[Gezocht] Midi keyboard met modulation wheel

antutu
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 8 keer
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer

Midi keyboard met modulation wheel

Berichtdoor antutu » 2 weken 5 dagen 11 uur geleden (02 Aug 2018, 08:12)

Ben ooit begonnen met een Akai LPK25 midi keyboard, maar nu ik een beetje meer ervaring heb opgedaan in het maken van muziek ben ik er achter gekomen dat faders toch echt een must zijn, zeker voor het toevoegen van expressie. Er zit totaal geen gevoel in hetgeen ik speel op dit keyboard. :-(

Daarom ben ik op zoek naar een midi keyboard met een modulation wheel.

Laat maar weten wat je hebt en tegen welke prijs je het zou willen verkopen. Grootte/aantal toetsen speelt geen rol; er is niets dat octave buttons niet kunnen oplossen. :-D

Let wel: Verzending is wel een must, maar die kosten betaal ik vanzelfsprekend bovenop de vraagprijs voor het keyboard.

Thanks! :)
Samsung Galaxy S8: Orange Koala 4 GB Unlim. calls + text
Televisie / internet / vaste telefonie: Scarlet Trio

antutu
Plus Member
Plus Member

Re: Midi keyboard met modulation wheel

Berichtdoor antutu » 2 weken 2 dagen 15 minuten geleden (05 Aug 2018, 19:04)

Geen reactie dus waarschijnlijk niemand die één te koop heeft staan. Dan maar een nieuw gekocht bij Coolblue, topic mag dicht! :)

joriz
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 27 keer
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer

Berichtdoor joriz » 2 weken 2 dagen 11 minuten geleden (05 Aug 2018, 19:08)

Had je niet eentje nodig met aanslag gevoelige toetsen ipv modulation wheel?
Edpnet VDSL XL + Voip @ 100/30Mbit / Fritzbox 7490

antutu
Plus Member
Plus Member

Berichtdoor antutu » 2 weken 1 dag 14 uur geleden (06 Aug 2018, 05:19)

Nee, dat had de Akai LPK25 al. Wat ik meer bedoelde was het volgende: ik heb ooit op een echte accordeon gespeeld maar vond het een heel gedoe om dat op te nemen. Je hebt een idee dat je snel wil opnemen, maar dan moet je eerst een 10 kg zware accordeon uit de tas halen, aantrekken, de microfoon perfect positioneren (want geluid komt van 2 aparte kanten; de bas en de melodie zijn elk aan één kant, en is nog een gedoe om alle twee de kanten even goed/duidelijk/luid te laten klinken) etc. etc. etc.

Ik ben dan met een DAW en een Kontakt library, die nagenoeg hetzelfde klinkt als een echte accordeon, beginnen experimenteren en het lukte vrij aardig. Maar bij een echte accordeon kan je door middel van zacht of hard de balg te openen/sluiten véél meer expressie steken in het stuk dat je speelt dan met een midi keyboard i.c.m. die Kontakt library.

De Kontakt library speelt hier echter op in door een 'pressure' functie aan te bieden waarmee je de druk op de balg zelf kan regelen; alleen wordt dit aangestuurd met een modulation wheel, en dat heeft de LPK25, een zéér eenvoudig midi keyboard, dus niet. Vandaar dat de LPK25 nu dus vervangen wordt door een exemplaar die wél een mod wheel heeft. :)

Terug naar “Te koop / Gezocht”