Scarlet -> EDPnet vs Dommel vs United Telecom? FUP?

Vragen over het omschakelen naar een andere provider.
ozfunghi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 07 dec 2010, 22:00
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 7 keer

Hallo, ik ben al maanden aan't uitkijken om weg te gaan bij Scarlet (met hun nieuwe limiet regeling). Ik ging er voorlopig van uit dat het EDPnet zou worden, maar nu zie ik op hun website, dat ondanks hun "wie zijn wij om jou een limiet op te leggen" enkel marketing is want dat ze wel degelijk nog een FUP hebben, elders op hun website. Heeft iemand een idee wat hun limiet dan is?

Tweede puntje, ze maken reclame vanaf 36 euro, geen vaste lijn meer nodig... maar als ik wil bestellen zonder vaste lijn komt er automatisch 12 euro per maand bij? Dus 48 euro per maand dan? Dit is toch gewoon "false advertizing", of maakt bij de eindafrekening die 12 euro deel uit van de 36 (en is het dan 24+12 en niet 36+12)? En als je dan wel telefonie bij wil, betaal je dan 58 euro per maand? Want dan wordt dit zeer snel, veel minder aantrekkelijk. Ik kan me moeilijk voorstellen dat het met telefonie 2 euro goedkoper zou zijn dan zonder (als de 12 euro zou vervallen indien je 10 euro betaalt voor telefonie)...

Want dan lijkt op dit moment Dommel terug interessanter incl hun speedboost optie incl gratis bellen en zonder FUP (€46). Of Mis ik daar iets? Enkel biedt EDP wel hogere upload snelheid (20mbs).
Laatst gewijzigd door ozfunghi 29 sep 2016, 14:07, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

ozfunghi schreef:Ik ging er voorlopig van uit dat het EDPnet zou worden, maar nu zie ik op hun website, dat ondanks hun "wie zijn wij om jou een limiet op te leggen" enkel marketing is want dat ze wel degelijk nog een FUP hebben, elders op hun website. Heeft iemand een idee wat hun limiet dan is?
Geen idee. Alleszins ergens tussen 1 terabyte en 16 terabyte. Niets om je op voorhand zorgen over te maken. Je krijgt sowieso 3 waarschuwingen voor men je lijn afsluit en ik heb hier nog niemand horen klagen over zulke waarschuwingen.
ozfunghi schreef:Dit is toch gewoon "false advertizing"
Inderdaad, de totaal te betalen prijs moet wettelijk gezien duidelijk worden gecommuniceerd.
De prijs is dus 45,95 euro/maand. Je neemt dus best telefonie erbij maar je hoeft dat helemaal niet te gebruiken.

ozfunghi schreef:Want dan lijkt op dit moment Dommel terug interessanter incl hun speedboost optie incl gratis bellen en zonder FUP (€46). Of Mis ik daar iets?
Na 15 maanden zal de abonnementsprijs zonder domiciliëring oplopen tot 47,94 euro/maand. EDPnet kan dus goedkoper zijn.
ozfunghi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 07 dec 2010, 22:00
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 7 keer

raf1 schreef:
ozfunghi schreef:Ik ging er voorlopig van uit dat het EDPnet zou worden, maar nu zie ik op hun website, dat ondanks hun "wie zijn wij om jou een limiet op te leggen" enkel marketing is want dat ze wel degelijk nog een FUP hebben, elders op hun website. Heeft iemand een idee wat hun limiet dan is?
Geen idee. Alleszins ergens tussen 1 terabyte en 16 terabyte. Niets om je op voorhand zorgen over te maken.
ozfunghi schreef:Dit is toch gewoon "false advertizing"
Inderdaad, de totaal te betalen prijs moet wettelijk gezien duidelijk worden gecommuniceerd.
De prijs is dus 45,95 euro/maand. Je neemt dus best telefonie erbij maar je hoeft dat helemaal niet te gebruiken.

ozfunghi schreef:Want dan lijkt op dit moment Dommel terug interessanter incl hun speedboost optie incl gratis bellen en zonder FUP (€46). Of Mis ik daar iets?
Na 15 maanden zal de abonnementsprijs zonder domiciliëring oplopen tot 47,94 euro/maand. EDPnet kan dus goedkoper zijn.
Mercie Raf. Bij Dommel is het na 15 maanden na €41,95 + 4,99 met domiciliering. Qua prijs is het dan eigenlijk quasi hetzelfde, en dan moet ik de afweging maken tussen een hogere uploadsnelheid, of gratis bellen.

ik had net dit elders gevonden:
Roygenz schreef:€35 is zonder de raw copper inbegrepen. Combinatie Internet+Tel (35+10) = 45.94/mnd (met telefonie erbij heb je geen huur van de raw copper meer nodig). Als je 100/20 wil aan €35 kijk je best even bij internetenbellen.be of unitedtelecom.be (zij zijn EDPnet reseller, maar bieden alles dus goedkoper aan).
Dus dan gewoon met telefonie bij. En dan vervalt die 12 euro.



En wat met United Telecom? Die zijn afnemer bij EDP, maar halen minder hoge snelheden?
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

Ja, let wel dat Dommel 25 euro activeringskost rekent voor het speedpack + 50 euro activeringskost voor de lijn, dat is dan al 75 euro eenmalige kosten.

De snelheden zijn onderhevig aan wat het Proximus-netwerk kan leveren op je adres. Dit betekent niet noodzakelijk dat de upload bij Dommel wordt gecapt op 10 Mbps.
Als je de snelheidstest doet van Office Pro Extended op http://www.proximus.be/nl/id_speedtest/ ... -test.html weet je meteen of je 100/20 op jouw adres kan krijgen als maximumsnelheid.
ozfunghi schreef:En wat met United Telecom? Die zijn afnemer bij EDP, maar halen minder hoge snelheden?
Dat is momenteel onduidelijk wat de oorzaak is van dit probleem dat in het United Telecom-topic werd besproken. Ik weet wel dat een gelijkaardig probleem ook al voorgevallen is bij EDPnet.
Je zou kunnen vermoeden dat ze te weinig bandbreedte voorzien of dat er ergens een vervelende bug in het EDPnet-netwerk zit die nog niet is opgelost.
ozfunghi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 07 dec 2010, 22:00
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 7 keer

raf1 schreef:Ja, let wel dat Dommel 25 euro activeringskost rekent voor het speedpack + 50 euro activeringskost voor de lijn, dat is dan al 75 euro eenmalige kosten.

De snelheden zijn onderhevig aan wat het Proximus-netwerk kan leveren op je adres. Dit betekent niet noodzakelijk dat de upload bij Dommel wordt gecapt op 10 Mbps.
Als je de snelheidstest doet van Office Pro Extended op http://www.proximus.be/nl/id_speedtest/ ... -test.html weet je meteen of je 100/20 op jouw adres kan krijgen als maximumsnelheid.

Dat komt ongeveer overeen met wat EDPnet weergeeft op hun lijntest:

Piekuren tussen 19 u en 23 u :
Max: 93,8 Mbps download - 19,0 Mbps upload
Min: 62,9 Mbps download - 5,8 Mbps upload

Buiten piekuren tussen 23 u en 19 u :
Max: 93,8 Mbps download - 19,0 Mbps upload
Min: 62,9 Mbps download - 5,8 Mbps upload

Bij EDPnet was het 94,79 down en 18,7 up. Wil dat dan zeggen dat ik dezelfde waarden zou hebben bij Dommel of United Telecom? Ook al adverteren die lagere snelheden?

Bij Dommel inderdaad activatie kost, ze vragen wel 10 euro minder voor een fritzbox.
8balljunkie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 361
Lid geworden op: 30 mei 2012, 10:31
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 29 keer

Dan kan ik eerder United Telecom aanraden via http://www.internetenbellen.be/ dat is 35 euro per maand.
Het is wel zo als je van Scarlet komt en nog een bbox hebt zal je waarschijnlijk een fritzbox moeten aankopen, dus zo'n 100 euro er bij rekenen.

Bij UT krijg je deze erbij, bij EDPNET en Dommel moet je deze aankopen bovenop de activatie.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Is het €35 of €35+raw copper?
Ik zie nergens op hun website een verwijzing naar raw copper ofzo?
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

Het moet 35 euro in totaal zijn, op de infofiche staat expliciet 0 euro/maand voor de huur van de telefoonlijn.
ozfunghi schreef:Wil dat dan zeggen dat ik dezelfde waarden zou hebben bij Dommel of United Telecom? Ook al adverteren die lagere snelheden?
Sorry, dacht dat Dommel effectief geen beperkingen oplegde. Maar misschien is er sinds kort toch wel een uploadbeperking bij Dommel als je dit topic leest: https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=57&t=47486
Buster
Pro Member
Pro Member
Berichten: 235
Lid geworden op: 23 jul 2004, 13:47
Locatie: Tessenderlo
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 7 keer
Contacteer:

ozfunghi schreef:Want dan lijkt op dit moment Dommel terug interessanter incl hun speedboost optie incl gratis bellen en zonder FUP (€46). Of Mis ik daar iets? Enkel biedt EDP wel hogere upload snelheid (20mbs).
Ik zou resoluut voor edpnet kiezen, ik ben een 2weken klant geweest bij dommel en dat was zowat de grootste teleurstelling sinds adsl2fit/realdsl tijden. Brakke download snelheden (zeker overdag, s'nachts was het wel ok), upload snelheden die gecapt worden op 8mbit (terwijl men toen het product verkocht als 20mbit upload), een helpdesk die hun eigen leugens geloven. Ik heb toen na 2weken dommel eruit gegooid en da overstap gemaakt naar edpnet, de migratie was op een uurtje of 2 inorde en direct de beloofde snelheden, en ook een top helpdesk wat soms toch handig kan zijn.

Het is maar een persoonlijke ervaring/mening, maar ik betaal liever die 2-3euro extra voor een provider die leveren wat ze beloven..
8balljunkie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 361
Lid geworden op: 30 mei 2012, 10:31
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 29 keer

Bij UT is de prijs 35 euro voor alles, geen verborgen kosten.
Behalve als je extra belt natuurlijk, bij Dommel is dit ongelimiteerd ook naar GSM.

Ik zou kiezen tussen UT of EdpNet.
ozfunghi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 07 dec 2010, 22:00
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 7 keer

8balljunkie schreef:Bij UT is de prijs 35 euro voor alles, geen verborgen kosten.
Behalve als je extra belt natuurlijk, bij Dommel is dit ongelimiteerd ook naar GSM.

Ik zou kiezen tussen UT of EdpNet.
10 euro per maand, of 120 euro per jaar, is veel voor hetzelfde product... dus de vraag is dan of het effectief hetzelfde product is. En ik spreek dan vooral over het internet. Ze beweren 70/10 te bieden, EDPnet 100/20. Maar als ik raf goed begrijp, zou het kunnen dat ik die 94/18 die mijn lijn zou moeten kunnen halen, ook via UT kan halen, ook al zijn hun limieten 70/10?

Bij UT (via internetenbellen.be) ook een gratis modem? Is dat dan dezelfde Fritzbox als bij EDP waar ze er wel 99 euro voor rekenen?

Buster schreef:
ozfunghi schreef:Want dan lijkt op dit moment Dommel terug interessanter incl hun speedboost optie incl gratis bellen en zonder FUP (€46). Of Mis ik daar iets? Enkel biedt EDP wel hogere upload snelheid (20mbs).
Ik zou resoluut voor edpnet kiezen, ik ben een 2weken klant geweest bij dommel en dat was zowat de grootste teleurstelling sinds adsl2fit/realdsl tijden. Brakke download snelheden (zeker overdag, s'nachts was het wel ok), upload snelheden die gecapt worden op 8mbit (terwijl men toen het product verkocht als 20mbit upload), een helpdesk die hun eigen leugens geloven. Ik heb toen na 2weken dommel eruit gegooid en da overstap gemaakt naar edpnet, de migratie was op een uurtje of 2 inorde en direct de beloofde snelheden, en ook een top helpdesk wat soms toch handig kan zijn.

Het is maar een persoonlijke ervaring/mening, maar ik betaal liever die 2-3euro extra voor een provider die leveren wat ze beloven..
Ik heb dit verhaal al vaak gehoord van Dommel, maar ik ben persoonlijk vroeger al 3 jaar klant geweest van Dommel, zowel op kantoor als thuis. Nooit problemen gehad. Misschien had ik geluk, want het verhaal komt vaak terug (tenzij jij dat bent die steeds hetzelfde verhaal vertelt :lol: ).
KRL100
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 806
Lid geworden op: 22 sep 2008, 08:21
Locatie: Diksmuide
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 59 keer

Ik ben een paar jaar EdpNet klant geweest, en ik kan je zeggen, die FUP daar trekken ze zich niks van aan, ik heb hier maanden gehad dat ik ongelooflijke TB heb verzet (vaak als test) en nooit iets gehoord...

Ik zit nu bij TV Vlaanderen internet, omdat dat samen met mijn TV-abbo wat voordelen oplevert, zij zijn reseller van United Telecom die dan weer reseller is van EdpNet die dan weer reseller is van Proximus. En toch is het goedkoper en sneller, en zelfs helemaal géén FUP. Nèh! ;)
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
Locatie: 51RUI0
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer

Correctie, EDPnet is geen pure reseller van proximus, maar OLO, kleine maar belangrijke nuance ;-)
Van FUP trekken ze zich idd niets aan. Mijn ervaring bij EDPnet voor de jaren dat ik erbij zit is stabiel, snel, goeie support en in vergelijking met wat ik bij telenet had een stuk goedkoper...
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
KRL100
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 806
Lid geworden op: 22 sep 2008, 08:21
Locatie: Diksmuide
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 59 keer

Ik zou EdpNet als provider zéker aanraden, ik ben nu al een jaar of zo geen klant meer maar word nog steeds direct geïnformeerd als er eens iets misloopt... Service is er dus wel, de enkele keer dat ik de helpdesk nodig had hebben ze mij super snel geholpen!
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
ozfunghi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 07 dec 2010, 22:00
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 7 keer

Ik denk dat ik op dit moment dus moet kiezen tussen EDP en UT. Blijkbaar staat support en product bij EDPnet buiten kijf.

Hoe zit het bij UT in vergelijking? En is de snelheid van UT dan effectief trager (70/10) of toch dezelfde 100/20? Die 231 euro (enkel het eerste jaar, nadien 132) is toch net te veel om niet nader te bekijken.
KRL100
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 806
Lid geworden op: 22 sep 2008, 08:21
Locatie: Diksmuide
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 59 keer

Sinds ik mijn reactie hier een paar posts boven heb geplaatst, word ik blijkbaar zowaar via mail aangevallen door ene 'Plastek JM' die allerlei dingen eist om toch maar te kunnen bewijzen dat Telenet beter is dan EdpNet enzo...

Is het zover gekomen met die concurrentie, dat we geen enkele andere kandidaat meer toelaten?
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 525 keer
Bedankt: 248 keer

is onze trol nu enkel achter de schermen bezig?
de koe zegt boe
KRL100
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 806
Lid geworden op: 22 sep 2008, 08:21
Locatie: Diksmuide
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 59 keer

bambipower schreef:is onze trol nu enkel achter de schermen bezig?

Volgens mij zit die kerel echt aan de drugs wi, zo agressief in mail en zo, niet te doen. Nu, net oplossing voor gevonden. Problme solved. Iemand zijn IP-adres hebben??

Afbeelding
Laatst gewijzigd door KRL100 27 sep 2016, 17:44, in totaal 2 gewijzigd.
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
8balljunkie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 361
Lid geworden op: 30 mei 2012, 10:31
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 29 keer

Ik ben zelf klant bij UT recent geworden en ik heb momenteel via vectoring 70/20, met eventueel een kans op 100/20.
Ik heb diezelfde vraag ook gesteld op dit forum voor ik naar UT overstapte http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 88#p663776
en sommige halen zelfs 85/15, dus ik denk dat ze altijd maximale profiel geven.

Bij UT, Dommel en EDPNET krijg je altijd de FritzBox 7360. Bij EDPNET en Dommel moet je deze aankopen, dus activatie + FritzBox + eerst maand.
Via internetenbellen krijg je hem gratis en bij een 2 jaar contract zelfs nog een fritzfon erbij.

De klantendienst bij UT is goed, snel en behulpzaam, je kan de ticketjes vlot opvolgen in het klantenscherm.
Uit tal van forum post kunnen we veronderstellen dat EDPNET de beste kennis en ervaring heeft.
KRL100
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 806
Lid geworden op: 22 sep 2008, 08:21
Locatie: Diksmuide
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 59 keer

Euhm, maatjes op UB of beheerders:

Kan iemand mij aub van deze spammer (via mail?) afhelpen?

Dreigt mij nu al de hele NM af omtrent dosnloadsnelheden waarmee ik niks te maken heb...

Afbeelding

En zo verder...

Afbeelding

Meneer (of juffrouw??) verklapt zichzelf??

Afbeelding

Graag even modden!!
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
ozfunghi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 07 dec 2010, 22:00
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 7 keer

KRL100 schreef:Dreigt mij nu al de hele NM af omtrent dosnloadsnelheden waarmee ik niks te maken heb...
Vraag hem dan met welke dienst je het snelst 5 terrabyte kan downloaden. Misschien stuur je best een privé bericht naar een moderator ofzo.
8balljunkie schreef:Ik ben zelf klant bij UT recent geworden en ik heb momenteel via vectoring 70/20, met eventueel een kans op 100/20.
Ik heb diezelfde vraag ook gesteld op dit forum voor ik naar UT overstapte http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 88#p663776
en sommige halen zelfs 85/15, dus ik denk dat ze altijd maximale profiel geven.

Bij UT, Dommel en EDPNET krijg je altijd de FritzBox 7360. Bij EDPNET en Dommel moet je deze aankopen, dus activatie + FritzBox + eerst maand.
Via internetenbellen krijg je hem gratis en bij een 2 jaar contract zelfs nog een fritzfon erbij.

De klantendienst bij UT is goed, snel en behulpzaam, je kan de ticketjes vlot opvolgen in het klantenscherm.
Uit tal van forum post kunnen we veronderstellen dat EDPNET de beste kennis en ervaring heeft.
En wat is de snelheid van je lijn als je test via EDPnet of Belgacom?
8balljunkie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 361
Lid geworden op: 30 mei 2012, 10:31
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 29 keer

Als je de Belgacom lijntest bedoeld dan heb ik het volgende:

Max: 93,8 Mbps download - 19,0 Mbps upload
Min: 62,9 Mbps download - 5,8 Mbps upload

Ik moet nu wel zeggen dat ik 7 dagen geleden op vectoring gekomen ben, dus er bestaat nog een kans dat mijn profiel nog verhoogd wordt.
Als iemand met de volgende lijnwaarde eens een voorspelling kan doen:

Afbeelding

Afbeelding
joriz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 603
Lid geworden op: 13 mei 2006, 22:36
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 48 keer

8balljunkie, 100/20 zou met die waardes geen probleem mogen zijn.
Edpnet VDSL XL + Voip @ 100/35Mbit / Fritzbox 7490
ozfunghi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 07 dec 2010, 22:00
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 7 keer

8balljunkie schreef:Als je de Belgacom lijntest bedoeld dan heb ik het volgende:

Max: 93,8 Mbps download - 19,0 Mbps upload
Min: 62,9 Mbps download - 5,8 Mbps upload

Ik moet nu wel zeggen dat ik 7 dagen geleden op vectoring gekomen ben, dus er bestaat nog een kans dat mijn profiel nog verhoogd wordt.
Als iemand met de volgende lijnwaarde eens een voorspelling kan doen:

Afbeelding

Afbeelding
Ja, ik bedoel als je hier (http://www.edpnet.be/nl/thuis/surfen.html) test of via de link die raf hierboven al postte gebaseerd op je adres.
Grigri
Plus Member
Plus Member
Berichten: 214
Lid geworden op: 25 maa 2012, 20:07
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 33 keer

Al jaren tevreden klant bij Edpnet: stabiel, uitstekende snelheden (100/20), geen FUP en betrouwbare telefonie (behalve deze week voor de eerste keer: blijkbaar waren er stroomproblemen op hun telefonie/mailserver in Sint-Niklaas). Ook uitstekende helpdesk die je probleem werkelijk oplossen. Belangrijk voordeel is hun open en transparant systeem voor VOIP-logins, dus geen voorgeprogrammeerde Fritzbox: je kan instellen met de voipproviders van je keuze. En hun lage beltarieven: we bellen nogal wat en dit kost ons werkelijk bijna niets (inkomend: Edpnet, uitgaand: Edpnet voor vast nationaal en internationaal, Voippro.com voor GSM gesprekken nationaal + internationaal). Hiervoor hebben we wel hun Pluspack (2000min naar vast nationaal en internationaal voor 5 euro = 0,0025 euro/min), maar deze optie wordt niet meer geadverteerd op hun website (misschien wel naar te vragen bij de klantendienst). Op deze manier heb je voor +/- 50 euro/maand een volledig ongelimiteerd systeem (zowel internet als telefonie) dat betrouwbaar is en geen onderhoud meer vraagt eens ingesteld. Voor ons betekent dit al jaren een halvering van ons telecombudget. De zeer betrouwbare Fritzbox moet je wel zelf aankopen maar dit is op enkele maanden volledig terugverdiend, bij de FB7360/7490 krijg je ook standaard 5 jaar garantie.

Voordien een tijdje klant geweest bij Dommel, maar dit was een waar trauma: telefonie niet betrouwbaar, afschuwelijke helpdesk,... United Telecom lijkt me enkel interessant als je niet moet bellen (cfk hoge gesprekstarieven vooral naar vast).
ozfunghi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 07 dec 2010, 22:00
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 7 keer

Grigri schreef:Voordien een tijdje klant geweest bij Dommel, maar dit was een waar trauma: telefonie niet betrouwbaar, afschuwelijke helpdesk,... United Telecom lijkt me enkel interessant als je niet moet bellen (cfk hoge gesprekstarieven vooral naar vast).
Bellen doen wij inderdaad niet zo heel vaak. Hebben al een gsm abo waar voldoende minuten inzitten. Denk dat we twee keer per week nu met onze vaste telefoon bellen. Dus theoretisch gezien, is UT via I&B interessanter... maar ik zou eerst eens willen weten van andere klanten daar wat UT doet met FUP/limiet (de reden dat ik wegga bij Scarlet) en of ik op 70/10 gezet ga worden, ook al kan op mijn adres (volgens speedtest belgacom & edp) 95/18 snelheden halen. Volgens wat ik in een ander topic gelezen heb, zouden er toch mensen bij UT zijn die op 100/20 gezet worden, dus dat zou al positief zijn. Maar ik moet ook zeker zijn van de FUP.
8balljunkie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 361
Lid geworden op: 30 mei 2012, 10:31
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 29 keer

Er is geen FUP, het staat ook duidelijk op hun website: + Onbeperkt internet (tot 70 mbps) zonder het befaamde sterretje. In het klantensysteem kan ik nergens opvolgen hoeveel ik gedownload heb. Ik denk trouwens dat UT inkoopt bij EDPNET.

Voor telefoon was het bij UT de eerste 500 minuten gratis per maand en max 30 min per dag gratis, maar ik gebruik Megavoip om te bellen.
Wat trouwens perfect werkt, maar niet bij Dommel want zij blokkeerde poort 5060.
jimghw
Member
Member
Berichten: 91
Lid geworden op: 17 apr 2004, 11:31
Bedankt: 12 keer

Inderdaad... geen FUP bij united telecom, tegenwoordig zijn ze geen reseller meer van edpnet, maar van Billi. Support via de website is vrij snel, jammer genoeg gebeurt het technical gedeelte door billi zelf en niet door UT (Billi = franstalige medewerkers), maar al bij al doen ze hun best om je te kunnen helpen, wel in wat gebrekkig Nederlands, maar over het algemeen ben ik hier wel zeer tevreden van!

Ook qua snelheden heb ik niet te klagen, mijn lijn was gecapped op 50 Mbit toen ik door hen aangesloten werd, na 2x te vragen om dit aan te passen werd de cap er inderdaad afgehaald, en ondertussen zit ik op een mooie stabiele 70/20 verbinding

Afbeelding

Al bij al enorm tevreden voor slechts 33.99 euro per maand
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Ik heb jaren bij EDPnet gezeten en gooide toch gauw een GB of 800 a 1000 er door per maand. Dus van die FUP moet je geen schrik hebben :)

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ozfunghi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 07 dec 2010, 22:00
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 7 keer

jimghw schreef:Inderdaad... geen FUP bij united telecom, tegenwoordig zijn ze geen reseller meer van edpnet, maar van Billi. Support via de website is vrij snel, jammer genoeg gebeurt het technical gedeelte door billi zelf en niet door UT (Billi = franstalige medewerkers), maar al bij al doen ze hun best om je te kunnen helpen, wel in wat gebrekkig Nederlands, maar over het algemeen ben ik hier wel zeer tevreden van!

Ook qua snelheden heb ik niet te klagen, mijn lijn was gecapped op 50 Mbit toen ik door hen aangesloten werd, na 2x te vragen om dit aan te passen werd de cap er inderdaad afgehaald, en ondertussen zit ik op een mooie stabiele 70/20 verbinding

Afbeelding

Al bij al enorm tevreden voor slechts 33.99 euro per maand
Bedankt. Is er een reden waarom je op 70/20 staat en niet op 100/20? Haalde je op jou lijn geen 100? Ik zou vooral willen weten of ze hier consequent mee omgaan indien mensen hogere snelheden kunnen halen. Als ik quasi zeker ben dat ik de 94/18 kan halen die EDP en Belgacom zeggen dat ik zou moeten kunnen halen, dan zou ik niet twijfelen.
8balljunkie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 361
Lid geworden op: 30 mei 2012, 10:31
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 29 keer

Ik denk dat je niet helemaal snapt hoe dat profielen werkt, als je lijn stabiel blijft wordt je telkens verhoogt door Proximus en niet door Edpnet, UT, Scarlet, Dommel, enz... Proximus beslist wat de maximale sync waarde gaat zijn, ongeacht bij wie je zit.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Er is één enkele "maar" : de overselling!
Als Proximus op één centrale 20 klanten heeft die allemaal een 100/20 profiel aankunnen, dan zal EDPnet niet 20x100mbit aankopen, maar een pak minder (net als elke provider overigens). Gevolg : Als er één EDPnet klant is op een centrale dan zal EDPnet 1x 100mbit aankopen bij Proximus. Komt er een tweede bij, dan moeten die deze snelheid delen. Dit is geen enkel probleem voor de uploadsnelheid daar EDPnet deze snelheid syncroon moet aankopen. Maar voor de downloadsnelheid kan (!) dit een probleem zijn als beide lijnen tegelijk volop belast worden : dan kan men per gebruiker maar 50mbit halen.

Eerlijk : deze situatie is extreem zeldzaam en komt bijna nooit voor, maar dient wel gezegd te worden.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ozfunghi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 07 dec 2010, 22:00
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 7 keer

8balljunkie schreef:Ik denk dat je niet helemaal snapt hoe dat profielen werkt, als je lijn stabiel blijft wordt je telkens verhoogt door Proximus en niet door Edpnet, UT, Scarlet, Dommel, enz... Proximus beslist wat de maximale sync waarde gaat zijn, ongeacht bij wie je zit.
Waarom adverteert de ene dan 70/10, de andere 100/10 en nog een andere 100/20, als zij er toch niks aan te zeggen hebben en het toch Belgacom is die beslist? Waarom adverteren ze dan niet allemaal hetzelfde als Belgacom?
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Ze adverteren (meestal) met het hoogst haalbare dat ze krijgen van Belgacom. Zijnde 100mbit down, 20mbit up. Maar aangezien de snelheid afhangt van de kwaliteit van de lijn en de afstand tot de KVD is dit nooit effectief zo voor iedereen. En als jij de site van provider x bezoekt weet hij niet op hoever jij van de centrale zit en wat de kwaliteit is van de kabel. Gewone marketingtruck dus.

Wil je (ongeveer) weten wat je kan halen, surf naar http://www.lijntest.be

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ozfunghi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 07 dec 2010, 22:00
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 7 keer

krisken schreef:Ze adverteren (meestal) met het hoogst haalbare dat ze krijgen van Belgacom. Zijnde 100mbit down, 20mbit up. Maar aangezien de snelheid afhangt van de kwaliteit van de lijn en de afstand tot de KVD is dit nooit effectief zo voor iedereen. En als jij de site van provider x bezoekt weet hij niet op hoever jij van de centrale zit en wat de kwaliteit is van de kabel. Gewone marketingtruck dus.

Wil je (ongeveer) weten wat je kan halen, surf naar http://www.lijntest.be
Ja, dat deed ik al, en ik kom op 94,79/18,9.

Maar wat je zegt dat ze adverteren wat ze van Belgacom krijgen, klopt toch niet. Enkel EDP adverteert 100/20. Dommel zet 100/10, UT zet 70/10... Of zelfs maar 70/6 en in hun fiche staat zelfs maar 70/3,5.

Maar volgens jullie zal ik bij UT dezelfde snelheid halen als bij EDP, toch?
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
Locatie: 51RUI0
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer

Da's ook allemaal te zien wat de provider zelf als maximum wil aanbieden. EDPnet biedt het maximum aan van wat proximus kan leveren over VDSL. Sommige providers willen niet hoger dan 70Mbps leveren (ook al heb je 100Mbps sync) vanwege kosten inkoop bandbreedte etc. en cappen dus hun snelheid op 50 of 70mbps. Bij upload hetzelfde: EDPnet biedt het maximum aan (20mbps), maar bij veel andere providers wordt die snelheid gecapped naar 8 of 10mbps.
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
ozfunghi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 07 dec 2010, 22:00
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 7 keer

Roygenz schreef:Da's ook allemaal te zien wat de provider zelf als maximum wil aanbieden. EDPnet biedt het maximum aan van wat proximus kan leveren over VDSL. Sommige providers willen niet hoger dan 70Mbps leveren (ook al heb je 100Mbps sync) vanwege kosten inkoop bandbreedte etc. en cappen dus hun snelheid op 50 of 70mbps. Bij upload hetzelfde: EDPnet biedt het maximum aan (20mbps), maar bij veel andere providers wordt die snelheid gecapped naar 8 of 10mbps.
Ok, dit spreekt dus tegen wat 8balljunkie hier beweert. Dus dan hangt het wel degelijk af van wat de provider wil doorlaten en het profiel waarop ze je zetten, en niet enkel van wat voor Belgacom al dan niet mogelijk is. Daarom dat ik zeker wil zijn alvorens ik toezeg bij UT via InternetEnBellen. Ik had hen 2 dagen geleden al een mailtje gestuurd maar nog geen reactie gekregen hierop.

EDIT: net eens gebeld naar United Telecom... een medewerker met een zwaar Franstalig accent, aan de lijn en ik ben niet 100% zeker dat alles duidelijk was wat ik bedoelde, maar in elk geval, dit waren de antwoorden die ik kreeg:
1/ snelheid kunnen ze niet garanderen, enkel de minimum van 30Mbs, en als de lijn sneller aankan "kan" het zijn dat het sneller gaat dan 70Mbs, maar geen garantie ook al is volgens mijn lijntest 95/19 mogelijk.
2/ geen FUP bij UT. Geen limiet = geen limiet. Dit was zeer duidelijk :)
jimghw
Member
Member
Berichten: 91
Lid geworden op: 17 apr 2004, 11:31
Bedankt: 12 keer

ozfunghi schreef:
jimghw schreef:Inderdaad... geen FUP bij united telecom, tegenwoordig zijn ze geen reseller meer van edpnet, maar van Billi. Support via de website is vrij snel, jammer genoeg gebeurt het technical gedeelte door billi zelf en niet door UT (Billi = franstalige medewerkers), maar al bij al doen ze hun best om je te kunnen helpen, wel in wat gebrekkig Nederlands, maar over het algemeen ben ik hier wel zeer tevreden van!

Ook qua snelheden heb ik niet te klagen, mijn lijn was gecapped op 50 Mbit toen ik door hen aangesloten werd, na 2x te vragen om dit aan te passen werd de cap er inderdaad afgehaald, en ondertussen zit ik op een mooie stabiele 70/20 verbinding

Afbeelding

Al bij al enorm tevreden voor slechts 33.99 euro per maand
Bedankt. Is er een reden waarom je op 70/20 staat en niet op 100/20? Haalde je op jou lijn geen 100? Ik zou vooral willen weten of ze hier consequent mee omgaan indien mensen hogere snelheden kunnen halen. Als ik quasi zeker ben dat ik de 94/18 kan halen die EDP en Belgacom zeggen dat ik zou moeten kunnen halen, dan zou ik niet twijfelen.
Geen idee waarom ik de 100 mbit niet haal, UT adverteert hier niet mee, dus heb er nooit naar gevraagd... M'n lijnwaardes laten het wel toe denk ik

https://gyazo.com/28907fd019562ccc1ce890130fe64d8d
8balljunkie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 361
Lid geworden op: 30 mei 2012, 10:31
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 29 keer

Al mijn beweringen zijn gebaseerd op feiten :wink: op de productfiche staat 70/3.5, maar in realiteit heb ik 70/20 wat dat het maximum van de sync is op dit moment.
Nu kan het zijn dat ze bandbreedte inkopen in de rop en die moeten ze dan verdelen voor alle klanten, die regel geldt voor iedereen.
ozfunghi schreef: 1/ snelheid kunnen ze niet garanderen, enkel de minimum van 30Mbs, en als de lijn sneller aankan "kan" het zijn dat het sneller gaat dan 70Mbs, maar
Dit klopt niet want als je op het laagste profiel terecht komt door Proximus zal je maar 12/1 hebben. Maar eigenlijk zit je bij Scarlet doe gewoon een test op http://www.speedtest.net/ en die snelheid zal je ook hebben bij alle andere providers.

@jimghw
Je kan nog niet hoger worden gezet want Proximus heeft je sync nog niet verhoogt, dat zie je aan "Current throughput". Hier kan UT niets aan doen.
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
Locatie: 51RUI0
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer

Groot verschil tussen "gegarandeerde" bandbreedte en effectief haalbare snelheid, 2 totaal verschillende zaken.

Je hebt dus om te beginnen de sync van je VDSL lijn. De provider moet hiervoor lokaal op je lex(centrale) bandbreedte aankopen. Zit jij dus als enige EDPnet klant op een centrale, dan moet EDPnet je maximaal haalbare snelheid inkopen. Heb je dus een 100/20 profiel, dan moet EDPnet 100/100 inhuren bij proximus. Daar loopt het soms wel eens mis, maar als je dit via een ticket laat weten passen ze die snelheid vlot aan.

De provider heeft daarnaast de mogelijkheid om via PPPoE je snelheid te limiteren (CAP op upload en download). Proximus en scarlet doen dit bvb. EDPnet niet.

er zijn dus 3 factoren die meespelen: de sync die je hebt, de bandbreedte die de OLO inhuurt en een CAP die door de OLO wordt toegepast. Daarnaast heeft de OLO ook nog de keuze om al dan niet DLM toe te laten (dit maakt het verschil tussen 70/20 & 100/20).
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
Plaats reactie

Terug naar “Overstappen”