Van Proximus naar andere + voip

Vragen over het omschakelen naar een andere provider.
Plaats reactie
punk
Pro Member
Pro Member
Berichten: 258
Lid geworden op: 06 jan 2011, 22:40
Twitter: RikLeys
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 27 keer

Ik ben momenteel klant bij Proximus met een comfort pack int+tel+tv (met samenaankoop korting van de KUL). Dat icm een V5 decoder in eigendom betaal ik €49,56/maand. Tenzij ik kosten maak met de vaste telefonie uiteraard.
Nu gebruiken wij hier thuis wel veel internet, altijd 250 a 350 GB. Maar telefonie en TV is iets anders. Telefonie gebruiken we ondanks onze mooie telefoon (Maestro 60) zelden :-) . TV kijken we af en toe maar niet zoveel. En we zijn vooral tv kijkers wanneer het ons uitkomt. Naast Proximus tv hebben we ook Netflix.

Omdat ik om de zoveel tijd wel eens rondkijk of ik nog goed zit qua provider ben ik nu eens beginnen denken.
Wat ik in mijn hoofd heb: Internet abbo bij een provider, telefoon via voip (weepee) en tv vanaf wanneer het beschikbaar is met de nieuwe betalende Stievie app.
We gingen hier op termijn sowieso Apple tv kopen, dus daar zou die Stievie app op kunnen draaien tegen dat die uitkomt. De telefonie twijfel ik of er de mogelijkheid is om ons toestel wel compatibel is met voip.
En dan vooral, voor zover ik zie, vind ik precies geen provider meer die tegen een lagere prijs dan wat ik nu heb, internet aanbiedt tegen een respectabele snelheid (er zijn hier gemiddeld een 8 toestellen actief verbonden) en met een goede dataliemiet.
Iemand die mij kan helpen hiermee of zo uit het hoofd meer weet?
Laatst gewijzigd door punk 09 sep 2016, 09:57, in totaal 1 gewijzigd.
jorisx
Premium Member
Premium Member
Berichten: 490
Lid geworden op: 31 okt 2010, 11:30
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 43 keer

punk schreef:De telefonie twijfel ik of er de mogelijkheid is om ons toestel wel compatibel is met voip.
Rechtstreeks op je toestel zal VOIP waarschijnlijk niet kunnen instellen. Wat wel mogelijk is, is om gebruik te maken van een VOIP-ATA. Dit toestel sluit je langs een zijde aan op je modem/router (via netwerkkabel) en langs de andere zijde sluit je gewoon he telefoon aan met de RJ11-stekker. Alle zaken ivm VOIP dien je in te stellen op deze ATA (is via een web-interface, zoals je modem/router). Op de telefoon zelf hoef je niets aan te passen.

Andere mogelijkheid is om een echte VOIP-telefoon te kopen. Daar dien je dan rechtstreeks in de telefoon de nodige gegevens in te geven om te kunnen bellen. Dan dien je enkel deze telefoon aan te sluiten op je modem/router.

Ikzelf bel reeds een paar jaar via VOIP. Heb daarvoor een abonnement bij OVH en gebruik hun ATA, waarvoor ik enkel een waarborg heb betaald. Indien ik de ATA terugstuur, dan krijg ik deze waarborg terugbetaald. En kan op die manier met mijn analoge toestel gratis (abo van 1,2 EUR/maand) naar alle vaste lijnen bellen.
Ik zat eerst bij Proximus voor internet en had dan de OVH-account ingegeven in de BBOX2 en daarop de analoge telefoon aangesloten. Na verhuis overgeschakeld op Telenet en dan geopteerd voor de ATA van OVH.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Unlimited internet:
Scarlet: €35 (max 50/5) - FUP 300Gb
EDPnet: €36 (max 100/20) - FUP?

VOIP
Als uw telefoon DECT is, kan je die vermoedelijk mee aansluiten op een VOIP DECT basisstation.
Voor +/- €90 heb je een basisstation (N300) en een handset (C530) -> Coolblue
Voor tarieven en providers zou ik u doorverwijzen naar de VOIP sectie.
Ik heb als inkomende provider WeePee (éénmalige kost €18) en 2 uitgaande providers: Megavoip (vaste lijn: € 0,001) en Rebvoice (BE GSM: €0,006).

TV
Tot zolang Stievie er niet is, kan je voor €39 (€4 meer dan enkel internet) Scarlet Trio nemen. Het aanbod van TV-kanalen is wel iets beperkter, maar wie weet komen jullie er mee toe :)?
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

Momenteel is United Telecom Surf@Home VDSL de goedkoopste internetprovider voor 33,99 euro/maand en éénmalig 59 euro activeringskost.
VDSL2-modem kan je in principe hergebruiken van Proximus. Snelheden zijn in principe ook identiek aan Proximus.
Snelheden kan je steeds checken via http://proximus.be/internetsnelheid of http://lijntest.be
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

heist_175 schreef:Unlimited internet:
Scarlet: €35 (max 50/5) - FUP 300Gb
Kleine aanvulling wat betreft snelheden:
  • - Scarlet Trio = max 50/4
    - Scarlet One = max 100/8
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2965
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: 09
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 159 keer

heist_175 schreef:Unlimited internet:

EDPnet: €36 (max 100/20) - FUP?
...
Ook nog een aanvulling: voor Edpnet moet je nog raw copper bijrekenen à 12,50 € of telefony à 10,00 €
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole / 3B Kodi-19 / 3B+ Node-Red+Grafana
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04 ESM / 22.04
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

@punk

in afwachting van Stievie (betaal-abo) gebruik ik Stievie Free en DVB-T voor VRT zenders...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 675 keer
Bedankt: 154 keer

Ik heb dezelfde setup:
Internet comfort + TV met korting via werkgever en aangekochte decoders. Telefonie via voip (OVH+betamax) Prijs: zo'n 41 EUR per maand.

Veel goedkoper ga je het niet vinden, en qua service zit je bij Px toch nog beter dan bij Scarlet enzo.
Gebruikersavatar
jphermans
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 922
Lid geworden op: 31 aug 2009, 15:28
Locatie: Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 109 keer

raf1 schreef:Momenteel is United Telecom Surf@Home VDSL de goedkoopste internetprovider voor 33,99 euro/maand en éénmalig 59 euro activeringskost.
VDSL2-modem kan je in principe hergebruiken van Proximus. Snelheden zijn in principe ook identiek aan Proximus.
Snelheden kan je steeds checken via http://proximus.be/internetsnelheid of http://lijntest.be
Wat ik niet begrijp is dat er op de site van united-telecom staat dat je geen proximus lijn nodig hebt.
Geen Proximus-lijn en/of United Telecom-lijn vereist voor de installatie
Bij edpnet betaal je dan bij voor raw copper! Hoe zit dit dan in elkaar ?
Internet via Mobile Vikings
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

Bij United Telecom betaal je eigenlijk 23,99 euro/maand + 10 euro raw copper.
PeterP
Pro Member
Pro Member
Berichten: 321
Lid geworden op: 23 nov 2014, 09:04
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 35 keer

Onderstaande voldoet denk ik aan uw vereisten en is voordeliger :
1. Bestaand telefoonnummer porteren naar Weepee. 18 euro/eenmalig Weergave oproeper en meerdere inkomende lijnen inbegrepen.
2. Scarlet trio met nieuw telefoonnummer 39 euro/maand + 99 euro/eenmalig full installation.
3. Gigaset met IP basisstation. Nieuw nummer Scarlet gebruiken voor hulpdiensten + vaste nummers daluren. Betamax voor andere uitgaande gesprekken.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

met 8 toestellen, Netflix en Stievie (toekomstig) heeft TS vooral behoefte aan voldoende data. United telecom lijkt mij op dit ogenblik de beste keuze dan...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
PeterP
Pro Member
Pro Member
Berichten: 321
Lid geworden op: 23 nov 2014, 09:04
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 35 keer

Mijn vorige post is in de veronderstelling dat TS nog een redelijk aanbod Tv wil.
Puntje 3 zou je ook kunnen vervangen door een ATA zodat hij zijn Maestro 60 verder kan gebruiken.
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2965
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: 09
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 159 keer

jphermans schreef:
raf1 schreef:Momenteel is United Telecom Surf@Home VDSL de goedkoopste internetprovider voor 33,99 euro/maand en éénmalig 59 euro activeringskost.
VDSL2-modem kan je in principe hergebruiken van Proximus. Snelheden zijn in principe ook identiek aan Proximus.
Snelheden kan je steeds checken via http://proximus.be/internetsnelheid of http://lijntest.be
Wat ik niet begrijp is dat er op de site van united-telecom staat dat je geen proximus lijn nodig hebt.
Geen Proximus-lijn en/of United Telecom-lijn vereist voor de installatie
Bij edpnet betaal je dan bij voor raw copper! Hoe zit dit dan in elkaar ?
Voor United Telecom moet je wat meer naar beneden scrollen, dan zie je staan:
Distributie***10€ (Of Proximus-lijn)
*** Verplicht indien geen Proximus-lijn
Voor EdpNet is het eigenlijk hetzelfde, 12,50 € bijbetalen voor de lijn, of slechts 10 € en dan kan je ook gebruik maken van hun Voip telefonie.
Uiteraard verkiezen de meeste Voip bij te nemen, al gebruiken ze die niet.
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole / 3B Kodi-19 / 3B+ Node-Red+Grafana
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04 ESM / 22.04
punk
Pro Member
Pro Member
Berichten: 258
Lid geworden op: 06 jan 2011, 22:40
Twitter: RikLeys
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 27 keer

Ik moet zeggen dat ik bij Scarlet toch vrees dat die 300GB echt te weinig gaat zijn. In Juli en Augustus (vakantie- en dus ook netflixmaanden) zaten we hier aan 340GB en 363GB. Die laatste is wel een uitschieter. Het gemiddelde zal een 290GB zijn.
Snelheid vond ik een tijdje geleden zelden geen argument bij het kiezen van een provider. Maar tegenwoordig met zoveel toestellen online te zijn, vind ik dat toch zo onbelangrijk niet meer. Ook zijn de twee frequenties 2.4 en 5.0 goed meegenomen met toestellen als ipad en macbook in huis.
Dus lijkt United Telecom me het meest aangewezen. Tenzij daar misschien meer verborgen toch sprake is van FUP?
Voor de rest ga ik er van uit dat die installatie geen probleem hoeft te zijn voor mij. Rest dan nog een Router/modem bekomen.
En vooral wachten op de betalende app van Stievie :-P .

En ahja, een andere telefoon kopen is geen optie. De echtgenote vindt de huidige te mooi ;-) .
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

punk schrijft: En vooral wachten op de betalende app van Stievie .

hoe langer we moeten wachten, hoe groter de kans dat het een "gratis" app wordt :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
kraaiven
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 jun 2016, 15:06

Wat gebeurd er bij Proximus als je je nummer porteert naar een andere provider?
Wordt dan alles direct afgesloten of kan je na porteren nog switchen naar een ander pack?
Heb nu een internet start met telefoon & tv. Ik bots tegen limiet van 150 GB aan - ik zou kunnen switchen naar nieuw Internet & TV pack van 55 Euro ofwel misschien internet comfort zonder telefoon.
Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5230
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 520 keer
Recent bedankt: 9 keer

kraaiven schreef:Wat gebeurd er bij Proximus als je je nummer porteert naar een andere provider?
in theorie... geen probleem.
in praktijk: je bent 90% kans een paar dagen alles kwijt, moet bellen om terug aangesloten te worden, en moet daarna nog eens contact opnemen om de "eenmalige aansluitingskosten" die ze weer factureren te laten schrappen...
tip: zorg dat je omschakeling op een maandag is, want als het op een vrijdag is kan je het hele weekend fluiten naar je internet.

bron:
- lang geleden technieker geweest
- zelf meegemaakt vorige maand (*zucht*)
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

+2
Zowel bij mij als bij mijn moeder liep het zo.
Prox gebruikt uw telefoonnummer als identificatie, als dat geporteerd wordt, krijg je een nieuwe identificatienummer bij hen.
Gelukkig is hun klantendienst met een gratis nummer :)
Plaats reactie

Terug naar “Overstappen”