Pay and Go afgesloten; heractiveren ?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
murdock447
Pro Member
Pro Member
Berichten: 353
Lid geworden op: 28 sep 2008, 12:29
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 25 keer

Voor mijn "backup/reserve" gsm heb ik een Pay and go kaartje dat reeds een drietal jaren door mij gebruikt wordt. Ik wordt hier vooral op gebeld en bel of sms hier zelf maar sporadisch mee. Nu heb ik dit het laatst gebruikt eind september(29 september) om een sms te versturen en werkte alles nog ok. Gezien er echter nog meer dan voldoende belkrediet op stond heb ik dit niet meer aangevuld. Nu heb ik echter een tweetal weken geleden vastgesteld dat mijn nummer zomaar afgesloten werd.
Ik vind dit niet kunnen aangezien de kaart toch nog recent gebruikt werd!!(weliswaar iets meer dan een maand geleden)
Kan ik deze terug laten heractiveren zodat ik mijn nog aanwezige krediet en vooral nummer kan recupereren?
Ik vind dit pure diefstal mocht dit niet kunnen, het is ook niet zo dat de kaart niet meer werd gebruikt!!!
Eventueel belkrediet bijladen om ze zo terug te activeren gaat niet omdat het nummer niet meer gekend staat.
Weet iemand hier een oplossing voor?

mvg.

Wim
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2050
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Uw krediet is normaal een jaar geldig (http://support.nl.belgacom.be/app/answe ... -geldig%3F). Wanneer je die kaart het laatst gebruikt hebt doet er dus niet toe. Heb je al gebeld naar Belgacom?
Laatst gewijzigd door Maglor 12 dec 2013, 12:47, in totaal 1 gewijzigd.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
Medlo
Plus Member
Plus Member
Berichten: 157
Lid geworden op: 20 nov 2012, 13:41
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 30 keer

Daar is helaas niets aan te doen, indien een kaart niet opnieuw herladen werd binnen het jaar na de laatste herlading , dan vervalt deze.

Opnieuw activeren is onmogelijk. .. :(
lirec
Premium Member
Premium Member
Berichten: 699
Lid geworden op: 03 aug 2010, 14:43
Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
Bedankt: 127 keer

Vermoedelijk zal je inderdaad je oproepnummer "kwijt" zijn. Aangezien je het nauwelijks gebruikt allicht geen ramp: die enkele personen die het ooit gebruikten kan je makkelijk op de hoogte brengen van je nieuwe nummer.
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Tochwel, in extremis kunnen ze in de shop nog procedure opstarten om deze terug te halen.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Medlo schreef:Opnieuw activeren is onmogelijk. .. :(
Niets is onmogelijk .... maar volgens de Pay-and-Go condities ben je het nummer inderdaad kwijt :-( .
  • - Indien het nummer geporteerd was vanaf een andere Operator (dus toebehoort tot het nummerblok van een andere provider), gaat het nummer terug naar de originele provider, en mag het één jaar niet gebruikt worden. Dan kan het nummer terug toegekend worden.
    - Indien het een origineel Proximus nummer was, blijft het bij Proximus, ook gedurende één jaar geblokkeerd.
Maar in principe kan Proximus in hun systemen zo'n nummer terug activeren (of ze dat willen is natuurlijk een ander paar mouwen)...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Ook al willen ze het, ze kunnen het niet om de reden die je net aanhaalt : een nummer mag één jaar niet gebruikt worden.
Er kan, zoals reeds eerder gezegd een procedure ingesteld worden maar die is niet echt gekend tussen de medewerkers van een winkel. Dus snel zal je deze oplossing niet horen...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

krisken schreef:Ook al willen ze het, ze kunnen het niet om de reden die je net aanhaalt : een nummer mag één jaar niet gebruikt worden.
De wet zegt dat het nummer binnen dat jaar niet mag toegekend worden aan een andere klant, met de bedoeling om foutieve oproepen te vermijden. Het is volgens mij perfect legaal mogelijk om het nummer tijdens de "verouderingsperiode" te recupereren (misschien moet je wel een bewijs leveren dat het nummer jou toebehoorde).

Dus als we willen, kunnen ze het volgens mij. Niet de wet, maar interne regels zijn de blockers ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Medlo
Plus Member
Plus Member
Berichten: 157
Lid geworden op: 20 nov 2012, 13:41
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 30 keer

iRockabizzydilly schreef:Tochwel, in extremis kunnen ze in de shop nog procedure opstarten om deze terug te halen.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Inderdaad, dat kunnen we maar die passen ze meestal enkel toe in gevallen waarbij het bv de fout is van een medewerker in de winkel dat deze is afgesloten..
In geval van niet tijdig herladen heb ik het zelf nog zo goed als nooit meegemaakt dat men het nummer toch terug zou activeren :(

Gezien het feit dat de TS pas na enkele maanden tot de conclusie komt dat het kaartje niet meer werkt, lijkt het me zo goed als onwaarschijnlijk dat men dit kaartje opnieuw zou activeren..
murdock447
Pro Member
Pro Member
Berichten: 353
Lid geworden op: 28 sep 2008, 12:29
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 25 keer

Bedankt allemaal voor jullie reactie/informatie. Ik zal zaterdag eens langs gaan in een Belgacom shop en zien wat er kan gebeuren.

Ik weet wel degelijk wat de regels zijn maar vind het nog steeds niet geoorloofd dat men op deze wijze een hoeveelheid belkrediet(lees geld!!) afneemt van een gebruiker zonder dat deze er in feite gebruik heeft van kunnen maken. Dat men bij "niet" gebruik het nummer afsluit tot daar toe maar laat dan de mogelijkehid open om het geld te recupereren!!
Toyotayaris7
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 feb 2018, 13:18

Verleden jaar kocht ik een nieuwe GSM. Er was een herlaadkaart bij maar gebruikte ze niet .ze i's dus nog nieuw .niet geactiveerdat geweest .vandaag had ik ze echter nodig .ik kan ze niet registreren omdat de vervaldatum i's. Zou er een mogelijkheid bestaan om deze te activeren
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”