3G Snelheden (was: Generation Connect)
Ik zag vandaag dat ik op een dag of 4 al -/+200MB aan data heb verstookt.
Vond dit raar aangezien ik bij MV maar een 500MB op een hele maand had.
Maar dacht er niet bij na dat iedere speed test ongeveer 5 - 8MB aan data verbruikt
En als je dan overal waar je komt eens de snelheid test
Vond dit raar aangezien ik bij MV maar een 500MB op een hele maand had.
Maar dacht er niet bij na dat iedere speed test ongeveer 5 - 8MB aan data verbruikt

En als je dan overal waar je komt eens de snelheid test

- TiTanium
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 721 keer
- Bedankt: 472 keer
Ik denk vooral dat je er niet bij stil staat hoe snel alles nu gaat. Vroeger kon het even duren aan max 1mbps maar als je nu op 4mbps of meer zit gaat dat er inderdaad rapper door zijn 

Computer: Be Quiet! Dark Base 900 ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix OC
Home Assistant: NUC8i3BEH2 ~ 16GB DDR4 ~ Conbee II
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ Curved
Mobile: Samsung S24 Ultra 1TB & Samsung Tab S9 Ultra 5G
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
Provider: Telenet OneUP for 5 ~ CV8560E
Home Assistant: NUC8i3BEH2 ~ 16GB DDR4 ~ Conbee II
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ Curved
Mobile: Samsung S24 Ultra 1TB & Samsung Tab S9 Ultra 5G
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
Provider: Telenet OneUP for 5 ~ CV8560E
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 626 keer
- Bedankt: 385 keer
- Recent bedankt: 3 keer
van een proximus medewerker (zonder bronvermelding
):
"We hebben nu nog het beste 3G netwerk, maar de budgetten voor 4G volgend jaar zijn tot 10% van het oorspronkelijke bedrag herleid. Ze willen (moeten) extra dividend uitkeren aan de staat."

"We hebben nu nog het beste 3G netwerk, maar de budgetten voor 4G volgend jaar zijn tot 10% van het oorspronkelijke bedrag herleid. Ze willen (moeten) extra dividend uitkeren aan de staat."
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 3 keer
Naja 4g is op dit moment nog niet echt iets waar ik naar uitkijk. Met 3G krijg ik al snelheden waar vroeger ADSL gebruikers zelfs niet aan zit. En met de smartphones, vind ik dat ze eerst moeten zorgen dat 3g minder energie zuipt. Of zorgt 4g voor lagere stroom verbruik ook?
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer

Dát is pas 3G... Gemeten binnenshuis in Blankenberge. 't Is zelfs sneller dan ADSL dat ik hier kan verkrijgen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
- Bedankt: 215 keer
2jaar geleden in Blankenberge of tkan ook vorig jaar zijn geweest; ik mee mijn iphone 4 en mijne maat mee z'n 3gs; ik op proximus deze op mv; we gaan beiden sea life binnen, mijne maat had geen bereik, geen service kwam er op, ik had zelfs mee proximus vol bereik 3G
.

Ge kunt ze kussen
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 131 keer
- Bedankt: 25 keer
Brussel - Montgomery (binnenshuis):
Generation Connect (zojuist gemeten)
ping: 79 ms
download: 4.33 Mbps
upload: 1.65 Mbps
Mobile Vikings (gemeten op 14/12)
ping: 82 ms
download: 0.94 Mbps
upload: 0.55 Mbps
Generation Connect (zojuist gemeten)
ping: 79 ms
download: 4.33 Mbps
upload: 1.65 Mbps
Mobile Vikings (gemeten op 14/12)
ping: 82 ms
download: 0.94 Mbps
upload: 0.55 Mbps
Laatst gewijzigd door ldw 19 dec 2011, 14:25, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
- Bedankt: 101 keer
Gij hebt meer chance, ik mag al blij zijn als we over de 1Mbit geraken.
Maar denk het probleem te hebben gevonden, wij zitten praktisch onder de proximus mast, hij staat op het dak van het gebouw naast ons.
Zou het daar aan kunnen liggen?
Maar denk het probleem te hebben gevonden, wij zitten praktisch onder de proximus mast, hij staat op het dak van het gebouw naast ons.
Zou het daar aan kunnen liggen?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
- Bedankt: 29 keer
Iemand die op een serieuze en regelmatige basis al VoIP heeft getest icm GC?
Ik ben hier aan het testen met easyvoip.com, maar results vallen wat tegen...
Kan zijn da ik een andere VoIP aanbieder moet gaan proberen, voipcheap ofzo.
Maar het zou ook kunnen da het aan GC ligt (te hoge pings ofzo)
Iemand die hier ook ervaring mee heeft en deze wil delen?
Edit; thx voor jullie antwoorden. Heb wat met de codecs zitten spelen en nu vrij goede resultaten met betamax klonen. Echter; bij het autorijden springt soms de gsm op EDGE, en dan heb je opeens een zeer slechte verbinding. Hopen dat Proxi hun 3G dekking nog verder uitwerkt zekers?
Edit; thx voor jullie antwoorden. Heb wat met de codecs zitten spelen en nu vrij goede resultaten met betamax klonen. Echter; bij het autorijden springt soms de gsm op EDGE, en dan heb je opeens een zeer slechte verbinding. Hopen dat Proxi hun 3G dekking nog verder uitwerkt zekers?
Laatst gewijzigd door UBremoved9108 21 dec 2011, 23:10, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Ik heb al eens Skype gebruikt in deze "bunker" op Edge van Proximus. Dat ging zelfs makkelijker en vlotter dan een gesprek via gsm.cyberbozzo schreef:Iemand die op een serieuze en regelmatige basis al VoIP heeft getest icm GC?
-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
snelheden in brussel - warandepark, buiten 4103kbps dl / 1509 kbps ul
binnen op kantoor (omgeving belliard) - 2196kbps / 289 kbps up (was bij MV / Base onmogelijk om te bellen behalve vlak aan het raam)
binnen op kantoor (omgeving belliard) - 2196kbps / 289 kbps up (was bij MV / Base onmogelijk om te bellen behalve vlak aan het raam)
-
- Elite Poster
Dit is van gister avond aan melle station in de wagen, heb de speedtest 2 keer na elkaar gedaan, uiteraard is het ook zo de snelheden schommelen.
Is uiteraard 3G snelheden. Op wifi haal ik over de 20mbps.

[
Post made via mobile device ]
Is uiteraard 3G snelheden. Op wifi haal ik over de 20mbps.

[

Ge kunt ze kussen
- krisken
- userbase crew
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Snelheid daar is normaal, er zijn niet veel masten van proximus in Melle
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
Krisken; als ik paar 10@m verder ga in da smal straatje waar de kapper luc is, als ik daar binnen ga val ik helaas terug op edge, binnen geen 3G tenzij ge aan de ruit blijft.
Niet dat dat nodig is daar op die plaats, ik kom er maar om mee mijn haar te gaan en ben meestal na 15 min al terug buiten
.
En in merelbeke op de parking van de colruyt behaal ik 5-6 mbps
.
[
Niet dat dat nodig is daar op die plaats, ik kom er maar om mee mijn haar te gaan en ben meestal na 15 min al terug buiten

En in merelbeke op de parking van de colruyt behaal ik 5-6 mbps

[

Ge kunt ze kussen
- krisken
- userbase crew
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Logisch, in Merelbeke staat de proximusmast op de kerktoren, en heb je vanaf de Colruyt erbijna vrij zicht naar! Wat Melle betreft staan er antennes op de watertoren van proximus...En dat is het meteen zowat 

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
- Bedankt: 69 keer
Centrum Opwijk, niet onaardig.

- Ofloo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
Eigenlijk vind ik het net iets te duur in vergelijking met het aanbod van MV, .. plus hun graceperiode, .. is iets wat voor mij de dienst menselijk maakt. Ten eerste is het nog altijd 5 euro duurder en ok je krijgt er misschien wel een paar dingen voor terug, .. zoals 80 belminuten ipv rond de 60, .. 100mb in het buitenland, .. wat op zich de dienst aantrekkelijk en in principe niet duurder dan MV maakt, voor mensen die af en toe in het buitenland vertoeven, ... maar ik vind eigenlijk 15 euro al veel voor telefonie en wat internet laat staan 20, ..
En dan een 2de punt is dit een promotie, .. voor een maand of is dit een echt aanbod, .. dat permanent zo blijft.
En dan een 2de punt is dit een promotie, .. voor een maand of is dit een echt aanbod, .. dat permanent zo blijft.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
- Bedankt: 282 keer
en of je gelijk hebt, had het zelf niet beter kunnen verwoorden. Bovendien mag MV blijvend beloond worden voor hun correcte manier van dienstverlening...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
- Bedankt: 141 keer
al wie op dit aanbod inschrijft zal er kunnen blijven van genieten, er is echter een limiet van 5,000 inschrijvingenOfloo schreef:En dan een 2de punt is dit een promotie, .. voor een maand of is dit een echt aanbod, .. dat permanent zo blijft.
te vergelijken met het "generation internet" aanbod van indertijd
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
-
- Elite Poster
Dit is squash van de bovenste plank.wied schreef:en of je gelijk hebt, had het zelf niet beter kunnen verwoorden. Bovendien mag MV blijvend beloond worden voor hun correcte manier van dienstverlening...
Beloond worden voor hun dienstverlening? Dat is hun job, de ene doet dat idd beter dan de andere maar ik krijg ook geen extra beloning zenne op mijn werk of ik nu mijn werk goed doe of niet.
Das voor mij geen reden om bij mv te blijven; ik kijk iedere dag op de mv fora en wat zie ik dag in dag uit; boehoehoe, ik kan geen smsen sturen, boehoehoe, mijnen data ligt (alweer) plat,hoe komt dat toch, jongens toch, das de reden waarom ik vorig jaar terug naar proximus ben gegaan omdat ik hetzelfde voor had, smsen die nie aankwamen of 20min of meer te laat aankwamen, met nieuwjaar oke, dan ist zeer druk maar gewoon op normale dagen? Dan data panne, teveel naar mijn zin, iedere week meermaals aan de rekker bij mv.
Dan meerdere lege spotten tegen gekomen qua bereik, proximus is ook niet overal super best maar tis opmerkelijk verschil met base/mv waar ik wel een frietkot binnen ga en ik heb nie eens ontvangst,roffll, als er gebouwen zijn kan ik nog een beetje begrip voor opbrengen maar open en bloot en geen bereik hebben is not done voor mij.
Ik heb nog ene mv kaartje, als ze met wat leukers afkomen voor me voor in den buitenland te surfen dan laad ik mijn kaartje af en toe eens terug op, ik ben dus niet anti mv ofzo maar ze hebben het probleem ze bij het slechte netwerk zitten en da speelt in hun nadeel, hun tellerke gaat ook al wat minder snel omhoog sinds proximus generation connect heeft gelanceerd.
Ge kunt ze kussen
- Ofloo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
Niets weerhoudt ze ervan om dit stop te zetten tenslotte is dit geen contract, .. maar prepayed, .. niet dat ik liever contract heb, maar het garandeert niks. Terwijl MV dit al enige tijd aanbied.xenne schreef:al wie op dit aanbod inschrijft zal er kunnen blijven van genieten, er is echter een limiet van 5,000 inschrijvingenOfloo schreef:En dan een 2de punt is dit een promotie, .. voor een maand of is dit een echt aanbod, .. dat permanent zo blijft.
te vergelijken met het "generation internet" aanbod van indertijd
-
- Premium Member
Geen probleem, als ze het zouden stopzetten ga ik terug naar MV, kost me weinig moeite.
Voorlopig blijf ik genieten van een snel en stabiel netwerk.
Voorlopig blijf ik genieten van een snel en stabiel netwerk.

- xenne
- Elite Poster
inderdaad een prepaid, da's het goeie eraan..... dus als ze het stopzetten ga je terug naar MV... dus er is niet echt een probleem/gevaar lijkt me... en proximus zal dat zelf ook wel weten dus ik zie dat aanbod niet meteen verdwijnen. maar op jaarbasis gaat het idd stuk duurder uitvallen dan MV gezien de acties/vikingpunten/grace period
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 23 keer
tzal dan puur op snelheid zijn die argumentering want de stabiliteit van het 3G/Edge netwerk bij Mobile vikings is al stabiel sinds 8 september http://status.mobilevikings.com/ ... 13 keer een storing...kleine 28h in totaal en meestal opgelost binnen het uur
het enige spijtige is dat Base zijn netwerk niet met 1 druk op de knop op 3G snelheid kan brengen
het enige spijtige is dat Base zijn netwerk niet met 1 druk op de knop op 3G snelheid kan brengen

-
- Elite Poster
Is dat met proximus op EDGE?q-tec schreef:
Snel genoeg om te surfen op het net....geen youtube of dergelijke.
Want ik behaal die snelheden niet zenne mee proximus op edge en het gaat tergend traag, als je mee proximus op edge zit dan kan je zelfs bijna nie surfen, zo traag gaat het. Uiteraard kom ik dit gelukkig niet al te snel tegen.
Ge kunt ze kussen
- xenne
- Elite Poster
stabiliteit valt inderdaad nog mee, 't probleem zit hem toch wel in de kwaliteit van het netwerk...skynetbbs schreef:tzal dan puur op snelheid zijn die argumentering want de stabiliteit van het 3G/Edge netwerk bij Mobile vikings is al stabiel sinds 8 september http://status.mobilevikings.com/ ... 13 keer een storing...kleine 28h in totaal en meestal opgelost binnen het uur
die snelheidstest hierboven is blijkbaar van op het base netwerk (kpn)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 23 keer
Hier in Loppem/Brugge met MV al enkele maanden 3G :
Date,ConnType,Lat,Lon,Download,Upload,Latency,ServerName,InternalIp,ExternalIp
"2011-12-22 15:22","Hsdpa","51.15256","3.20706",936kbytes download,364 kbytes upload,265ms latency,"Mechelen","10.44.61.248","188.188.64.199"
Date,ConnType,Lat,Lon,Download,Upload,Latency,ServerName,InternalIp,ExternalIp
"2011-12-22 15:22","Hsdpa","51.15256","3.20706",936kbytes download,364 kbytes upload,265ms latency,"Mechelen","10.44.61.248","188.188.64.199"
-
- Premium Member
Marlboro
die speedtest is van het BASE netwerk. Er staat ook duidelijk KPN GROUP BELGIUM ...
die speedtest is van het BASE netwerk. Er staat ook duidelijk KPN GROUP BELGIUM ...
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
- Bedankt: 41 keer
Ik geloof dat er vorige week nog een probleem was op hun netwerk "Due to bad weather" zogezegdskynetbbs schreef:tzal dan puur op snelheid zijn die argumentering want de stabiliteit van het 3G/Edge netwerk bij Mobile vikings is al stabiel sinds 8 september http://status.mobilevikings.com/ ... 13 keer een storing...kleine 28h in totaal en meestal opgelost binnen het uur

-
- Elite Poster
Deerste 2 zijn in de krefel in wetteren en de 3 de in vbd wetteren.
Nadien 2de keer gedaan in vdb wetteren toen haalde ik 1mbps. Schommelt soms zoals je merkt.

[
Nadien 2de keer gedaan in vdb wetteren toen haalde ik 1mbps. Schommelt soms zoals je merkt.

[

Ge kunt ze kussen