Mogelijkheden KMO

Vragen over het omschakelen naar een andere provider.
Plaats reactie
Karel Van Hoof
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 20 sep 2018, 19:05

Voor een kleine KMO (garage) ben ik op zoek naar een goed alternatief voor de huidige configuratie:

Internet: Proximus Maxi (+/- 57 EUR/maand incl. btw)
Telefoon loopt via een VOIP-oplossing van Com-One, telefooncentrale in de cloud (+/- 130 EUR/maand incl. btw)


Als alternatief had ik gedacht over te stappen naar edpnet VDSL XS (24,95 EUR/maand incl. btw) + FRITZ!Box 7490 modem

Voor telefonie dacht ik aan de telefooncentrale van Weepee + gebruik voor inkomende gesprekken. (eenmalig 18 EUR?)
Weepee is niet bepaald goedkoop voor uitgaande gesprekken, misschien VoipTiger?
Aangezien we werken in een KMO-omgeving is support ook niet onbelangrijk, iets exotisch lijkt me in deze situatie dan ook geen goede oplossing.

FRITZ!Box is eveneens ontworpen voor VOIP: Kies is best voor combinatie met een FRITZ!Fon, Gigaset, Yealink? Voor- en nadelen?

Alle advies/suggesties zijn welkom.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Uitgaande gesprekken bij OVH kosten ca 3 cent/minuut naar mobiel, i.t.t. 14 cent/minuut bij Weepee...

https://www.ovhtelecom.fr/telephonie/
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4276
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
Bedankt: 97 keer

Hoeveel gebruikers en telefoons zijn er nodig ?

Bij OVH kan je hun cloud 'centrale' instellen zodat de mensen die bellen bv een welkomstboodschap en wachtmuziek te horen krijgen tijdens openingsuren en de oproep wordt dan doorgeschakeld naar het vast toestel of tegelijkertijd gsm's, eerste die de oproep aanneemt heeft de oproep.

Tijdens sluitingsuren een andere boodschap.

Tip, als je een makkelijk nummer wilt, koop een in de OVH manager op het eind van de maand en zet het dan om in een VoIP lijn. Dan betaal je niet 10 maar 5 EUR, enkel de VoIP lijn dus ipv het premium nr + lijn.
Internet = Proximus Fiber 1000/500 & back-up Telenet 300/30 / Fixed & mobile phone = Dstny SmartMobile + Samsung S23 & OVH VoIP Entreprise TV = FTA IPTV + Netflix / Network = 100% MikroTik powered / / I'm using Atera RMM to run my IT business, Atera offers a 30-day free trial, learn more here.
Johansee
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 sep 2018, 19:25

Hoeveel gebruikers?
Gastennetwerk voor klanten?
Online backup?
Connectie naar de technische vraagbaak van bepaalde merken?

Neem zeker ook de optie voor een backup in je setup mee
Bvb via een 3G/4G oplossing
Karel Van Hoof
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 20 sep 2018, 19:05

2-3 gebruikers

Gastennetwerk zou mooi meegenomen zijn.
Is dit mogelijk met de FRITZ!Box?

Elke gebruiker beschikt tevens over een smartphone.
Misschien dat deze via een app voor VOIP gebruikt zou kunnen worden?
Zo hoeven er geen extra toestellen aangekocht te worden.
Deze zouden dan tevens kunnen schakelen tussen WIFI en 3G/4G.

Uitgaande gesprekken bij OVH kosten 3 cent per minuut, bij VoipTiger +/- 2 cent per minuut (incl. btw).
Of vergis ik mij?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Karel Van Hoof schreef:Aangezien we werken in een KMO-omgeving is support ook niet onbelangrijk, iets exotisch lijkt me in deze situatie dan ook geen goede oplossing.
Maar ondertussen ben je wel al bezig met apps op je telefoon, switchen naar 4G, andere uitgaande provider, WIFI gebruiken van een modem, guest netwerk zonder vouchers, ... de frustratie bij gebruikers loopt snel op als het niet allemaal feilloos werkt of er misbruik is !
Plaats reactie

Terug naar “Overstappen”