Rasberry PI colocation free 4 UB'ers

Iets te koop? Naar iets op zoek? Aparte regels gelden in dit forum (zie sticky).
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 450 keer

Zo, weer uitverkocht. Probeer er af en toe eentje bij te zetten op https://fusa.is/offer/

Volgende week do-vrij komt er nog eentje vrij.

Suggesties? Vragen?
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 450 keer

ITnetadmin schreef: Het grote colo voordeel bij een goedkope raspi hosting is uiteraard een fixed ip erbij krijgen.
Een gewone eigen server ergens in een rack gaan steken is quasi onbetaalbaar voor een hobbyist, dus een pi hosting had een gigantisch leuk alternatief kunnen zijn
Onbetaalbaar? We bieden ook via de offer page servers van 5 euro per maand aan, best cheap. Ook zijn er nog aanbieders dat dit doen lijkt me leuk en goedkoop als hobby machine.
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1113
Lid geworden op: 08 maa 2009, 22:27
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 116 keer

Begrijp ook niet goed waarom je persé een pi zou willen hosten terwijl je aan €5/m een VPS kan nemen. Zo'n VPS zal toch beter/sneller werken dan een pi denk ik dan?
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 450 keer

@gm123: Die PI kan bv een GSM modem hebben en dus als sms gateway dienen en kost niets per maand :-)

Ook vinden sommige mensen het leuk hun eigen hardware in het datacenter te hebben.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

Servers voor 5 euro per maand?
Je bedoelt een fysiek toestel, helemaal voor 1 persoon, eigen of gehuurde hardware, voor 5 euro per maand?
Want daar refereerde ik naar toen ik zei "eigen server" :-)

De raspberry pi was een zeer aantrekkelijk aanbod voor 20 euro per jaar, daar doe je het niet voor met een server, en zou ideaal geweest zijn voor een permanente cheap vpn voor mijn gsm bv.
Voor de nieuwe prijs liggen de andere aanbiedingen mogelijk beter in de markt.

Maar ieder zijn keuze, en zeker de kans om ns een pi te hosten is een leuk iniatief :-)
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5230
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 520 keer
Recent bedankt: 9 keer

ITnetadmin schreef:Servers voor 5 euro per maand?
Je bedoelt een fysiek toestel, helemaal voor 1 persoon, eigen of gehuurde hardware, voor 5 euro per maand?
je moet maar op tim's offer pagina kijken... daar staat het ook effectief bij.
CPU Intel Atom D410 1.6Ghz
MEMORY 4 GB RAM
STORAGE 160GB HDD SATA
TRAFFIC 500 GB
NETWORK 100 Mbit
IP 1 IPv4 & IPv6
LOCATION DC Oostkamp - Belgium
OS No OS pre-installed
TYPE Physical server
voor 5 euro de maand (wel ex btw en in 1 keer te betalen voor een jaar, dus zo'n 75 euro)
is dan wel niet je éigen hardware (wat ik jammer vind, ofcourse) maar wel "je eigen server"
(vraagje aan tim overigens: zijn dat NIEUWE servers, of reeds ooit eens gebruikt door andere klanten? - also: ik heb er maar eentje besteld om op termijn mijn huidige colo die ik bij je heb te vervangen :p )
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ziet er leuk uit om wat vms op te draaien :-)
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 450 keer

ITnetadmin schreef:Servers voor 5 euro per maand?
Je bedoelt een fysiek toestel, helemaal voor 1 persoon, eigen of gehuurde hardware, voor 5 euro per maand?
Ja fysiek zo een 1U bak, prijs hardware/power/traffic in:
Afbeelding
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 450 keer

Splitter schreef:(vraagje aan tim overigens: zijn dat NIEUWE servers, of reeds ooit eens gebruikt door andere klanten? - also: ik heb er maar eentje besteld om op termijn mijn huidige colo die ik bij je heb te vervangen :p )
Nee, dit zijn zeker geen nieuwe servers, CPU is EOL zelfs maar werkt nog perfect en we vervangen bij defect uiteraard.
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2655
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 231 keer

Tim.Bracquez schreef:
Splitter schreef:(vraagje aan tim overigens: zijn dat NIEUWE servers, of reeds ooit eens gebruikt door andere klanten? - also: ik heb er maar eentje besteld om op termijn mijn huidige colo die ik bij je heb te vervangen :p )
Nee, dit zijn zeker geen nieuwe servers, CPU is EOL zelfs maar werkt nog perfect en we vervangen bij defect uiteraard.
Mooi initiatief, beetje zoals kimsufi bij ovh, oude hardware die nog goed is en afgeschreven is voor een zacht prijsje verhuren met basic service ipv de afvalberg te vergroten :beerchug:
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2277
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

Zeer goede idee, ik zit zelf ook bij kimsufi(ovh) heb sinds dit jaar KS-01 ( 6.04/m incl btw )
Voorlopig zit ik daar nog tot de zomermaanden :)

Misschien dat ik deze zomer wel switch, enige nadeel is misschien kleinere hdd
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 450 keer

@buthead: Ja, tegen zomer zal die al weg zijn :-) die offers lage stock uiteraard. First come, first served
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2277
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

Klopt wel, we zullen zien hoe of wat, voorlopig draait ks goed en heb 6m genomen als 2de verlenging maar ik kijk dit wel aan :)
2 servertjes voorlopig beetje te veel :p
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 450 keer

Bij deze terug een plekje vrij hier: https://fusa.is/offer/ voor een gratis PI hosting !
Plaats reactie

Terug naar “Te koop / Gezocht”