beste leden, ik ben nieuw op dit forum dus groet aan iedereen.
ik zit met een zeer vervelend probleem en jullie zijn mijn laatste hoop.
situatie nu is als volgt ; wij kijken satelliet tv via tvv, internet van telenet (kabel), wij hebben geen vaste telefoonlijn (is al 15 jaar dicht)
nu willen wij voor het internet gedeelte overschakelen van telenet naar tvv (dus over de telefoonlijn)
nu proberen wij al 14 dagen om dit in orde te krijgen, tvv vraagt steeds een zeker CID nummer die wij van proximus zouden
moeten verkrijgen. proximus weigert of kan dit nummer niet geven met als gevolg dat ik niet van provider kan veranderen.
ik dacht dat men in België vrij van telecom/energie provider kon veranderen, bij deze dus bevestigd dat deze stelling niet klopt.
heeft er iemand van jullie slimme mensen een oplossing, ik ben ten einde raad.
grtz Philip
van telenet naar tvv
-
- Elite Poster
- Berichten: 1533
- Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
- Bedankt: 220 keer
Zeg gewoon tegen TV Vlaanderen dat je dit nummer niet hebt, dat de klantendienst van Proximus het niet kan/wil geven en dat ze het zelf maar moeten uitzoeken met Proximus! Ze mogen wel iets van moeite doen om een All-in-One klant bij te krijgen.
Het enige wat je zelf eventueel nog kan proberen, is een gewone analoge telefoon op je Proximus-telefoonlijn aansluiten en het nummer 1924 vormen. Dit werkt in sommige gevallen zelfs zonder dat je een kiestoon hoort. Je zal dan je lijnnummer te horen krijgen, al zal dit waarschijnlijk niet hetzelfde zijn als het CID nummer dat TV Vlaanderen vraagt. Ook zou het kunnen dat het helemaal niet werkt omdat de lijn al 15 jaar niet meer actief is.
Het enige wat je zelf eventueel nog kan proberen, is een gewone analoge telefoon op je Proximus-telefoonlijn aansluiten en het nummer 1924 vormen. Dit werkt in sommige gevallen zelfs zonder dat je een kiestoon hoort. Je zal dan je lijnnummer te horen krijgen, al zal dit waarschijnlijk niet hetzelfde zijn als het CID nummer dat TV Vlaanderen vraagt. Ook zou het kunnen dat het helemaal niet werkt omdat de lijn al 15 jaar niet meer actief is.
- proximusboyke
- Elite Poster
- Berichten: 7188
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
- Locatie: kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
- Bedankt: 373 keer
Maart tvv kan geen internet leveren.
Infeite is het edpnet, als ik mij niet vergis.
Infeite is het edpnet, als ik mij niet vergis.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
ik heb dus verschillende malen aan tvv gemeld dat ik dit "CID" niet verkrijg van proximus.
reactie van tvv; wij als provider krijgen dit nummer niet, u als persoon wel!!!!!!
en zo gaat het getelefoneer maar over en weer zonder oplossing.
ik heb uren aan de telefoon gehangen bij proximus, werd tot 9 maal toe doorverbonden en dan gewoon botweg
de verbinding verbroken.
grtz Philip
reactie van tvv; wij als provider krijgen dit nummer niet, u als persoon wel!!!!!!
en zo gaat het getelefoneer maar over en weer zonder oplossing.
ik heb uren aan de telefoon gehangen bij proximus, werd tot 9 maal toe doorverbonden en dan gewoon botweg
de verbinding verbroken.
grtz Philip
-
- Elite Poster
- Berichten: 1533
- Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
- Bedankt: 220 keer
Klacht indienen bij de ombudsdienst voor telecommunicatie. Je zal dat nummer dan plots heel snel krijgen! Dit zijn praktijken om concurrentie tegen te werken en het duopolie Proximus-Telenet in stand te houden...
-
- Member
- Berichten: 82
- Lid geworden op: 29 aug 2010, 17:11
- Bedankt: 11 keer
Ik begrijp niet dat je de Proximus klantendienst blijft contacteren indien je geen klant wenst te worden bij Proximus...
Zou toch verwachten dat uw toekomstige provider de nieuwe aansluiting dient te regelen.
En volgens mij is een CID (circuitid) pas toegekend indien er een dienst actief is of aangevraagd wordt op een adres.
Volgens mij kan uw nieuwe provider op basis van uw adres het nodige aanvragen.
Zou toch verwachten dat uw toekomstige provider de nieuwe aansluiting dient te regelen.
En volgens mij is een CID (circuitid) pas toegekend indien er een dienst actief is of aangevraagd wordt op een adres.
Volgens mij kan uw nieuwe provider op basis van uw adres het nodige aanvragen.
-
- Premium Member
- Berichten: 561
- Lid geworden op: 18 apr 2009, 02:27
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 75 keer
Ik neem aan dat kabelinternet hebt van Telenet en niet via een telefoonlijn. Dan heb je helemaal geen CID want je hebt geen actieve Proximuslijn. Er zal volgens mij dan ook niemand jou een CID kunnen geven want die heb je helemaal niet.
EDPnet FIBER XS (150/50)
NL Ziet + VTM Go
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
NL Ziet + VTM Go
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
-
- Elite Poster
- Berichten: 5754
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
- Bedankt: 347 keer
- Recent bedankt: 1 keer
tja, voor die reden tvv verlaten ook, en vertrouwde hen niet om internet via hen af te nemen hoor.
Als je mailde kreeg je antwoord dat je binnen de 72 u. antwoord zou krijgen.
Da's zo'n helpdesk vanuit NL, die nog nooit gehoord heeft van vectoring/DSLAM/afstand tot de centrale, mogelijke snelheden...
Alléé, als ze nu al geen moeite doen, en U als klant gewoon zelf het moet opzoeken?!!! Tja.
https://www.tv-vlaanderen.be/tv-internet-telefoon/
47 €/MAAND (+ extra hardwarekost!)
https://www.orange.be/nl/producten-en-d ... nternet-tv
49 €/maand
hogere downloadsnelheden/limieten
ken upload van tvv niet? (idem edpnet?)
véél groter -HD- betaalzenderaanbod dan TVV (Discovery HD, Animal Planet, National Geographic, Eurosport,...) !! Dit gemerkt toen ik 2 jaar terug bij Telenet, nu bij Orange ben.
momenteel géén installatie+activatiekost.
Je kan nog altijd je satellietschotel blijven simultaan gebruiken hé!
voorwaarde: Je moet een wel een Orange gsmabbo hebben!!!!
http://www.edpnet.be/nl/thuis/internet.html
35 €
https://www.tv-vlaanderen.be/digitale-tv/
vanaf 12,90 €/maand
Als je persé bij TVV wilt blijven. Ze voor de keuze stellen, als zij het niet kunnen, ga je bij hun reseller, edpnet...en vraag het daar aan!
Daar ga je wss? (weet niet zeker) hogere snelheden halen (als je dicht bij de centrale woont) en gaan ze wél meer moeite doen hoor!
1 € extra, maar je gaat eerstelijnssupport krijgen!!!
Je hebt wel installatie+activatiekost wss.!
Als je mailde kreeg je antwoord dat je binnen de 72 u. antwoord zou krijgen.
Da's zo'n helpdesk vanuit NL, die nog nooit gehoord heeft van vectoring/DSLAM/afstand tot de centrale, mogelijke snelheden...
Alléé, als ze nu al geen moeite doen, en U als klant gewoon zelf het moet opzoeken?!!! Tja.
https://www.tv-vlaanderen.be/tv-internet-telefoon/
47 €/MAAND (+ extra hardwarekost!)
https://www.orange.be/nl/producten-en-d ... nternet-tv
49 €/maand
hogere downloadsnelheden/limieten
ken upload van tvv niet? (idem edpnet?)
véél groter -HD- betaalzenderaanbod dan TVV (Discovery HD, Animal Planet, National Geographic, Eurosport,...) !! Dit gemerkt toen ik 2 jaar terug bij Telenet, nu bij Orange ben.
momenteel géén installatie+activatiekost.
Je kan nog altijd je satellietschotel blijven simultaan gebruiken hé!
voorwaarde: Je moet een wel een Orange gsmabbo hebben!!!!
http://www.edpnet.be/nl/thuis/internet.html
35 €
https://www.tv-vlaanderen.be/digitale-tv/
vanaf 12,90 €/maand
Als je persé bij TVV wilt blijven. Ze voor de keuze stellen, als zij het niet kunnen, ga je bij hun reseller, edpnet...en vraag het daar aan!
Daar ga je wss? (weet niet zeker) hogere snelheden halen (als je dicht bij de centrale woont) en gaan ze wél meer moeite doen hoor!
1 € extra, maar je gaat eerstelijnssupport krijgen!!!
Je hebt wel installatie+activatiekost wss.!
wel dat dacht ik ook ( voor zover mijn kennis reikt), maar dat dringt bij tvv niet door, ze blijven steeds hameren op dat CID nummer.jantje81 schreef:Ik neem aan dat kabelinternet hebt van Telenet en niet via een telefoonlijn. Dan heb je helemaal geen CID want je hebt geen actieve Proximuslijn. Er zal volgens mij dan ook niemand jou een CID kunnen geven want die heb je helemaal niet.
- James.
- Premium Member
- Berichten: 563
- Lid geworden op: 20 okt 2008, 19:56
- Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
- Bedankt: 32 keer
Tiens, wát zijn de snelheden bij Mobistar/Orange qua internet nu juist? Ik zie dat het ook mogelijk is om een 'booster pack' te nemen met maandelijkse extrakost van €10 om de downloadsnelheid te verhogen naar 200Mbps. Geen idee van welke snelheid ze dan zouden komen.satsurfer schreef: https://www.orange.be/nl/producten-en-d ... nternet-tv
49 €/maand
hogere downloadsnelheden/limieten
ken upload van tvv niet? (idem edpnet?)
Verder meende ik ook te denken dat Mobistar/Orange via hun kabelinternet nog steeds die vieze piekuurlimiet hanteert net zoals Telenet. Dat is natuurlijk een vrij hoge limiet (was het 750GiB?), maar nog steeds méér gelimiteerd dan EDPnet die absoluut niks ooit limiteert volgens de ervaringen.
Dus hogere downloadsnelheden bij Mobistar/Orange? EDPnet doet 100/20, geen idee hoe TVV daarin knipt want hun site is niet echt informatierijk.
En hogere limiet? Ik zou denken van niet, aangezien de site van TVV zegt dat er géén limiet op het internet rust, iets wat volgens mij wel het geval was bij Mobistar/Orange.
Niet dat ik mieren wil neuken, maar áls je dan informatie verspreidt, verwacht ik wel dat het allemaal juist is.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5754
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
- Bedankt: 347 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Beste James, Wat minder arrogantie zou je sieren. Ik heb misschien wat achterhaalde info gegeven (wist niet dat TVV 100/20 is, weliswaar theoretisch) Verder heb je -theoretisch- bij TVV 100 Mbit (maar hoeveel mensen zullen dit in de praktijk halen?). Bijna iedereen bij Orange zal de standaard snelheid van 100 Mbit halen (ook al wonen ze ver van de centrale).James. schreef:Tiens, wát zijn de snelheden bij Mobistar/Orange qua internet nu juist? Ik zie dat het ook mogelijk is om een 'booster pack' te nemen met maandelijkse extrakost van €10 om de downloadsnelheid te verhogen naar 200Mbps. Geen idee van welke snelheid ze dan zouden komen.satsurfer schreef: https://www.orange.be/nl/producten-en-d ... nternet-tv
49 €/maand
hogere downloadsnelheden/limieten
ken upload van tvv niet? (idem edpnet?)
"De opgegeven snelheid is afhankelijk van de afstand tussen het aansluitpunt en de telefooncentrale"
Ik kan ook reclame maken voor een auto die 300 km./u. kan rijden, maar je mag max. 120 km/u. rijden, dus 'what's the use'?
Idd. je kan een boost pack nemen, maar dan is het terug 10 € extra, en dus niet te vergelijken met TVV.
https://www.tv-vlaanderen.be/uploadedFi ... ne_fup.pdfJames. schreef:Verder meende ik ook te denken dat Mobistar/Orange via hun kabelinternet nog steeds die vieze piekuurlimiet hanteert net zoals Telenet. Dat is natuurlijk een vrij hoge limiet (was het 750GiB?), maar nog steeds méér gelimiteerd dan EDPnet die absoluut niks ooit limiteert volgens de ervaringen.
Dus hogere downloadsnelheden bij Mobistar/Orange? EDPnet doet 100/20, geen idee hoe TVV daarin knipt want hun site is niet echt informatierijk.
En hogere limiet? Ik zou denken van niet, aangezien de site van TVV zegt dat er géén limiet op het internet rust, iets wat volgens mij wel het geval was bij Mobistar/Orange.
Orange toch iets duidelijker:
https://www.orange.be/nl/hulp/internet- ... use-policy
"Indien je tijdens piekuren meer dan 750GB tijdens eenzelfde maand verbruikt, zal je tijdelijk beschouwd worden als een intensieve gebruiker. In dit geval kan je internetsnelheid tijdens de piekuren tijdelijk verminderd worden (10 Mbps download en 1 Mbps upload) maar je volume blijft onbeperkt." Ik had toch begrepen dat je tijdens de daluren echt ONBEPERKT kan surfen.
Soit, je hoort tot een nicheklasse die hier over zit hé. Voor 99,5% 'modale' gebruikers volstaat dit compleet.
Wederom, dit is iets dat de vraagsteller moet uitmaken voor zichzelf of dit noodzakelijk is. (snelheid/service/downloadlimiet)
hou het netjes heren, ben zelf een zeer vriendelijk persoon.
dank aan iedereen voor de reacties tot nu toe.
daar het in mijn geval onmogelijk blijkt om internet af te nemen bij tvv, begint edpnet bijzonder
aanlokkelijk te klinken.
grtz Philip
dank aan iedereen voor de reacties tot nu toe.
daar het in mijn geval onmogelijk blijkt om internet af te nemen bij tvv, begint edpnet bijzonder
aanlokkelijk te klinken.
grtz Philip
-
- Elite Poster
- Berichten: 1533
- Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
- Bedankt: 220 keer
Als ik u was zou ik toch zeker eens proberen met een klacht bij de ombudsdienst voor telecommunicatie. Deze dienst levert zeer goed werk. Ik heb al vele verhalen gehoord en gelezen van aanhoudende problemen waarbij de operator weigerde met een oplossing te komen, maar nadat er klacht werd ingediend bij de ombudsdienst was het probleem plots zeer snel opgelost... Bovendien moeten dergelijke praktijken die de concurrentie tegenwerken gewoon worden aangeklaagd.
Zijn wij ook van plan, omdat zulke praktijken inderdaad moeten aangeklaagd worden.nickz schreef:Als ik u was zou ik toch zeker eens proberen met een klacht bij de ombudsdienst voor telecommunicatie. Deze dienst levert zeer goed werk. Ik heb al vele verhalen gehoord en gelezen van aanhoudende problemen waarbij de operator weigerde met een oplossing te komen, maar nadat er klacht werd ingediend bij de ombudsdienst was het probleem plots zeer snel opgelost... Bovendien moeten dergelijke praktijken die de concurrentie tegenwerken gewoon worden aangeklaagd.
grtz Philip
- James.
- Premium Member
- Berichten: 563
- Lid geworden op: 20 okt 2008, 19:56
- Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
- Bedankt: 32 keer
Omdat TVV reseller (of is het een ander woord?) is van EDPnet, kunnen we met kennis over de producten en policy van EDPnet afleiden wat TVV zoal aanbiedt, tenminste als zij daar niet zelf van afwijken.satsurfer schreef: Ik heb misschien wat achterhaalde info gegeven (wist niet dat TVV 100/20 is, weliswaar theoretisch) Verder heb je -theoretisch- bij TVV 100 Mbit (maar hoeveel mensen zullen dit in de praktijk halen?).
Sinds een tijd worden veel mensen dichterbij aangesloten op de ROP zodat de laatste afstand aan koperdraad drastisch korter is, waardoor de (quasi) maximale snelheden bij veel meer mensen ineens haalbaar zijn. Ik dacht dat philippe_d onlangs gokte adhv een uitspraak van Px dat ongeveer 30% alvast de kans had om (bijna) de maximale snelheden te halen met een modem die vectoring kan exploiteren. De rest zit in het schuitje dat ze wat verder zitten van de ROP en zo ongeveer de helft van de huidige maximale snelheid halen, terwijl er nog een deel vrij ver zit en zit te wachten tot een ROP dichterbij wordt ingeschakeld.
Het lijkt erop (maar blijkt het ook? geen idee, geef ik toe) dat ze de policy van EDPnet ongewijzigd blijven hanteren. EDPnet heeft officieel ook een FUP, maar hebben die tot nog toe niet toegepast, zelfs in gevallen van overduidelijk hoog verbruik (meerdere terabytes was het toch?).
Akkoord dat het duidelijk is en dat die limiet van 750GB vrij hoog is, maar ik zit als consument echt niet te wachten om weer te beginnen letten op mijn verbruik, want stél dat ik er toch over zit door iets dat ik uit het oog ben verloren, dan zit ik met de gebakken peren. De zorgeloosheid van limietloos wordt héél snel gewoonte en is iets waar ik nooit meer op wil inleveren. Vandaar mijn vorige commentaar. Dat er dan toch een limiet is, doet voor mij afbreuk aan het product waardoor ik er minder voor wil betalen dan voor producten waarbij er geen limiet is.Orange toch iets duidelijker:
https://www.orange.be/nl/hulp/internet- ... use-policy
"Indien je tijdens piekuren meer dan 750GB tijdens eenzelfde maand verbruikt, zal je tijdelijk beschouwd worden als een intensieve gebruiker. In dit geval kan je internetsnelheid tijdens de piekuren tijdelijk verminderd worden (10 Mbps download en 1 Mbps upload) maar je volume blijft onbeperkt." Ik had toch begrepen dat je tijdens de daluren echt ONBEPERKT kan surfen.
Soit, je hoort tot een nicheklasse die hier over zit hé. Voor 99,5% 'modale' gebruikers volstaat dit compleet.
Wederom, dit is iets dat de vraagsteller moet uitmaken voor zichzelf of dit noodzakelijk is. (snelheid/service/downloadlimiet)
-
- Elite Poster
- Berichten: 5754
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
- Bedankt: 347 keer
- Recent bedankt: 1 keer
ook edpnet reseller, en toch andere snelheden :James. schreef:Omdat TVV reseller (of is het een ander woord?) is van EDPnet, kunnen we met kennis over de producten en policy van EDPnet afleiden wat TVV zoal aanbiedt, tenminste als zij daar niet zelf van afwijken. Sinds een tijd worden veel mensen dichterbij aangesloten op de ROP zodat de laatste afstand aan koperdraad drastisch korter is, waardoor de (quasi) maximale snelheden bij veel meer mensen ineens haalbaar zijn.
http://www.united-telecom.be/nl/particulier/internet
Maximum Downloadsnelheid: 70Mbps
Maximum Uploadsnelheid: 6Mbps
Ik heb eens de lijntest gedaan
nog altijd geen verandering met 3 jaar terug
woon niet op boerenbuiten, maar op 4 km van centrum Brugge.
nachtegaalstraat 11 vb. (ik woon daar niet): 70/9,65
Kevergemdreef 2: 50/9.65
Koekoekstraat 8: 16,5/3.76 (wijk van 10 jaar oud!)
Legeweg 250: 100/19.53 (aan de overkant van de straat, en huizen palend aan de mijne is het 70/9,65)
Dus voorlopig blijft het Orange met 100/10 (en voor mij heel redelijke limiet) en combi tv+internet Orange goedkoper dan edpnet+telenet tv, zeker aan testers-prijs (alhoewel ik bij laatste geen gsmabbo moet bijhebben)
- petrol242
- Elite Poster
- Berichten: 4368
- Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
- Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
- Bedankt: 260 keer
@James, je verhaal over die ROP's, dat is nu eenmaal VDSL en die infrastructuur ligt vast en wordt zelden aangepast. Ik denk dat je hier de overgang van ADSL naar VDSL bedoelt? PX gaat heus niet dikwijls, eerder zelden klanten op een ander ROP aansluiten. Die koperbundels liggen daar nu eenmaal historisch en je zal het er meestal mee moeten doen.
Even terug on topic @Dirocca : vergeet internet bij TVV. Hun klantendienst is zo barslecht. Je gelooft niet wat ik daar al heb meegemaakt voor hun TV gedoe. Ik laat ze nog net toe om TV via sat te leveren. Internet bij hen lijkt me dan ook een nachtmerrie. Wil je van de kabel af voor je internet en kies je voor VDSL, ga dan voor Edpnet, zoals hier al is aangegeven. Zeker nu met die promotietarieven...
Even terug on topic @Dirocca : vergeet internet bij TVV. Hun klantendienst is zo barslecht. Je gelooft niet wat ik daar al heb meegemaakt voor hun TV gedoe. Ik laat ze nog net toe om TV via sat te leveren. Internet bij hen lijkt me dan ook een nachtmerrie. Wil je van de kabel af voor je internet en kies je voor VDSL, ga dan voor Edpnet, zoals hier al is aangegeven. Zeker nu met die promotietarieven...
- James.
- Premium Member
- Berichten: 563
- Lid geworden op: 20 okt 2008, 19:56
- Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
- Bedankt: 32 keer
Inderdaad, omdat ik denk dat veel mensen de kwalijke reputatie (op gebied van snelheid) van DSL baseren op de situatie van enkele jaren terug toen bijna alles nog ADSL was ipv VDSL. Wat ik wil zeggen is dat de situatie voor velen is verbeterd en dus het uitzoeken waard.petrol242 schreef:Ik denk dat je hier de overgang van ADSL naar VDSL bedoelt?
-
- Elite Poster
- Berichten: 839
- Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
- Locatie: 51RUI0
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 53 keer
Amen to that! Hoeveel mensen dat niet denken en niet kunnen geloven dat je over de telefoonlijn met in mijn geval edpnet 100Mbps kan halen...
Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus