Welke internetaanbieder kiezen

Vragen over het omschakelen naar een andere provider.
Gebruikersavatar
Fallschirmjaeger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 849
Lid geworden op: 07 mei 2011, 14:46
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 111 keer

Als lijntest.be al 70 mbit aangeeft, zal 100 mbit ook wel mogelijk zijn via dlm.
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2081
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

lanadekat schreef: Lekker filmpje downloaden, gamen en tv kijken tegelijkertijd?
Ik weet niet hoe goed dat gaat met andere snelheden aangezien de enige die ik momenteel kan testen is 15 mbps :(
Maar die drie gaan zeker niet samen, gamen geeft verschrikkelijk hoge ping en tv kijken is meer naar laadschermen kijken ( 1 minuut laden voor 5 seconden video )
Die 3 gaan best samen, het is enkel een kwestie van goed te verdelen.
Gamen en TV kijken zijn real time toepassingen die geef je altijd de volle bandbreedte en gaan goed samen met 15Mbps. De film downloaden is geen real time toepassing dus je zorgt voor een goede QoS die minder bandbreedte voorziet voor de download dan het gamen en streamen of je zet de download manueel op een lager pitje.

Of nog beter: als je 15Mbps heb zou ik aanraden om geen TV te nemem bij proximus maar bij telenet, TV vlaanderen of DVB-T (indien dat voldoende is).
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

TS heeft 70 download. Kijk eens naar EDPNet of Tv-vlaanderen AIO.

Als je natuurlijk bereid bent om de hoofprijs te betalen voor 200 down, is dat uw keuze. Houdt er wel rekening mee indien je veel P2P downloadt, dat je snelheid bij TN zal afnemen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

BertG3 schreef:Houdt er wel rekening mee indien je veel P2P downloadt, dat je snelheid bij TN zal afnemen.
KAN afnemen... niet ZAL afnemen !
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

Kan of zal maakt totaal geen verschil uit. Als je rekening houdt met de Wet van Murphy dan weet je op voorhand dat je bij Telenet ooit bewust of onbewust last zal hebben van hun traffic shaper.

Het is trouwens zeer onduidelijk wat die traffic shaper precies doet, je zou al zelf moeten beginnen onderzoeken wat er precies gebeurt: http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=50&t=30139
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2968
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 165 keer
Bedankt: 265 keer
Recent bedankt: 1 keer

karelgroen schreef:Als ik elke dag een (of meerdere) bestand(en) met een totale grootte van 100gb per dag download aan een snelheid van 20mbit duurt dit ruim 11 uur terwijl met een snelheid van 200mbit dit maar ruim 1 uur duurt.
Vandaar mijn wens van 200mbit.
Ja, dan hebt ge natuurlijk 200+ mbit "nodig " ... :roll:
en kan je ook elke maand een 3TB harddisk bijkopen ... :roll:

t'is dus simpel
telenet business fibernet plus : 240 mbit down, 4 TB volume voor ongeveer 92 euro per maand
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Veel is afhankelijk van je node (en die maakt men steeds performanter, de tekst is dan ook deels historisch)... trouwens bij Proximus zou ik CONSTANT op smalband staan want ik woon te ver van een ROP.
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

Akkoord, maar de TS kan 70 down halen en met DLM zelfs 100...
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5776
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 716 keer
Bedankt: 470 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik heb hier soms het gevoel dat er veel vertegenwoordigers zitten van het vdsl-netwerk.
Soms gaat men hier toch ver om een netwerk onder uit te halen. Beide technologieën hebben voor -en nadelen en hun prijs. Het is uiteindelijk aan de TS om te kiezen waar hij voor gaat.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 Crucial P5 1TB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Mobile: Samsung S21 Ultra 512GB & Samsung Tab S9 Ultra 5G

Provider: Telenet OneUP for 5.
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

Ik ben absoluut geen vertegenwoordiger van het VDSL netwerk (zie https://userbase.be/forum/viewtopic.php ... 44#p631044 ).

Ik vind het gewoon vreemd dat er velen hier ijveren voor snelheden van 200+ down. Wat ben je daar mee ? Waarom meer dan 90€/maand betalen voor 200+down en 3TB debiet als je bij pak maar EDP 100 down kunt hebben en onbeperkt debiet voor minder dan de helft van de prijs...

Laat ons eerlijk zijn. Een filmpje streamen, wat gamen en iets downloaden, daar heb je gren 200+ down voor nodig hè ? Moest dit ondoenbaar zijn, zat ik al lang bij Telenet.

Ik heb ook absoluut niets tegen Telenet en zal het netwerk in bepaalde omstandigheden ook aanraden (te ver van de ROP, bepaalde TV zenders,...), maar als je even veel comfort kan hebben voor een lagere prijs... Dan kun je met het verschil toch veel andere zaken doen ? Bijvoorbeeld iets voor in het 'Ik heb nieuw speelgoed' topic :beerchug:

Groeten,

BertG3
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5776
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 716 keer
Bedankt: 470 keer
Recent bedankt: 1 keer

EDP zou voor hem inderdaad een volwaardige alternatief zijn. Die hebben geen cap op hun abonnement. Sommige halen daar 100/20 :)
In een pack zit ik het best bij TN. Moest ik wat dichter bij de rop zitten zou ik wel is durven gaan twijfelen. Van 200 naar 100 zou ik zelf niet erg vinden. Van 200 naar 50 is een grote brug. Maar dat is natuurlijk voor mijn situatie.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 Crucial P5 1TB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Mobile: Samsung S21 Ultra 512GB & Samsung Tab S9 Ultra 5G

Provider: Telenet OneUP for 5.
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
karelgroen
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 dec 2015, 18:02
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Voor mij hoeft het geen Telenet te zijn als er een andere aanbieder is die 200mbit aanbied zonder beperking (of 3tb) is het voor mij ook goed.
Ik heb er echter geen gevonden (enkel Numericable maar die leveren alleen in Brussel).
Als je eenmaal 200mbit hebt (wat ik nu in Nederland dus heb) raak je er snel aan gewend.
En als je dan ineens terug gaat naar 100mbit lijkt dat ineens traag.
Maar ik zal er zeker over denken om Edpnet/Dommel te nemen in afwachting van Mobistar.
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5776
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 716 keer
Bedankt: 470 keer
Recent bedankt: 1 keer

Goed, even meedelen dat je best eens vele reviews leest over dommel vooraleer je eventueel dommel zou overwegen. Ik ken mensen die er heel te vrede over zijn, maar ken er ook die dommel graag zien verdwijnen waar het zonlicht niet schijnt :?
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 Crucial P5 1TB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Mobile: Samsung S21 Ultra 512GB & Samsung Tab S9 Ultra 5G

Provider: Telenet OneUP for 5.
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

karelgroen schreef:Als je eenmaal 200mbit hebt (wat ik nu in Nederland dus heb) raak je er snel aan gewend.
En als je dan ineens terug gaat naar 100mbit lijkt dat ineens traag.
Geen idee waar je je verbinding allemaal voor gebruikt... maar ik denk dat de meeste het nog niet eens zouden merken als het 100 Mbit zou zijn.
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

r2504 schreef:
karelgroen schreef:Als je eenmaal 200mbit hebt (wat ik nu in Nederland dus heb) raak je er snel aan gewend.
En als je dan ineens terug gaat naar 100mbit lijkt dat ineens traag.
Geen idee waar je je verbinding allemaal voor gebruikt... maar ik denk dat de meeste het nog niet eens zouden merken als het 100 Mbit zou zijn.
karelgroen schreef:
duizend schreef:
BertG3 schreef:Waarom heb je die snelheden nodig ?
Waarom hebben zovelen snelheden nodig van 200+ download ?
dat zou ik ook eens graag weten ... :roll: :roll:
Om snel te kunnen downloaden en om films in de hoogste kwaliteit te streamen en om online te gamen.
Zal je normaal gezien niet merken (200->100).
OUSooner
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 16 nov 2015, 19:34
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 3 keer

3TB/maand kan toch ook makkelijk met Fiber 200? Zolang je dat bestand van 100GB/dag in de daluren download loop je nooit tegen die 500GB limiet in de piekuren aan en kan je nog volop gamen, streamen en surfen aan de volle 200Mbit :wink: Daar is helemaal geen business abonnement voor nodig.
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

karelgroen schreef:Bedankt voor de reacties.
Ik heb gekeken naar een business abonnement maar bij het bestellen vragen ze om een btw nummer.
Aangezien ik geen bedrijf heb, heb ik ook geen btw nummer en kan ik dit dus niet bestellen
Kenniey schreef:Werk bij Telenet ;) is al een tijdje zo. Sinds de vaste limiet van 500GB bij whoppa wordt nachtsurfen niet meer meegerekend op de telemeter

[Afbeelding Post made via mobile device ]

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Bestaat er bij telenet een abonnement waarmee je 3tb/maand kan downloaden op alle uren van de dag aan een snelheid van 200mbit (voor een privé persoon)?
Daluren is dus geen optie.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
karelgroen
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 dec 2015, 18:02
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Bedankt voor de reacties.
Ik heb geïnformeerd bij verschillende aanbieders (Dommel,Edpnet,Telenet) maar nu blijkt dat op mijn adres enkel Proximus geïnstalleerd kan worden.
Proximus verlaagd de snelheid al na 300gb/500gb naar een snelheid van 3mb/sec en 5mb/sec.
Ik vind dit schandalig!
Weet iemand hoe je de limiet kan verhogen tot 3tb?
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

karelgroen schreef:Bedankt voor de reacties.
Ik heb geïnformeerd bij verschillende aanbieders (Dommel,Edpnet,Telenet) maar nu blijkt dat op mijn adres enkel Proximus geïnstalleerd kan worden.
Proximus verlaagd de snelheid al na 300gb/500gb naar een snelheid van 3mb/sec en 5mb/sec.
Ik vind dit schandalig!
Weet iemand hoe je de limiet kan verhogen tot 3tb?
Dit is straf... Je hebt dus rechtstreeks met EDPNet contact gehad ?
karelgroen
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 dec 2015, 18:02
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Nee ik heb mijn adres ingegeven tijdens het bestellen en toen kwam er te staan dat op dat adres geen edpnet geïnstalleerd kan worden.
Ik ga op een appartement wonen.
Bij Dommel precies hetzelfde en mijn huisbaas zei al dat verschillende mensen Telenet hebben geprobeerd maar dat was niet gelukt voor Telenet om daar internet te installeren.
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

Ik zou morgen contact opnemen met EDP. Dit kan via live-chat. Vertel hen dat PX wel aangesloten kan worden en post hier dan graag het resultaat.
Als PX aangesloten kan worden moet EDP volgens mij ook wel kunnen hoor.
karelgroen
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 dec 2015, 18:02
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Bedankt! :D
Ik ga het morgen zeker proberen en ik zal hun reactie hier posten.
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3032
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
Bedankt: 265 keer

karelgroen schreef:Bedankt voor de reacties.
Ik heb geïnformeerd bij verschillende aanbieders (Dommel,Edpnet,Telenet) maar nu blijkt dat op mijn adres enkel Proximus geïnstalleerd kan worden.
Proximus verlaagd de snelheid al na 300gb/500gb naar een snelheid van 3mb/sec en 5mb/sec.
Ik vind dit schandalig!
Weet iemand hoe je de limiet kan verhogen tot 3tb?
Proximus heeft een soft limiet van 500GB op hun hoogste tariefplan (internet Maxi) en op Comfort en Maxi Pack. Deze kan je simpelweg verhogen door gratis 20GB datapaketten te kopen. Dit is vrij makkelijk te automatiseren met een macro (ergens op UB is er een topic over).
Die macro draai je even en je hebt zoveel je wilt.

Als je een goed VDSL profiel kan krijgen, dan kan je eens naar EDPnet zien die limiteren hun upload niet itt Proximus (8Mbps voor Maxi)
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

toevallig op het nieuwe adres enkel fiber beschikbaar?
Gebruikersavatar
Fallschirmjaeger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 849
Lid geworden op: 07 mei 2011, 14:46
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 111 keer

Kans is idd groot dat er ftth is op het nieuwe adres. Best eens kijken op proximus.be/glasvezel of https://www.proximus.be/nl/id_cr_intspe ... ectie.html voor uw resultaat.

Uw volume is trouwens effectief onbeperkt bij Proximus, werkt gewoon zoals beschreven door Andro555.
BertG3 schreef:Ik zou morgen contact opnemen met EDP. Dit kan via live-chat. Vertel hen dat PX wel aangesloten kan worden en post hier dan graag het resultaat.
Als PX aangesloten kan worden moet EDP volgens mij ook wel kunnen hoor.
Bij ftth zijn er geen andere operatoren beschikbaar. Heb zelf al eens gekeken op een mogelijk toekomstig adres waar er ftth ligt en dan krijg je op lijntest.be volgende foutmelding: Er is geen telefonie- of koperaansluiting aanwezig op uw adres
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

karelgroen schreef:70mbit met vdsl
Dit is toch geen FTTH ?

Mocht hij EDP kunnen krijgen ware dit wel de ideale situatie qua verbruik voor hem.
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

En al nieuws ?
karelgroen
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 dec 2015, 18:02
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Dommel en EDPnet blijken allebei mogelijk te zijn op mijn adres
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

Dat dacht ik al... EDP lijkt mij dan de beste optie, (lees dommel=rommel... als het werkt is het goed, werk het niet, dan zit je in de problemen...).
Plaats reactie

Terug naar “Overstappen”