Overstappen naar Mobistar (Orange) vast Internet en TV

Vragen over het omschakelen naar een andere provider.
Bart_Herbots
Plus Member
Plus Member
Berichten: 205
Lid geworden op: 02 jun 2015, 20:39

satsurfer schreef:@ Bart_Herbots: teveel films gekeken of paranoïa? :-)

@KdHoe: beter vóór 10/01 aangevraagd, had je 6 maand aan 39€ :-)
neen dat niet maar vroeg me af of zij technisch daartoe in staat zouden zijn

Verstuurd vanaf mijn Nexus 9 met Tapatalk
BMaster
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 926
Lid geworden op: 01 apr 2005, 16:46
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 44 keer

satsurfer schreef:@KdHoe: beter vóór 10/01 aangevraagd, had je 6 maand aan 39€ :-)
Eind vorig jaar heb ik ook "interesse getoond" via hun website. Dan hebben ze me opgebeld ergens de eerste week van januari maar toen zat ik in 't buitenland. Vorige week maandag hebben ze teruggebeld, hebben me alles uitgelegd, en hebben ook de korting bevestigd. Ik zei dat ik even thuis moest overleggen om te zien of iedereen ook akkoord ging om over te stappen, en normaal bellen ze me morgen terug. Ik ben zeer benieuwd wat ze met de korting gaan doen!
PS: goeie tip om de opzegging van Telenet/Proximus zelf te doen.. ik dacht dat het wel gemakkelijk was dat zij dat allemaal doen, maar met al die klantendienst-problemen... :-)
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Orange regelt niets van je opzeg, dat moet je zelf doen. De technieker heeft wel een opzeg papier bij, maar bellen gaat het snelst en Telenet doet absoluut niet moeilijk.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

gaat toch ook via hun website, misschien zelfs via FB (wel idkaart dan erbij wss)
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Dat het gaat neemt nog steeds niet weg dat bellen nog steeds de snelste oplossing is met meteen feedback. Veel mensen begrijpen dat niet, maar ik zit zelf op zo'n technische helpdesk en wij gruwelen allemaal van mails. Er kruipt veel meer tijd in om te mailen dan te bellen met ons, vaak heb je niet de juiste informatie en moet je nog eens terugmailen, en het terugmailen op zich kost ons een pak meer tijd dan iets telefonisch af te handelen. Laat staan dat we mails niet prioritair behandelen, wie belt is gewoon direct bediend bij ons. Zo gaat het trouwens ook bij Telenet. Op enkele keuze menu's drukken, klantennummer doorgeven, en 2 min later heb je een bevestigingsmail in je bus zitten en je weet ook meteen wat je nog hoort te doen en hebt een antwoord op al je vragen. :)

https://www2.telenet.be/nl/klantenservi ... -opzeggen/

Op de website van Telenet staat als eerste optie trouwens om zelf te bellen als je snel geholpen wil worden. Zelfs in het vet: eenvoudig en snel.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

telefoon.jpg
zou er toch een telefonieaanbod komen? Kreeg ik bij inloggen modem.
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2277
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

Nog steeds diezelfde interface, had ondertussen wel een mooi interface verwacht van orange met hun kleuren :)

Zou best kunnen dat ze dit gaan aanbieden, zijn 2 aansluitingen op die modem, misschien gaan ze dit dan zonder mobiel abbo doen/verplichten als je dat neemt? :p
Ze zullen het wel aankondigen binnen week of 2 zoals we gewend zijn
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

buthead schreef:misschien gaan ze dit dan zonder mobiel abbo doen/verplichten als je dat neemt? :p
waarom zouden ze hierdoor het mobiel abbo laten vallen? Tja, die telefonie zit ik niet op te wachten, als je ovh hebt voor 1,20 € met alle toeters en bellen.

Een reseller van smart services network beweerde 2 maand terug dat er ook telefonie kwam. Voor zover je die kunt vertrouwen. Als ze maar kunnen verkopen en commissie opstrijken hé.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

Dit staat in mijn laatste factuur:

"Onze algemene voorwaarden van Orange Internet + TV worden aangepast.
We hebben een onderdeel toegevoegd aan sectie 5.2 van onze algemene voorwaarden Internet + TV -
diensten dat bepaalt dat de prijs van de diensten automatisch aangepast wordt naar 65 euro indien er
geen residentieel mobiel abonnement meer verbonden is met de Internet + TV -diensten. Je vindt de
aangepaste versie van de algemene voorwaarden die van toepassing is vanaf 1 mei 2017 op
www.orange.be/nl/algemene-voorwaarden.

Nochtans staat dit al van start er zo op:
https://www.orange.be/nl/producten-en-d ... ove-aanbod
Zodra er geen residentieel mobiel abonnement meer met de Internet + TV-diensten verbonden is, zal de prijs van de Internet + TV-diensten automatisch aangepast worden naar 65 euro.

Dus duidelijk dat ze een mobiel abbo vereisen en er niet direct gaan van afwijken. :-( Tja, dan vraag ik het alvast niet meer of ze liever een klant behouden dan kwijt zijn. Na testersprijs (47 €), komt scarlet Trio erin (39 €) i.p.v. 57 € Orange (excl. gratis bellen in daluren bij Scarlet en all-in one fritzbox=zuiniger). Dus +/- 20 €/maand besparing voor een lagere snelheid en minder zenders en geen app. Maar voldoende voor mij alvast.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

https://m.tijd.be/markten-live/nieuws-a ... ar/9882325

Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1294
Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Ergens medio maart aanvraag gedaan tot installatie, ging binnen de week gecontacteerd worden. We zijn een maand later...

Na twee weken telenet gebeld rond 15u30, dag nadien om 9u stond installateur daar. (zal ook wel uitzonderlijk geweest zijn maar toch)
Goedja, ik betaal meer, maar liever dat dan te moeten smeken om mij te willen aansluiten want als't al fout loopt op de moment dat ze geld kunnen verdienen wat is't dan als ze er niks kunnen aan verdienen...
daydreamke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 396
Lid geworden op: 05 okt 2012, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 22 keer

Nochtans geen problemen gehad hier. Niets van problemen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Jona
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 apr 2017, 16:10

Hoewel de duopolisten een concurrent kunnen gebruiken (of thans hun klanten) vrees ik dat er door Orange te weinig impact zal zijn om iets te laten bewegen
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

Na een wake-up call van 12/5/2017 van mij:

nogal vaag antwoord:
1. de fritzbox 6490 is al +3 jaar op de markt. Dus Telenet heeft 3 jaar verzuimd deze te laten certifiëren? Zolang het BIPT geen druk uitoefent, gaan zij dit niet doen.
Kan Orange deze laten certifiëren, of moeten zij daar goedkeuring van Telenet voor krijgen?

Geachte heer ************,

Door een misverstand hebt u nog geen antwoord ontvangen op uw mail van 17/3/2017. Daarvoor onze excuses.

Om te antwoorden op uw vragen :

1. Inzake het gebruik van de eigen kabelmodem Het BIPT is op de hoogte van de ontwikkelingen op de Duitse markt en volgt dit van dichtbij op. Omwille van verschillende technische redenen, vindt het BIPT dat momenteel een bepaald model van modem een certificatie moet doorlopen alvorens deze op een Belgisch telecommunicatienetwerk mag ingeschakeld worden. Modems die niet het certificatieproces van de operator doorlopen hebben, mogen dus geweigerd worden door deze operator.
2. Wat betreft de aanbiedingen : operatoren zijn vrij om de diensten (of combinaties van diensten) aan te bieden die zij willen. Het BIPT komt daarin niet tussen. Of ene operatoren een bepaalde dienst, bvb. vaste telefonie, al of niet aanbiedt, is louter zijn eigen keuze.
3. Antwoord op vraag 3 dat Orange wat dit betreft zijn eigen bedrijfspolitiek kan volgen. In dit concrete geval kan daaraan nog toegevoegd worden dat Orange in eerste instantie een mobiele operator is en dat het vanuit die optiek niet onlogisch is om klanten ertoe aan te zetten GSM-abonnementen af te sluiten naast tv + internet.


Hoogachtend,

Dienst Info User Telecom
*. *****

mijn vraag (ingekort):

Er bestaat ook Fritzbox 7390 (Cable modem/router/voip/dec-t station)
https://en.avm.de/products/fritzbox/fri ... 490-cable/

Het enige probleem is dat zowel Orange als Telenet het gebruik van een eigen kabelmodem van de klant weigert. (zie bijlage)
Telenet heeft nog een 'modem only' optie, Orange heeft dit niet.

1. Komt deze verplichting van de kabeloperator uit of van het BIPT? Indien van de eerste, wat kan ik doen om hen te verplichten dat ik een eigen kabelmodem kan gebruiken.

Ik kan van AVM een test kabelmodem/router gebruiken om dit te testen. (zie hieronder)

In Duitsland is van augustus vorig jaar dit al bij wet verboden (verplichte router door de provider)
https://www.security.nl/posting/479172/ ... afgeschaft

2. Ik weet dat ze verplicht zijn tv+internet samen aan te bieden (niet los) van het BIPT.
Mogen zij -evt. later- vaste telefonie aanbieden van het BIPT? Zoals zij ook vroeger deden?
http://www.adsl-breedband.be/internet-p ... s/mobistar

3. Zij verplichten de klant een GSMabbo af te sluiten, wanneer zij internet+tv afnemen. Zoniet betaal je 15 € extra. Is dat de bedrijfspolitiek van Orange? Geen enkele andere operator doet aan deze 'koppelverkoop'.
=> Dat blijkt van Orange hun strategie te zijn (wordt niet opgelegd door BIPT heb ik gelezen)
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

https://www.orange.be/nl/producten-en-d ... 0_00_00_00

Terug promo Orange: 39 €/maand (alle abbo's, behalve Kolibrie)
Van 24 mei tot en met 30 juni 2017.
gedurende 6 maand
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 789
Lid geworden op: 04 jan 2007, 01:06
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 71 keer

3. Zij verplichten de klant een GSMabbo af te sluiten, wanneer zij internet+tv afnemen. Zoniet betaal je 15 € extra. Is dat de bedrijfspolitiek van Orange? Geen enkele andere operator doet aan deze 'koppelverkoop'.
=> Dat blijkt van Orange hun strategie te zijn (wordt niet opgelegd door BIPT heb ik gelezen)[/quote]

Hier is alles een melkkoe Portugal data 15 € 30 gb via 4g mobiel + thetering
Hopelijk worden gebruikers hier eens wakker.
Maar ja al die dagelijkse promo's via radio , tv kost ook geld.
bvb via een flybox 4g 30 gb voor 20 €
waarom dan het mobiel 4 G zoveel kost voor bvb 2 gig .
Denk dat een tekeningske niet hoeft.
murdock
Member
Member
Berichten: 75
Lid geworden op: 30 okt 2008, 23:22
Twitter: murdockdeechte
Locatie: zottegem
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 5 keer

Ik ben ook tester geweest van orange en heb het van armoede moeten stop zetten, netflix haperde om de haverklap.
Wij zijn tevreden bij telenet en blijven daar. Is zoals bv mensen met iphone die geven ook veel geld uit terwijl het geel goedkoper kan.
Enkel voor gsm is het proximus, omdat wij op,onze camping geen goede ontvangst hadden met telenet en orange.
Ook hebben we daar vast internet van proximus internet maxi maar natuurlijk niet zo snel als onze whoppa.
Gebruikersavatar
TheCeet
Premium Member
Premium Member
Berichten: 534
Lid geworden op: 03 apr 2018, 12:16
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 69 keer
Recent bedankt: 1 keer

Eventjes dit oude topic bovenhalen.

Morgen komen ze Orange installeren. Vandaag zitten we bij Telenet. Nadat Orange alles geïnstalleerd heeft ga ik naar Telenet center om abonnement stop te zetten.
Ik veronderstel dat ik enkel de gehuurde decoder + AP van Telenet moet afgeven?
De witte TN modem mag gewoon blijven hangen voor moesten we ooit toch terug overschakelen naar TN.
iPhone 13 Pro: Proximus Business Unlimited
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 2TB
ISP: Afbeelding Hey!
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2840
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
Bedankt: 157 keer

Hmmmm fingers crossed.

Kameraad had Telenet en is naar orange 2 maand geleden overgestapt.
Sinds eergisteren weer op Telenet :)

Orange: random disconnects, hogere Ping en modem viel uit tijdens de hitte.
Met Telenet geen issues gehad.

Bijkomende moest hij de modem per post opsturen en zou hij dus gedurende een hele tijd zonder inet/tv zitten.

Nooit meer zijn zijn woorden :)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

sorry maar het verhaal van die modems geloof ik nie veel van. Goed vriendin had problemen ook met modem (wifi die constant wegviel) modem in garage zei in living, 1 muur tussen en niks. Orange heeftiemand gestuurd, nieuwe modem gehangen heeft decoder vervangen en ze hebben zelfs gratis adapters gehangen omdat ze wifi in de kamer zou hebben boven. Dit zelfs gratis. En ken er nog 3 die in de loop van 2 jaar een nieuwe modem gekregen hebben. Klinkt een beetje zoals telenet als je van plan bent uw contract op te zeggen en naar orange gaat. Zei vertellen die verhalen van modem en decoders :-D . Klopt wel als je orange verlaat dat ge alles moet opsturen en niet in een winkel kan binnen geven.
Laatst gewijzigd door proximusboyke 20 aug 2019, 17:39, in totaal 1 gewijzigd.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2840
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
Bedankt: 157 keer

Ok dan niet...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Plaats reactie

Terug naar “Overstappen”