fritzbox om te lenen in Leuven

Iets te koop? Naar iets op zoek? Aparte regels gelden in dit forum (zie sticky).
Plaats reactie
Gebruikersavatar
depeje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 818
Lid geworden op: 22 jan 2011, 00:27
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 185 keer
Bedankt: 39 keer
Recent bedankt: 3 keer

Heeft iemand in Leuven een fritzbox die ik een paar dagen mag lenen? Ik heb die nodig om een EDPNET ftth verbinding te troubleshooten.
efari
Member
Member
Berichten: 82
Lid geworden op: 10 sep 2015, 21:49
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 6 keer

welke router heb je momenteel?

ik heb namelijk ook EDPNET ftth kunnen instellen (behoorlijk makkelijk) met m'n Netgear Router
Gebruikersavatar
depeje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 818
Lid geworden op: 22 jan 2011, 00:27
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 185 keer
Bedankt: 39 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ik heb het al geprobeerd met ddwrt, openwrt, Windows, Linux en een bbox3. Niets werkt. Ik heb eigenlijk vooral een fritzbox nodig om gemakkelijker support te kunnen krijgen van edpnet, aangezien dat het enige is dat ze officieel ondersteunen. Ze hebben mij er één opgestuurd, maar die zit nu al 2 dagen te lang bij bpost. Ik had gevraagd om te leveren in een cubee muur. Op de tracking website stond gisteren dat mijn pakje donderdag om 11u 's ochtends geleverd ging worden. Nu staat er "binnen kort".

Vandaag had ik uitzonderlijk eens de kans om thuis te zijn tijdens de openingsuren van de edpnet helpdesk :bang:

Mijn openwrt router heeft het altijd goed gedaan bij Proximus ftth...
efari
Member
Member
Berichten: 82
Lid geworden op: 10 sep 2015, 21:49
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 6 keer

de edpnet helpdesk heeft zelf nog een beetje moeite met ftth.

ik heb zelfs de factory firmware op mijn router netgear router gebruikt, en het werkt
normaal gezien zijn de enige instellingen die je moet zetten:
PPPoE
[username]@EDPNET + wachtwoord
VLAN tagging op 10

dat was voldoende voor mij.
heeft de EDPNET technieker uw lijn successvol kunnen testen met een BBox3? zoja dan moet jij dat ook kunnen met een BBox3
Gebruikersavatar
depeje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 818
Lid geworden op: 22 jan 2011, 00:27
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 185 keer
Bedankt: 39 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ik heb geen hulp nodig, enkel een fritzbox omdat dat het enige is wat ze officieel ondersteunen.
Plaats reactie

Terug naar “Te koop / Gezocht”