Overstappen scarlet naar edpnet

Vragen over het omschakelen naar een andere provider.
Plaats reactie
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ik zou graag nog wat meer geld besparen.

Edpnet heeft nu de vdsl xs voor 25 euro per maand met 20 Mbps download. Ik ben een alleenstaande en download niet zodanig veel. Zal dit genoeg zijn?

Ik wou ook weten. Ik kan de installatie zelf uitvoeren als ik het goed doe. Ik moet het eeens proberen.

Maar ik zie dat de modem minstens 100 euro kost de fritzbox 7430.


Edpnet zegt dat je deze 2de hands kan krijgen maar waar dan?
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6113
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

20Mbps is voldoende (als dat voldoende is voor jou). Dat hangt er vanaf wat je er mee wil doen.
2de hands? Misschien eens proberen op 2dehands.be ?
https://www.2dehands.be/markt/2/fritzbox/?locale=all
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Beste,

Probleem is dat ik nu een tv heb dus programmas zal ik wel beginnen online kijken maar 720p is voldoende voor mij.

Youtube gebruik ik veel maar echt downloaden doe ik niet

Is bv een fritzbox 7360 nog altijd goed?
Want die is approved toch?
Razberry
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 41
Lid geworden op: 15 feb 2017, 07:58
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 1 keer

Ik heb mij op markplaats.nl een 7490 gekocht voor de prijs van de 7360.
U kan altijd daar eens kijken.
Enkel deze twee types zijn approved ja.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17488
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

boonpwnz schreef:Is bv een fritzbox 7360 nog altijd goed?
Een 7360 is intussen wat verouderd van model, de 7430 is nieuwer. Wat betreft support en garantie ben je dus beter met de 7430.

Als je toch een 7360 vindt op 2de hands, let er dan vooral op dat het een 7360v2 is
Gezien zijn groter intern geheugen, kan deze nog verder geupdated worden met nieuwe Firmware.
Voor de 7360 v1 wordt geen nieuwere Firmware meer voorzien (laatste is OS 111.06.31 van februari 2016).
Razberry schreef:Enkel deze twee types zijn approved ja.
Approved zijn:
  • - 7360v1, 7360v2, 7490, 7430, 3490
    - met OS 06.31 of 06.52 èn originele DSL driver
    - of OS 06.80 en 06.83 met "previous" DSL driver (1.100.133.44)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Modbreak:
fullquote uit vorige post verwijderd.
philippe_d schreef:
boonpwnz schreef:Is bv een fritzbox 7360 nog altijd goed?
Een 7360 is intussen wat verouderd van model, de 7430 is nieuwer. Wat betreft support en garantie ben je dus beter met de 7430.

Als je toch een 7360 vindt op 2de hands, let er dan vooral op dat het een 7360v2 is
Gezien zijn groter intern geheugen, kan deze nog verder geupdated worden met nieuwe Firmware.
Voor de 7360 v1 wordt geen nieuwere Firmware meer voorzien (laatste is OS 111.06.31 van februari 2016).
Razberry schreef:Enkel deze twee types zijn approved ja.
Approved zijn:
  • - 7360v1, 7360v2, 7490, 7430, 3490
    - met OS 06.31 of 06.52 èn originele DSL driver
    - of OS 06.80 en 06.83 met "previous" DSL driver (1.100.133.44)
Ok dus ik moet minder naar mijn centen kijken?
Het us omdat ik op marktplaats 7360 vind voor 35 euro en die 7490 is al direct 100 euro.
Gebruikersavatar
TanknaT
Premium Member
Premium Member
Berichten: 461
Lid geworden op: 28 jul 2007, 22:07
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 53 keer

Voor u is de goedkoopste keuze een 7360, dat kan zowel met een v1 (het oudste model), als v2 (heeft meer geheugen en dus meer mogelijkheden). Echter, een 7360 v1 is voor uw gebruik voldoende en waarschijnlijk het goedkoopste. Bedenk als je iets koopt op Marktplaats in Nederland, dat daar meestal nog verzendkosten bijkomen (Ik denk dat Kiala met 7,5 euro het goedkoopst is), en dat je er rekening moet mee houden dat het opgestuurde toestel zeer uitzonderlijk soms defect is. Meestal gaat dat goed maar ik heb op dit forum wel eens gelezen over een koper die een defect toestel toegestuurd heeft gekregen. Gooi er dus niet teveel geld tegenaan.
Veel succes.
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

idd regelmatig rommel op marktplaats, defecte toestellen, of men levert er de stroomadapters niet bij, of men levert een adsl modem ipv een vdsl(2) en ook al regelmatig mn centen kwijt geweest, klein pakket van minder dan 1kg en men doet geen track en trace met postnl en het is zogezegd zoek geraakt.....
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Modbreak:
fullquote uit vorige post verwijderd.
laroyj schreef:idd regelmatig rommel op marktplaats, defecte toestellen, of men levert er de stroomadapters niet bij, of men levert een adsl modem ipv een vdsl(2) en ook al regelmatig mn centen kwijt geweest, klein pakket van minder dan 1kg en men doet geen track en trace met postnl en het is zogezegd zoek geraakt.....
Ik heb iemand aangesproke n op tweakers.

Die heeft 120 positieve reviews dus ik denk wel betrouwbaar.

40 euro exclusief verzendkosten en het is de 7360 V2

Denk een goede deal.
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

tegenwoordig check ik voor iedere aankoop alle beschikbare gegevens, rekeningnr, mail adres en telefoon via google en deze site...
https://www.politie.nl/aangifte-of-meld ... artij.html
weet je dan toch al of de verkoper niet gekend is, en doe enkel zaken met verkopers die al minstens 5 jaar actief zijn....
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Modbreak:
fullquote uit vorige post verwijderd.
laroyj schreef:tegenwoordig check ik voor iedere aankoop alle beschikbare gegevens, rekeningnr, mail adres en telefoon via google en deze site...
https://www.politie.nl/aangifte-of-meld ... artij.html
weet je dan toch al of de verkoper niet gekend is, en doe enkel zaken met verkopers die al minstens 5 jaar actief zijn....
Hij is al 6 jaar actief..
Dus ziet er betrouwbaar uit
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17488
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

boonpwnz schreef: 40 euro exclusief verzendkosten en het is de 7360 V2
Denk een goede deal.
Op het eerste gezicht wel.
Maar kijk ook eens naar de nieuwprijs van een 7430 bij edpnet, ik dacht 99€ (BTW in), in plaats van 169€ - en je hebt 5 jaar garantie.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1300
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

laroyj schreef:en doe enkel zaken met verkopers die al minstens 5 jaar actief zijn....
Als iedereen zo handelt, dan zijn tweedehandsverkopers een uitstervend ras...
Gewoon langsgaan (al is dat aan de andere kant van het land) als je het niet vertrouwt.
Gebruikersavatar
TanknaT
Premium Member
Premium Member
Berichten: 461
Lid geworden op: 28 jul 2007, 22:07
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 53 keer

Ik betaal altijd met PayPal op Marktplaats. Als het dan verkeerd gaat, kun je een beroep doen op hun verzekering. En ja, ik heb het al eens nodig gehad.
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5230
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 520 keer
Recent bedankt: 9 keer

boonpwnz schreef:Ik zou graag nog wat meer geld besparen.

Edpnet heeft nu de vdsl xs voor 25 euro per maand met 20 Mbps download.
....
boonpwnz schreef:Probleem is dat ik nu een tv heb dus programmas zal ik wel beginnen online kijken maar 720p is voldoende voor mij.
dus je gaat dan ook geen tv meer kijken (met vast toestel) ?
want als je tv kijkt, is scarlet nog steeds degene met de laagste prijs (39 euro, internet+tv+tel)
of als je orange gsm abbo hebt waarmee je orange hun int+tv aanbod aan 39 euro kan krijgen zit je ook nog in diezelfde klasse.

als je natuurlijk je tv volledig opzegt, en geen zware downloader bent of zware sites gaat inladen (en wat meer geduld hebt dan velen) dan kan je zoiets als die xs nemen idd.
maar alweer: als je echt niet veel download kom je mogelijks met 50gb limiet toe (alhoewel, je geeft aan veel op youtube te zitten...) en zou je kunnen gesteld zijn met het 23 euro aanbod van scarlet.

ik zou aanraden even te kijken naar je maandelijkse verbruik (kan denk ik wel in mijn scarlet?) en of je al dan niet tv gaat behouden (want als je nu bv internet van scarlet hebt maar tv van telenet, betaal je ook al een pak meer als mogelijk is)
er zijn talloze combo's, en eigenlijk, de enige die écht kan weten wat je nodig hebt, ben je zelf.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Modbreak:
fullquote uit vorige post verwijderd.
Splitter schreef:
boonpwnz schreef:Ik zou graag nog wat meer geld besparen.

Edpnet heeft nu de vdsl xs voor 25 euro per maand met 20 Mbps download.
....
boonpwnz schreef:Probleem is dat ik nu een tv heb dus programmas zal ik wel beginnen online kijken maar 720p is voldoende voor mij.
dus je gaat dan ook geen tv meer kijken (met vast toestel) ?
want als je tv kijkt, is scarlet nog steeds degene met de laagste prijs (39 euro, internet+tv+tel)
of als je orange gsm abbo hebt waarmee je orange hun int+tv aanbod aan 39 euro kan krijgen zit je ook nog in diezelfde klasse.

als je natuurlijk je tv volledig opzegt, en geen zware downloader bent of zware sites gaat inladen (en wat meer geduld hebt dan velen) dan kan je zoiets als die xs nemen idd.
maar alweer: als je echt niet veel download kom je mogelijks met 50gb limiet toe (alhoewel, je geeft aan veel op youtube te zitten...) en zou je kunnen gesteld zijn met het 23 euro aanbod van scarlet.

ik zou aanraden even te kijken naar je maandelijkse verbruik (kan denk ik wel in mijn scarlet?) en of je al dan niet tv gaat behouden (want als je nu bv internet van scarlet hebt maar tv van telenet, betaal je ook al een pak meer als mogelijk is)
er zijn talloze combo's, en eigenlijk, de enige die écht kan weten wat je nodig hebt, ben je zelf.
Mijn maandelijks verbruik zitten momenteel op 135 GB gemiddeld.
Ik ben geen zware tv kijker. Ik kijk enkel films en sommige series van discovery channel en kitchen nightmares.

Zware downloader ben ik ook niet. Ik zal wel sowieso meer downloaden als ik geen tv heb.

Telefoon en internet heb ik nog.

Volgens edpnet zou ik tijdenss piekuren minimaal 14,5 Mbps halen en bij daluren 18,5 Mbps.

Ik weet niet of het voldoende zal zijn maar ik hoop van wel.

Ik heb gisterenavond eens geprobeerd met netlimiter en dat viel best goed mee.

EDIT 20u35:

Ik heb het VDSL XS abbonement besteld en zal het zelf installeren en wordt geactiveerd op 16 augustus.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

philippe_d schreef:
boonpwnz schreef: 40 euro exclusief verzendkosten en het is de 7360 V2
Denk een goede deal.
Maar kijk ook eens naar de nieuwprijs van een 7430 bij edpnet, ik dacht 99€ (BTW in), in plaats van 169€ - en je hebt 5 jaar garantie.

Ik weet dat ik die nieuw kon kopen maar als je dat dat rekent bij mijn abbonementskost is dat best veel :(

Nu heb ik voor de helft vande prijs ook een goed modem en aangezien ik een 20 Mbps abbonement heb is het toch niet belangrijker om het nieuwste van het nieuwste te hebben?
Gebruikersavatar
TanknaT
Premium Member
Premium Member
Berichten: 461
Lid geworden op: 28 jul 2007, 22:07
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 53 keer

boonpwnz schreef:
philippe_d schreef:
boonpwnz schreef: aangezien ik een 20 Mbps abbonement heb is het toch niet belangrijker om het nieuwste van het nieuwste te hebben?
Heb je dan wel een Fritzbox nodig, lijkt mij met die snelheid, dat je geen modem nodig hebt die vectoring aankan. Kun je dan niet evengoed rondkijken voor een bbox2. Die worden overal in de kast gelegd of weggegooid, wegens niet meer nodig en die kun je dus heel goedkoop of zelfs gratis verwerven.
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 6 keer

Houd ons op de hoogte 1ls alles in orde is :-)
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ik wou even laten weten dat ik toch bij scarlet blijf.

Tenzij iemand me kan overtuigen? :)

schrik om mijn tv teveel te missen maja...

vooral als ik maar 20 Mbps meer zou hebben dan kan ik ook niet snel iets downloaden.
Daar heb ik schrik van.
de 35 euro is geen optie want dan bespaar ik praktisch niets...
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

boonpwnz schreef:Ik wou even laten weten dat ik toch bij scarlet blijf.

Tenzij iemand me kan overtuigen? :)
Niet echt. Heb ook Scarlet Trio. De TV-functie gebruik ik niet veel, DVB-T is goed genoeg voor mij. De vaste telefoon is niet relevant. Ik ben ook al een poosje aan het denken om Scarlet Trio op te zeggen. Scarlet Trio is dan wel erg goedkoop vergeleken met zo'n pakket van Telenet of Proximus het is nog steeds 468 euro per jaar. Voor mij is dat nog steeds een respectabel bedrag.

Het lastige is de upload. Ik heb toch nog steeds een redelijke internetverbinding nodig omdat ik aan thuiswerk doe. Toen ik nog op ADSL zat bleek de upload van (denk ik) 0,64 Mbps volstrekt te weinig. Met Trio zit ik dicht bij de theoretische maximale upload van 4 Mbps en dat werkt veel beter. Maar zelfs nu nog heb soms nog tijdelijk te weinig uploadcapaciteit voor de software goed te doen werken.

Al die goedkopere oplossingen hebben ook een lagere upload. Lagere downloadsnelheid is geen probleem. Maar de upload zou toch minstens 4 Mbps moeten zijn, liefst wat sneller. De alternatieven kosten maar een paar euro minder. (Scarlet internet Loco , 35 euro). Dat is de moeite niet om TV in HD en een gebruiksvriendelijke PVR op te geven.

Aanvulling: :-D
Toen ik aan het schrijven was dat ik dan TV in HD zou missen was ik met een scheef oog naar de TV aan het kijken, Dagelijkse kost, en was ik aan het denken dat het beeld toch wel erg mooi was. Bleek zojuist dat de TV op de DVB-T modus stond, niet HDMI1 waar de Scarlet-box aan hangt.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17488
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Waarom zouden wij mekaar moeten overtuigen voor deze of gene oplossing?
Iedereen moet zelf uitmaken wat zijn behoeftes zijn, en kan dan de markt vergelijken?

Ik ben tevreden met Proximus Start:
  • Kost 27.50€ pm
    Snelheid: 60/4
    Volume: 100 GB (ik heb nog 1TB gartis packs staan van toen ik nog een maxi had, maar tot op heden niet nodig gehad)
Alles wat ik nodig heb:)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

Als je geen TV gebruikt en je vaste telefoon niet belangrijk is en nu 39,-/maand betaald, dan is EDPNet VDSL-XL goedkoper (35,-/maand). Dan heb je de maximum upload die beschikbaar is bij jou.
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ja, dat spreekt mij wel aan. Ik vraag mij af waarom EDPNET maximale upload kan/wil aanbieden en de rest niet.
Dit is ook een kandidaat;
http://united-telecom.be/nl/particulier/internet Surf@Home VDSL
Komt op 33,99 euro. 70 Mbps down, 6 Mbps.
Marginaal goedkoper dan EDPnet, upload moet voldoende zijn. 60,12 euro besparing per jaar t.o.v. Scarlet Trio, setupkost 59 euro.

EDPNET 48,60 euro besparing per jaar t.o.v. Scarlet Trio, setupkost 50 euro

Moet ik nog eens heel goed over nadenken. Besparing is toch wel beperkt en pas na een jaar van toepassing.
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

Niet enkel EDPnet biedt je 20Mbit upload op hun lijnen hoor. Al denk ik dat omdat UT een reseller is van EDPNet je ook gewoon je max lijn speeds krijgt?
Dommel bied ook gewoon 100/20 aan indien je lijn het toelaat (kan ik aantonen met speedtests bv).

https://www.dommel.be/netline/netline/i ... nlijn.html
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

GuntherDW schreef:Niet enkel EDPnet biedt je 20Mbit upload op hun lijnen hoor. Al denk ik dat omdat UT een reseller is van EDPNet je ook gewoon je max lijn speeds krijgt?
Dommel bied ook gewoon 100/20 aan indien je lijn het toelaat (kan ik aantonen met speedtests bv).

https://www.dommel.be/netline/netline/i ... nlijn.html
Ja, maar bij Dommel kost dat wel 47,94 euro, (na 15 maanden, met korting domiciliëring, incl. speedpack)
Of wil je zeggen dat je 20 up hebt zonder supplement te moeten betalen bij Dommel?

Bij United Telecom zijn ook de zakelijke abonnementen met 6 Mbps up. Ik verwacht dat de upload dat dan ook ongeveer zal zijn. Of er zou hier een klant van United Telecom moeten getuigen dat die meer krijgt dan ze adverteren.

Er is ook http://www.internetenbellen.be maar dat is nogal raar. Dat is eigenlijk ook United Telecom al zijn ze daar een beetje discreet over. Op de website zelf vermelden ze niet de upload. Maar via de productfiche is de vinden dat de upload voor "snel" is 1Mbps en voor "supersnel" 3,5 Mbps. Al zijn de prijzen in de fiche een stuk lager dan op de website.(27,50 euro -> 23,50 euro voor "snel", 37,50 euro -> 33,50 euro voor "supersnel") En in de fiche is te lezen dat het weldegelijk is met btw te prijzen.
http://www.internetenbellen.be/levering ... -en-fiches

Vreemde zaak. En ook dat ze andere producten aanbieden via hun beide websites.
jimghw
Member
Member
Berichten: 91
Lid geworden op: 17 apr 2004, 11:31
Bedankt: 12 keer

GuntherDW schreef:Niet enkel EDPnet biedt je 20Mbit upload op hun lijnen hoor. Al denk ik dat omdat UT een reseller is van EDPNet je ook gewoon je max lijn speeds krijgt?
Dommel bied ook gewoon 100/20 aan indien je lijn het toelaat (kan ik aantonen met speedtests bv).

https://www.dommel.be/netline/netline/i ... nlijn.html
United Telecom is ondertussen al een jaartje reseller van Billy, werkt trouwens perfect hier!

Lijn kan 100/20 aan, ze leveren me: 70/20 (wat zeker ruim voldoende is)
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

WalterB1 schreef:
GuntherDW schreef:Niet enkel EDPnet biedt je 20Mbit upload op hun lijnen hoor. Al denk ik dat omdat UT een reseller is van EDPNet je ook gewoon je max lijn speeds krijgt?
Dommel bied ook gewoon 100/20 aan indien je lijn het toelaat (kan ik aantonen met speedtests bv).

https://www.dommel.be/netline/netline/i ... nlijn.html
Ja, maar bij Dommel kost dat wel 47,94 euro, (na 15 maanden, met korting domiciliëring, incl. speedpack)
Of wil je zeggen dat je 20 up hebt zonder supplement te moeten betalen bij Dommel?
Nee. Ik heb zelfs nog het oude Speedconnect+ abbo speciaal voor hun fixed IP optie e.d., wat je niet hebt bij hun netline abbo.
Maar dat het meer kost bij dommel momenteel dan bij edpnet heeft toch niets te maken of je nu wel of niet de volle sync speeds kan benutten?
Plaats reactie

Terug naar “Overstappen”