Iets met een hoge herverkoopwaarde?

Iets te koop? Naar iets op zoek? Aparte regels gelden in dit forum (zie sticky).
Plaats reactie
wieweetdajom
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 dec 2018, 16:37

Beetje vage titel, ik begrijp het. :-)

Punt is: ik mag IT-materiaal in natura kiezen van mijn werkgever, maar heb momenteel absoluut niets nodig dat in het lijstje past. Dus mijn idee was om iets te vragen dat een zo hoog als mogelijke herverkoopwaarde heeft t.o.v. de oorspronkelijke aankoopprijs. Iets dat "tweedehands" (al is het produkt ongeopend en nieuw dus) zo dicht mogelijk tegen de winkelprijs zit. Als het kan ook iets wat je niet elders op internet aan halve prijs vindt (dus bv. liefst iets met een "vaste" prijs, cfr. Sonos, Apple, enz.), want ik ga het moeten "aanschaffen" bij een niet-discounter.

Iemand ideetjes? 8)
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Apple ?
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Mss kan je eens vragen of iemend er iets nodig van heeft en het direct door verkopen.
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1889
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 1 keer

Je geeft niet mee wat er allemaal in het lijstje staat, dus is het voor ons een beetje moeilijk om te weten wat het budget van je werkgever is.

Zoals je zelf zegt heeft Apple een hoge doorverkoopwaarde(zeker als het nog sealed is).
Mocht het binnen budget zijn, dan kan je voor een iPhone gaan(zeker omdat die onlangs vernieuwd zijn).
Airpods zullen volgens de geruchten binnenkort een nieuwe versie krijgen, dus das dan weer geen goeie keuze.
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 918
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 83 keer

Ik zou persoonlijk nooit een iPhone van €1000 overkopen om €100 te besparen. Ik neem aan dat hij op naam van een bedrijf wordt gekocht? Dus je hebt geen 2 jaar wettelijke garantie. Misschien wel garantie via Apple zelf?

Maar ik denk dat de gemiddelde persoon die een luxe goed koopt niet kijkt op €100 en liever de volle pot betaald voor eentje in de winkel.
fred_be9300
Pro Member
Pro Member
Berichten: 248
Lid geworden op: 30 nov 2005, 20:42
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 12 keer

Reactie hierboven heeft inderdaad gelijk, als je geen garantie kan doorverkopen, is het misschien moeilijk.

Iets wat minder garantie gevoelig is? memory cards, ssd disks, etc.? Maar dan zit je met discounter probleem

Hangt ook af van hoeveel je wil besteden. Kleine items betekent meer inspanning bij verkoop.
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 6 keer

Welk budget is het?
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8248
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 522 keer
Recent bedankt: 12 keer

wieweetdajom schreef:Sonos, Apple
Je hebt het zelf al gezegd. Dat zijn de 2 merken waarvoor ik hoge biedingen krijg op eBay.
wieweetdajom
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 dec 2018, 16:37

mailracer schreef:Mss kan je eens vragen of iemend er iets nodig van heeft en het direct door verkopen.
Goed plan! Dus als iemand iets moet hebben met pakweg 10% korting: let me know! :-)
lanadekat schreef:Ik zou persoonlijk nooit een iPhone van €1000 overkopen om €100 te besparen. Ik neem aan dat hij op naam van een bedrijf wordt gekocht? Dus je hebt geen 2 jaar wettelijke garantie. Misschien wel garantie via Apple zelf?
fred_be9300 schreef:Reactie hierboven heeft inderdaad gelijk, als je geen garantie kan doorverkopen, is het misschien moeilijk.
Hoe werkt dit bij Apple dan? Is garantie op naam? :eek:
Maar ik begrijp het probleem wel, denk ik. Wordt inderdaad zakelijk gekocht, dus kan (denk ik) niet eenvoudigweg de factuur meegeven. Garantie zou via mij moeten verlopen en dan zit je met het "vertrouwen"... Hmm... :|
Stroper schreef:Je geeft niet mee wat er allemaal in het lijstje staat, dus is het voor ons een beetje moeilijk om te weten wat het budget van je werkgever is.
Het lijstje is beperkt tot IT-materiaal dat min of meer "zakelijk" kan gebruikt worden. Zonder in details te treden zou bv. een MacBook Air of de duurste iPhone wel in het budget passen.

Misschien dan toch maar Sonos spul? Een handvol Sonos One's ofzo? Wat een first world problem heb ik me nu weer op de nek gehaald... :mrgreen:
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

IT materiaal "in natura", spreken we dan over de klassieke gsm/laptop/smartwhatever, of zitten in het gebied van AP, router, switch, server, ... ?
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8248
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 522 keer
Recent bedankt: 12 keer

CCatalyst schreef: Je hebt het zelf al gezegd. Dat zijn de 2 merken waarvoor ik hoge biedingen krijg op eBay.
Bose en PlayStation ook nog.

In mindere mate Anker, Garmin, iRobot, Philips Hue, Play
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1512
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 478 keer
Bedankt: 110 keer

wieweetdajom schreef:Hoe werkt dit bij Apple dan? Is garantie op naam? :eek:
Je krijgt de standaard één jaar garantie die Apple wereldwijd aanbiedt. Deze loopt op de serienummer, daarvoor heb je dus geen factuur of zo nodig.
wieweetdajom
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 dec 2018, 16:37

butskristof schreef:Je krijgt de standaard één jaar garantie die Apple wereldwijd aanbiedt. Deze loopt op de serienummer, daarvoor heb je dus geen factuur of zo nodig.
Aha, hmm. En dus voor de "verlengde" garantie van 2 jaar heb je wel de factuur nodig?

Ik moet dus op zoek naar iemand die een iPhone/iPad Pro/MacBook nodig heeft en genoegen neemt met de 1 jaar standaard garantie tegen een fikse korting... :angel:
wieweetdajom
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 dec 2018, 16:37

ITnetadmin schreef:IT materiaal "in natura", spreken we dan over de klassieke gsm/laptop/smartwhatever, of zitten in het gebied van AP, router, switch, server, ... ?
De beiden zijn mogelijk. Zeker écht zakelijk materiaal als switches, servers, enz.
Gebruikersavatar
Stefaand
Pro Member
Pro Member
Berichten: 366
Lid geworden op: 14 jun 2006, 19:10
Uitgedeelde bedankjes: 59 keer
Bedankt: 12 keer

Misschien wat fundamenteler: waarom geeft men niet gewoon cash geld ipv die rare cadeau's die je toch niet kunt gebruiken of cadeaubonnen bij o.a. de FNAC, waar je nooit iets koopt, want veel te duur en goedkoper bij andere bedrijven en zo? Elk jaar wordt ik opgezadeld met FNAC-bonnen en daar vind ik nooit iets wat ik nodig heb en zelfs als ik het vind is het elders vaak een flink stuk goedkoper. Dus verkoop ik die bonnen op internet met 20% korting op de nominale waarde en zelfs dan ben ik met die korting vaak nog goedkoper uit elders om met dat cash geld hetzelfde artikel aan te schaffen.
Teun
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 31
Lid geworden op: 25 jul 2018, 10:31
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

Stefaand schreef:Misschien wat fundamenteler: waarom geeft men niet gewoon cash geld ipv die rare cadeau's die je toch niet kunt gebruiken.
Combinatie van staffelkorting en fiscale optimalisatie
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

wieweetdajom schreef:Aha, hmm. En dus voor de "verlengde" garantie van 2 jaar heb je wel de factuur nodig?
Als bedrijf heb je normaal maar 1 jaar garantie... of het factuur er is of niet maakt niet uit.
Teun
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 31
Lid geworden op: 25 jul 2018, 10:31
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

Als bedrijf heb je enkel de overeengekomen garantie, er is geen wettelijke garantietermijn voor zakelijke aankopen.
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1512
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 478 keer
Bedankt: 110 keer

wieweetdajom schreef:Aha, hmm. En dus voor de "verlengde" garantie van 2 jaar heb je wel de factuur nodig?
Enkel als de factuur op een natuurlijk persoon staat, btw nummer = 1 jaar garantie. In de praktijk kunnen vrije beroepen hier dan wel misbruik van maken, zij vermelden geen btw-nummer, kunnen de factuur toch inbrengen en krijgen twee jaar garantie.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16726
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 573 keer
Bedankt: 770 keer

Stefaand schreef:Misschien wat fundamenteler: waarom geeft men niet gewoon cash geld ipv die rare cadeau's die je toch niet kunt gebruiken of cadeaubonnen bij o.a. de FNAC, waar je nooit iets koopt, want veel te duur en goedkoper bij andere bedrijven en zo?
Bij ons is dat geregeld via een 'flexible income plan' waarbij je eindejaarspremie, anciënniteitsverlof, wagenbudget, ... kan gebruiken om bijvoorbeeld IT-apparatuur te kopen, of aan persoonlijk pensioensparen te doen, of een elektrische fiets te leasen, ...
Onderaan de streep zou je beter af moeten zijn dan het te laten uitbetalen wegens fiscale optimalisatie van dat budget.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

meon schreef:Onderaan de streep zou je beter af moeten zijn dan het te laten uitbetalen wegens fiscale optimalisatie van dat budget.
Die "zou je" is typerend bij dergelijke verwarrende voorstellen... het blijft onduidelijk wat de globale impact is.
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 85 keer

wieweetdajom schreef: Ik moet dus op zoek naar iemand die een iPhone/iPad Pro/MacBook nodig heeft en genoegen neemt met de 1 jaar standaard garantie tegen een fikse korting... :angel:
Daar zijn we al een tijdje achter. Maar of er veel geen toehappen op een nieuwe nick met 4 posts dat zal een andere zaak zijn.

Alle noem u prijs voor een macbook air (18) qwerty goud 128/256
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Nieuwprijs volgens de Apple website is 1349 / 1599 euro.

Min 10% is dus 1214 / 1439 euro.
Plaats reactie

Terug naar “Te koop / Gezocht”