iphone 6(s) plus

Iets te koop? Naar iets op zoek? Aparte regels gelden in dit forum (zie sticky).
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

geen idee waar ik het best zet, dus dan maar hier:

ik ben op zoek naar een iphone 6s plus (vanwege het 5.5inch scherm) voor mijn moeder.
ze heeft niet veel aan die "seniorentelefoons" want die dingen zijn klein en onhandig.
ze heeft evenmin niet veel aan een android telefoon (want die zijn te ingewikkeld en de seniorenapps trekken op geen fluit)

gezien ze wel (enigszins) in staat is te "werken" met een ipad, veronderstel ik dat werken met een iphone ook iets vlotter zal gaan,
maar 4inch is hopeloos en 4.7 zal nog wat te klein zijn... dus zit ik al gelijk vast met een minimum van de 6 +

vraag nu: is er iemand die weet waar je best zo een toestel aanschaft voor een menselijke prijs (winkels vragen nog 600 ervoor, dat is toch lichtjes erover vind ik....)
tweedehands zou ik wel overwegen, maar dan weet je niet hoe het zit naar garantie (of diefstal, eveneens) toe dus daar ben ik al iets minder fan van om zomaar te gaan zoeken.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Ze hebben ook fysieke winkels:

https://leapp.be/nl/winkels
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Splitter schreef:geen idee waar ik het best zet, dus dan maar hier:

ik ben op zoek naar een iphone 6s plus (vanwege het 5.5inch scherm) voor mijn moeder.
soms komen er langs bij ibood aan een lagere prijs. het zijn meestal refurbished toestellen met beperkte garantie dacht ik.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

ik zie bij belsimpel een iphone 6 plus staan voor 399... iemand enig idee of er een groot verschil is tussen de 6 plus en de 6s plus?
volgens wat ik kan vinden draait de 6 plus ook gewoon ios11 dus het enige wat ik me afvraag is of die dat dan nog vlot doet?
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Splitter schreef: volgens wat ik kan vinden draait de 6 plus ook gewoon ios11 dus het enige wat ik me afvraag is of die dat dan nog vlot doet?
https://www.irepairshop.be/news/welke-v ... -hieronder
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Ik moet m'n iPhone 7 Plus 128GB ook nog ooit eens te koop zetten...
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 478 keer
Bedankt: 110 keer

Ik zou niet meer voor de 6 Plus gaan. Die 1 GB RAM in combinatie met het grotere scherm dat moet worden aangedreven begint echt duidelijk zijn beperkingen te tonen. Apps die traag gaan, lag in het algemeen, meer refreshen bij openstaande tabs in Safari, ... Apple heeft de 6 Plus zelf ook al uit productie gehaald vanwege aanhoudende problemen met 'Touch disease' (doordat hij nogal 'makkelijk' buigt), en bij herstellingen wordt een 6 Plus altijd omgeruild voor een 6s Plus. Anyway, zoals ik zei: de 6 Plus kan ik echt niet aanraden als toekomstgerichte aankoop.
6s Plus is veeeel snappier en krijgt ook minstens een jaar langer ondersteuning. (Bij de non-Plus 6 is dat tekort aan RAM minder duidelijk, maar daar geldt wel dezelfde opmerking qua ondersteuning).
De batterijduur van een 6s is trouwens niet korter dan van een gewone 6, hij is energiezuiniger waardoor ze met een kleinere batterij toekwamen.
mailracer schreef:soms komen er langs bij ibood aan een lagere prijs. het zijn meestal refurbished toestellen met beperkte garantie dacht ik.

Wel rekening mee houden dat die niet Apple-refurbished zijn maar iBood-refurbished. Sowieso opgelapt met niet-originele onderdelen (hence, geen Apple service meer) en je kan voor de garantie enkel terecht bij iBood.

Ten slotte, misschien ook interessant om het tweedehandsaanbod in het oog te houden: https://www.restore.be/collections/iphone-6s-plus .
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

selder schreef:Ik moet m'n iPhone 7 Plus 128GB ook nog ooit eens te koop zetten...
die zal wss wel te duur uitvallen voor mijn moeder haar pensioentje :)
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 74 keer

Ik verkoop mijn iPhone 6s Plus 64GB Space Grey, omdat ik een paar weken geleden een iPhone 8 van mijn werkgever heb gekregen.
Aangekocht eind 2016 (dus geen garantie meer), maar wel in topstaat, want heeft altijd een origineel Apple hoesje rond gehad.
Er zit een nieuwe batterij in sinds 11/2017.

Hij werkt nog supersnel op iOS 11, ik merk weinig verschil in dagelijks gebruik tussen de iPhone 6s Plus en die nieuwe 8.

Je krijgt er ook een bruin leder Apple hoesje bij, dat ik nog maar net rond de kerstperiode had gekocht, dus in nieuwstaat.
Daarvoor zat er een rood siliconen Apple hoesje rond.

Telefoon + bijna nieuw hoesje (twv 60 euro) mag weg voor 400 euro. (nieuwprijs telefoon was 970 euro).

Indien gewenst heb ik ook nog een Brodit houder voor de Plus versie voor in de wagen.
Dan moet je enkel nog de base holder van het voertuig kopen bij Brodit (kost 23 euro, zie Broditcenter.nl)
Die houder mag weg voor 20 euro (kostte nieuw 45 euro).


Interesse?
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 74 keer

Ik bedoel eind 2015 angekocht...
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: in't hol van pluto
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 62 keer

Splitter schreef:ik zie bij belsimpel een iphone 6 plus staan voor 399... iemand enig idee of er een groot verschil is tussen de 6 plus en de 6s plus?
volgens wat ik kan vinden draait de 6 plus ook gewoon ios11 dus het enige wat ik me afvraag is of die dat dan nog vlot doet?
Hier net de update naar 11.3 gedaan op me 6 plus , gaat zeer vlot En nog te koop EN nu met de batterijgezondheidsindicator zit ik op 97 % :eek: (vorig jaar nieuw scherm (OEM grade) + ineens nieuw batterij gestoken )
The eternal and true pessimist :D
dejean
Pro Member
Pro Member
Berichten: 400
Lid geworden op: 25 jan 2006, 22:23
Locatie: Kapelle op den Bos
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 12 keer

hopelijk geen grap, ziehier bij iBOOD
€379 voor een nieuws 6S

http://www.ibood.com/be/nl/product-spec ... 16-gb.html
Duysters
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 mei 2021, 10:53

Splitter schreef: vraag nu: is er iemand die weet waar je best zo een toestel aanschaft voor een menselijke prijs (winkels vragen nog 600 ervoor, dat is toch lichtjes erover vind ik....)
Ik vind het toch altijd een aanrader om eens bij het refurbished aanbod te kijken. Zelf een toestel gekocht via de website https://www.mobilefixit.be/product-cate ... furbished/ ... en zeer tevreden over dat toestel, zo goed als nieuw, maar toch een stuk voordeliger.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16729
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 574 keer
Bedankt: 770 keer

Met het risico dat bovenstaand bericht verdoken spam is toch goedgekeurd...
Maar Duysters, je reageert op een bericht van 3 jaar oud.
Plaats reactie

Terug naar “Te koop / Gezocht”