Verminderen maandelijkse kost

Vragen over het omschakelen naar een andere provider.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 5998
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 506 keer
Recent bedankt: 2 keer

Hoi,

Gezien we eigenlijk thuis zo goed als geen live tv meer kijken - enkel nog eens nieuws op een/vtm, een cooking show en wat bbc stuff - was ik eens aan't rondpiepen om onze whoppa buiten te gooien en internet-only te gaan.
Voor telefonie heb ik alles al gevonden wat ik nodig heb (voip via OVH, ofwel via ATA box ofwel koop ik wel een voip-telefoon). BBC stuff heb ik ook al een oplossing rond gebouwd, enkel zit ik nog wat verveeld rond de mogelijkheiden voor onze lokale zenders.

Stievie zou daar een oplossing zijn, moest dat ding te casten zijn of op een andere manier op de TV te krijgen zijn. Zijn er toevallig nog mensen met ideeën?

Overstap naar VDSL is geen optie (wegens geen koper), dus 't moet op kabel blijven zitten. Orange zou een optie zijn moest daar de vereiste van het mobiel abonnement niet aanhangen, maar momenteel zijn we beide (tevreden) Mobile Vikings klanten.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Yarisken
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 09 dec 2008, 16:28
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer

Ik heb ook internet only.
Ik heb een abbo business 200. Je kan dit ook nemen als particulier.
Voor tv te kijken gebruik ik een degelijke intel nuc met windows 10. Ik heb ook een soundbar.
Via de browser kijk ik netflix, youtube, deredactie.be, vier.be, vtm.be, etc.... . Muziek is via spotify app.
Via kodi kijk ik mijn films en ik heb ook iptv abbo. Dat kost tussen de 80 a 120 euro per jaar en is eigenlijk wel illegaal :-).

Er zijn tig mogelijkheden.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

ik gebruik een Minix Neo X7 android TVbox om Stievie Free te bekijken op groot scherm via HDMI aansluiting. En via chromecast, gestuurd vanuit de Chrome-browser op mijn (linux Mint17) PC, werkt dit eveneens perfect...

Zie ook:
https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=56&t=47654
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Plaats reactie

Terug naar “Overstappen”