Internetprovider kiezen in nieuw huis

Vragen over het omschakelen naar een andere provider.
Plaats reactie
de7erv
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 mei 2012, 12:50
Bedankt: 2 keer

Hallo iedereen,

Ik ben momenteel bezig met het inrichten van mijn eigen huis en zoek nu naar een internet aanbieder.
Downside = Proximus (ADSL) werkt niet goed aan de reacties van mijn buren te horen maar Telenet (kabel) wel.


Hierdoor worden mijn opties zeer gelimiteerd aangezien meeste aanbieders via ADSL werken.

Hebben jullie nog een alternatief op Telenet aangezien ik deze optie te duur vind..
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
Locatie: 51RUI0
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer

Kan je even een check doen op je adres via http://www.lijntest.be of http://www.proximus.be/internetsnelheid? Aan de hand van die resultaten weet je meteen of VDSL2 een optie is of niet.
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1533
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
Bedankt: 220 keer

Bij Telenet kan je de tv-decoder ook aankopen (€ 249 voor een Digicorder, € 99 voor een Digibox en € 69 voor een CI+ module), dan wordt het abonnement meteen € 8,85 goedkoper (nog € 58,63 voor Whop met 100 Mb/s down, 10 Mb/s up, 200 GB limiet). Heb je geen vaste lijn (en Triiing-app) nodig en ook geen hoge eisen qua internet, dan kan je misschien Basic Internet (30 Mb/s down, 3 Mb/s up, 100 GB limiet) nemen voor € 27,50 en al dan niet een apart tv-abonnement (€ 16,30).

Als je een gsm-abonnement hebt bij Orange (Mobistar) of bereid bent om dat te nemen, dan kan je via hen ook internet en tv via de kabel krijgen (geen vaste lijn). Dit kost € 49 per maand of € 39 met een Panther 45 gsm-abonnement. De huur van één tv-decoder is inbegrepen. Extra decoders kunnen enkel worden gehuurd aan € 9 per maand en er zijn geen CI+ modules. De snelheid van het internet is 100 Mb/s down, 6 Mb/s up en er is geen limiet. Voor € 10 per maand wordt de snelheid verdubbeld.

Verstuurd vanaf mijn Xperia-tablet met Tapatalk
sanderd17
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 28 nov 2014, 17:27
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 9 keer

nickz schreef:... De snelheid van het internet is 100 Mb/s down, 6 Mb/s up en er is geen limiet ...
Er is wel een FUP van 500GB tijdens de piekuren (12u - 24u IIRC). Indien dit overschreden wordt, dan wordt de snelheid gecapped tijdens de piekuren. Maar dat is nog altijd een stuk beter dan de limieten van telenet.
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1959
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

TS spreekt enkel over internet ... ? Waarom dan over TV beginnen ?

Indien hij enkel internet nodig heeft is de zaak simpel. Het zal hier altijd minimum 27.5 euro kosten voor een degelijke internetverbinding.
Want dat is (toevallig :-) ) de basisprijs bij zowel Telenet als Proximus.

Indien er een slecht adsl signaal is op het adres kan hij uiteraard beter voor Telenet kiezen.

Alternatieve adsl providers welke onder 27.5 duiken zijn nooit vdsl en dus niet echt meer het overwegen waard als je een degelijke snelle internetverbinding wil.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
Locatie: 51RUI0
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer

laat ons eerst even de resultaten afwachten van de vdsl2 lijntest, daarna kunnen we verder adviseren ;)
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
de7erv
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 mei 2012, 12:50
Bedankt: 2 keer

Meerdere buren hebben geklaagd over de trage snelheden van Proximus.
Bij overstap naar Telenet was dat opgelost volgens hen.


Het kan misschien zijn dat er geen centrale van Proximus staat maar waarom geven de testen dan zulke positieve resultaten..


Beide testen geven een betrouwbaar beeld:

Proximus
------------
Je internetabonnement
Internet Maxi
Piekuren tussen 19 u en 23 u :

Max.: 91,7 Mbps download - 7,5 Mbps upload

Min.: 62,0 Mbps download - 5,7 Mbps upload
Buiten piekuren tussen 23 u en 19 u :

Max.: 91,7 Mbps download - 7,5 Mbps upload

Min.: 62,0 Mbps download - 5,7 Mbps upload

Je downloadvolume is onbeperkt, ook in een Pack.

Lijntest
------------
ADSL
6 Mbps
Max Upload 540 KbpsMax Download 5.32 Mbps
VDSL
100 Mbps
Max Upload 18.7 MbpsMax Download 94.79 Mbps
VDSLHU
16.5 Mbps
Max Upload 8.62 MbpsMax Download 15.02 Mbps
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
Locatie: 51RUI0
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer

Waarschijnlijk pas recent vdsl2 geactiveerd op de straatkast/ROP? De buren zullen nog op ADSL gezeten hebben. In ieder geval is er maximum 100/20 beschikbaar op je adres. Sowieso heb je nu meer mogelijkheden.

Zelf gebruik ik hier EDPNet (newer & faster), is een goed alternatief voor Telenet, je hebt dan 100Mbps down & 20mbps up aan €45.94/mnd (€35+10 voor telefonie, ook al gebruik je die niet). In mijn ervaring heel stabiel, goeie support, altijd goeie snelheden & geen limiet of FUP.

Je kan ook even kijken bij internetenbellen.be, united telecom, scarlet of proximus. Enige verschil is dat de effectieve snelheid lager zal zijn bij de andere VDSL providers, vooral de upload dan. EDPNet is de enige die de volledige syncsnelheid aanbiedt, in jouw geval dus 100/20. Als snelheid belangrijk is voor jou kan dit dus een belangrijke factor zijn.
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5784
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

de7erv schreef:Meerdere buren hebben geklaagd over de trage snelheden van Proximus.
De relevantie van ervaringen uit het verleden is mijn inziens nihil bij de keuze van een provider anno 2016.
Proximus is continu bezig met de upgrade van het vaste netwerk. Nog elke dag worden er straatkasten geüpgraded met nieuwere snellere VDSL2 Vectoring-technologie.

De enige betrouwbare actuele raadgevers zijn http://www.lijntest.be/ en http://www,proximus.be/internetsnelheid

Wat internet betreft, ben je steeds véél goedkoper af dan bij Telenet via één van de providers op het Proximus VDSL2-netwerk:

United Telecom Surf@Home VDSL voor 33,99 euro/maand
Scarlet Internet VDSL2 voor 35 euro/maand
Dommel Netline + Speedpack VDSL2 voor 44,94 euro/maand
EDPnet Newer&Faster Internet VDSL voor 45,95 euro/maand
Proximus Internet Maxi voor 48,20 euro/maand
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

raf1 schreef:Proximus is continu bezig met de upgrade van het vaste netwerk. Nog elke dag worden er straatkasten geüpgraded met nieuwere snellere VDSL2 Vectoring-technologie.
Vrienden zijn pas verhuisd naar een nieuw appartement... en hebben "blokjes" op hun TV bij Proximus.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5784
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

r2504 schreef:Vrienden zijn pas verhuist naar een nieuw appartement... en hebben "blokjes" op hun TV bij Proximus.
Ja en dan? Die blokjes ontstaan nooit op het Proximus-netwerk. Die blokjes ontstaan in de privé-woning van de klant wanneer de klant geen afgeschermde binnenbekabeling gebruikt. Dat ze eerst maar eens samen met de elektricien nakijken of de binnenbekabeling oké is vooraleer Proximus als zondebok aan te duiden.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ik raad de OP toch aan om beide netwerken aan te sluiten op zijn huis (er wordt over een nieuw huis gesproken dus ik neem aan dat deze vraag ook aansluiting en bekabeling betreft). Dan kan je achteraf nog altijd alle kanten uit.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 46 keer

ITnetadmin schreef:Ik raad de OP toch aan om beide netwerken aan te sluiten op zijn huis (er wordt over een nieuw huis gesproken dus ik neem aan dat deze vraag ook aansluiting en bekabeling betreft). Dan kan je achteraf nog altijd alle kanten uit.
Idem. Heb bij mijne nieuwbouw vorig jaar zowel een raw copper laten binnentrekken als een Telenet kabel. Bedoeling was om mijn Dommel te verhuizen maar dat draaide administratief in de soep. Heb dan voor Telenet geopteerd.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

Tis uiteraard superspijtig dat proximus nog niet op alle projecten fiber aanbiedt, dan had je in een keer dat kunnen laten leggen. Maar ja...
Als je werken bezig bent kan je best alles voorzien, incl interne coax voor tv "moest het nodig zijn"; al ist maar om de verkoopwaarde van de woning een boostje te geven.
El Loco
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 apr 2008, 17:30
Bedankt: 1 keer

ditCh schreef:
ITnetadmin schreef:Ik raad de OP toch aan om beide netwerken aan te sluiten op zijn huis (er wordt over een nieuw huis gesproken dus ik neem aan dat deze vraag ook aansluiting en bekabeling betreft). Dan kan je achteraf nog altijd alle kanten uit.
Idem. Heb bij mijne nieuwbouw vorig jaar zowel een raw copper laten binnentrekken als een Telenet kabel. Bedoeling was om mijn Dommel te verhuizen maar dat draaide administratief in de soep. Heb dan voor Telenet geopteerd.
Ik raad aan om een smarttube te laten steken ipv enkel de twisted pair/RAW Copper. Als proximus ooit met glasvezel komt moet je niet meer graven.

Sent from my A0001 using Tapatalk
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 46 keer

El Loco schreef: Ik raad aan om een smarttube te laten steken ipv enkel de twisted pair/RAW Copper. Als proximus ooit met glasvezel komt moet je niet meer graven.

Sent from my A0001 using Tapatalk
Ik heb wel degelijk een smarttube gestoken ;-)
Plaats reactie

Terug naar “Overstappen”