Hallo,
Ik heb reeds lange tijd een fritzbox 7390 (internationale versie) aangesloten op een Belgacom Classic line en heb Dommel speedconnect (VDSL). Dit heeft altijd perfect gewerkt. Sinds anderhalve week komt mijn vaste telefoonlijn niet meer door. Ik heb het Y-kabelje van de fritzbox uitgemeten en deze is niet onderbroken. Als ik het fritzbox telefoonkabeltje verwijder en ik plaats daar een telefoontoestel werkt dit wel, dus telefoonlijn is in orde. Ik had een tijdje geleden een firmware upgrade gedaan naar de laatste versie, nu weet ik niet of ik sinds de upgrade nog vaste telefoons heb ontvangen. Ik heb nu terug een downgrade gedaan, zonder succes, daarna heb de recoverytool van fritzbox geprobeerd (terug naar de laatste firmware) maar ook zonder succes. Via Voip kan ik wel bellen en gebeld worden, dus de aansluiting van het telefoontoestel op de fritzbox is ook in orde. Ook internet werkt zonder problemen. Het is alsof mijn vaste lijn niet gedetecteerd wordt door de fritzbox. De dienst na verkoop waar ik het toestel heb gekocht verloopt jammer genoeg niet zo vlot. Als iemand enig idee heeft wat ik nog zou kunnen doen, alle hulp is welkom.
Mvg
FritzBox 7390 en Belgacom vaste lijn probleem
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3755 keer
- Recent bedankt: 9 keer
Gezien je beweert dat het werkte tot 2 weken terug, kunnen we je geen advies geven over de aansluitingen, want die moeten in principe correct zijn ...
Kijk toch nog eens na of je settings niet gewijzigd zijn na de upgrade.
- aanduiden dat je een vaste lijn hebt: Telephony > Own telephone Numbers > Line Settings > Fixed-line network enabled
- aanduiden dat je telefoon moet meebellen op de vaste lijn: Telephony > Telephony Devices > FON1 > Incoming calls > react to all numbers
- kan je via de vaste lijn uitbellen (*11# + nummer) ?
Je hebt 5 jaar garantie op de FritzBox, de dienst na verkoop is wel verplicht jou te helpen, zoniet verwittig AVM van de slechte service van deze verkoper.
Ik zou ook rechtsreeks bij AVM een support ticket aanmaken en je probleem melden, en eventueel om een omruiling vragen.
Kijk toch nog eens na of je settings niet gewijzigd zijn na de upgrade.
- aanduiden dat je een vaste lijn hebt: Telephony > Own telephone Numbers > Line Settings > Fixed-line network enabled
- aanduiden dat je telefoon moet meebellen op de vaste lijn: Telephony > Telephony Devices > FON1 > Incoming calls > react to all numbers
- kan je via de vaste lijn uitbellen (*11# + nummer) ?
Je hebt 5 jaar garantie op de FritzBox, de dienst na verkoop is wel verplicht jou te helpen, zoniet verwittig AVM van de slechte service van deze verkoper.
Ik zou ook rechtsreeks bij AVM een support ticket aanmaken en je probleem melden, en eventueel om een omruiling vragen.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.