Overstappen van Telenet naar EDPnet.

Vragen over het omschakelen naar een andere provider.
Zyne
Plus Member
Plus Member
Berichten: 104
Lid geworden op: 30 jul 2004, 19:20

rds schreef:Hoe werkt dit juist? Stel dat mijn facturatiemoment 15 maart is. Kan ik dan tot 15 maart een aangetekend schrijven sturen en sluiten ze dan op 15 april af? (uitgaande van een maand opzeg)
Vanaf de datum dat ze de brief ontvangen, worden er 30 dagen bijgeteld. Het nog verschuldigde bedrag zal in rekening gebracht worden, en zal je moeten betalen met je laatste factuur (tenzij je uiteraard een later afsluitdatum opgeeft... )
Krijg je een bevestiging van je opzeg of hebben ze die zogezegd nooit ontvangen?
Ik heb nog geen bevestiging gekregen... Maar ik vermoed dat ze dat ook niet zullen doen...
Wanneer wordt je effectief afgesloten en hoe lang duurt de aanvraag bij EDPnet (heb al vaste lijn) Het ideale zou zijn dat ik max een week overlappende ISP's heb. (of max 2 dagen zonder zit :lol: )
Zoals gezegd: 30 dagen na ontvangen van de opzeggingsbrief... Bij EDPNet duurt het maximaal 10 dagen voor je online bent! Ik was op 7 dagen online, en zat ongeveer in dezelfde situatie als jij (ook nog belgacom, telenet buiten ;))
De modem laten ze staan en je krijgt je 50 euro terug? Is terugsturen op hun kosten indien dit toch nodig is? En wat met dat kastje ('splitter') dat bij ons in de bergplaats hangt waar de kabel binnenkomt?
Ik heb gehoord dat ze die gewoon gaan laten hangen... Misschien zou er iemand omkomen, maar ik verwacht van niet... Als die persoon er dan omkomt, mag hij bij mij mijn keuken uitbreken (modem en splitter zitten achter de keukenkast) :D
Ik ben 2 maand geleden overgeschakeld van mono naar expressnet. Is identiek hetzelfde abonnement. Nu moet ik toch niet weer een jaar lid blijven?
Ik vermoed van niet, aangezien mono en expressnet eigenlijk hetzelfde product zijn... Maar ik ben niet zeker. Misschien best eens een emailtje sturen daarvoor naar de telenet helpdesk (als je tenminste nog 2 weken kan wachten voor je antwoord krijgt)
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 maa 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

Zyne schreef:
rds schreef: Ik ben 2 maand geleden overgeschakeld van mono naar expressnet. Is identiek hetzelfde abonnement. Nu moet ik toch niet weer een jaar lid blijven?
Ik vermoed van niet, aangezien mono en expressnet eigenlijk hetzelfde product zijn... Maar ik ben niet zeker. Misschien best eens een emailtje sturen daarvoor naar de telenet helpdesk (als je tenminste nog 2 weken kan wachten voor je antwoord krijgt)
Ik heb al zo'n vermoeden wat men zou antwoorden als je zo een vraag stelt aan hun helpdesk. :)
Gebruikersavatar
Raindog
Plus Member
Plus Member
Berichten: 126
Lid geworden op: 28 apr 2003, 00:34
Locatie: Belgium, Ghent

Als je overschakelt van mono naar expressnet ben je niet gebonden aan een nieuw jaarcontract.

grtz

Raindog
"To err is human..to really screw up you need a computer."
LaundroMat
Pro Member
Pro Member
Berichten: 262
Lid geworden op: 26 feb 2005, 11:10

Zyne schreef:
rds schreef: Krijg je een bevestiging van je opzeg of hebben ze die zogezegd nooit ontvangen?
Ik heb nog geen bevestiging gekregen... Maar ik vermoed dat ze dat ook niet zullen doen...
Toen ik de mijn kabeltelevisie abonnement opzei, kreeg ik wel een brief om me te melden hoe zeer het hen wel speet dat ik niet langer klant was. En dat ik altijd mocht terugkomen.
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

Raindog schreef:Als je overschakelt van mono naar expressnet ben je niet gebonden aan een nieuw jaarcontract.

grtz

Raindog
En van Turbo naar expressnet ?
Op eerste zicht niks gevonden daaromtrend , mss hier iemand die zn TNabbo heeft opgezegd na een abbochange ?

grtz
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 46 keer

kaise1 schreef: En van Turbo naar expressnet ?
Op eerste zicht niks gevonden daaromtrend , mss hier iemand die zn TNabbo heeft opgezegd na een abbochange ?

grtz
Ook niet ! Er komt wel een administratieve kost van €25 bij als je downgrade !
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

ditCh schreef:
kaise1 schreef: En van Turbo naar expressnet ?
Op eerste zicht niks gevonden daaromtrend , mss hier iemand die zn TNabbo heeft opgezegd na een abbochange ?

grtz
Ook niet ! Er komt wel een administratieve kost van €25 bij als je downgrade !
Tnx maar is die kost niet alleen voor comfortnet ?
quote/
Overschakelen naar ExpressNet, ExpressNet Plus of ExpressNet Turbo is kosteloos. Je dient geen activatiekost van 50 € te betalen. Eens je overgeschakeld bent op deze producten, kan je terugkeren naar ComfortNet, maar dan dien je 25 € administratiekost te betalen.
Gebruikersavatar
Raindog
Plus Member
Plus Member
Berichten: 126
Lid geworden op: 28 apr 2003, 00:34
Locatie: Belgium, Ghent

Je bent niet gebonden aan een nieuw contract als je beslist om een ander type abbo te nemen (maakt niet uit hetwelk). De overschakelkost van 25€ geldt enkel als je downgrade naar Comfortnet of Freesurf.

mvg

raindog
"To err is human..to really screw up you need a computer."
Chris_147
Pro Member
Pro Member
Berichten: 264
Lid geworden op: 14 maa 2006, 10:40
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 7 keer

Ik wil even deze thread gebruiken om mijn vragen ook te stellen.
Een beetje ontevreden bij Telenet omwille van die domme 12 gig, en vooral omdat hun facturatie ieder jaar wel een dikke fout weet te maken. En het feit dat de nieuwsgroepen nu weg zijn, dat ook.

Ik lees van het ADSL Max 6 Package voor 30 euro.
Enkele vragen:
* ik heb momenteel geen telefoon, dus moet ik nog een discovery lijn nemen? Wat kost dat me? Eenmalige kost en maandelijkse. Vorige eigenaars van mijn huis hadden wel telefoon, dus die kabel komt nog wel ergens in de kelder binnen.
* ik neem dat ik een ADSL modem moet kopen? Enige suggesties? Mijn router is een Linksys WRT54G.
* hoe lang mag de afstand zijn tussen binnenkomen telefoonlijn en modem?
* kwaliteit van EDPNet?
* wat zijn goede betalende newsservers en hoeveel kost dat ongeveer?
* is er aparte upload limiet? (ik speel ook wel wat spelletjes)
* heb al enkele jaren telenet zonder abonnementswissel dus ik neem dat ik met 30 dagen kan opzeggen.

Ik gebruik meestal net niet mijn volledige 10 gig bij Telenet, maar als ik 20 gig zou hebben zou ik waarschijnlijk wel 15 gebruiken indien ik ergens files kan vinden. Meer dan 20 is niet nodig op dit moment.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Chris_147 schreef:* ik heb momenteel geen telefoon, dus moet ik nog een discovery lijn nemen? Wat kost dat me? Eenmalige kost en maandelijkse. Vorige eigenaars van mijn huis hadden wel telefoon, dus die kabel komt nog wel ergens in de kelder binnen.
Discovery lijn kost maandelijks 6.5 euro... installatiekost hangt er een beetje vanaf. In jou geval zou dat wel eens 0 euro kunnen zijn als de kabel nog goed en bereikbaar is. (best even BGC contacteren).
Chris_147 schreef:* ik neem dat ik een ADSL modem moet kopen? Enige suggesties? Mijn router is een Linksys WRT54G.
Lees het forum... is hier onlangs een goed topic geweest.
Chris_147 schreef:* hoe lang mag de afstand zijn tussen binnenkomen telefoonlijn en modem?
Best zo kort mogelijk... altijd beter van je modem onmiddelijk te plaatsen en van daar verder te gaan met UTP kabel.
Chris_147 schreef:* kwaliteit van EDPNet?
Lees het forum... reacties zijn haast alléén positief.
Chris_147 schreef:* wat zijn goede betalende newsservers en hoeveel kost dat ongeveer?
Standaard krijg je beperkte access tot Giganews dacht ik. Voor het overige is Eweka goedkoop en bereikbaar vanaf EDPnet.
Chris_147 schreef:* is er aparte upload limiet? (ik speel ook wel wat spelletjes)
Nee
Chris_147 schreef:* heb al enkele jaren telenet zonder abonnementswissel dus ik neem dat ik met 30 dagen kan opzeggen.
Abbonnementswissels hebben daar geen invloed op.
Chris_147
Pro Member
Pro Member
Berichten: 264
Lid geworden op: 14 maa 2006, 10:40
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 7 keer

Bedankt voor het snelle antwoord.

Ivm die modem:
ik twijfel of ik een modem of modem/router zou kopen.
Nu speel ik graag met mijn Nintendo DS, maar die kan enkel WEP aan, geen WPA.
Zou het mogelijk zijn om een modem/router te plaatsen met WEP, met daarachter mijn Linksys met WPA. Zou dat dan veilig zijn?

Hoe zou ik zoiets moeten aanpakken?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Chris_147 schreef:Zou het mogelijk zijn om een modem/router te plaatsen met WEP, met daarachter mijn Linksys met WPA.
Twee routers na elkaar geeft meestal problemen. In dit geval zou ik aanraden je WEP router als AP in te stellen (als dat kan) en deze in de DMZ te plaatsen van je Linksys. (zou in theorie dan veilig moeten zijn)
Chris_147 schreef:Zou dat dan veilig zijn?
De zwakste schakel bepaalt je algemene security. Door echter die zwakke schakel af te zonderen naar je DMZ mag dat normaal geen impact hebben op je eigen LAN (al zou men zo nog wel je internetverbinding kunnen gebruiken).
Chris_147
Pro Member
Pro Member
Berichten: 264
Lid geworden op: 14 maa 2006, 10:40
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 7 keer

Maar moet ik niet eerst de modem/router zetten om op het internet te kunnen?

Ik zou mijn Linksys met WEP moeten gebruiken en die in DMZ van de modem/router?

Ik snap het niet helemaal...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Chris_147 schreef:Maar moet ik niet eerst de modem/router zetten om op het internet te kunnen?
Je moet eerst een modem plaatsen... maar dit hoeft niet noodzakelijk een modem/router combinatie te zijn (zou bijvoorbeeld een Speedtouch 510 in bridged mode kunnen zijn).
Chris_147 schreef:Ik zou mijn Linksys met WEP moeten gebruiken en die in DMZ van de modem/router?
Je zwakste schakel in de DMZ... Google anders maar even over wat een DMZ is.
LaundroMat
Pro Member
Pro Member
Berichten: 262
Lid geworden op: 26 feb 2005, 11:10

Nog een klein dingetje over bevestigingen bij opzeg Telenet. Ik heb een week of twee nadat ik mijn aangetekende brief had gestuurd een telefoontje gekregen van iemand bij Telenet om te vragen waarom ik van hun diensten geen gebruik meer wenste te maken.

Ik zei dat het was omdat hun uploadlimieten belachelijk waren, en dat was het dan. Ik heb zelf moeten vragen wanneer ik uiteindelijk zou worden afgesloten; je krijgt dus geen brief of bevestiging. Sowieso is het beter in je brief zelf aan te geven wanneer je afgesloten wil worden.
Mate
Member
Member
Berichten: 65
Lid geworden op: 28 jul 2005, 16:44

heb meeste doorlezen over edpnet, heb nog enkele vraagjes:

1) je vraagt belgacom om die discovery line te activeren

- komt hiervoor een technieker, of gebeurd dit vanop afstand, vroeger hadden wij een belgacom telefoonlijn voor we naar telenet overschakelden (in 2000 of zo)

- is het hier ook dat die splitter geinstalleerd wordt?

- nu best ook al de nieuwe modem kopen?

- de kabel van telenet die nu doorgetrokken is tot aan de pc wordt veranderd door de lijn van belgacom? of zitten al deze draadjes in eenzelfde euhm buis..

2) Dan kan EDPnet uw internet activeren? Moet hier iemand voor langskomen?

we zouden wel onze telenet telefonie behouden, maar dat is blijkbaar geen probleem :)

thanks, mate.
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4276
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
Bedankt: 97 keer

Gewoon naar Belgacom bellen of naar een Belgacom shop gaan en vragen om een discovery lijn te activeren en een technieker te laten komen om dit te installeren en een full rate splitter te plaatsen voor ADSL. Echter moet je niet melden dat je bij EDPnet adsl zal nemen anders gaan ze beginnen zagen (ik durf wedden). Zeg gewoon dat je later ADSL van belgacom zal nemen :)
En er ook bij vermelden dat je telenet telefonie wilt behouden.
Internet = Proximus Fiber 1000/500 & back-up Telenet 300/30 / Fixed & mobile phone = Dstny SmartMobile + Samsung S23 & OVH VoIP Entreprise TV = FTA IPTV + Netflix / Network = 100% MikroTik powered / / I'm using Atera RMM to run my IT business, Atera offers a 30-day free trial, learn more here.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Mate schreef:1) je vraagt belgacom om die discovery line te activeren

- komt hiervoor een technieker, of gebeurd dit vanop afstand, vroeger hadden wij een belgacom telefoonlijn voor we naar telenet overschakelden (in 2000 of zo)
Daar komt niet noodzakelijk een technieker voor, zeker niet als jij reeds weet waar je telefoonlijn binnenkomt en er al dan niet nog een doosje op staat.
Mate schreef:- is het hier ook dat die splitter geinstalleerd wordt?
Je zet inderdaad je splitter best zo dicht mogelijk bij het binnenkomen van je lijn. Dit is echter iets dat je zelf moet doen, en heeft niets met de Discovery lijn te maken.
Mate schreef:- nu best ook al de nieuwe modem kopen?
Tja, als je ADSL wil zal je er inderdaad één moeten kopen.
Mate schreef:- de kabel van telenet die nu doorgetrokken is tot aan de pc wordt veranderd door de lijn van belgacom? of zitten al deze draadjes in eenzelfde euhm buis..
Wat voor kabel is dat... een coax of UTP kabel ? Met een coaxkabel kan je niets doen, een UTP kabel is prima, zo kan je namelijk je ADSL modem plaatsen bij het binnenkomen van je lijn.
Mate schreef:2) Dan kan EDPnet uw internet activeren? Moet hier iemand voor langskomen?
Nee, tenzij je wil dat zij de ADSL splitter plaatsen (kost wel centjes dan).
Mate schreef:we zouden wel onze telenet telefonie behouden, maar dat is blijkbaar geen probleem :)
Dit moet je doorgeven aan BGC bij de bestlling van je Discovery lijn.
Plaats reactie

Terug naar “Overstappen”