Overstappen naar Mobistar (Orange) vast Internet en TV

Vragen over het omschakelen naar een andere provider.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Afsplitsing van de topic Mobistar vast internet en TV

Deze topic is voorbehouden voor posts over Overstappen naar Mobistar internet en TV via Kabel
Laatst gewijzigd door philippe_d 08 dec 2016, 22:18, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: topic titel aangepast
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1300
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

Na een tweetal weken tester te mogen zijn van Mobistar, heb ik gisteren de stap gezet om Telenet buiten te gooien.
Ben tevreden over het internet (heb zelfs het gevoel dat het stabieler aanvoelt dan Telenet, ook al is het dezelfde kabel en zelfde modem. Misschien was de modem versleten oid). DigiTV werkt gewoon goed, en de decoder reageert spontaner op de afstandsbediening dan de digicorder (waarbij je, vooral bij opnames, nog een seconde mag wachten nadat je op een knop geduwd hebt).

Opzegdienst van Telenet vond het jammer, wou me eerst een goedkoper abo aansmeren, maar snapte m'n punt wel (ik verstook +- 200GB aan data per maand, dus ik heb al een fiber 200 nodig bij hun).
Hij moest wel even lachen toen ik zei dat ik ging overstappen naar Mobistar, met dat het over dezelfde kabel loopt.
Moet wel toegeven: vriendelijke persoon aan de lijn (in feite altijd al vriendelijke mensen aan de lijn gehad bij telenet).

Laten we hopen dat ik het mij niet beklaag.
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2277
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

Kan je eens posten welke snelheden je pratisch haalt met je nieuwe abbo van 200/.. bij mobi,

Alvast bedankt
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
IYZY
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

buthead schreef:Kan je eens posten welke snelheden je pratisch haalt met je nieuwe abbo van 200/.. bij mobi,

Alvast bedankt
Afbeelding
Door Userbase-gebruiker road rebel
Blond doesn't mean stupid :roll:
dean3009
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 813
Lid geworden op: 07 mei 2007, 11:19
Uitgedeelde bedankjes: 83 keer
Bedankt: 43 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik heb even nog eens de beschikbaarheid bekeken voor een gemeente in West-Vlaanderen en krijg het volgende te zien:
Onze Internet & TV-diensten zijn beschikbaar in jouw gemeente, maar je kan er nog geen gebruik van maken. Dit aanbod is immers enkel voor onze particuliere klanten met een Mobistar-abonnement.
Is het aanbod ruimer beschikbaar geworden ondertussen?
Laatst gewijzigd door dean3009 24 apr 2016, 12:38, in totaal 1 gewijzigd.
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1421
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 300 keer

Als tester ook overgestapt naar Mobistar. Telenet gewoon via de "mijn telenet"-zone op de hoogte gebracht. Enkele dagen erna heb ik 4 telefoons ontvangen van hen. Het was een drukke dag op het werk, waardoor ik niet kon opnemen. De dag erna was alles afgesloten. Tot nu toe nog geen seconde beklaagd. Kan nu enkele maanden abonnement uitsparen, is altijd mooi meegenomen. Terug aanvaardbare facturen voor telecom.
Dolfijn 15 + Internet en TV 49 + OVH 1,20 = 65,20 per maand Is een groot verschil met wat je bij Telenet moet ophoesten.

Ik kan iedereen aanraden om de overstap te zetten. Enkel en alleen maar om de prijs stijgingen bij de duopolisten (Telenet en Proximus) een grote halt toe te roepen.
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2277
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

Van zodra ze betaling van werkgever ondersteunen stap ik hier meteen over!

PS: nog velen die ik ken en dit ook hebben zullen dit zeker ook doen weet ik dus laat hopen da ze die ondersteuning gaan toevoegen.
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
dean3009
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 813
Lid geworden op: 07 mei 2007, 11:19
Uitgedeelde bedankjes: 83 keer
Bedankt: 43 keer
Recent bedankt: 1 keer

Weet iemand hoe het eigenlijk zit met de aansluitingskost bij een verhuis, waarbij de vorige bewoners Telenet hadden?
Dit is te lezen op de website:
Bent u reeds klant bij Telenet of VOO voor tv of internet diensten, dan zijn er geen aansluitkosten van toepassing aangezien het tv-signaal reeds aanwezig is. De aansluitingskosten op het kabelnetwerk ter waarde van 149€ zijn van toepassing indien u momenteel geen klant bent bij Telenet of VOO of indien uw woning niet aangesloten is op het kabel netwerk.
Ik veronderstel als er bij de opzeg van de vorige bewoners geen technieker is langsgeweest om die stopfilter - of hoe het ook noemt - aan te sluiten, dat deze aansluitingskost niet van toepassing is?

Update:
Even nagevraagd bij Mobistar via social media. Grappige is dat ze het daar zelf niet helemaal weten. Blijkbaar moet je echt Telenet-klant zijn om die aansluitingskosten te vermijden. Als ik dan vraag of het ook zo is indien Telenet geen stopfilter is komen plaatsen (en dus analoog signaal gewoon doorkomt), kunnen ze nog minder zeggen.

Tja, zal Telenet worden en na een (paar) maand overstappen naar Mobistar :)
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

ik ben van eind januari tester en ben heel tevreden tot nu toe. (1 keer een paar uur zonder internet/tv)
- digicorder kan wel nog iets vlotter schakelen (stabielere firmware)
- spijtig dat ze nog geen 4 simultane opnames aanbieden (telenet verhindert dit)

serieus manco voor mij:
1. verplichting abboformule (terwijl ik hier doodongelukkig mee ben, en liever IOM heb met véél data)
wil gerust 2 € meer betalen/maand omdat ik geen abboformule neem. Bij geen enkele andere operator is er verplichting van een abboformule bij hen.

=> vandaar dat ik Scarlet VDSL only + telenet tv overweeg (mocht er al vectoring zijn, zou ik zeker dit kiezen met 100/8, nu maar 70/8) In de praktijk bij edpnet had ik maar 40 DL en 6 UL. 2 jaar terug
Ik hoop dat telenet een interessant tegenaanbod in de markt zet, mag gerust paar € duurder zijn, je krijgt er veel meer voor. Géén telefonie nodig.
2. geen CI+ voor 2de en 3de tv (en ik zie dat niet het eerste jaar komen)

Ze gaan aan de testers een aanbod doen in juli/augustus. Stel je voor dat ze een high uploadprofiel geven voor de prijs van een standaard? :-D
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

satsurfer ze moeten ergens hungeld halen é !!!
Vroeger kon je ook geen gsmabo nemen bij telenet zonder internet en tv.
Ze maken winst op hun core business en derest verkopen ze met nauwelijks winst.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4024
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Uitgedeelde bedankjes: 171 keer
Bedankt: 102 keer

49 €/maand
voor andere mobiele abonnementen


Dus je hebt nog een abbonnement bij mobistar nodig of mag het ook bij een andere provider zijn ?
Kun je geen kangoeroe bestellen, internet laten installeren en meteen erna je kangoeroe opzeggen (ik heb gsm-abb. van het werk zoals zovelen) ?

Je kan trouwens niets aanvragen, je krijgt een error als je je postcode ingeeft (al zeker 2d):
https://www.orange.be/nl/producten-en-d ... nternet-tv

satsurfer schreef:ik ben van eind januari tester en ben heel tevreden tot nu toe. (1 keer een paar uur zonder internet/tv)
- digicorder kan wel nog iets vlotter schakelen (stabielere firmware)
- spijtig dat ze nog geen 4 simultane opnames aanbieden (telenet verhindert dit)

serieus manco voor mij:
1. verplichting abboformule (terwijl ik hier doodongelukkig mee ben, en liever IOM heb met véél data)
wil gerust 2 € meer betalen/maand omdat ik geen abboformule neem. Bij geen enkele andere operator is er verplichting van een abboformule bij hen.

=> vandaar dat ik Scarlet VDSL only + telenet tv overweeg (mocht er al vectoring zijn, zou ik zeker dit kiezen met 100/8, nu maar 70/8) In de praktijk bij edpnet had ik maar 40 DL en 6 UL. 2 jaar terug
Ik hoop dat telenet een interessant tegenaanbod in de markt zet, mag gerust paar € duurder zijn, je krijgt er veel meer voor. Géén telefonie nodig.
2. geen CI+ voor 2de en 3de tv (en ik zie dat niet het eerste jaar komen)

Ze gaan aan de testers een aanbod doen in juli/augustus. Stel je voor dat ze een high uploadprofiel geven voor de prijs van een standaard? :-D
springfield
Pro Member
Pro Member
Berichten: 276
Lid geworden op: 16 dec 2011, 12:28
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 10 keer

silencer schreef:
49 €/maand
voor andere mobiele abonnementen


Dus je hebt nog een abbonnement bij mobistar nodig of mag het ook bij een andere provider zijn ?
Kun je geen kangoeroe bestellen, internet laten installeren en meteen erna je kangoeroe opzeggen (ik heb gsm-abb. van het werk zoals zovelen) ?

Je kan trouwens niets aanvragen, je krijgt een error als je je postcode ingeeft (al zeker 2d):
https://www.orange.be/nl/producten-en-d ... nternet-tv

satsurfer schreef:ik ben van eind januari tester en ben heel tevreden tot nu toe. (1 keer een paar uur zonder internet/tv)
- digicorder kan wel nog iets vlotter schakelen (stabielere firmware)
- spijtig dat ze nog geen 4 simultane opnames aanbieden (telenet verhindert dit)

serieus manco voor mij:
1. verplichting abboformule (terwijl ik hier doodongelukkig mee ben, en liever IOM heb met véél data)
wil gerust 2 € meer betalen/maand omdat ik geen abboformule neem. Bij geen enkele andere operator is er verplichting van een abboformule bij hen.

=> vandaar dat ik Scarlet VDSL only + telenet tv overweeg (mocht er al vectoring zijn, zou ik zeker dit kiezen met 100/8, nu maar 70/8) In de praktijk bij edpnet had ik maar 40 DL en 6 UL. 2 jaar terug
Ik hoop dat telenet een interessant tegenaanbod in de markt zet, mag gerust paar € duurder zijn, je krijgt er veel meer voor. Géén telefonie nodig.
2. geen CI+ voor 2de en 3de tv (en ik zie dat niet het eerste jaar komen)

Ze gaan aan de testers een aanbod doen in juli/augustus. Stel je voor dat ze een high uploadprofiel geven voor de prijs van een standaard? :-D
Je kan kangoeroe bestellen en dan opzeggen maar dan betaal je ook gewoon een pak meer ineens. Dus dat is geen optie.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

@springfield. Jij mag proefkonijn spelen. Uw internet+tv is gekoppeld aan een gsmabbo. Alsof het systeem dat nt zal herkennen. Als systeem herkent dat je gn abbo hebt: 15€ extra :-(

Heb nu kangoeroe 8, die ik sporadisch dan maar eens gebruik voor uitgaand te bellen met clip off (zodat mensen mij hier nt op terugbellen).

Vond het veel leuker met calltiger of csipsimple :-)
Laatst gewijzigd door satsurfer 31 aug 2016, 08:50, in totaal 1 gewijzigd.
springfield
Pro Member
Pro Member
Berichten: 276
Lid geworden op: 16 dec 2011, 12:28
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 10 keer

Dat is toch wat ik zeg, ja kan het zo doen maar vanaf je kangoeroe opzegt betaal je een pak meer. Ik dacht €65/maand ipv 49.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

64 € :-), 54 € voor de testklanten
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

Orange Belgium heeft dure kabelabonnees
http://trends.knack.be/economie/e-busin ... 67741.html
zal dus nog eventjes klant moeten blijven eer ze break-even draaien. Maar hopelijk schaffen ze dan tegen volgend jaar september hun verdomde abboverplichting mobiel af. :bang:

maar geen probleem.

Orange Belgium verwacht 10 miljoen euro meer winst
http://www.tijd.be/ondernemen/telecom/O ... 1-3128.art
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

Momenteel PROMO 39€ voor IEDEREEN (ook inst.+activatie). geldig tot 31/12/2016. Prijs is 6 maand geldig. Goede deal voor de twijfelaars (als je gn. bezwaar hebt tegen verplicht gsmabbo)

https://www.orange.be/nl/producten-en-d ... nternet-tv

verstuurd via mijn Android smartphone using Tapatalk
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3220
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer
Recent bedankt: 1 keer

satsurfer schreef:Momenteel PROMO 39€ voor IEDEREEN
Behalve het Kolibri-abo, oude abo's en abo's met smartphone :wink:

Op zich een supergoede deal momenteel. Toch voor wie alleenstaand is of met max. 2 personen. Met meer personen is het vaak niet goedkoper.
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

Sorry, daar overgelezen. Idd. Waarom niet? Tegen dat je aan 100€ zit van WIGO. En als je 1 abbo en rest met prepaid tempo (full cashback) doet, toch pak goedkoper.

verstuurd via mijn Android smartphone using Tapatalk
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

net een enquete ingevuld van Orange. Heb de indruk dat ze een pakket willen aanbieden met meer mobiele data als je tv+internet afneemt. Zou al een pluspunt zijn om mijn Tempo Giga prepaid op te zeggen, en nog 1 sim over te houden. :-D
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3220
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ze hebben maanden geleden ook al enquetes gedaan, toen was het eerder een WIGO-achtig abonnement. Echter nog niets van gezien... Zou er dus mijn boontjes niet te zwaar op weken :wink:
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
flt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 755
Lid geworden op: 08 dec 2005, 17:10
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer

Na een week eindelijk mijn interesse kunnen uiten voor hun inet+tv :lol:
Er zit soms wat sarcasme aan, maar mocht iemand dezelfde issues tegenkomen...
  1. Na het ingeven van mijn postcode op https://www.orange.be/nl/producten-en-d ... nternet-tv kreeg ik altijd de foutmelding
    request failed: error
    Dankzij de Chrome debugger er op uit gekomen dat ze een extern (als in niet op het orange.be domein) script aanroepen voor het checken van de postcode en dit werd geblokkeerd door mijn webAV (Kaspersky).

    Voorbeeld output van 2 postcodes, weinig spannends te zien hier:
    {"zip": "2000", "newprovider": "Telenet", "region": "TLN VL"}
    {"zip": "4000", "newprovider": "Nethys", "region": "VOO WAL"}
  2. Op de aanvraagpagina moet je een mobiel nummer ingeven, ik heb een Orange abo via de werkgever wat herkend wordt als een professioneel abo. Terwijl ik dus wel de intentie heb om het extra mobiel abo er bij te bestellen... Pech!
    Onze Internet + TV-diensten zijn beschikbaar in jouw gemeente, maar je kan er nog geen gebruik van maken. Dit aanbod is immers enkel voor onze particuliere klanten met een Orange-abonnement.
  3. Maandag dan maar een Kolibrie abo met nieuw nummer besteld, dat ging vlot!
    Het zat vrijdag in de bus (ook niet echt binnen de 48u).
  4. Kaartje was geactiveerd na een ~18u. Nergens vermelding van welk nummer ik nu gekregen had.
    Kaartje dan maar in een toestel gestoken, het nummer achterhaalt en mijn "interesse kunnen uiten" voor hun inet+tv :banana:
  5. Als laatste dan nog call forwarding opgezet naar mijn "echt" nummer, zodat ik hun oproep niet mis natuurlijk!
    https://www.orange.be/nl/hulp/toestelle ... rschakelen
orlandosa
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 dec 2016, 23:28

satsurfer schreef:Momenteel PROMO 39€ voor IEDEREEN (ook inst.+activatie). geldig tot 31/12/2016. Prijs is 6 maand geldig. Goede deal voor de twijfelaars (als je gn. bezwaar hebt tegen verplicht gsmabbo)

https://www.orange.be/nl/producten-en-d ... nternet-tv

verstuurd via mijn Android smartphone using Tapatalk

Stel ik neem dit, betaal 39 euro (voor eerste zes maanden). Daarbovenop een kolibrie van 8 euro (kan ik aan de dochter geven), dan ben ik volledig in orde met hun voorwaarden, neem ik aan ?

Dan hou ik daarbovenop twee kings van Telenet (voor mij en echtgenote) en betaal ik (die eerste zes maanden) dus 39 + 8 = 47 euro + 30 euro (kings) = 77 euro. De ontbrekende zenders heb ik sowieso met mijn satontvanger (vooral de Engelse interesseren ons).

Momenteel betaal ik tussen 95 en 100 euro (whop + 2 kings), met een prepaid kaartje voor de dochter van rond de 10 euro, komt op plus minus 105 à 110 euro. Winst dus een kleine dertig euro, na zes maanden 20 euro (goed voor 120 euro per jaar).

Heb ik dat zo goed berekend ??
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4024
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Uitgedeelde bedankjes: 171 keer
Bedankt: 102 keer

Vaganzza schreef:
satsurfer schreef:Momenteel PROMO 39€ voor IEDEREEN
Behalve het Kolibri-abo, oude abo's en abo's met smartphone :wink:

Op zich een supergoede deal momenteel. Toch voor wie alleenstaand is of met max. 2 personen. Met meer personen is het vaak niet goedkoper.
Sommigen hebben een gsm abb van het werk he of geen goede ontvangst met Orange.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

of werken liever prepaid met véél data (cumuleerbaar) en 100% ca$hback. :-D
flt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 755
Lid geworden op: 08 dec 2005, 17:10
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer

orlandosa schreef:
satsurfer schreef:Momenteel PROMO 39€ voor IEDEREEN (ook inst.+activatie). geldig tot 31/12/2016. Prijs is 6 maand geldig. Goede deal voor de twijfelaars (als je gn. bezwaar hebt tegen verplicht gsmabbo)

https://www.orange.be/nl/producten-en-d ... nternet-tv

verstuurd via mijn Android smartphone using Tapatalk

Stel ik neem dit, betaal 39 euro (voor eerste zes maanden). Daarbovenop een kolibrie van 8 euro (kan ik aan de dochter geven), dan ben ik volledig in orde met hun voorwaarden, neem ik aan ?

...

Heb ik dat zo goed berekend ??
De promo telt niet voor Kolibrie. Met een Kolibrie is het sowieso 49eur, dus ook de eerste 6 maanden.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

beter Dolfijn nemen, want eerste 3 maand ook -50% op gsmabbo
Gebruikersavatar
Drwho
Member
Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 08 feb 2014, 17:26
Locatie: Vlaams-Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Zou het er ooit van komen dat Orange ook opnames zal kunnen delen tussen 2 toestellen? Voor mij de grootste dealbreaker, anders was ik denk ik wel reeds overgestapt.

Of heeft Telenet genoeg beperkingen kunnen zetten op openstellen kabel? Zoals concurrenten niet toelaten enkel internet aan te bieden en bvb ook opnames delen?
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

https://www.orange.be/nl/producten-en-d ... nternet-tv
Promo: 49 €/maand
39 €/maand
hun site nog niet aangepast? :cry: '6 maanden lang, bestel voor 31/12/2016.'

UPDATE: 'De promotie is verlengd tot 10/01/2017'
orlandosa
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 dec 2016, 23:28

Die promotie blijft me intrigeren...

Op de Orange-site kan je lezen bij promotie 39 ipv 49 euro gedurende 6 maand voor TV + Internet.

Daarnaast staat die promotie met Arend.

Bel ik daarnet met hun klantendienst en daar bevestigen ze dat die promotie van 39 euro ook kan gecombineerd worden met dolfijn, maar als ik even later op de site doorklik naar hun mogelijke abbo-pagina staat er dan bij totaalprijs 49+15+15 = 79 euro.

Mijn vraag: als ik online inschrijf op die promotie (vandaag de laatste dag), hoeveel betaal ik dan effectief de eerste zes maanden ?

39 + 15 + 15 = 69 euro of 49 + 15 + 15 = 79 euro

Op zich lijkt het 'maar' te gaan om 60 euro, maar als je daarbij de webpromo van 3 maanden 50 procent telt op die 2 x dolfijn, dan kom je in totaal al boven de 100 euro verschil, wat voor mij toch wel de moeite is.
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1533
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
Bedankt: 220 keer

€ 49 is de normale prijs i.c.m. een (of twee) Dolfijn-abonnement(en), € 39 is de promoprijs die je de eerste 6 maanden betaalt als je vandaag bestelt. Staat duidelijk zo aangegeven op https://www.orange.be/nl/producten-en-d ... nternet-tv. Enkel bij een Kolibrie-abonnement telt die promo niet.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

orlandosa schreef:Bel ik daarnet met hun klantendienst en daar bevestigen ze dat die promotie van 39 euro ook kan gecombineerd worden met dolfijn, maar als ik even later op de site doorklik naar hun mogelijke abbo-pagina staat er dan bij totaalprijs 49+15+15 = 79 euro.

Mijn vraag: als ik online inschrijf op die promotie (vandaag de laatste dag), hoeveel betaal ik dan effectief de eerste zes maanden ?
Afbeelding
dat moet een fout in hun systeem zijn, maak screenshot van website en als facturatie niet ok is, dan stuur je bericht via FB. Klaar is Kees. Doen Nu. :-D
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2125
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 27 keer

welk is de volgorde om over te stappen van Telenet naar Orange om niet te riskeren dat je een week of langer zonder internet en o tv zit

Moet je eerst je opzeg doen bij telenet en daarna allles in werkng zetten bij orange of omgekeerd
kdhoe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 189
Lid geworden op: 14 dec 2011, 17:50
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 30 keer

bartman schreef:welk is de volgorde om over te stappen van Telenet naar Orange om niet te riskeren dat je een week of langer zonder internet en o tv zit

Moet je eerst je opzeg doen bij telenet en daarna allles in werkng zetten bij orange of omgekeerd
Ik hen nu ook Orange aangevraagd. Ik ge wachten met de opzeg bij Telenet tot na de installatie en ik zeker ben dat alles goed werkt.
Gebruikersavatar
JoskeVermeulen
Premium Member
Premium Member
Berichten: 642
Lid geworden op: 22 aug 2012, 02:04
Locatie: Liedekerke
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 78 keer

Zoals kdhoe zegt, Telenet pas opzeggen als de installatie van Orange goed is afgerond en je alles hebt getest dat het in orde is. Vermeld dan in de opzegbrief dat je onmiddelijke ingang wilt van zodra het mogelijk is.

Trouwens als de technieker ziet dat je al/nog Telenet hebt gaan ze een splitter plaatsen na de NIU om de 2 modems tegelijk te kunnen aansluiten, je kan hem dan eventueel direct zeggen dat die splitter niet nodig is omdat Telenet toch weg mag. (opmerking: vaste telefoon van Telenet gaat dan ook niet meer werken vanaf dan mocht je nog telefoons verwachten)
:troosten:
TV: Afbeelding
ISP: Afbeelding
Tel.: Afbeelding
Bart_Herbots
Plus Member
Plus Member
Berichten: 205
Lid geworden op: 02 jun 2015, 20:39

wat ik me afvraag: stel je stapt over, is telenet dat technisch in staat je vanaf dan te hinderen door met opzet storingen over je kabel te sturen in de hoop dat je denkt dat het door orange komt en zo hopen dat je terug naar hen komt? van zodra je je opzeg hebt gedaan zetten ze een vinkje achter je klantnummer zodat de storingsoftware aan het werk kan

Verstuurd vanaf mijn Nexus 9 met Tapatalk
Bart_Herbots
Plus Member
Plus Member
Berichten: 205
Lid geworden op: 02 jun 2015, 20:39

weet iemand of de orange kabelmodem eveneens met router is plaatsen zij wel een modem only zodat je je eigen router kan gebruiken?

Verstuurd vanaf mijn Nexus 9 met Tapatalk
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 918
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 83 keer

Bart_Herbots schreef:weet iemand of de orange kabelmodem eveneens met router is plaatsen zij wel een modem only zodat je je eigen router kan gebruiken?

Verstuurd vanaf mijn Nexus 9 met Tapatalk
Ze doen geen modem only, wel kan je je eigen routers gebruiken door de Orange modem in te stellen zodat hij gewoon als modem werkt voor 1 Lan poort. Hoe het juist werkt weet ik niet meer maar het staat hier ergens op het forum.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

De dag van de installatie bij Orange BEL je naar Telenet om op te zeggen. Je krijgt dan nog een mail aan als bevestiging en je krijgt 14 dagen de tijd om je digicorder binnen te brengen. Modem mag je houden of binnenbrengen. Switch mag je ook houden.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

@ Bart_Herbots: teveel films gekeken of paranoïa? :-)

@KdHoe: beter vóór 10/01 aangevraagd, had je 6 maand aan 39€ :-)
Plaats reactie

Terug naar “Overstappen”