Scarlet -> EDPnet vs Dommel vs United Telecom? FUP?

Vragen over het omschakelen naar een andere provider.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Dat snap ik natuurlijk wel, maar als consument wil je gewoon weten wat het zal worden.
Zeggen ze 70/20, maar kan je ook 100/20 krijgen als alle technische voorwaarden voldaan zijn, of niet.
Ik zie niet in waarom een helpdesk daar moeilijk over doet. Ze kunnen hopelijk toch zien case per case wat er kan?

Ik heb nu nog Proximus Start, maar 100Gb is gewoon onvoldoende. Nu heb ik nog wat "reserve limiet", maar eens die op is moeten we switchen.
Daarenboven hebben we nog maar recent vectoring gekregen in de straat, dus wil ik wel weten wat ik kan krijgen...
Afbeelding
ozfunghi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 07 dec 2010, 22:00
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 7 keer

EDIT: Net nog reactie gekregen via mail, op de vraag welke snelheid ze (UT) kunnen leveren op mijn adres.

"De minimumsnelheid die ik bereken is 50mbps download en 6mbps upload."

8balljunkie schreef:Al mijn beweringen zijn gebaseerd op feiten :wink: op de productfiche staat 70/3.5, maar in realiteit heb ik 70/20 wat dat het maximum van de sync is op dit moment.
Nu kan het zijn dat ze bandbreedte inkopen in de rop en die moeten ze dan verdelen voor alle klanten, die regel geldt voor iedereen.
Je beweringen mogen dan op feiten gebaseerd zijn, ze vertellen maar een deel van het verhaal. Het is dus helemaal niet "enkel" Proximus die bepaalt of ik op 70/3,5 of 70/10, 70/20 of 100/20 terecht zal komen.
8balljunkie schreef:Dit klopt niet want als je op het laagste profiel terecht komt door Proximus zal je maar 12/1 hebben. Maar eigenlijk zit je bij Scarlet doe gewoon een test op http://www.speedtest.net/ en die snelheid zal je ook hebben bij alle andere providers.
Ten eerste zit ik nu nog met een aftandse Scarlet Sagem modem die geen vectoring ondersteunt dus is mijn maximum snelheid niet representatief. Ten tweede is al meermaals gebleken dat dit niet klopt wat je vertelt. Het is niet omdat ik op mijn locatie bij Scarlet X/X krijg, dat dat bij een andere provider ook zal zijn, gezien zij zelf bandbreedte moeten inkopen en zelf limieten kunnen opleggen. Ten derde is dit de info die ik van UT zelf kreeg. Daarmee wil ik niet beweren dat ze correct is, maar als ze dat niet is, dan heb ik geen reden om de rest van zijn verhaal wel te geloven.

Volgens testen op Belgacom en EDP kan ik snelheden halen tot 95/19 op mijn adres. Had ik hier al gepost.
heist_175 schreef:Dat snap ik natuurlijk wel, maar als consument wil je gewoon weten wat het zal worden.
Zeggen ze 70/20, maar kan je ook 100/20 krijgen als alle technische voorwaarden voldaan zijn, of niet.
Ik zie niet in waarom een helpdesk daar moeilijk over doet. Ze kunnen hopelijk toch zien case per case wat er kan?

Ik heb nu nog Proximus Start, maar 100Gb is gewoon onvoldoende. Nu heb ik nog wat "reserve limiet", maar eens die op is moeten we switchen.
Daarenboven hebben we nog maar recent vectoring gekregen in de straat, dus wil ik wel weten wat ik kan krijgen...
Afbeelding
Inderdaad, dat is frustrerend. Ik zou de stap kunnen wagen om naar UT via I&B te stappen, en als het niet goed is, terug vertrekken na een half jaar, maar ik heb echt niet veel zin om 6 maanden aan pakweg de helft van de snelheid die ik nu heb (en nu al te weinig vind) te moeten gaan surfen. Zeker gezien er een hoop mensen op het netwerk zitten hier.
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 805
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 17 keer

Ik zit zelf al een poosje bij UT (bijna een jaar..) Ik sync op 85mbits down en 15mbits up.
Bij mijn ouders heb ik EDPnet hier heb ik 70mbits down en 20mbits up, omdat ik daar high upload profile gekozen heb.

Code: Selecteer alles

Attainable throughput	kbit/s	110083	23824
Current throughput	kbit/s	84998	14998
Ik kan tot max 110mbits download sync en 23mbits upload sync.. dus in theorie zou 100/20 moeten kunnen.
ozfunghi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 07 dec 2010, 22:00
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 7 keer

Ik kreeg nu een reactie van EDPnet ivm die vraag rond raw copper en telephony, die hier al beantwoord werd. Maar wat interessant was, was de opmerking om nog een week te wachten gezien ze volgende week met een nieuw aanbod zouden komen, dat nog interessanter zou zijn.
Ik raad u persoonlijk aan nog een weekendje te wachten want vanaf 03/10 komt namelijk ons nieuw producten gamma op de markt dat nog een stuk aantrekkelijker zal zijn dan het huidige.
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
Locatie: 51RUI0
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer

Da's interessant idd! Hopelijk geen prijsstijgingen... :)
Er mocht wel eens wat gebeuren aan hun productgamma, 2 van de 3 abonnementen zijn enkel ADSL(2+), da's toch niet echt meer van deze tijd...
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
ozfunghi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 07 dec 2010, 22:00
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 7 keer

Wat moet/mag ik trouwens doen met de relatief nieuwe digicorder die ik van Scarlet kreeg (ze hebben die een 10 tal maanden geleden zelf opgestuurd zonder ik er om gevraagd had, al was die oude wel al 4 jaar oud en pokketraag). Die oude mocht naar het containerpark van hen.

Moet ik die terug bij hen binnensteken/opsturen, of mag ik die weg gooien/geven/verkopen...?
8balljunkie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 361
Lid geworden op: 30 mei 2012, 10:31
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 29 keer

Bij Scarlet huur je normaal gezien digicorders, dus terug binnenbrengen in een Proximus shop.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

ozfunghi schreef:Ik kreeg nu een reactie van EDPnet ivm die vraag rond raw copper en telephony, die hier al beantwoord werd. Maar wat interessant was, was de opmerking om nog een week te wachten gezien ze volgende week met een nieuw aanbod zouden komen, dat nog interessanter zou zijn.
Ik raad u persoonlijk aan nog een weekendje te wachten want vanaf 03/10 komt namelijk ons nieuw producten gamma op de markt dat nog een stuk aantrekkelijker zal zijn dan het huidige.
[7u48]
Ofwel is het WE voor EDPnet nog niet gedaan, ofwel is de wijziging op hun product offering heel beperkt
Ik zie nog altijd adsl/adsl2+/vdsl voor €20/€26/€36 (+raw copper)

[9u18]
Ondertussen is hun website aangepast:
€35 voor VDSL en 100/20 -> incl telefonie
€25 voor ADSL en 12/0,75
Afbeelding

Maw, even duur als Scarlet, maar hogere snelheid én geen limiet.
No brainer...
ozfunghi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 07 dec 2010, 22:00
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 7 keer

heist_175 schreef:
ozfunghi schreef:Ik kreeg nu een reactie van EDPnet ivm die vraag rond raw copper en telephony, die hier al beantwoord werd. Maar wat interessant was, was de opmerking om nog een week te wachten gezien ze volgende week met een nieuw aanbod zouden komen, dat nog interessanter zou zijn.
Ik raad u persoonlijk aan nog een weekendje te wachten want vanaf 03/10 komt namelijk ons nieuw producten gamma op de markt dat nog een stuk aantrekkelijker zal zijn dan het huidige.
[7u48]
Ofwel is het WE voor EDPnet nog niet gedaan, ofwel is de wijziging op hun product offering heel beperkt
Ik zie nog altijd adsl/adsl2+/vdsl voor €20/€26/€36 (+raw copper)

[9u18]
Ondertussen is hun website aangepast:
€35 voor VDSL en 100/20 -> incl telefonie
€25 voor ADSL en 12/0,75
Afbeelding

Maw, even duur als Scarlet, maar hogere snelheid én geen limiet.
No brainer...
Actie tot eind 2016. Zelfde aanbod als internetenbellen eigenlijk.
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
Locatie: 51RUI0
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer

Ik heb zo een vermoeden dat die promo wel zal blijven na eind 2016, ze moeten om een klein beetje concurrentieel te zijn wat doen aan hun prijzen. 34.95 incl telefonie, onbeperkt en als je de volle 100/20 haalt is eigenlijk geen slechte prijs imho...
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

De informatiefiches op http://edpnet.be/nl/conditions/wettelij ... ingen.html zijn nog niet geüpdatet.
Op het eerste zicht heeft EDPnet de activeringskost van 50 euro en de Telecom (Test & Label) installatie van 49,95 euro zeer goed verstopt in hun website. Deze kosten worden blijkbaar ook aangerekend als je overstapt van een andere VDSL2-provider.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

ozfunghi schreef:Afbeelding
Actie tot eind 2016. Zelfde aanbod als internetenbellen eigenlijk.
Niet echt. I&B doet 70/20 en EDPnet 100/20. Toch nog een verschil hé.
Feedback hier op het forum over EDPnet is ook heel goed, dat is ook een positief element...
ozfunghi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 07 dec 2010, 22:00
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 7 keer

heist_175 schreef:
ozfunghi schreef:Afbeelding
Actie tot eind 2016. Zelfde aanbod als internetenbellen eigenlijk.
Niet echt. I&B doet 70/20 en EDPnet 100/20. Toch nog een verschil hé.
Feedback hier op het forum over EDPnet is ook heel goed, dat is ook een positief element...
Bij i&b of UT halen mensen hier op userbase ook snelheden hoger dan die 70, dus in de praktijk?

Ik heb een offerte gekregen vandaag, maar wat je betaalt aan aansluiting, overstap, modem... Ligt maar effe 4x hoger dan bij internet&bellen.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

'n gokje
- aansluiting: €45
- overstap: €0 (waarom zou een "overstap" geld kosten?)
- modem: ik heb een bbox3 gekocht, met wat geluk kan ik die ook bij EDPN gebruiken...
ozfunghi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 07 dec 2010, 22:00
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 7 keer

heist_175 schreef:'n gokje
- aansluiting: €45
- overstap: €0 (waarom zou een "overstap" geld kosten?)
- modem: ik heb een bbox3 gekocht, met wat geluk kan ik die ook bij EDPN gebruiken...
Ik heb geen bbox of fritzbox. Op de offerte die ik kreeg, kostte het 207 euro voor de hele reutemeteut.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Wat zijn overstapkosten?

Bbox3 kost €99, aansluiting kost €45.
Nog altijd €60 goedkoper dan uw offerte?
Of mis ik ergens iets?
ozfunghi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 07 dec 2010, 22:00
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 7 keer

heist_175 schreef:Wat zijn overstapkosten?

Bbox3 kost €99, aansluiting kost €45.
Nog altijd €60 goedkoper dan uw offerte?
Of mis ik ergens iets?
Setup 50
Installatie 50
Fritzbox 99
Verzending 7,5
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

Ik stel ook vast dat je bij EDPnet niet kan kiezen voor een gratis Doe-het-zelf-installatie wanneer je bestelt op basis van je adres:
Het systeem heeft vastgesteld dat een "Telecom Installatie: Test & Label" verplicht is.
Normaalgezien moet de Doe-het-zelf-installatie toch mogelijk zijn wanneer je vandaag reeds over een actieve VDSL2-verbinding beschikt bij een andere provider en EDPnet het mandaat geeft om die lijn om te zetten naar EDPnet VDSL XL. Ik begrijp niet waarom er dan verplicht nog eens 49,95 euro aangerekend zou worden terwijl er hier reeds een Sagem3464-modem op een NTP2007-contactdoos is aangesloten door Scarlet in 2011.

Honderd euro betalen om te mogen overstappen naar een andere provider plus de investering van een VDSL2 Vectoring modem is van het goede te veel.
ozfunghi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 07 dec 2010, 22:00
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 7 keer

raf1 schreef:Ik stel ook vast dat je bij EDPnet niet kan kiezen voor een gratis Doe-het-zelf-installatie wanneer je bestelt op basis van je adres:
Het systeem heeft vastgesteld dat een "Telecom Installatie: Test & Label" verplicht is.
Normaalgezien moet de Doe-het-zelf-installatie toch mogelijk zijn wanneer je vandaag reeds over een actieve VDSL2-verbinding beschikt bij een andere provider en EDPnet het mandaat geeft om die lijn om te zetten naar EDPnet VDSL XL. Ik begrijp niet waarom er dan verplicht nog eens 49,95 euro aangerekend zou worden terwijl er hier reeds een Sagem3464-modem op een NTP2007-contactdoos is aangesloten door Scarlet in 2011.

Honderd euro betalen om te mogen overstappen naar een andere provider plus de investering van een VDSL2 Vectoring modem is van het goede te veel.
Ik heb ook nog niet kunnen reageren op die offerte omdat ik deze week niet thuis ben. Maar 207 euro om te "mogen" klant worden vind ik er ook over. Indien ik ergens een fritzbox op de kop kan tikken voor 50 euro en die installatie niet nodig is... Ok. Maar anders stap ik naar UT.

Ook geweldig, op de offerte rekenen ze wel verzend kosten aan, maar indien er voor de installatie betaald moet worden komt er normaal een installateur langs, lees ik op hun site, en die zou dan de modem meebrengen... Waarom dan nog eens verzendkosten aanrekenen?
ozfunghi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 07 dec 2010, 22:00
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 7 keer

Bon,

EDIT: Ik heb net reactie van EDPnet gekregen. Onder die 207 euro kosten, raak ik volgens hen niet uit :lol:
Wat de test en label betreft, dit is een verplicht onderdeel van Proximus.
Zij testen op dat moment het koperpaar op stabiliteit en of het een rechtstreeks paar betreft.
Op dat moment gaan ze ook de technische situatie op het koperpaar zetten (met CID nummer) zodat het aan u toegewezen wordt.

De activatie spreekt voor zich dat is natuurlijk het activeren van de VDSL op uw lijn zodat deze klaar is voor gebruik.
Ik zou wel elders een modem kunnen op de kop trachten tikken, en zo pakweg 40 euro besparen.

Ik ben er nog altijd niet uit, en misschien stap ik wel gewoon naar... Telenet. Ik vind de 207 euro die EDP me wil aansmeren om klant te "mogen" worden bij hen (wat een privilege) er een beetje over. Als ik dat bedrag bereken over 24 maanden (doorgaans de periode die ik bij één provider blijf) dan kom ik op 8,6 euro per maand uit. Als ik er dan nog die 5 euro bij reken om goedkoop te kunnen bellen, en de 25 euro die ik bij Telenet moet betalen voor DTV, kom ik op 73,6 euro per maand.

Als ik bij Telenet Fluo (Business) met TV neem, kom ik op 92 euro (incl btw) uit. Een verschil van 18 euro per maand. Ik heb dan wel Yelo tv, en 200/30 Mbps, dus download snelheden die in de praktijk meer dan dubbel zo hoog gaan liggen. Dat is dan niet onbeperkt, maar aan 3 terrabyte zijn we hier nog nooit gekomen (maximum was 1.8 en dat was uitzonderlijk, doorgaans rond de 1.2 TB). Bij Fluo geen installatie/activatie kosten en gratis bellen naar vaste nummers, en 2000 gratis minuten in daluren naar GSM.

Als ik dan toch voor trager internet over DSL ga, ongelimiteerd, dan kan ik evengoed naar Internet en Bellen stappen en 150 euro in mijne zak steken.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

ozfunghi schreef:Setup 50
Installatie 50
Fritzbox 99
Verzending 7,5
Setup 50 -> administratiekost, uitgesmeerd over 1 jaar is dat €4 per maand extra
Installatie 50 -> setup kan je toch zelf doen? Router stel je sowieso zelf in, en je moet ook nog username + password invullen :)
Fritzbox 99 -> met wat geluk vind je een goedkopere 2de hands of
Verzending 7,5 -> hoort bij de Fritzbox veronderstel ik?

Ik probeer u niet af te zeiken, ik probeer een duidelijker beeld te krijgen op het aanbod en de kosten die ermee gepaard gaan.
Ik heb nog geen antwoord gekregen van EDPnet wat zij op mijn adres aanbieden (Prox zegt 100/20) en wat de éénmalige kosten zijn.
Aangezien ik een bbox3 heb, moet ik alvast geen FB kopen.
Ik kom dan uit op €50 setup/administratiekost
ozfunghi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 07 dec 2010, 22:00
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 7 keer

heist_175 schreef:
ozfunghi schreef:Setup 50
Installatie 50
Fritzbox 99
Verzending 7,5
Setup 50 -> administratiekost, uitgesmeerd over 1 jaar is dat €4 per maand extra
Installatie 50 -> setup kan je toch zelf doen? Router stel je sowieso zelf in, en je moet ook nog username + password invullen :)
Fritzbox 99 -> met wat geluk vind je een goedkopere 2de hands of
Verzending 7,5 -> hoort bij de Fritzbox veronderstel ik?

Ik probeer u niet af te zeiken, ik probeer een duidelijker beeld te krijgen op het aanbod en de kosten die ermee gepaard gaan.
Ik heb nog geen antwoord gekregen van EDPnet wat zij op mijn adres aanbieden (Prox zegt 100/20) en wat de éénmalige kosten zijn.
Aangezien ik een bbox3 heb, moet ik alvast geen FB kopen.
Ik kom dan uit op €50 setup/administratiekost
Ik probeer u ook niet af te zeiken maar duidelijker zijn dan ik al was, kan ik ook niet. Ik heb gevraagd aan hen om dat zelf te doen en zo minder kosten te hebben, maar ik krijg van HEN het antwoord dat dat niet kan, zie de quote hierboven. Ja, ik kan, zoals ik ook al gezegd heb, een tweedehands modem zoeken, en dan bespaar ik 40 euro. Die tweedehands fritzbox moet ik ook nog altijd betalen. Maar als jij je modem gratis aan mij wil geven, wil ik het zeker terug overwegen :lol:

Op dit moment is EDPnet voor mij geen optie meer. Om een product te krijgen dat vergelijkbaar is met dat van een andere aanbieder, maar met een instapkost van bijna 150 euro hoger, daar zie ik het nut niet van in. En als ik dan toch niet op de extra centen moet zien, dan kies ik beter voor Fluo van telenet.
Buster
Pro Member
Pro Member
Berichten: 235
Lid geworden op: 23 jul 2004, 13:47
Locatie: Tessenderlo
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 7 keer
Contacteer:

Bij mijn overstap van dommel naar edpnet heb ik nochtans geen installatie kost moeten betalen, gewoon in je bestelling bij opmerking je huidig circuit id doorgeven en zeggen dat ze deze moeten gebruiken voor een overzet van je huidige provider naar hun. Kan je best ook eerst effe contact met hun opnemen via de live chat om de situatie uit te leggen. Via bestelling staat idd de test en label installatie verplicht, maar na mijn bestelling hebben ze dat via de live chat ook meteen geannuleerd. De vdsl activatie moet natuurlijk wel betaald worden. Bij mij was trouwens de overstap van dommel naar edpnet 2 uur na de bestelling al inorde.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

Zucht. Dat de klant zelf een circuit id moet doorgeven is niet de correcte manier van werken. Laat staan dat de klant z'n circuit id kent.
In zulke gevallen geeft de klant EDPnet de toestemming om de bestaande VDSL2-verbinding om te zetten naar EDPnet.
EDPnet heeft dus alle middelen om het circuit id op te vragen bij de vorige operator. Dat is dus geen zaak van de netwerkoperator Proximus, maar een zaak tussen EDPnet en de andere OLO.
ozfunghi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 07 dec 2010, 22:00
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 7 keer

Buster schreef:Bij mijn overstap van dommel naar edpnet heb ik nochtans geen installatie kost moeten betalen, gewoon in je bestelling bij opmerking je huidig circuit id doorgeven en zeggen dat ze deze moeten gebruiken voor een overzet van je huidige provider naar hun. Kan je best ook eerst effe contact met hun opnemen via de live chat om de situatie uit te leggen. Via bestelling staat idd de test en label installatie verplicht, maar na mijn bestelling hebben ze dat via de live chat ook meteen geannuleerd. De vdsl activatie moet natuurlijk wel betaald worden. Bij mij was trouwens de overstap van dommel naar edpnet 2 uur na de bestelling al inorde.
Sja, ik heb er expliciet naar gevraagd via mail. Als ze mijn centen willen, dan moeten ze zelf iets meer moeite doen. Die klantvriendelijkheid waarvoor ze hier zo geprezen worden, laat in dit geval dan toch al meteen te wensen over en dan heb ik ook meteen al veel minder zin in een overstap naar zulke provider. Ik zou mezelf in knopen moeten leggen opdat zij mij zouden kunnen overtuigen bij hen klant te worden. Zo werkt het niet.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Sinds gisteravond werkt de website van http://www.internetenbellen.be niet meer.
Geprobeerd via meerdere ISP's op meerdere pc's.

Ondertussen ook een email gekregen van EDPnet dat ik €100 moet betalen om klant te mogen worden, aangezien ik een bbox3 heb, moet ik geen FB kopen.
€100 :bang:
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Ik begrijp niet waarom jullie zo'n probleem hebben met set-up kosten.
De set-up kosten, zijn naast het maandelijks abonnementsgeld, een deel van de totale kost.

Iedereen kan toch voor zich uitmaken, of het de moeite is om de overstap te doen. Je moet het totale plaatje bekijken op de duur het abonnement ...

Neem nu een set-up kost van €100:
Als je bij provider B €8 per maand goedkoper bent, dan heb je deze set-up kost al teruggewonnen na één jaar.
Vanaf jaar 2 bespaar je dus €100 per jaar, in vergelijking met provider A.
Met andere woorden een goede zaak ...

De telecomwet, die doorgaans positief is voor de consument, heeft ook zijn negatieve kantjes.
Nu de klanten al na 6 maanden hun contract kunnen verbreken, moeten kleinere providers, zoals EDPNet, ervoor zorgen dat ze na 6 maand "break-even" zijn, zoniet verliezen ze geld.
De kosten die zij aan Proximus moeten betalen voor een nieuwe aansluiting zijn niet gering, en zonder het doorrekenen van een éénmalige set-up kost, zouden ze na één jaar nog geen euro winst maken op nieuwe klanten (tenzij ze het abonnementsgeld verhogen).

Dus misschien toch liever een (betaalbare) set-up in ruil voor een goedkoper abonnement ???
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

Ik begrijp niet dat in de bestelprocedure een Test & Label-installatie wordt aangerekend voor klanten die aangeven dat ze reeds klant zijn bij een andere VDSL2-provider en EDPnet een mandaat geven om die lijn om te zetten naar EDPnet.

Trouwens die 100 euro kosten worden niet gecommuniceerd via http://www.bestetarief.be en de productinfofiche http://edpnet.be/assets/files/pdf/bipt/ ... dem-NL.pdf
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Wat betekent die "Test & Label-installatie" eigenlijk?

Let ook: op de website van EDPN krijg ik een andere snelheid te zien dan bij Proximus.
Ik heb gevraagd welke snelheid ze mij gaan geven: wat ze op hun website geven, of wat Prox op hun website geeft.
Ik krijg een standaard nietszeggend antwoord.

Klantenservice :? ?
ozfunghi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 07 dec 2010, 22:00
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 7 keer

heist_175 schreef:Sinds gisteravond werkt de website van http://www.internetenbellen.be niet meer.
Geprobeerd via meerdere ISP's op meerdere pc's.

Ondertussen ook een email gekregen van EDPnet dat ik €100 moet betalen om klant te mogen worden, aangezien ik een bbox3 heb, moet ik geen FB kopen.
€100 :bang:
De site van internetenbellen is inactief, en je kan hen ook niet mailen op hun internetenbellen mailadres. Ik heb dan gemaild naar UT en je kan via hen nog altijd gewoon het internetenbellen packet bestellen.

Ik heb intussen van 2 medewerkers van EDP hier op userbase via PM te horen gekregen, dat de info die zowel jij als ik gekregen hebben, met die 100 euro instapkosten (los van de modem) NIET klopt. Ze geven bij EDPnet dus consequent FOUTE informatie aan mensen die klant willen worden. Indien je overstapt van een reeds actieve lijn (Belgacom/scarlet) kan er minstens 50 euro bespaard worden. Als ik dan via Marktplaats een FB7360 koop voor 50 euro, dan ben ik voor 100 euro gesteld, ipv voor 200. Dan is het slechts 40 euro verschil in instap kosten met internetenbellen en terug te overwegen voor mij.
Gebruikersavatar
Geert-Jan
Pro Member
Pro Member
Berichten: 326
Lid geworden op: 14 okt 2016, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 27 keer

Bij EDPnet moet je 15 euro raw-copper (=proximus/scarlet taks) extra betalen.
Daarom gaat het duurder zijn.
Proximus en Scarlet geven de raw-copper gewoon gratis, dit is geen eerlijke concurrentie, daarom maakt Proximus zich geen zorgen over EDP.

Scarlet is in dit geval de goedkoopste maar speelt vals net als Proximus.
Afbeelding

Groeten,

Geert-Jan.
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
Locatie: 51RUI0
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer

Bij de nieuwe edp abonnementen moet je geen raw copper meer extra betalen hè, de €34,95 voor vdsl xl is incl telefonie & raw copper.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
yassin_elm
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 okt 2016, 15:36
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer

ozfunghi schreef:De site van internetenbellen is inactief, en je kan hen ook niet mailen op hun internetenbellen mailadres. Ik heb dan gemaild naar UT en je kan via hen nog altijd gewoon het internetenbellen packet bestellen.
wat is het verschil tussen internetenbellen.be en united-telecom.be? ik dacht dat dit hetzelfde was. Indien ze niet hetzelfde zijn, waar kan ik de abbo's & prijzen bekijken van internetenbellen? hun website lijkt nog steeds down

ik zit nu bij scarlet maar wil ook weg wegens die 500gb limiet, UT lijkt me interessant gezien ik de modem voor 20euro kan krijgen (6maand contract).
ozfunghi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 07 dec 2010, 22:00
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 7 keer

yassin_elm schreef:
ozfunghi schreef:De site van internetenbellen is inactief, en je kan hen ook niet mailen op hun internetenbellen mailadres. Ik heb dan gemaild naar UT en je kan via hen nog altijd gewoon het internetenbellen packet bestellen.
wat is het verschil tussen internetenbellen.be en united-telecom.be? ik dacht dat dit hetzelfde was. Indien ze niet hetzelfde zijn, waar kan ik de abbo's & prijzen bekijken van internetenbellen? hun website lijkt nog steeds down

ik zit nu bij scarlet maar wil ook weg wegens die 500gb limiet, UT lijkt me interessant gezien ik de modem voor 20euro kan krijgen (6maand contract).
Internetenbellen IS gewoon United Telecom denk ik, maar ze gebruiken een andere naam om andere promoties ofzo mee te voeren.

Internetenbellen had een abonnement aan €35, onbeperkt internet, 70mbps down, gratis telefoonlijn, gratis fritzbox en 60 euro activatie.
Ik denk dat het vergelijkbare abo bij UT 5 euro duurder is of anders zonder telefoonlijn (tenzij ge er al een hebt bij Belgacom).
Plaats reactie

Terug naar “Overstappen”