Overstapmogelijkheden

Vragen over het omschakelen naar een andere provider.
Plaats reactie
CCfan
Plus Member
Plus Member
Berichten: 104
Lid geworden op: 08 nov 2007, 20:28
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 7 keer

Beste UB'ers,

Op vraag van mijn moeder ben ik op zoek naar een nieuw abonnement. De hoofdreden is om hierbij via koppelverkoop een nieuwe smartphone uit de medium prijs categorie (200-400 euro) aan goedkope prijs te krijgen; de volledige prijs betalen zag ze niet zitten. Momenteel zijn zij klant bij telenet (whoppa+king). De gemiddelde rekening bedraagt ongeveer 98 euro waarvan max 5 euro (eerder 1-2€) verbruikskosten. Er is een vaste lijn doch deze wordt zelden gebruikt.

Vereisten:
- Het volumeverbruik is vaak >500GB
- Er wordt maandelijks zo'n 2-4u gebeld binnen belgië, nagenoeg volledig in de daluren of via het kingabo
- TV via 2 toestellen, waarvan 1 momenteel analoog en 1 via digicorder
(- Wegens slechte ervaringen met BGC TV 3-4j terug: sterke voorkeur voor kabel)

Ze wonen in een gebied met hoge Proximussnelheden (tot 95+ mbps via hun website). Gezien ze voornamelijk met wifi 802.11n werken lijken snelheden boven 100 mbps me sowieso weinig voordelig.

Gezien de toch hoge rekening en het lage voordeel dat je tegenwoordig via koppelverkoop bij telenet krijgt, dacht ik eerder aan het volgende:
- Dolfijn+Smartphone (25 euro) met Samsung Galaxy A5 (39 euro eenmalig)
- Orange TV+Internet (Huidige promotie aan 39 euro voor 6 maand, daarna 49 euro)
- Optie Evening+Weekend 3 euro
- Eventueel het vaste telefoonnr overzetten naar OVH en doorverwijzen naar gsm (+- 1.5 euro)

In totaal zou dit op 77-78 euro (6 maand 67-68) komen en heeft ze daarmee ook een mooie korting op een degelijke smartphone. De besparing is ongeveer 250 euro per jaar (+de aankoop van de smartphone) en meer na het afbetalen van de gsm. Ze verliest hiermee enkel de vaste lijn en de maximale internetsnelheid daalt (doch in de praktijk zullen ze enkel een lagere uploadsnelheid hebben). Ik vermoed dat ze hiermee ook analoog kan blijven kijken op het andere toestel (staat toch zo op de site van Orange).

Gezien hier veel experts zitten inzake het huidige aanbod op de markt, wou ik graag nog een paar andere ogen hiernaar laten kijken:
Mis ik hierbij zaken? Zijn er andere voorstellen die hetzelfde bieden maar voordeliger?

Alvast bedankt voor jullie inbreng,
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

CCfan schreef:Dolfijn+Smartphone (25 euro) met Samsung Galaxy A5 (39 euro eenmalig)
Dan betaal je sowieso 639 euro over een periode van 24 maanden terwijl je het toestel op amazon.de voor 293 euro kan kopen.
Ik vermoed dat je niet elke maand het Dolfijn-abonnement volledig opgebruikt. Dan is een goedkope prepaid die meer op je behoeften aansluit op 24 maanden toch goedkoper.
Wat is het exacte maandelijkse mobiele verbruik eigenlijk?
CCfan
Plus Member
Plus Member
Berichten: 104
Lid geworden op: 08 nov 2007, 20:28
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 7 keer

raf1 schreef: Dan betaal je sowieso 639 euro over een periode van 24 maanden terwijl je het toestel op amazon.de voor 293 euro kan kopen.
Ik vermoed dat je niet elke maand het Dolfijn-abonnement volledig opgebruikt. Dan is een goedkope prepaid die meer op je behoeften aansluit op 24 maanden toch goedkoper.
Wat is het exacte maandelijkse mobiele verbruik eigenlijk?
Ik weet het en het dit haar ook al uitgelegd, maar ze ziet op tegen de hoge (eenmalige) betaling. Het mobiel gebruik is ongeveer 1u30-2u per maand bellen (+2u in daluren bij afschaffen van de vaste lijn), 500 MB en 500-1000 SMS.
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

Een mogelijkheid is

- EDPNet VDSL-XL €34,95/maand
- Telenet DTV - €25,15/maand
- OVH Telefonie €1,20/maand
- Lycamobile AIO 10 €15/maand

Totaal: €76,30/maand

Dan heb je

EDPNet: Internet: onbeperkt dataverbruik aan de maximale snelheid dat je op VDSL kan behalen (er zit ook telefonie in maar negeer dat, dat is voor je koper te huren en is duurder dan OVH)

Telenet DTV: Spreekt voor zich

OVH Telefonie: Onbeperkt bellen (max 59min/gesprek daarna betalend) naar 99 verschillende nummers en naar de halve wereldbol voor €1,20/maand

Lycamobile AIO 15: 600min bellen - onbeperkt sms'en - 3GB data

Is maar een idee. Orange is natuurlijk ook een optie zoals je eerder vertelde. De koppelverkoop zou ik zeker NIET doen. Kijk op Amazon.de of dergelijke voor goede prijzen voor een los toestel.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

CCfan schrijft: - Het volumeverbruik is vaak >500GB

Dat is heel flink! Intensief netflix verbruik misschien?
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

BertG3 schreef:- EDPNet VDSL-XL €34,95/maand
Mooie abonnementsprijs, maar een zeer hoge overstapkost.
Als je overstapt van coax naar EDPnet is het meteen 100 euro activering/installatie + eigen VDSL2-modem.
==> naar Scarlet VDSL2 is het 50 euro activering + gratis O-box3 VDSL2-modem die je eigendom wordt
==> naar Proximus soms geen activeringskost maar de Bbox3 VDSL2-modem wordt in bruikleen gegeven dus die kan je later niet meenemen naar een andere provider

Van Telenet naar Orange lijkt me voorlopig de beste optie als de hoge éénmalige kosten van de alternatieve oplossingen niet verteerbaar zijn.
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

Klopt. Maar als je meer dan 500GB verbruikt is het op het VDSL2 netwerk quasi de enige die dit ondersteunt. Scarlet heeft momenteel ook een limiet van 500GB.
Plaats reactie

Terug naar “Overstappen”