus?
Ik zou namelijk 4x getekend hebben voor dat abonnement met 4x hetzelfde ip-adres, terwijl dat dus niet m'n mobiel ip-adres is...
Alsook zit ik bijna nooit op mobiel internet, en ben ik er 100% zeker van dat ik die laatste 2x op wifi zat via een telenet connectie.
Laatst gewijzigd door blaatpraat 23 sep 2020, 16:26, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Wat ik vreemd vind is dat er exact altijd ongeveer een week tussen zit, op een paar uur na.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2522
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 263 keer

Je moet gewoon blijven aandringen. Heel waarschijnlijk zullen ze jou rechtstreeks terugbetalen...

Die systemen werken gewoon met random nummers te registreren en hopen dat de mensen niet voldoende zagen. Je moet zeker in je volgende email vermelden dat hoewel de voorwaarden duidelijk zijn, je nog steeds een klacht gaat indienen bij bevoegde diensten!
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1301
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

Dima_2005 schreef:Je moet gewoon blijven aandringen. Heel waarschijnlijk zullen ze jou rechtstreeks terugbetalen...

Die systemen werken gewoon met random nummers te registreren en hopen dat de mensen niet voldoende zagen. Je moet zeker in je volgende email vermelden dat hoewel de voorwaarden duidelijk zijn, je nog steeds een klacht gaat indienen bij bevoegde diensten!
Wel, ironisch genoeg zit ik met het idee om m'n hoofd om een bedrijf 'op te richten', en dan puur facturen van pakweg 5 euro naar proximus te sturen dat mensen (random gsm nummers die op het proximus netwerk zitten) iets aangekocht zouden hebben via mpay bij dat bedrijf.
Aangezien proximus zich geen zak aantrekt van het feit of dat die factuur wel geldig is of niet, en het voor de meeste mensen (waaronder ikzelf helaas) de moeite niet loont om een rechtzaak aan te spannen voor een laag bedrag.

Maar dus: ik blijf aandringen tot er deftig bewijsmateriaal (m'n gsm nummer hadden ze, al dan niet via de mail die ik gestuurd had, en dat ip kan gewoon gekozen zijn. Ik kan met gemak een lijst van ip-adressen vinden die gebruikt worden door proximus) geleverd wordt (wat ze niet gaan doen, want er is geen bewijsmateriaal), of tot creditatie bij gebrek van bewijs.
Nadeel is: ze reageren pas 48 uur na je mail (werkdagen) (ken diensten die reageren binnen de 10 minuten, en die waarschijnlijk meer mails te verduren krijgen).

Ondertussen gaan we ook eens contact opnemen met test-aankoop zodat deze praktijken hopelijk wat meer aan het licht komen.
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1533
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
Bedankt: 220 keer

Ik heb al verschillende berichten gelezen van mensen die per ongeluk op een pop-up hebben gedrukt in één of andere smartphone-app, waardoor ze via hun mobiele internetverbinding op de website van ero247.mobi terechtkwamen en automatisch een abonnement aan hun been hadden. Vermoedelijk heb jij (of iemand anders die jouw smartphone heeft gebruikt) dus ook per ongeluk op zo'n pop-up gedrukt en zijn ze op die manier aan je IP-adres en gsm-nummer geraakt. Vanaf dan wordt het abonnement om de week automatisch aangerekend. Echt schandalig dat dat zomaar mogelijk is en dat Proximus blijkbaar samenwerkt met dergelijke oplichters (en er zelf waarschijnlijk ook goed aan verdient)!

Enkele links:
https://www.hi.nl/forum/mijn-rekening-t ... oten-37268
https://forum.t-mobile.nl/overige-diens ... up-205226/
https://forum.vodafone.de/t5/Andere-Vod ... d-p/527444
http://www.hearthpwn.com/forums/off-top ... os-malware
lalalala1
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 mei 2014, 09:14

vorige maand 3 keer 7.50 euro op factuur van ero247.mobi. ik heb nooit iets getekend of goedgekeurd. bij proximus zeggen ze dat ze niks kunnen doen.
voor deze maand is weeral vanzelfde. op mij hello app zie ik al 2 keer 7.50 euro. Ik weet niet waar aan te beginnen om het te stoppen. pff :twisted:
SvenV
Member
Member
Berichten: 70
Lid geworden op: 28 aug 2009, 11:04
Locatie: Wambeek
Bedankt: 7 keer

Zoals eerder gemeld, laat u eerst en vooral blokkeren voor premium (en eventueel adult) diensten. (kan ook via e-services)

Dan kan er al verder niks meer aangerekend worden
lalalala1
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 mei 2014, 09:14

Ook dit helpt niet. heb al gebeld en ze kunnen niks doen bij proximus. vandaag weer 7.50 euro mobiele betaling erbij op de hello app zie ik.
dit is al de derde voor deze maand. :bang:
Gebruikersavatar
Fallschirmjaeger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 849
Lid geworden op: 07 mei 2011, 14:46
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 111 keer

Bel naar de klantendienst en vraag een m-pay (verschillend van premium) blokkering aan.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
lalalala1
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 mei 2014, 09:14

heb gebeld naar de klantendienst maar ze kunnen niks doen, echt niks.om deze site te stoppen. heb een nr gevonden op de mobile site van ero247.mobi tel 02/5132112 en
daar heb ik proberen de diensten stop te zetten. hoop dat nu lukt. ik kan dat niet begrijpen dat ik niet op deze site geweest ben en dat ik al voor 45 euro aan betalingen heb die ik niet wil en niet weet van waar het komt, en dat proximus me in de steek laat. voor zelfde geld nemen ze 500 euro mobile betalingen. echt triestig van die site.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

ombudsdienst voor telecommunicatie (google even) contacteren?

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
PatsyDarling
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 mei 2014, 17:08

Wij hebben juist hetzelfde voor.
Voor het gsmnr van onze zoon staan we nu al op een bedrag van 82,50 euro.
Hij zou iets verkeerd (bewust of onbewust) aangeklikt hebben op zijn gsm en wekelijks gaat er een bedrag van 7,50 euro van de rekening telkens op dezelfde dag en ongeveer hetzelfde uur.

Vorige week naar belgacom gebeld: 'Onze zoon zou effectief gebruik maken van dat nummer volgens belgacom, volgens onze zoon niet. Zij konden enkel de dienst naar verkorte nummers blokkeren'. Ik heb gevraagd omdat met onmiddellijke ingang te blokkeren.
Niet dus, gisteren weer 7,50 euro bij op de rekening.

Ondertussen ook nog een mail gestuurd naar Belgacom waarop het antwoord kwam:
"Naar aanleiding van uw email hebben we een onderzoek uitgevoerd. Dit onderzoek heeft uitgewezen dat alle bedragen op de factuur correct werden aangerekend.
Belgacom is niet verantwoordelijk voor derde diensten zoals vermeld op het factuur."

Zopas terug naar belgacom gebeld, na een paar heftige woorden zouden de diensten nu verwijderd zijn van de rekening.
Ondertussen gebeld naar bovenstaand nummer van ero247.mobi. en ook nog een mailadres gevonden:
[email protected]

Dit is gewoon schandalig!!

Nog mensen geïnteresseerd om zo'n bedrijfje op te starten? Makkelijk verdiend, toch?
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1301
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

Welke heftige woorden, als ik vragen mag?
Mij lukt het niet om het van de factuur te krijgen, kan de tel niet meer bijhouden hoe vaak ik al gebeld heb.

Ero247 reageert zelfs niet meer op m'n mails, wordt tijd dat ik ze nog eens lastig val.

Iets dat ik wel weet: proximus is verantwoordelijk voor dit.
Met wie heb je een contract?
Wie factureert er hier meer door?
Op allebei kun je proximus antwoorden.
Het feit dat ze denken dat ze boven de wet kunnen staan en zich er niet mee willen bemoeien, is iets anders, en helaas voer voor advocaten.

En ja hoor, ik ben wel geïnteresseerd, het is blijkbaar enorm simpel om geld te verdienen op die manier.
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1252
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 60 keer

Overstappen naar een andere provider geen optie?
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Dat helpt toch niet als je je nummer behoudt?
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2522
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 263 keer

Globway, de tussenpersoon zou je moeten kunnen blokkeren.. In mijn geval was het een andere tussenpersoon.
Al contact met hun opgenomen? http://www.globway.eu/contacts/ Anders eens langsgaan? :lol:

Ze kunnen je niet terugbetalen, maar wel dienst stopzetten.

Eigenlijk is dat ook de opzet van die oplichtings-sites: ze factureren via een tussenpersoon naar Proximus. Dus als resultaat heb je 2 tussenpersonen en beide dekken zich volledig in dat ze er niks mee te maken hebben.

Wat me wel opvalt dat het steeds bij Proximus gebeurt! Ik heb zo'n vermoeden dat ze daar stiekem aan meewerken... Ikzelf heb nog met een ander nummer een paar jaar geleden hier ook last van gehad bij Proximus, gelukkig stop te zetten via STOP SMS die 3€ kost :-\

Bij andere providers heb ik daar nooit last van gehad... Daar stelen de providers zelf, maar geen derde partijen.
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1252
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 60 keer

Ik geloof niet dat de andere providers dit ook doen.
Plus dat de retentie dienst mss wel in actie schiet.
Zowieso zou ik nooit bij een provider blijven die na herhaalde vraag het probleem niet verhelpt.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

Je hebt nu proximus op de hoogte gebracht van het probleem en hen gevraagd dit te blokkeren. Bekijk ns of je proximus aangetekend kan aanschrijven om met directe ingang deze service te blokkeren, en daarna hen aansprakelijk te stellen voor extra kosten die blijven gefactureerd worden?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
texarcanaa
Plus Member
Plus Member
Berichten: 222
Lid geworden op: 27 feb 2009, 13:04
Locatie: Niverance
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 7 keer

nickz schreef:
SvenV schreef:In principe moeten deze diensten een verificatie doen, kan op verschillende manieren:
- via mobile internet word de msisdn door het netwerk doorgegeven
Dat zal het inderdaad zijn! De "content" van ero247.mobi kan enkel worden bekeken via het 3G-netwerk van Proximus (niet via Wi-Fi). Ik heb ook een klacht gevonden i.v.m. pop-up ads van die website: https://forum.t-mobile.nl/overige-diens ... up-205226/
Indien je dus per ongeluk op zo'n pop-up zou drukken, kom je op hun website en heb je een abonnement aan je been. Schandalig dat dit kan.

Wat voor smartphone gebruiken jullie? Ik zou ook maar eens nakijken wat voor apps je hebt geïnstalleerd. Louche apps (zoals bepaalde gratis games en dergelijke) kunnen dergelijke pop-ups veroorzaken en/of verbinding maken met die website.

Dit klopt volledig.
Onze collega op het werk had ook iedere maand voor €30 extra kosten aan adult content.
Door avast antivirus op zijn smartphone te laten runnen, hebben we het stukje malware gevonden dat hiervoor verantwoordelijk was.

Scan uw gms dus eens, je kan nog versteld staan.
Gebruikersavatar
Proximus
ISP Official
ISP Official
Berichten: 333
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:10
Twitter: proximus
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 106 keer

Besten,

Ik wil dit zeker doorgeven aan onze interne diensten, maar is het mogelijk om mij verschillende oproepnummers en / of klantgegevens te bezorgen die een facturatie hebben ontvangen van Ero247?
Dit zodat ik deze voorbeelden kan bijvoegen in het dossier betreffende deze dienst.

Alvast bedankt,
Eva
Vragen over Proximus? Bezoek ons Online helpcenter.
Meer info over de medewerkers van het Proximus forum? Bezoek de webpagina.
PatsyDarling
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 mei 2014, 17:08

Nu wordt het me teveel!!
Gisteren het niet-gefactureerde deel van de komende factuur van Belgacom bekeken.

Nu staan er bij het vaste telefoonnummer 2 bedragen tussen van een firma 'Telefuture' van gisterenvoormiddag.
Gisterenvoormiddag was er NIEMAND thuis. GRRRRRRRRRRR
DIT KAN NIET MEER!!

Op dit moment hang ik weer aan de telefoon met Belgacom.

Het loopt werkelijk de spuigaten uit....

Ik overweeg om over te stappen naar een andere operator....
Weet niet of dit de oplossing is.

Telefuture en ero247.mobi.... raar, blijkbaar alleen bij Belgacom.
Hebben die aandelen in die firma's???

Ondertussen staat er al een bedrag van 84,50 euro klaar om te ONTERECHT te betalen, diensten die wij niet gecontacteerd hebben.

Het toppunt was dat de mevr. gisteren zei dat onze zoon een grote leugenaar was en dat hij wel degelijk gebruik maakte van die
nummers bij ero247.mobi, terwijl vorige week zijn sim-kaart niet eens in zijn gsm heeft gezeten!!

Om ZOT van te worden !
Laatst gewijzigd door PatsyDarling 22 mei 2014, 12:51, in totaal 1 gewijzigd.
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1533
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
Bedankt: 220 keer

PatsyDarling schreef:Telefuturen en ero247.mobi.... raar, blijkbaar alleen bij Belgacom.
Hebben die aandelen in die firma's.
Aandelen waarschijnlijk niet, maar de operatoren rekenen natuurlijk wel een commissie aan. Slechts een deel van het bedrag wordt effectief doorgestort naar die firma's.
PatsyDarling
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 mei 2014, 17:08

Hang nog steeds aan de lijn met belgacom GRRRRRR
ondertussen al 2 medewerkers en een half uur verder :(
PatsyDarling
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 mei 2014, 17:08

Belgacom heeft een dossier geopend en dienst ero247.mobi stopgezet (hopelijk).

De telefoons via het vast nummer daar kan Belgacom niets aan doen (?).
Belgacom ging mij een klachtenformulier bezorgen en ik moest contact opnemen met de politie.

Dit beloofd een straatje zonder einde te worden...

Ben benieuwd of er volgende week weer 7,50 euro bij staat op de factuur.
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1533
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
Bedankt: 220 keer

Als de politie dat probleem moet oplossen ben je helemaal ver van huis :lol:
Ze kunnen misschien Interpol inschakelen :cop:

Ik zou de Ombudsdienst voor Telecommunicatie inlichten. Als Belgacom/Proximus zaken wil doen met zo'n louche firma's, dan is het hun verantwoordelijkheid dat alles correct verloopt.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”