Tomorrowland

Iets te koop? Naar iets op zoek? Aparte regels gelden in dit forum (zie sticky).
murdock447
Pro Member
Pro Member
Berichten: 353
Lid geworden op: 28 sep 2008, 12:29
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 25 keer

Ieder jaar rond deze periode begint vooral bij mijn vrouw, maar toch ook wat bij mezelf, de Tomorrowland koorts toe te nemen.
Gezien we echter de laatste jaren weinig of geen succes hadden om aan tickets te geraken wil ik langs deze weg een oproep doen aan de personen die eventueel (via bedrijf, of relaties enz.) aan legale tickets kunnen geraken.

Ik zoek dus 2 tickets Full Madnes Pass voor weekend 1 en/of 2. Verblijf is niet nodig maar mag ...parkeerplaats wel...
Ik wens de tickets wel te betalen aan de normale kassaprijs....dus het is zeker niet de bedoeling om via via aan gratis tickets te geraken! Het probleem is dat wij al meerdere jaren met meerdere computers, accounts en personen proberen om tickets te kopen maar blijkbaar zo goed als steeds buiten de boot vallen...

Indien iemand ons zou kunnen helpen hoor ik dit liefst via PM.

Het is ook niet de bedoeling om hier een discussie op gang te zetten over welke nu de juiste of meest succesvolle manier is om online bij de reguliere verkoop tickets te kopen, laat staan illegale verkoop te promoten!

Buiten de prijs van de tickets krijgt diegene die mij kan helpen mijn eeuwige dankbaarheid!
Gebruikersavatar
Kitt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1008
Lid geworden op: 12 sep 2005, 00:28
Twitter: kitt1977
Locatie: ON4TOP
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 45 keer

join the club ...

vorig jaar voor de 1ste keer ook geen tickets ... het is erger dan met de lotto spelen :)

We proberen het straks gewoon opnieuw....
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8248
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 522 keer
Recent bedankt: 12 keer

murdock447 schreef: Ik wens de tickets wel te betalen aan de normale kassaprijs....
Behalve als je te doen hebt met vrienden/kennissen lijkt me dit onmogelijk. Waarom zou men aan kassaprijs verkopen als men ook gegadigden vindt die het voor meer dan kassaprijs willen kopen? Zelfs met uw dankbaarheid er boven op.

Versta me niet verkeerd, ik wil vooral een nieuwe teleurstelling bij u vermijden. Wilt u een officiele TML kassaprijs en garantie op een ticket, koop een global journey.
Gebruikersavatar
Kitt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1008
Lid geworden op: 12 sep 2005, 00:28
Twitter: kitt1977
Locatie: ON4TOP
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 45 keer

yep dat is het .. als ik binnengeraak dan bestel ik ook zoveel mogelijk voor vrienden etc ..
op de illegale markt koop ik er geen aan woekerprijzen .. ben je nog niet zeker dat ze geldig gaan zijn etc ..

heb wem heimwee naar vroeger .. in 2010 ging ik gewoon de zondag en betaalde 60 euro aan de kassa .. nu is het bijna het dubbele voor 1 dagske .. en maanden op voorhand uitverkocht ...
murdock447
Pro Member
Pro Member
Berichten: 353
Lid geworden op: 28 sep 2008, 12:29
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 25 keer

@ ccatalyst

Ik begrijp je wel en ben er mij zeer van bewust dat ik via deze weg op niet veel succes moet rekenen....maar je weet nooit....
In het verleden toch al van mensen gehoord die via “werkrelaties” tickets aangeboden kregen als “relatiegeschenk” en die deze zelf niet gebruikten maar doorverkochten enz.

Je weet nooit niet he! En hoop doet leven....
Gebruikersavatar
Kitt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1008
Lid geworden op: 12 sep 2005, 00:28
Twitter: kitt1977
Locatie: ON4TOP
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 45 keer

murdock447 schreef:@ ccatalyst

Ik begrijp je wel en ben er mij zeer van bewust dat ik via deze weg op niet veel succes moet rekenen....maar je weet nooit....
In het verleden toch al van mensen gehoord die via “werkrelaties” tickets aangeboden kregen als “relatiegeschenk” en die deze zelf niet gebruikten maar doorverkochten enz.

Je weet nooit niet he! En hoop doet leven....
klopt .. maar gebeurd niet zoveel .. en business tickets kosten ook veel geld :-) en dacht per 10 stuks voor 5K .. ( dus 500 euro voor een dagje .. wel drank en food inbegrepen in de b2b vip area's .. maar als je naar de kleinere stages gaat zal je daar geen drank kunnen krijgen ... )
Tim H.
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 759
Lid geworden op: 29 nov 2011, 22:31
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 38 keer

Kitt schreef:yep dat is het .. als ik binnengeraak dan bestel ik ook zoveel mogelijk voor vrienden etc ..
op de illegale markt koop ik er geen aan woekerprijzen .. ben je nog niet zeker dat ze geldig gaan zijn etc ..

heb wem heimwee naar vroeger .. in 2010 ging ik gewoon de zondag en betaalde 60 euro aan de kassa .. nu is het bijna het dubbele voor 1 dagske .. en maanden op voorhand uitverkocht ...
is dat niet met alle concerten zo ? ooit nog naar de rolling stones geweest in londen..tickets de dag voordien gekocht.

Trouwens de maydays en mysterylands moest je einde jaren 90 ook op voorhand aankopen hoor.
murdock447
Pro Member
Pro Member
Berichten: 353
Lid geworden op: 28 sep 2008, 12:29
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 25 keer

Het is echt triestig ..ik ga al ongeveer 40jaar naar concerten en optredens gaande van Madonna tot Metallica enz. En dit zowat overal ter wereld ....
Nog nooit heb ik iets moeten missen omdat ik niet aan tickets geraak....behalve Tomorrowland....dat zegt genoeg zeker!!
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8248
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 522 keer
Recent bedankt: 12 keer

Wie geen tickets kan bemachtigen raad ik altijd aan een weekje of weekendje Ibiza te boeken in de zomer. Zelfde namen, (meestal) beter weer, goedkopere drank en eten, zwembad en comfortabeler slapen.
Gebruikersavatar
Kitt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1008
Lid geworden op: 12 sep 2005, 00:28
Twitter: kitt1977
Locatie: ON4TOP
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 45 keer

is dat niet met alle concerten zo ? ooit nog naar de rolling stones geweest in londen..tickets de dag voordien gekocht.
Trouwens de maydays en mysterylands moest je einde jaren 90 ook op voorhand aankopen hoor.
Ja ik ben ook nog geweest naar Mysteryland en Dance Valley ( 2001-2004 ) was ook allemaal geen probleem ... je kon nog kaartjes in de lokale free record shop kopen ook ( of equivalent ) geld ook voor Tomorrowland .
De online ticket verkoop heeft dat ook wel beetje kapot gemaakt ..
Voor een organisator is het natuurlijk een natte droom om 5-6 maand voor het event al uit te verkopen ...zeer goed voor de cash-flow ... zo zijn sommige events vermoedelijk al uit de kosten voor ze beginnen ...
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2399
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 102 keer

ik ben voor editie 2016 laatste keer binnen geraakt.
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
KRL100
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 806
Lid geworden op: 22 sep 2008, 08:21
Locatie: Diksmuide
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 59 keer

Tomorrowland is een beetje als Apple. Als je het genoeg kunt hypen dan betaalt er wel een zot die exuberante prijzen voor. En als je het geheel dan nog exclusiever kan laten overkomen door de tickets kunstmatig 'schaars' te houden, dan ben je helemaal geslaagd...

Waarmee ik niet zeg dat het een slecht festival is he, integendeel. Maar ik ga dit jaar weer een 4K streampje meepikken. OF op de tablet met een hoofdtelefoon (in de tuin bvb, op tablet is die 4K zelfs niet van doen), OF op onze TV (annex degelijke soundbar met subwoofer) OF via de beamer in mijn mancave, waar één van mijn 'discobars' staat opgesteld voor de klank. 4000 Watt RMS, zal't gaan ja?
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
Gebruikersavatar
Kitt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1008
Lid geworden op: 12 sep 2005, 00:28
Twitter: kitt1977
Locatie: ON4TOP
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 45 keer

q-tec schreef:ik ben voor editie 2016 laatste keer binnen geraakt.
hmm ik ben de tel kwijt .. 2007 , 2008 , 2009, 2010 , 2013 , 2015 , 2016 , 2017 .. wat ik me kan herinneren . ( ervoor ging ik meer naar Nederland .. sensation / mysteryland / trance energy / dance valley ) ..


Trouwens Tomorrowland met Apple vergelijken kweenie ze ... hun mainstage is overhyped ja ( de laatste jaren zie je me daar NIET meer is allemaal commerciele zooi ) .. en ook wat ze broadcasten is meestal vrij commercieel ... voor mij is TML nog altijd meer dan dat ... er zijn 10-12 stages ...
Maar iedereen betaald uiteraard mee voor de peperdure mainstage ...van mij mogen ze die direct schrappen ..en prijs omlaag doen ..
heb nog maar 1x 3 dagen geweest ( 3 dag tickets dus meer betaald of full madness ) en is gewoon teveel dat .. normaal doe ik 1dagje ..
Ohja sommige geven daar idd fortuinen uit aan drank en food ( genoeg gezien met dik 300-500 euro op hun bandjes ) ...en wie weet wat nog ... die 3 dagen ben ik toen doorgekomen met 100 euro op bandje ...( elke dag wel naar huis en niet als de geek om 12u aan de deur als er dan toch geen enkele dj draait die ik wil zien ) . Enfin ik ga sowieso niet om te kunnen zeggen ik ben geweest ... zolang er wat stages zijn die me aanspreken probeer ik te gaan .. ( meestal maar een 2-3 tal stages die me liggen .. )

Maar ik wijk serieus van topic af .. al betwijfel ik of de TS hiermee zijn doel gaat bereiken ..
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1512
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 478 keer
Bedankt: 110 keer

CCatalyst schreef:Wie geen tickets kan bemachtigen raad ik altijd aan een weekje of weekendje Ibiza te boeken in de zomer. Zelfde namen, (meestal) beter weer, goedkopere drank en eten, zwembad en comfortabeler slapen.
Serieus? Van alles wat ik hoor van mensen die naar daar gaan of online kan vinden betaal je jezelf net blauw aan drank als je daar uitgaat. Okay 3-4 euro op TML is veel, maar ik hoor daar prijzen van om en bij de 10 euro vallen :eek: .

Vorig jaar één dag geweest, tickets kunnen kopen via een kennis. Was zeker de moeite, want er is inderdaad genoeg te zien buiten de commerciële zooi op de mainstage (wel naar het vuurwerk gaan kijken op het einde).
Aan de TS: blijf zeker in die richting verder zoeken, de kans is redelijk groot dat je links of rechts wel tickets tegenkomt. Ik denk wel dat dat soort tickets pas veel later opduikt. Zo heb ik m'n tickets van vorig jaar pas begin juli gekocht.
Tim H.
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 759
Lid geworden op: 29 nov 2011, 22:31
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 38 keer

Kitt schreef:
is dat niet met alle concerten zo ? ooit nog naar de rolling stones geweest in londen..tickets de dag voordien gekocht.
Trouwens de maydays en mysterylands moest je einde jaren 90 ook op voorhand aankopen hoor.
Ja ik ben ook nog geweest naar Mysteryland en Dance Valley ( 2001-2004 ) was ook allemaal geen probleem ... je kon nog kaartjes in de lokale free record shop kopen ook ( of equivalent ) geld ook voor Tomorrowland .
De online ticket verkoop heeft dat ook wel beetje kapot gemaakt ..
Voor een organisator is het natuurlijk een natte droom om 5-6 maand voor het event al uit te verkopen ...zeer goed voor de cash-flow ... zo zijn sommige events vermoedelijk al uit de kosten voor ze beginnen ...
Die periode zaten de mensen gewoon elke week in één of meerdere clubs. Nu gaan ze 3 of 4 keer per jaar naar één van die grotere dingen.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6437
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Ge moet gewoon de juiste mensen kennen :-)

(Met blauwe T-shirt ben ik :-) )
27F9B858-157D-4A8F-92E3-165B020063B5.jpeg
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

selder schreef:met blauwe T-shirt ben ik :-
Waar is selder
Afbeelding
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6437
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Duh, voor welke moet ge “de juiste mensen kennen”...
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Gebruikersavatar
Kitt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1008
Lid geworden op: 12 sep 2005, 00:28
Twitter: kitt1977
Locatie: ON4TOP
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 45 keer

D ie periode zaten de mensen gewoon elke week in één of meerdere clubs. Nu gaan ze 3 of 4 keer per jaar naar één van die grotere dingen.
Dat is ook wel waar ja ... maar wat is er nog van clubs ...gaan allemaal overkop of sluiten ...
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1512
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 478 keer
Bedankt: 110 keer

heist_175 schreef:Waar is selder
Dewelke heeft nen iPhone vast? :lol:
Kitt schreef:Dat is ook wel waar ja ... maar wat is er nog van clubs ...gaan allemaal overkop of sluiten ...
Kompass doet het alvast nog steeds erg goed. Als je kijkt wat voor namen er dit seizoen langskomen, wow. Vorige week nog naar Richie Hawtin geweest, helemaal top!
Maar het is inderdaad wel 100 km rijden, dichterbij niks te vinden dat in de buurt komt. (Buiten Labyrinth misschien, maar nog niet de kans gehad te gaan).
Gebruikersavatar
Kitt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1008
Lid geworden op: 12 sep 2005, 00:28
Twitter: kitt1977
Locatie: ON4TOP
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 45 keer

Als je een techno boy bent snap ik dat kompass u ding is... Ik vind het raar kot... Idem café danvers en vaag.. allemaal niet zo mijn ding qua muziek... Maar blijkbaar enige die nog wat vol trekt.. techno en deep-tech house toestanden..
Tim H.
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 759
Lid geworden op: 29 nov 2011, 22:31
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 38 keer

selder schreef:Duh, voor welke moet ge “de juiste mensen kennen”...
en ik kende u zeker :wink:
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Ik ga een lastige vraag stellen ....

Hoe echt zijn de sets op de main stage? Volgens mij is alles vooraf gepland, de cue points liggen vast ...*

Kijk naar vorig jaar met de set van Armin, waarin "this is a test" voorkomt. Ik draai die mix soms in de wagen. Je hebt zo door dat het van voor naar achter gepland is.

Is er iets spontaan aan Tomorrowland

Vergelijk met deze gasten:
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2630
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 221 keer

Vele sets zijn wel degelijk live en het visuele (licht/video/pyro) worden getriggerd via timecode.
Elke track heeft zijn eigen timecode / triggers waar op voorhand audiovisuele effects worden aanngekoppeld.
Wanneer dat nummer in de set voorkomt, worden de juiste effecten just in time getriggerd. Verder hebben de meeste grote acts Hun eigen video/light operator mee die uiteraard de set door en door kent.
Uiteraard ligt het meeste wel grotendeels op voorhand vast.... maar is niet volledig pre-recorded.
Gebruikersavatar
Kitt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1008
Lid geworden op: 12 sep 2005, 00:28
Twitter: kitt1977
Locatie: ON4TOP
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 45 keer

ub4b schreef:Ik ga een lastige vraag stellen ....

Hoe echt zijn de sets op de main stage? Volgens mij is alles vooraf gepland, de cue points liggen vast ...*

Kijk naar vorig jaar met de set van Armin, waarin "this is a test" voorkomt. Ik draai die mix soms in de wagen. Je hebt zo door dat het van voor naar achter gepland is.

Is er iets spontaan aan Tomorrowland

Vergelijk met deze gasten:
Dat denk ik al jaren .. en is me door meerdere mensen bevestigd .. zeker naar de avond toe .. redelijk preprogrammed ..
Daybreak sessions kan ik nog geloven dat echt is .. jaren geleden draaide AVB ook nog echt trance setjes op de main ( hij was er al bij de 1ste editie on 2005 ) .. nu is het helaas commerciële EDM snittzle .. 2 jaar geleden na 15 min weer weg gelopen .. het volgende weekend draaide hij op de ASOT stage .. toch wat meer trancy .. iets meer de armin van vroeger .. geen idee of het daar preprogrammed was ..
Herinner me ook nog een dj set van de grote monsieur David Guetta kuch .. die kon draaien zonder dat er één schuiver openstond op zijn mixer ..was naar het schijnt ook serieus onder invloed van drugs ..
Ik weet alvast één stage waar het NIET fake was ... vinyl only setje ( toevallig van een dj die ik via via wat ken ) er kwamen 2 danseressen op de dj booth dansen .... en dan vloog de naald alle kanten uit .. ze hebben niet lang meer erop gestaan ... dat vond ik net zijn charmes hebben dan weet je het is GEEN premixed USB stickje ( toch niet op dat moment lol ) .....
Maar is wel sneu dat je dan zoveel geld betaald om sommige dj's gewoon wat te zien faken ....( sommige zullen dat uiteraard nooit merken ... met de nodige alcohol en drugs .... ik beleef TML zo goed als bloednuchter ...)
Gebruikersavatar
Kitt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1008
Lid geworden op: 12 sep 2005, 00:28
Twitter: kitt1977
Locatie: ON4TOP
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 45 keer

axs schreef:Vele sets zijn wel degelijk live en het visuele (licht/video/pyro) worden getriggerd via timecode.
Elke track heeft zijn eigen timecode / triggers waar op voorhand audiovisuele effects worden aanngekoppeld.
Wanneer dat nummer in de set voorkomt, worden de juiste effecten just in time getriggerd. Verder hebben de meeste grote acts Hun eigen video/light operator mee die uiteraard de set door en door kent.
Uiteraard ligt het meeste wel grotendeels op voorhand vast.... maar is niet volledig pre-recorded.
zal zeker kloppen voor sommige sets . maar er is weinig improvisatie denk ik op de main .. toch zeker niet als het donker is .. dan moet alles perfect zijn ... nja genoeg main gezien de laatste jaren ..er zij nog 10-11 andere stages ...
KRL100
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 806
Lid geworden op: 22 sep 2008, 08:21
Locatie: Diksmuide
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 59 keer

Zelf DJ zijn, én fotograaf, helpt natuurlijk ook :)
36950653_10156358121344795_3737574789741543424_o.jpg
Dikke buik = ikke :)
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

ub4b schreef:Hoe echt zijn de sets op de main stage? Volgens mij is alles vooraf gepland, de cue points liggen vast ...*

Kijk naar vorig jaar met de set van Armin, waarin "this is a test" voorkomt. Ik draai die mix soms in de wagen. Je hebt zo door dat het van voor naar achter gepland is.
En luister dan naar sets zoals Untold etc, dan lijkt het alsof er een CD opstaat die hij zowel op Untold als op Tomorrowland heeft opgezet,
al is Untold veel diverser qua muziekselectie (hij had daar dan ook 8u de tijd :)).
Als je Pulverturm, Sagi Abitbul en de remix van Missing door Mark Sixma & Emma Hewitt in 1 set draait, ben je goed bezig :banana: :banana:
BMaster
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 926
Lid geworden op: 01 apr 2005, 16:46
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 44 keer

Het toeval wil dat ik net een gerelateerde vraag heb. Via-via "ken" ik iemand die bij TML werkt, en we zouden bij hem tickets kunnen kopen tegen de normale prijs. Heeft iemand enig idee of zoiets kan kloppen, of is dat een louche zaak?
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Ik kan zeker 5 a 10 mensen for free binnen laten. Enige voorwaarde : basis EHBO kennen en je lid maken bij Het Vlaamse Kruis :p

Vorig jaar 2 weekends aan post Charlie gestaan 's nachts, en overdag op post 1 :) Gratis eten, gratis drinken, gratis entertainment van de festivalgangers :)

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6437
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

BMaster schreef:Het toeval wil dat ik net een gerelateerde vraag heb. Via-via "ken" ik iemand die bij TML werkt, en we zouden bij hem tickets kunnen kopen tegen de normale prijs. Heeft iemand enig idee of zoiets kan kloppen, of is dat een louche zaak?

Dat is idd grote zever, misschien vroeger, maar de laatste edities zijn waterdicht geregel, heel weinig gesjoemel noog mogelijk...
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2630
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 221 keer

Klopt Idd van geen kanten, tenzij deze persoon direct betrokken zou zijn bij de organisatie.
Maar dan zijn het geen ‘echte’ tickets zoals iedereen ze kan kopen maar accredidaties.
Deze mogen/kunnen niet doorgegeven worden - laat staan dat ze verkocht mogen worden.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

krisken schreef:Ik kan zeker 5 a 10 mensen for free binnen laten. Enige voorwaarde : basis EHBO kennen en je lid maken bij Het Vlaamse Kruis :p
Mijn vrouw (toen nog vriendin) is zo jaren op rij naar TheNightOfTheProms gegaan met het Rode Kruis, ze miste wel telkens enkele minuten na de start en voor het einde.
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1512
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 478 keer
Bedankt: 110 keer

Zelf DJ zijnde maak ik mezelf ook geen illusies over het feit dat zeker 's avonds de sets allemaal tot in de puntjes zijn uitgewerkt. Daarom niet per se prerecorded, maar toch zeker welke platen er in welke volgorde en op welk moment worden gespeeld. Enerzijds om visuals/pyro te laten uitkomen, anderzijds om te vermijden dat men te veel in herhaling valt. Er valt wel wat voor te zeggen voor een productie op die schaal, maar ik vind de 'kunst' van het DJ'en toch eerder zitten in je publiek kunnen uitlezen en in een 'flow' komen die wat gemoedelijker is.

Zo was ik ooit op Laundry Day (al even geleden, de eerste editie op de Middenvijver), waar de buurtbewoners nogal wat klachten hadden. De organisatie had wel een vergunning, maar om 12 uur stipt moest de muziek uit. Ze wisten dat ze anders klachten aan hun been hadden die een volgende editie in de weg zou kunnen staan.
Dimitri Vegas en Like Mike sloten de avond af van 23h-00h, maar door een technisch defect moest hun intro opnieuw gestart worden na twee minuten. Gevolg: heel het preplanned boeltje kwam niet meer uit. Iedereen naar beneden voor een sitdown op een van de laatste nummers, maar om middernacht ging de stekker er onherroepelijk uit. Daar zat het publiek dan allemaal op hun hurken :? .
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Misschien een iets of wat rare tip... Schrijf je in om medewerker te worden... Een vriendin van mij stond vooraan toen Dimitri zijn vlam ging groeten tijdens haar set. Soort van steward en niets belet u om er eveneens van te genieten. Zij werkt zo op Werchter, op TML, voor 2u werken mag ze vaak de ganse avond op het festival, ook gewoon lekker relax in de medewerkerscorner drank en eten voor free en ipv een idioot hoog bedrag te betalen om binnen te mogen krijg je zelfs geld toegestopt. :)

Nergens aanschuiven, altijd lekker vanvoor en WC vlakbij. :) Want ik heb nooit goed begrepen hoe je in het midden van een wei uw vrienden nog terug kan vinden als je na 5 pinten elk half uur naar de WC moet. :)
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6437
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

TL lijkt voor de normale bezoeker vooral een hoop EDM sets met allerlei extra trielala op de commerciële podia. Da's idd allemaal gescript en voorbereid, en er werkt een heel team tesamen aan, de "artiesten" die het publiek zien doen eigelijk nog het minste van het werk. Trouwens, als je je als een aap gedraagt op je podium met je micro dan is er geen tijd meer om plaatjes aan elkaar te rijgen. Maar TL is veel meer dan de mainstage, de mainstage is om het grote geld binnen te brengen en voor alle EDM freaks van overal ter wereld. De échte muziek zit op de kleinere stages met échte DJs, daar is niks gescript en is de muziek uiteraard veel beter.

Anyway, TL is een geoliede machine, tot in de puntjes georganiseerd, met torenhoge kosten maar ook megaveel inkomsten. Het valt pas op hoe strak alles georganiseerd is als je achter de schermen loopt. Het is daar ook één en al luxe met ge-airconditioneerde containers met 2 koelkasten in die constant aangevuld worden (uiteraard alles gratisch met een artiestenbandje hah). Maar dan in de artist village wordt ook een onderscheid gemaakt tussen de grote namen en de namen met goede muziek. Zo mogen wij meestal niet aanschuiven aan het warm buffet (da's voor like dimitri en mike vegas), maar kregen we keuze tussen een paar pistolé's haha.

Sure is wel leuk om het mee te maken van op het podium, maar zeker niet interessant genoeg om er elk jaar te staan.
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6287
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 505 keer
Bedankt: 609 keer
Recent bedankt: 3 keer

't is hele goeie marketing, maar geen leugen want dan bleef het niet duren. Het mag je ding niet zijn, het mag gescript zijn maar als je ziet wat daar wordt neergezet dan zie je dat er hard gewerkt wordt.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6783
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 2 keer

selder schreef:De échte muziek zit op de kleinere stages met échte DJs, daar is niks gescript en is de muziek uiteraard veel beter.
Maar is het dan nog de moeite om er naartoe te gaan ?
Ik ga al jaren niet meer naar Werchter/Kiewit omdat ik alles al gezien heb wat er te zien is in de kleinere clubs. Dit jaar ben ik nog eens een dag naar Werchter geweest (omdat de madam aan't zagen was dat ze Nick Cave nog eens (de zoveelste keer) wou zien), Ik moet zeggen dat ik meer genoten heb van de biertjes dan van de optredens....
Soit,mijn vraag dus... moet je echt op TML zijn om u te amuseren als je "fan" bent van die artiesten ? Versta me niet verkeerd hé, zet me morgen af op TML of Laundry day en ik amuseer me een hele dag, ook al heb ik niks met die muziek. Maar moest ik wel iets hebben met die muziek, ik zou naar ergens anders gaan ;-)
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6437
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Oh bijlange niet, de "underground" scene van elektronische muziek in België is veel te klein, je hebt een paar sterkhouders (à la Fuse, dat is gewoon altijd goed) maar veel van de andere venues komen en gaan. Er speelt heel veel achter de schermen met organisaties en vetes en ruzies enzovoort - maar dit is bij alle scenes zo. Mijn vrouw en ik volgen onze favoriete artiesten tot in Nederland, Duitsland of zelfs Spanje. (Frankrijk heeft eigelijk geen underground scene buiten Concrete of Rex Club maar de bezoekers daar komen voor de drank en vrouwen en niet voor de muziek).

Al moet ik zeggen dat we ons kostelijk geamuseerd hebben in C12 aan het centraal station in BXL op nieuwjaar. Dat was nog eens een héél underground gevoel, ik ben benieuwd tot wanneer het daar zo zal blijven kunnen doorgaan :-)
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
tb0ne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1020
Lid geworden op: 24 aug 2012, 11:49
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 85 keer

Heb in een ver verleden ook nog twee jaar achter de schermen gewerkt aldaar maar dat was nog voor alles ontploft is. :-)
Plaats reactie

Terug naar “Te koop / Gezocht”