Meerdere sim kaarten met 1 data abonnement

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2171
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 476 keer
Bedankt: 106 keer

Hoi UB'ers,

Heb wat vraagjes betreffende het combineren van verschillende sim kaarten onder één databundel (er is daar maaanden terug eens een lang topic over geweest maar wil hier nog es up-to-date informatie):

Situatie is devolgende:

(1) Pack internet (Intense), vaste telefonie, mobiele telefonie (Comfort) met 50 MB data bundel + Internet Free weekend (optie die dacht ik tijd geleden vervangen werd door "Internet overal").

(2) De sim kaart voor mobiele telefonie + 50 MB zit in een smartphone (dus bellen + mobiel internet) (Proximus abbonement bestaat al jaar of 13, maar data bundel is daar anderhalf jaar ofzo bijgekomen).
(3) De sim kaart voor Internet Free Weekend zit in een USB 3G stick (die vervolgens in een 3G Linksys router zit). Zoals de naam doet vermoeden kan dit abonnement alleen maar in het weekend gebruikt worden, althans zonder bijkomende kosten (per uur of per MB, zoiets). Die sim kaart voor Internet Free weekend hebben we al van in het begin toen dat beschikbaar kwam, dacht een 3-tal jaar geleden.

Er zal waarschijnlijk binnenkort een iPad met 3G (of 4G, voor wat het momenteel waard is...) bijkomen.

Voor zover ik zie heb je bij een pack met Internet Intense (of hoe dat tegenwoordig ook heet) 500 MB mobiele data bij (Internet Overal). Kan ik enkel maar op KMO pagina's van Proximus terug vinden.

Maar goed, kan zo'n 3G databundel gedeeld worden op 2 simkaarten (binnen één Belgacom pack)? Bvb op (2) USB stick met 3G router en (3) iPad? Smartphone komt met 50 MB net toe, dus dat zou in principe nog wel mogen blijven (tenzij je over 3 simkaarten kan delen).

Technisch zal dat wel mogelijk zijn, maar voorziet Belgacom ook zoiets? Ik meen me ook te herinneren dat Internet Overal dan de Internet Free weekend optie zou vervangen (zonder meerkost), waarbij het mobiele volume ergens in functie is tot de prijs en andere specificaties van de pack of vaste internet verbinding.

Alvast bedankt voor de info. :)
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Als al jouw producten in één pack zitten: mobiele en vaste telefonie, televisie en vast internet, krijg je gratis 3G volume erbij. Indien je nog een oud pack hebt, krijg je ipv Free Weekend, gratis volume dat altijd bruikbaar is; dat is met Comfort dus 100 MB, bij Maxi 250 MB en bij Intense 500 MB.

Indien je een nieuw pack aangaat, bvb Maxi Internet (Intense is niet mogelijk in een nieuw pack), krijg je 1 GB (met Start 100 MB, Comfort 250 MB) dat combineerbaar is met je mobiele telefoon en een extra sim (bvb die van Free Weekend). Free Weekend en gratis 3G combineren is niet mogelijk.

Voor elk bijkomend toestel kan je een extra datasim aankopen: iPad 1,5 GB en daarna onbeperkt aan 25 euro, 250 MB aan 10 euro, 1 GB aan 15 euro en 2 GB aan 30 euro. De laatste drie prijzen zijn enkel voor Belgacom-klanten weliswaar.

De beste optie is dus:
Intense downgraden naar Maxi en een nieuw pack, en je free wekend (500 MB) laten vervangen door jouw gratis volume van 1 GB.
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2171
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 476 keer
Bedankt: 106 keer

I see, je moet dus als op z'n minst pack helemaal door elkaar gooien (slechte ervaringen mee in het verleden, zeker wat betreft facturatie en opties enzomeer die dan plots verdwijnen)...

Downgraden naar tragere verbinding (upload) is voorlopig alvast geen optie. Dus zelfs al doe je de downgrade naar Maxi blijft het gedeelde volume van 1 GB enkel maar te verdelen over smartphone in pack + extra data sim...
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
Bedankt: 141 keer

een nieuw pack is niet vereist. ook in oud pack kan je het 3G volume koppelen aan GSM (op voorwaarde dat dit deel uitmaakt van je pack met vast internet). wel krijg je minder volume, in geval van intense 500MB. free weekend moet je wel opgeven want dit is niet combineerbaar met het internet overal voordeel.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Bababa
Premium Member
Premium Member
Berichten: 649
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:20
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 35 keer

Helaas is dit momenteel niet meer mogelijk bij Proximus voor particulieren. Ik zou graag een 2e simkaart hebben voor mijn iPad die het internetvolume van mijn gsmabonnement deelt.
Orange Love Trio
Orange Flybox
Orange Extra surf card
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”