Welke provider in Anderlecht? Numericable of Proximus

Vragen over het omschakelen naar een andere provider.
Plaats reactie
Bunecarera
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 46
Lid geworden op: 16 okt 2007, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 1 keer

Binnen een 2-tal maanden verhuis ik van Etterbeek naar Anderlecht en moet ik dus op zoek naar een nieuwe provider voor Internet en TV.
Momenteel bij Telenet met een modem only en eigenlijk zeer tevreden.
Ik ben een zelfstandige die van thuis werkt dus een stabiele verbinding is zeer belangrijk. Dat had ik bij Telenet dus spijtig dat die niet in Anderlecht verkrijgbaar zijn... Tijd dat die markt vrij gemaakt wordt.

Keuzes zijn Proximus en Numericable.
Ik heb enkel TV en Internet nodig. Telefoon niet, daar heb ik Base voor.

Bij Numericable zou ik ook verplicht een vaste lijn moeten nemen. Niet onoverkomelijk, maar wel nutteloos.
Bij Proximus zou ik een Bizz Pack moeten nemen met dan ofwel een vaste lijn, ofwel een gsm abbo van 8€. Kwestie van zo de maximale snelheid te kunnen nemen bij Internet Intense.

Iemand ervaringen met deze 2 providers in het Brusselse?
Welke is de beste wat betreft snelheid down en up, download volume (netflix en andere kanalen) en stabiliteit van het netwerk. Zowel tijdens piekmomenten als daarbuiten.

thx
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1533
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
Bedankt: 220 keer

Ik ken een Vlaming die in Brussel woont en al een aantal jaar bij Numericable is aangesloten. Over het internet is hij heel erg tevreden, veel beter dan bij Belgacom. Over de tv was hij iets minder tevreden, vooral over de decoder, maar sinds hij zijn oude decoder heeft omgeruild voor de nieuwe 'LaBox' is het al veel beter. Het aanbod is wel vooral op Franstaligen gericht. De belangrijke Vlaamse zenders zijn er wel, maar andere zenders zoals National Geographic Channel vaak enkel in het Frans en/of Engels. Afhankelijk van je tv-behoeften zal je daarvoor dus wel beter af zijn bij Belgacom.
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
Locatie: 51RUI0
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer

Waarom "veel beter dan bij proximus"? Tenzij hij enkel ADSL kan krijgen of te ver van te kast zit zijn de huidige VDSL2 lijnen (zeker met vectoring) toch zeker verre van slecht te noemen?
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
Gebruikersavatar
serialchiller
Premium Member
Premium Member
Berichten: 606
Lid geworden op: 03 feb 2012, 14:10
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 73 keer
Recent bedankt: 3 keer

Snelheid is redelijk relatief. Bij mij primeert voor zakelijke toepassingen stabiliteit en een upload van meer dan 5mbps.

Begin met een lijntest om te kijken welke snelheden theoretisch mogelijk zijn op het Proximus-netwerk.
In zo'n bizz pack zit natuurlijk ook altijd een 3G/4G verbinding inbegrepen waarmee je een uitval kan opvangen.

Het TV-aanbod is wel degelijk beduidend beter voor NL-taligen bij Proximus dan bij Numéricable(intussen trouwens SFR), al hangt veel af van welke zenders je effectief bekijkt. Heb je voldoende aan de "basis" VRT/Medialaan/SBS Belgium/...

In onze vestiging in Molenbeek hebben we een pro-verbinding bij Numericable en viel in 2015 toch enkele keren uit. Nooit langer dan een halve dag.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Kan je in Anderlecht ook geen Mobistar nemen? Is anders ook nog een mogelijkheid?

Anyway : doe eerst een lijntest via www.lijntest.be of via de site van Proximus. Daarna kunnen we verder praten :-)

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
Locatie: 51RUI0
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer

Wij hebben op het werk 3 lijnen in Brussel (kunstwet & Laken) op Destiny (dus proximus netwerk), en hebben daar nagenoeg nooit problemen mee. Enkel op onze site in Laken hadden we laatst wat problemen maar ze hebben vrij snel de DSLAM vervangen (omdat het die was die plots rebootte blijkbaar)...
Zoals Krisken zegt, het begint bij lijntest.be ;)
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 6 keer

Beginnen bij lijntest.be. Voorkeur bij mij proximus voor stabiliteit.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

IK dacht dat alle kabelproviders hun digitale zenders in DVB-C uitzenden, en DVB-T alleen gebruikt wordt digitalen zenders via de ether (terrestriel)? Blijkbaar zendt Numéricable in DVB-T uit?

Afbeelding

http://www.wolutv.be/img/pdfs/transition-num.pdf
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Bunecarera
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 46
Lid geworden op: 16 okt 2007, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 1 keer

De lijntest had ik al gedaan en die geeft het volgende:
ADSL: Max Upload 603 Kbps Max Download 10.86 Mbps
VDSL: Max Upload 18.7 Mbps Max Download 94.79 Mbps
VDSLHU: Max Upload 8.62 Mbps Max Download 15.02 Mbps

Via de test van Proximus zelf kom ik op:
(exact hetzelfde voor piekuren en er buiten)
Max: 91,9 Mbps download - 9,2 Mbps upload
Min: 61,8 Mbps download - 5,7 Mbps upload
Dit voor Office&Go Intense. De Office&Go Pro zijn niet haalbaar aangezien ik een eenmanszaak heb.

De focus op FR zenders bij Numéricable maakt me minder uit. Dat heb ik al eens gehad met VOO vroeger.
Maar ik lees ook veel verhalen over een schabouwelijke customer service en daar hecht ik wel belang aan. Bij Telenet nooit problemen gehad.

Verder is de upload ook belangrijk wegens verbinden met een cloud VPN via Windows Azure tijdens de werkzaamheden.

Tenzij ik me vergis werkt Mobistar via het Telenet netwerk en dus niet beschikbaar in Anderlecht.

Bij uitval kan ik ook beginnen tetheren op 4G met Base mobiel, maar liefst niet te vaak natuurlijk...
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Mobistar werkt ook via het VOO netwerk en - dacht ik - ook via Numéricable.
Het ziet er vrij goed uit voor Proximus, zou idd daar naar kijken.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

Numericable is ondertussen van naam veranderd: http://www.sfr.be/
Bunecarera schreef:Maar ik lees ook veel verhalen over een schabouwelijke customer service en daar hecht ik wel belang aan.
Ik lees dat ook op http://forum.adsl-bc.org/viewtopic.php?f=46&t=93956
Bunecarera schreef:Verder is de upload ook belangrijk wegens verbinden met een cloud VPN via Windows Azure tijdens de werkzaamheden.
Bij EDPnet en United Telecom krijg je de volledige upload van je VDSL2-verbinding. In jouw geval zou dat 20 Mbps kunnen zijn. Voor tv moet je dan wel bij een andere operator aankloppen, bijvoorbeeld een CI+ module kopen in een boetiek van SFR(Numericable).

Bunecarera schreef:Tenzij ik me vergis werkt Mobistar via het Telenet netwerk en dus niet beschikbaar in Anderlecht.
Ze plannen een aanbod in heel België via alle kabelnetwerken. Maar dat komt er pas eind 2016. Voorlopig nog geen Mobistar Internet+TV in Anderlecht: https://corporate.mobistar.be/nl/news-m ... te-prijs-0
petzl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 958
Lid geworden op: 07 aug 2010, 23:35
Locatie: Holsbeek - JO20IV
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 83 keer

Numéricable is trouwens ook de goedkoopste glasvezel provider in belgie ....
Afbeelding
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3032
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
Bedankt: 265 keer

philippe_d schreef:IK dacht dat alle kabelproviders hun digitale zenders in DVB-C uitzenden, en DVB-T alleen gebruikt wordt digitalen zenders via de ether (terrestriel)? Blijkbaar zendt Numéricable in DVB-T uit?

Afbeelding

http://www.wolutv.be/img/pdfs/transition-num.pdf
Nogal weinig spectrum om dat in DVB-T te krijgen :wink: Sowieso een typo.
Grigri
Plus Member
Plus Member
Berichten: 214
Lid geworden op: 25 maa 2012, 20:07
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 33 keer

Indrukwekkend wat er al allemaal mogelijk is met fiber en aan welke prijzen, daar kunnen ze bij ons nog wat van leren: http://www.sfr.fr/offre-internet/fibre- ... fres-fibre
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

@Grigri

inderdaad, om echt jaloers te worden! De eerste kolom met "application SFR TV incluse" is een voorbeeld van wat AndRo555 in een ander draadje voorstelt om met VRT zenders te doen...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1533
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
Bedankt: 220 keer

AndRo555 schreef:
philippe_d schreef:IK dacht dat alle kabelproviders hun digitale zenders in DVB-C uitzenden, en DVB-T alleen gebruikt wordt digitalen zenders via de ether (terrestriel)? Blijkbaar zendt Numéricable in DVB-T uit?

http://www.wolutv.be/img/pdfs/transition-num.pdf
Nogal weinig spectrum om dat in DVB-T te krijgen :wink: Sowieso een typo.
In die brochure staat nochtans duidelijk dat het pakket "TV ESSENTIAL - TÉLÉVISION SANS DÉCODEUR" met 37 tv-zenders via DVB-T wordt doorgegeven, zodat tv-toestellen vanaf 2007 dit kunnen ontvangen met hun ingebouwde DVB-T tuner. Een DVB-C tuner zit namelijk enkel in recentere toestellen. De zenders zijn dan ook in SD-kwaliteit (geen HD) en nemen op die manier nog steeds aanzienlijk minder bandbreedte in dan analoge tv.
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3032
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
Bedankt: 265 keer

nickz schreef:
AndRo555 schreef:
philippe_d schreef:IK dacht dat alle kabelproviders hun digitale zenders in DVB-C uitzenden, en DVB-T alleen gebruikt wordt digitalen zenders via de ether (terrestriel)? Blijkbaar zendt Numéricable in DVB-T uit?

http://www.wolutv.be/img/pdfs/transition-num.pdf
Nogal weinig spectrum om dat in DVB-T te krijgen :wink: Sowieso een typo.
In die brochure staat nochtans duidelijk dat het pakket "TV ESSENTIAL - TÉLÉVISION SANS DÉCODEUR" met 37 tv-zenders via DVB-T wordt doorgegeven, zodat tv-toestellen vanaf 2007 dit kunnen ontvangen met hun ingebouwde DVB-T tuner. Een DVB-C tuner zit namelijk enkel in recentere toestellen. De zenders zijn dan ook in SD-kwaliteit (geen HD) en nemen op die manier nog steeds aanzienlijk minder bandbreedte in dan analoge tv.
Inderdaad, ik ben er eens naar gaan kijken. Zal wel DVB-T over de kabel zijn, dan kom je door de OFDM van DVB-T al vrij ver met gelimiteerd spectrum, aangezien OFDM veel robuuster is dan single-carrier (DVB-C) waarbij ze waarschijnlijk de bandbreedte per kanaal kunnen verlagen.
Bunecarera
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 46
Lid geworden op: 16 okt 2007, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 1 keer

@raf1: United Telecom is niet beschikbaar op mijn adres. Volle 20mbps upload via EDPnet zijn de Expert abbo's. Die zijn iets te duur.

Puur op basis van cijfertjes lijkt Numéricable (SFR) de beste oplossing. En dan de Numeripro Max
Hogere snelheid down en up, onbeperkt volume,...
Maar aan de andere kant staat het adsl-bc forum vol met slechte ervaringen met klantenservice, laag debiet, storingen,...
Natuurlijk, dit zijn meestal particulieren. Geen idee hoe het zit met de professionele klanten.
Als ik de vergelijking maak met Telenet dan is het daar ook vaak een groot verschil tussen business en particuliere klant wat betreft service.
Vraag is alleen of dit van tel is bij de stabilietie van het netwerk.

Proximus is iets lager, maar vooral stabieler lijkt mij.

Als ik bij Proximus een Bizz Pack samenstel, dan is het Office&Go Intense 100mbs down en 10 mbs up.
Buiten het Bizz Pack is dat respectievelijk 70 en 8... Link
Waar zit het verschil?

En wil je zakelijk tv, dan moet je wel een Bizz Pack nemen...

Verder moet je zakelijk internet, tv en een vaste lijn of een gsm abbo nemen. Dus 3 zaken.
Terwijl het als particulier wel kan, enkel TV en Internet.
Strange...
Plaats reactie

Terug naar “Overstappen”