mogelijke overstap telenet naar proximus

Vragen over het omschakelen naar een andere provider.
Plaats reactie
Buster
Pro Member
Pro Member
Berichten: 235
Lid geworden op: 23 jul 2004, 13:47
Locatie: Tessenderlo
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 7 keer
Contacteer:

Hey,

Door een verandering van internet gebruik over de laatste maanden denk ik eraan om over te stappen van telenet naar proximus.

Huidige situatie:
Telenet whoppa met aangekocht digicorder in nov2017 + playsports + speedboost = +-108euro/maand

Opties:
A) Opzegging speedboost en whoppa behouden + playsports = +-93euro/maand (200/20mbit)
B) "Upgrade" naar wigo home + playsports = +-104euro/maand (300/20mbit) (mijn gekochte digicorder kan dan de vuilnisbelt op, weinig zin in dus)
C) Overschakelen naar proximus familus + proximus sports = 84euro/maand (100/15mbit)

Uit princiepe heb ik nog weinig zin om bij telenet te blijven omdat men probeerd een gehuurde digicorder door de strot te duwen die ik helemaal niet nodig heb, en anders moet ik maar op een verouderd product blijven. Klantvriendelijkheid een dikke nul dus. :bang:

Snelheid maakt me toch nietveel meer uit, dus 100/15mbit moet zeker voldoende zijn. Ik heb vroeger een edpnet vdsl backup lijn gehad en die syncte aan 100/30mbit dus dat lijkt me ook geen probleem te zijn. (attainable van ongeveer 130/37 toen).

Nog enkele vraagjes over proximus:
1) Is het nog altijd zo dat wanneer je tv kijkt dit van je download snelheid vanaf gaat?
2) Heeft proximus een soort van triing alternatief?
3) Hoe is de beeldkwaliteit van proximus tv in vergelijking met telenet?

Ik had eens ergens gelezen dat je kan aangeven dat je nog 18maanden toegang wil tot je email address van je vorige provider, iemand meer info over hoe dit juist in zijn werk gaat bij telenet? Ik gebruik al wel een jaar of 2 een eigen domain voor emails maar je weet maar nooit.

Alvast bedankt :beerchug:
Clemens2
Plus Member
Plus Member
Berichten: 147
Lid geworden op: 01 sep 2019, 18:24
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 18 keer

Kan niet veel helpen behalve bij je laatste vraag: dus Telenet mail blijft gewoon automatisch 18 maanden beschikbaar. Wel is het zo dat enkel via Webmail beschikbaar blijft, IMAP/POP3 worden gedeactiveerd. Je kan ook instellen dat je mails automatisch doorgestuurd worden naar bv. je nieuwe mailadres.

En is Orange geen alternatief wegens te weinig sportzenders?
Buster
Pro Member
Pro Member
Berichten: 235
Lid geworden op: 23 jul 2004, 13:47
Locatie: Tessenderlo
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 7 keer
Contacteer:

Klopt, belgisch voetbal is een must :wink:
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Al eens gekeken naar:
Proximus epic combo?
Elevensports?
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Buster schreef:Snelheid maakt me toch nietveel meer uit, dus 100/15mbit moet zeker voldoende zijn.
Als snelheid niets uitmaakt, begin alvast maar met onmiddellijk de speedboost optie op te zeggen.
Dat spaart je nu al 15€ per maand uit, terwijl je rustig nadenkt over andere opties
Intussen geraak je ook gewoon aan een "trager" internet :-) .
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1301
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

Buster schreef:1) Is het nog altijd zo dat wanneer je tv kijkt dit van je download snelheid vanaf gaat?
Ja. Kan ook niet anders, aangezien het via je IP-lijn gaat.
Buster schreef:2) Heeft proximus een soort van triing alternatief?
Nee
Buster schreef:3) Hoe is de beeldkwaliteit van proximus tv in vergelijking met telenet?
Hangt van zender tot zender af, hoeveel bandbreedte ze toekennen.
Voor de Vlaamse zenders is dit alvast visueel gelijk.
Gebruikersavatar
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 980
Lid geworden op: 07 nov 2012, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 37 keer

Ik heb enkele jaren Proximus gehad en was al die tijd een zeer tevreden klant ervan. Maar dit was voor ik verhuisde en mijn lijn daarna op deze nieuwe locatie terugviel tot max 45mbit in download waar ik voorheen de volle snelheid had

Soms bij een grote download was deze 45mbit onvoldoende om nog op een ordentelijke manier verder te werken op je computer, hoewel dit nooit enig visueel probleem gaf bij het tv kijken. Na vele loze beloftes van een komende verhoging van die snelheid heb ik tenslotte prijsbewust gekozen voor Orange.
Ik was zeer tevreden van Proximus, maar deze opinie geldt wel als je ook die 100mbit van hen krijgt.

Nu na vier maanden Orange denk ik er zelfs niet meer aan om ooit terug te gaan. Je krijgt gewoon meer voor je geld bij het oranje embleem.

Stop vooral met toe te geven aan dat gratis postbus gedoe van die providers. Een gratis email krijgen van hen is geen gunst maar een manier om je blijvend te binden. Neem gewoon een Gmail, Hotmail, or whatever...
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
Buster
Pro Member
Pro Member
Berichten: 235
Lid geworden op: 23 jul 2004, 13:47
Locatie: Tessenderlo
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 7 keer
Contacteer:

Bedankt voor de reacties, orange zou idd ook de voorkeur hebben maar geen belgisch voetbal dus jammer genoeg geen optie :|
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

maar best dat orange geen belgisch voetbal aanbiedt :-D
Maar als dat belangrijs is het je maar 2 keuzes telenet en proximus. Bijna even duur
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1335
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 66 keer

Buster schreef:Klopt, belgisch voetbal is een must :wink:
Dan is er goed nieuws want de bekendste belgische ploeg krijgt er een nieuw seizoen bij :lol:
Gebruikersavatar
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 980
Lid geworden op: 07 nov 2012, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 37 keer

proximusboyke schreef:maar best dat orange geen belgisch voetbal aanbiedt :-D
Maar als dat belangrijs is het je maar 2 keuzes telenet en proximus. Bijna even duur
Inderdaad vind ik het een normale zaak dat je wat meer betaalt aan die providers om ook voetbal te zien, maar degenen die helemaal niet geinteresseerd zijn moeten dan ook ervoor opdraaien.
Dank je Orange, houden zo.
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Dat kan net zo goed in een optie.
Standaard €40
Sjotterkespack €20
Zo moet niet iedereen meer betalen voor wat uiteindelijk maar een minderheid interesseert.
Steven7
Premium Member
Premium Member
Berichten: 576
Lid geworden op: 07 aug 2004, 18:56
Locatie: Veerle
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 36 keer

Je kan ook Telenet combineren met EDPnet.
Betaal je een 83 euro alles in, je TV-zenders blijven identiek, je digicorder hoef je niet te huren aangezien je geen "pack" hebt en je verliest geen snelheid aan TV.
Gebruikersavatar
cyberbug
Premium Member
Premium Member
Berichten: 727
Lid geworden op: 08 okt 2005, 14:37
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 169 keer
Recent bedankt: 1 keer
Contacteer:

Je kan nog 10€ per maand besparen door familus met elvensports te combineren. https://www.elevensports.be/packages?type=0

proximus all sport 16.99€ per maand elevensports 6.66 als je per jaar betaald (of nog een pak minder als je het op black friday besteld)
Greetz cyberbug

Afbeelding
Gebruikersavatar
TanknaT
Premium Member
Premium Member
Berichten: 461
Lid geworden op: 28 jul 2007, 22:07
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 53 keer

proximusboyke schreef: Maar als dat belangrijs is het je maar 2 keuzes telenet en proximus. Bijna even duur
En Scarlet natuurlijk. Basisprijs 40,00 euro +16,99 voor de uitbreiding "All Sports", met het zo belangrijke voetbal.
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing
Buster
Pro Member
Pro Member
Berichten: 235
Lid geworden op: 23 jul 2004, 13:47
Locatie: Tessenderlo
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 7 keer
Contacteer:

De proximus technieker is net langst geweest om alles aan te sluiten, en alles werkt wel vlotjes. Volgens hem zit ik op 175meter van de rop. Is er een manier om via de bbox te zien op welk profiel je synct? Zo niet, ik heb hier ook nog een fritzbox (gekocht bij edpnet een jaar of 2 geleden) liggen, kan het kwaad dat ik de bbox effe uitzet en connect via de fritzbox om te kijken wat mijn exacte waardes zijn? Momenteel haal ik een 64mbit down en 14,5mbit up, dus ik veronderstel een 70/20 profiel om te starten.

Thx :wink:
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Zoals reeds herhaaldelijk en uitvoerig beschreven in verschillende topics, is het startprofiel 70/30 (zone 1). Dit stemt overeen met de snelheid die je nu ziet (upload gecapt op 15mbps).
Het DLM process zal nu uw lijn monitoren, en eventueel verhogen naar 100/40 (max), wellicht 100/35.

Misschien beter wat geduld hebben voor je wat met de FritzBox experimenteert ...
Maar je kan gerust de EDPNet FritzBox gebruiken ter vervanging van de B-box3.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “Overstappen”