Proximus 4G problemen: geen oproepen
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
- Bedankt: 220 keer
3G, 3G+ en 4G zijn slechts marketingbenamingen. De correcte termen zijn UMTS, HSPA(+) en LTE, zie http://support.nl.belgacom.be/app/answe ... a_id/13579
Wat men hier in België als "4G" aanbiedt is LTE, dus als je zo'n apparaat wil kopen moet je er op letten dat het LTE (Long Term Evolution) ondersteunt. Ook de ondersteunde frequenties zijn van belang. Voor Europa is dat band 3 (1800 MHz), band 7 (2600 MHz) en band 20 (800 MHz). Momenteel is enkel nog maar band 3 (1800 MHz) in gebruik in België.
Wat men hier in België als "4G" aanbiedt is LTE, dus als je zo'n apparaat wil kopen moet je er op letten dat het LTE (Long Term Evolution) ondersteunt. Ook de ondersteunde frequenties zijn van belang. Voor Europa is dat band 3 (1800 MHz), band 7 (2600 MHz) en band 20 (800 MHz). Momenteel is enkel nog maar band 3 (1800 MHz) in gebruik in België.
Kan je ons wat meer vertellen over het "Telstra ROM geflasht" ? Wil dit zeggen dat je de Telstra carrier file op je iPhone 5 gezet hebt en dat het werkt?ctgilles schreef:Even een update: aangezien Belgacom/Proximus geen uitkomst bood heb ik gewoon een Australische (Telstra) ROM geflasht omdat Telstra dezelde frequenties gebruikt als Proximus. Et voila, het probleem is verholpen want het toestel schakelt zichzelf naar HSDPA en begint dan te bellen.
Het lijkt me dus een probleem bij de aanmelding van de oproep op het toestel. Of de nieuwe ROM het probleem echt oplost, of de omschakeling naar HSDPA een 'workaround' is laat ik in het midden. Maar ik kan terug vlot bellen en oproepen ontvangen in 4G gebieden.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
- Bedankt: 220 keer
Waar lees jij "iPhone 5"? Ctgilles heeft het over een Motorola RAZR.
ctgilles schreef:Net zoals bij de RAZR duurt het 2 tot 3 keer overgaan voor de telefoon reageert. Bij dat toestel heb ik de Australische firmware gebruikt.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
- Bedankt: 41 keer
Het is al even stil op dit topic, maar ik wil toch even mijn ervaring meegeven.
Ik heb nog geen problemen ondervonden met het ontvangen van oproepen op 4G. Mijn Optimus G (volledig stock) schakelt meteen terug naar 3G als ik gebeld wordt.
Ofwel lag het probleem van de TS aan het gebruikte toestel, ofwel heeft Proximus het probleem ondertussen opgelost.
Ik heb nog geen problemen ondervonden met het ontvangen van oproepen op 4G. Mijn Optimus G (volledig stock) schakelt meteen terug naar 3G als ik gebeld wordt.
Ofwel lag het probleem van de TS aan het gebruikte toestel, ofwel heeft Proximus het probleem ondertussen opgelost.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 14 keer
Wat is dat toch tegenwoordig ? Men smijt iets nieuws op de markt, men hangt daar miljoenen aan barnumreclame aan, en als je belt moet je telefoon terug naar af schakelen om te bellen.....
Heb hier ook het probleem. Als mijn iPhone 5 op LTE zit krijg ik geen oproepen binnen.
Hij is JB en IPCC proximus opgeladen.
Had al vernomen dat mensen me belden en dat de oproep niet steeds door kwam, maar niet veel achter gezocht. Mijn voice mail staat niet op dus grootte van het probleem was moeilijk in te schatten. Pas door het hier te lezen zie ik wat echt aan de basis ligt.
Nu maar LTE af gezet. Hopelijk is er snel een oplossing...
Hij is JB en IPCC proximus opgeladen.
Had al vernomen dat mensen me belden en dat de oproep niet steeds door kwam, maar niet veel achter gezocht. Mijn voice mail staat niet op dus grootte van het probleem was moeilijk in te schatten. Pas door het hier te lezen zie ik wat echt aan de basis ligt.
Nu maar LTE af gezet. Hopelijk is er snel een oplossing...
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
- Bedankt: 28 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Net even de test gedaan.. Hier lukt het wel om oproepen te ontvangen wanneer 4G actief is. Uiteraard valt 4G weg en val je op H+. Volgens andere kant duurde het een 3tal keer rinkelen vooraleer ik het doorkreeg.. Duurt even maar werkt dus. Heb zelf geen voicemail actief staan, dus voor mij geen probleem dat rinkelen langer duurt!
[
Post made via mobile device ]
[