Voor mijn "backup/reserve" gsm heb ik een Pay and go kaartje dat reeds een drietal jaren door mij gebruikt wordt. Ik wordt hier vooral op gebeld en bel of sms hier zelf maar sporadisch mee. Nu heb ik dit het laatst gebruikt eind september(29 september) om een sms te versturen en werkte alles nog ok. Gezien er echter nog meer dan voldoende belkrediet op stond heb ik dit niet meer aangevuld. Nu heb ik echter een tweetal weken geleden vastgesteld dat mijn nummer zomaar afgesloten werd.
Ik vind dit niet kunnen aangezien de kaart toch nog recent gebruikt werd!!(weliswaar iets meer dan een maand geleden)
Kan ik deze terug laten heractiveren zodat ik mijn nog aanwezige krediet en vooral nummer kan recupereren?
Ik vind dit pure diefstal mocht dit niet kunnen, het is ook niet zo dat de kaart niet meer werd gebruikt!!!
Eventueel belkrediet bijladen om ze zo terug te activeren gaat niet omdat het nummer niet meer gekend staat.
Weet iemand hier een oplossing voor?
mvg.
Wim
Pay and Go afgesloten; heractiveren ?
-
- Pro Member
- Berichten: 353
- Lid geworden op: 28 sep 2008, 12:29
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 25 keer
-
- Elite Poster
- Berichten: 2050
- Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
- Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
- Bedankt: 56 keer
Uw krediet is normaal een jaar geldig (http://support.nl.belgacom.be/app/answe ... -geldig%3F). Wanneer je die kaart het laatst gebruikt hebt doet er dus niet toe. Heb je al gebeld naar Belgacom?
Laatst gewijzigd door Maglor 12 dec 2013, 12:47, in totaal 1 gewijzigd.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
-
- Premium Member
- Berichten: 699
- Lid geworden op: 03 aug 2010, 14:43
- Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
- Bedankt: 127 keer
Vermoedelijk zal je inderdaad je oproepnummer "kwijt" zijn. Aangezien je het nauwelijks gebruikt allicht geen ramp: die enkele personen die het ooit gebruikten kan je makkelijk op de hoogte brengen van je nieuwe nummer.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2654
- Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
- Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
- Bedankt: 172 keer
Tochwel, in extremis kunnen ze in de shop nog procedure opstarten om deze terug te halen.
[ Post made via mobile device ]
[ Post made via mobile device ]
-
- Moderator
- Berichten: 17487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
- Bedankt: 3348 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Niets is onmogelijk .... maar volgens de Pay-and-Go condities ben je het nummer inderdaad kwijt .Medlo schreef:Opnieuw activeren is onmogelijk. ..
- - Indien het nummer geporteerd was vanaf een andere Operator (dus toebehoort tot het nummerblok van een andere provider), gaat het nummer terug naar de originele provider, en mag het één jaar niet gebruikt worden. Dan kan het nummer terug toegekend worden.
- Indien het een origineel Proximus nummer was, blijft het bij Proximus, ook gedurende één jaar geblokkeerd.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- krisken
- userbase crew
- Berichten: 19763
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Ook al willen ze het, ze kunnen het niet om de reden die je net aanhaalt : een nummer mag één jaar niet gebruikt worden.
Er kan, zoals reeds eerder gezegd een procedure ingesteld worden maar die is niet echt gekend tussen de medewerkers van een winkel. Dus snel zal je deze oplossing niet horen...
Er kan, zoals reeds eerder gezegd een procedure ingesteld worden maar die is niet echt gekend tussen de medewerkers van een winkel. Dus snel zal je deze oplossing niet horen...
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Moderator
- Berichten: 17487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
- Bedankt: 3348 keer
- Recent bedankt: 5 keer
De wet zegt dat het nummer binnen dat jaar niet mag toegekend worden aan een andere klant, met de bedoeling om foutieve oproepen te vermijden. Het is volgens mij perfect legaal mogelijk om het nummer tijdens de "verouderingsperiode" te recupereren (misschien moet je wel een bewijs leveren dat het nummer jou toebehoorde).krisken schreef:Ook al willen ze het, ze kunnen het niet om de reden die je net aanhaalt : een nummer mag één jaar niet gebruikt worden.
Dus als we willen, kunnen ze het volgens mij. Niet de wet, maar interne regels zijn de blockers ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Plus Member
- Berichten: 157
- Lid geworden op: 20 nov 2012, 13:41
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 30 keer
Inderdaad, dat kunnen we maar die passen ze meestal enkel toe in gevallen waarbij het bv de fout is van een medewerker in de winkel dat deze is afgesloten..iRockabizzydilly schreef:Tochwel, in extremis kunnen ze in de shop nog procedure opstarten om deze terug te halen.
[ Post made via mobile device ]
In geval van niet tijdig herladen heb ik het zelf nog zo goed als nooit meegemaakt dat men het nummer toch terug zou activeren
Gezien het feit dat de TS pas na enkele maanden tot de conclusie komt dat het kaartje niet meer werkt, lijkt het me zo goed als onwaarschijnlijk dat men dit kaartje opnieuw zou activeren..
-
- Pro Member
- Berichten: 353
- Lid geworden op: 28 sep 2008, 12:29
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 25 keer
Bedankt allemaal voor jullie reactie/informatie. Ik zal zaterdag eens langs gaan in een Belgacom shop en zien wat er kan gebeuren.
Ik weet wel degelijk wat de regels zijn maar vind het nog steeds niet geoorloofd dat men op deze wijze een hoeveelheid belkrediet(lees geld!!) afneemt van een gebruiker zonder dat deze er in feite gebruik heeft van kunnen maken. Dat men bij "niet" gebruik het nummer afsluit tot daar toe maar laat dan de mogelijkehid open om het geld te recupereren!!
Ik weet wel degelijk wat de regels zijn maar vind het nog steeds niet geoorloofd dat men op deze wijze een hoeveelheid belkrediet(lees geld!!) afneemt van een gebruiker zonder dat deze er in feite gebruik heeft van kunnen maken. Dat men bij "niet" gebruik het nummer afsluit tot daar toe maar laat dan de mogelijkehid open om het geld te recupereren!!
-
- Starter
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 08 feb 2018, 13:18
Verleden jaar kocht ik een nieuwe GSM. Er was een herlaadkaart bij maar gebruikte ze niet .ze i's dus nog nieuw .niet geactiveerdat geweest .vandaag had ik ze echter nodig .ik kan ze niet registreren omdat de vervaldatum i's. Zou er een mogelijkheid bestaan om deze te activeren