Corsair 16 GB DDR4-3200 Kit werkgeheugen - CMK16GX4M2B3200C16

Iets te koop? Naar iets op zoek? Aparte regels gelden in dit forum (zie sticky).
Plaats reactie
matthiasdb
Member
Member
Berichten: 53
Lid geworden op: 18 aug 2016, 14:23
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 4 keer

OK,
even een korte uitleg en wat side-info:

Ik heb op 27 december een systeem samengesteld via de "pc-builder" van Alternate.
(AMD Ryzen 5 2600, GIGABYTE AORUS X470 Ultra Gaming, 16GB Corsair memory, een MSI Radeon RX 580 8GB en een samsung 970 EVO 500GB m.2)

Alles goed en wel, systeem in elkaar gestoken en netjes draaiend gekregen met windows 10, een paar games en een 3D tekenprogramma dat ik gebruik. Voor mijn madam ook nog een software erop gezet om wat filmpjes te monteren.

Af en toe doken er wat problemen op: systeem dat niet meer wou booten, systeem dat uitviel als madam filmpje aan het renderen was, ... Het leek vooral voor te komen als de CPU load redelijk hoog was (tijdens PUBG bijvoorbeeld geen last van uitvallen...)
Telkens bleef de CPU led op het mobo branden wat zou kunnen wijzen op een issue met CPU?
Echter, deze led bleef ook branden als de voeding was afgekoppeld van het net...
Beginnen troubleshooten en op eerste issue gebotst: slechte DP kabels gebruikt (PIN20 problem)
Dit verholpen door op hdmi aan te sluiten en het systeem startte dan ook weer netjes op.
toeval???
Vermoedelijk wel want kort daarna terug issues met uitvallen en soms niet meer willen doorstarten, ook met HDMI in gebruik.

Verder beginnen troubleshooten op meldingen ivm de "rode led" en ontdekt dat dit zou kunnen liggen aan foutief gebruikt memory.
Opgezocht bij gigabyte en effectief > exact dit type geheugen staat niet in de "supported" lijst van de X470.

Nagevraagd bij alternate en zij melden mij het volgende:
"helaas is de omruilperiode van 14 dagen voorbij en kunnen wij het geheugen niet meer terugnemen"
Ook het feit dat ik op factuur heb gekocht voegt alleen maar nadelen toe, want dan vervalt gewoon je omruilrecht.
Fijn zo, 18 dagen na aankoop...

Ik wil nu dus gewoon supported memory in mijn rig steken, maar vind het echt zonde om 2 latjes geheugen ter waarde van 150 euro gewoon in de kast te moeten zwieren. Indien het issue dan toch niet bij het RAM blijkt te zitten is het helemaal weggegooid geld geweest.

Daarom, zoek ik dus iemand die bereid is dit geheugen over te kopen aan mijn aankoopprijs van 149.90 euro, indien ik weet dat het met nieuw geheugen opgelost is (komt dus pas vrij als ik heb getest met ander mem)

Verzending kan gebeuren op mijn kosten. Afhaling/levering regio Malle/Brecht kan ook geregeld worden.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6437
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Ik heb hetzelfde voor met CMK32GX4M2F4000C19 DIMMs van Corsair, ik krijg ze niet aan de praat op 4000Mhz. Deze staan ook niet op de QVL van m'n Asus ROG Strix Z390-I Gaming. Windows 10 (1809) bluescreen-t tijdens het booten, UEFI en memtest86 werken wel en geven geen fouten. De huidige CMK32GX4M2B3200C16 staan ook niet op de QVL, maar die werken wel rock-solid via XMP op 3200Mhz
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Gebruikersavatar
Stefaand
Pro Member
Pro Member
Berichten: 366
Lid geworden op: 14 jun 2006, 19:10
Uitgedeelde bedankjes: 59 keer
Bedankt: 12 keer

Ik heb een vergelijkbaar iets: Ryzen 2700 met 32 GB Corsair 3200, echter 16 GB is het maximale voor 3200, dus het draait nu op 2933 met strakkere timings op 14-12-12-36.
Plaats reactie

Terug naar “Te koop / Gezocht”