Rasberry PI colocation free 4 UB'ers

Iets te koop? Naar iets op zoek? Aparte regels gelden in dit forum (zie sticky).
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 450 keer

Zo terug gratis colocation! https://fusa.is/offer/
Via deze page kan je live ook de stock bekijken en zal er dus blijven op staan, dus regelmatig eens kijken via deze link als je van het forum komt, anders zie je de offer niet !

Tijdens het bestelproces vul je gewoon jouw UB-naam in als servernaam en het is volledig gratis.

Regeltjes:
- PI opsturen binnen de 2 weken
- USB toegelaten
- Elk model toegestaan
- Echt gratis, geen extra kosten
- 500GB dataverkeer krijg je er gewoon nu bij! Crazy
- Graag nieuwe gebruikers, dus al gebruik gemaakt? Laat een ander voor gaan!
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2655
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 231 keer

Ik kijk uit want nu zie ik er geen :-)

Heb wel nog ergens een raspberry pi3 tje liggen, gewoon voor de monitoring is het al fun.
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2655
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 231 keer

Sorry omdat ik niet kan editten, dubbelpost.

-> via chrome ok zie je de aanbieding ( wel 0 stock )
-> via safari zie je de aanbieding niet vrees dat er iets niet 100% goed gaat daar

Maar leuk, ik refresh nog een paar keer.
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1113
Lid geworden op: 08 maa 2009, 22:27
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 116 keer

Geen stock omdat het waarschijnlijk al uit"verkocht" is. :D Daarstraks zag ik ook 4, nu inderdaad 0.
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 450 keer

Reeds uitverkocht dus, al 4 de deur uit, ging heel snel. Ga een manier moeten vinden om het meer verspreid te laten gaan
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2630
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 221 keer

Oei, ik via safari gedaan... maar lukte precies wel?
Is mijn order correct doorgekomen?
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 450 keer

axs schreef:Oei, ik via safari gedaan... maar lukte precies wel?
Is mijn order correct doorgekomen?
Ja ,je hebt toch al alle informatie gekregen voor levering, ip etc...

Werkt ook gewoon via chrome etc. Jij was snel genoeg, stock was er op uurtje ofzo door
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 450 keer

Iemand trouwens een suggestie hoe we nieuwe vrije plekjes beter kunnen verdelen? Zodat anderen ook kans maken?
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

Lotjes trekken tussen alle kandidaten die zich binnen x termijn aanmelden en nog niet aan de beurt geweest zijn?
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 450 keer

@ITnetadmin: Is een idee, wel eentje met veel werk voor mij wat dit gratis product nog duurder maakt om aan te bieden.

Had ook al een manier gevonden om 48 devices (dus voldoende stock) te voorzien, maar komt op een 25 euro per PI in hardware om dit te voorzien. Dus was beetje te duur :-)
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Link in favourites gezet. Momenteel geen project op het oog maar dat komt nog wel :) Top actie!
Gebruikersavatar
cyberbug
Premium Member
Premium Member
Berichten: 724
Lid geworden op: 08 okt 2005, 14:37
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 169 keer
Recent bedankt: 1 keer
Contacteer:

plaats het enkel hier op het forum en niet op de site.
dit kost niets extra en je kan zelf bepalen aan wie je het geeft (vb mensen die er nog geen hebben)
Greetz cyberbug

Afbeelding
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 450 keer

@cyberbug: Als je naar de site gaat als gewone bezoeker zie je dit niet, maar als je van UB komt (REFERER) dan zie je dit wel, dit is het mooie er aan, en zo zie (zag) je de live stock
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

Voor een 25 euro per pi vind je mss mensen die er eentje zouden kopen, speciaal om te laten hosten?
Tis maar een denkpiste uiteraard.

Lotjes is idd iets meer werk, maar je moet daar ook geen reusachtige karwei van maken. Iedereen oplijsten en dan een teerlig werpen bij wijze van spreken.
Een niet-random systeem gaat altijd de vlugge vingers bevoordelen.
Nu, het blijft iets dat jij gratis aanbiedt, dus het is jouw keuze :-)
MichelJ
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1078
Lid geworden op: 10 maa 2010, 13:32
Locatie: Kapellen
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 66 keer
Recent bedankt: 2 keer

25 euro en een plekje, dan zou ik het wel doen, nu nog 417 andere :)
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 450 keer

@MichelJ: 417 andere? Ja heb een nieuwe case / power methode uitgewerkt maar kost dus een 1200 euro voor 48 devices met reboot en al. Echter voor gratis te duur om dit voor te schieten, ook gratis is gratis niet met een * (haat dat) :-)

De bestaande cases zal af en toe een plekje in komen en zal je dus via de link hier op UB kunnen boeken, ik zal hier ook altijd proberen updaten. Wel uiteraard direct via userbase.be dit bezoeken om zo jullie gratis colo te claimen. Anders komt deze er niet op ! :loveub: :beerchug:
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
Bedankt: 532 keer

En na één jaar is het dan € 19,92/jaar (excl. BTW??) of € 66,00/jaar (excl. BTW)?
Fusa_RPI.png
€ 5,50 x 12 = € 66,00 (excl. BTW). Inclusief BTW € 79,86 per jaar.
Tim.Bracquez schreef: Normale kost dit 19,92 EUR per jaar, nu volledig gratis voor 1 jaar. Toch leuk UB-lid zijn hé :wink:
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 450 keer

Is gewoon gratis voor een jaar en dan terug sturen. Of als je echt wilt kan je hem huren aan normale prijs. Tot hiertoe meeste terug gestuurd :)
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
Bedankt: 532 keer

En de normale prijs is:
*) € 19.92 per jaar (excl. BTW ??)
*) € 79,86 per jaar (incl. BTW)
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
Bedankt: 532 keer

Dat is een verschil van om en bij de 60 euro per jaar.
Welk van beide bedragen is het?
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 450 keer

Als je kan bestellen zie je de normale prijs. Enja de prijs is gestegen omdat er meer verkeer in zit en je kan nu de nieuwe PI zetten welke meer verbruikt. Dus het gratis UB voordeel is zoveel meer, de meeste nemen ook maar 1 jaar,wat ook de hele bedoeling is. Zo hebben anderen ook kans. Hier kruipt al veel geld en tijd in, we hebben spijtig genoeg maar een budget van een 100 euro per maand om gratis dingen weg te geven, dit gaat helemaal naar UB eigenlijk.
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 450 keer

:beerchug:
eternum schreef:Dat is een verschil van om en bij de 60 euro per jaar.
Welk van beide bedragen is het?
Het is gratis voor een jaar, daarna terugsturen... Houden kan je enkel op aanvraag, gun de anderen ook gratis colo ;-)
Gebruikersavatar
honda4life
Moderator
Moderator
Berichten: 6006
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 207 keer
Bedankt: 376 keer
Recent bedankt: 2 keer

Wie het meeste aantal bedankjes op Userbase heeft, heeft voorrang :wink:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Tim.Bracquez schreef:we hebben spijtig genoeg maar een budget van een 100 euro per maand om gratis dingen weg te geven, dit gaat helemaal naar UB eigenlijk.
Waarvoor hulde :beerchug:
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

Oei, de vaste prijs is dus gestegen van 20 naar 80 euro per jaar.
Dat is spijtig, maar je mag er je broek ook niet aan scheuren uiteraard.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

Aangezien ik hier niet kan editen, effe dit bijplakken:

Als ik ooit gebruik maak van de gratis hosting, zou het wel de bedoeling zijn om daarna over te schakelen op de betalende versie.
Eenmaal je iets in gebruik neemt, kan je meestal moeilijker zonder achteraf :-)
MichelJ
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1078
Lid geworden op: 10 maa 2010, 13:32
Locatie: Kapellen
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 66 keer
Recent bedankt: 2 keer

Tim.Bracquez schreef:@MichelJ: 417 andere? Ja heb een nieuwe case / power methode uitgewerkt maar kost dus een 1200 euro voor 48 devices met reboot en al. Echter voor gratis te duur om dit voor te schieten, ook gratis is gratis niet met een * (haat dat) :-)

De bestaande cases zal af en toe een plekje in komen en zal je dus via de link hier op UB kunnen boeken, ik zal hier ook altijd proberen updaten. Wel uiteraard direct via userbase.be dit bezoeken om zo jullie gratis colo te claimen. Anders komt deze er niet op ! :loveub: :beerchug:
Kon niet meer corrigeren, 47 dus :)

Maar als je nu 48 gekke UB'ers bijeenkrijgt die voor een jaar 25 euro willen neertellen en eventueel een beetje extra?

Heb al eens een gratis colo gehad, maar spel bleef maar raar doen, eens ik de PI terug had heb ik het probleem gevonden, het sd slot had het begeven (is uiteindelijk ook afgebroken) :)
Gebruikersavatar
cyberbug
Premium Member
Premium Member
Berichten: 724
Lid geworden op: 08 okt 2005, 14:37
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 169 keer
Recent bedankt: 1 keer
Contacteer:

ITnetadmin schreef:Oei, de vaste prijs is dus gestegen van 20 naar 80 euro per jaar.
Dat is spijtig, maar je mag er je broek ook niet aan scheuren uiteraard.
Ok is het vreemd dat ik 80€ teveel vind ?
ik had dit 4gb plan voor 60€ per jaar http://waveride.at/plans (gestopt wegens wijnig gebruik en te wijnig kennis van linux)
Greetz cyberbug

Afbeelding
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 450 keer

@cyberbug: Spijtig genoeg is de stroomprijs in België 4x of zelfs 10x dan dat van in buitenland. Ook is het dataverkeeer 10x zo duur en dan spreken we nog niet over de werkuren. Ook de ruimte in dit kleine land is vaak duurder de m2 dan in het buitenland.

Dit gaat over gratis Raspberry PI COLO, gelieve het topic niet te vervuilen en even een apart draadje aan te maken. Wil daar gerust verder op reageren.

De vaste prijs is niet gestegen voor bestaande gebruikers, wij passen nooit de prijs aan van bestaande contracten. Ook heb je nu 500GB dataverkeer in plaats van 100GB verkeer in de oude gratis colo.

Wil ik er nog eens op wijzen dat dit gratis is en dat ik hoop dat ik dit kan blijven aanbieden, dat de goodwill niet weg gaat na het forum te lezen...
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 450 keer

ITnetadmin schreef:Aangezien ik hier niet kan editen, effe dit bijplakken:

Als ik ooit gebruik maak van de gratis hosting, zou het wel de bedoeling zijn om daarna over te schakelen op de betalende versie.
Eenmaal je iets in gebruik neemt, kan je meestal moeilijker zonder achteraf :-)
Dit product zelfs aan de prijs die op de site staat is geen winst product, eerder iets leuk om aan te bieden. Dus hier is het de bedoeling dat zoveel mogelijk mensen er gebruik kunnen van maken.
Gebruikersavatar
cyberbug
Premium Member
Premium Member
Berichten: 724
Lid geworden op: 08 okt 2005, 14:37
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 169 keer
Recent bedankt: 1 keer
Contacteer:

Sorry ik wou deze tread niet hijacken.

ik begrijp dus dat nieuwe (betalende) klanten 80€ betalen. en bestaande 20€
En het eerste jaar voor nieuwe klanten gratis kan zijn. Nu is het duidelijk.

Ik heb ook even de link verwijderd.
Greetz cyberbug

Afbeelding
Gebruikersavatar
cyberbug
Premium Member
Premium Member
Berichten: 724
Lid geworden op: 08 okt 2005, 14:37
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 169 keer
Recent bedankt: 1 keer
Contacteer:

Sorry kan blijkbaar niet editten :-/
Greetz cyberbug

Afbeelding
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 450 keer

Het is simpel? we geven gewoon 1 jaar gratis colo voor UB'ers voor hun raspberry pi projectje!
Lijkt me toch relatief duidelijk, voor andere prijzen kan jij(cyberbug) toch niet onze rekening maken? We bestaan al 8 jaar als bedrijf en hopen zo volgend jaar dit ook nog aan te bieden en er nog te zijn op de markt.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

Wat mij toch echt niet meer duidelijk is, is of we na een jaar gratis colo mogen blijven betalen, jarenlang, of dat het eigenlijk toch echt de bedoeling is om de raspi eruit te halen en eenplaats te maken voor een andere persoon.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Dat staat hier al ergens, je hebt de keuze en de meeste vragen terug te sturen :)
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ja, maar is het de bedoeling (dat bv iedereen dat zou doen, jarenlang) of eerder een toegelaten uitzondering?

Eenmaal je hiermee begint wil je dat behouden uiteraard, en telkens ik denk te begrijpen hoe het nu zit lees ik iets dat me terug doet twijfelen.
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 450 keer

@ITnetadmin: Dan is dit gewoon niets voor jou.
Elk jaar komt er wel een nieuwe PI uit, dus die nieuwe vervang je zelfs graag jaarlijks. Het is zelfs zo dat we merken dat veel klanten hun SD kaart na een jaar gewoon stuk is... Ze draaien hierop een webserver etc en veel I/O op de SD kaart; Dus eigenlijk moet je blij zijn als je PI het een jaar intensief gebruik overleeft. Dit is geen business product hé, wil je iets business, neem dan eens één van onze VPSjes welke zelfs goedkoper per jaar en meer CPU/RAM hebben als een PI!
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 450 keer

ITnetadmin schreef:Wat mij toch echt niet meer duidelijk is, is of we na een jaar gratis colo mogen blijven betalen, jarenlang, of dat het eigenlijk toch echt de bedoeling is om de raspi eruit te halen en eenplaats te maken voor een andere persoon.
Je mag kiezen maar we moedigen aan om ook de anderen een kans te geven, er zijn nog mensen die hier graag gebruik van maken. Het kost allemaal veel geld om die cases te kopen/maken, dus wij kunnen niet oneindig veel PI cases maken / schalen voor gratis weg te geven, lijkt me logisch.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ah, goed om weten.
Het zou bij mij idd de bedoeling zijn om (zo permanent mogelijk) een Pi te zetten, desnoods door periodiek de sd kaart of de pi zelf te vervangen door een nieuwe op te sturen om in de plaats van de kapotte te steken.
Spijtig genoeg biedt bijna niemand (meer) een dirt cheap pi hosting dienst aan voor zover ik weet, zoals in de begindagen wel ns gebeurde.

Het grote colo voordeel bij een goedkope raspi hosting is uiteraard een fixed ip erbij krijgen.
Een gewone eigen server ergens in een rack gaan steken is quasi onbetaalbaar voor een hobbyist, dus een pi hosting had een gigantisch leuk alternatief kunnen zijn.

Ik zal de vpsjes zeker ns bekijken, en wie weet maak ik toch ooit nog ns gebruik van een jaartje pi hosting :-)
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 450 keer

Staat er terug eentje op : https://fusa.is/offer/
Plaats reactie

Terug naar “Te koop / Gezocht”