Nieuwe ISP wegens verhuis

Vragen over het omschakelen naar een andere provider.
Plaats reactie
Nachtraaf13
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 31 okt 2015, 16:30
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Sinds 2009 ben ik klant bij Dommel en we weten allemaal waar Dommel voor staat: goedkoop quasi-limietloos internet maar hou je hart vast als er iets moet veranderen. Ooit heb ik één kleine wijziging aan mijn abonnement aangevraagd met als gevolg vijf weken geen internet en meermaals bellen met de helpdesk.

Ik verhuis binnenkort naar het Gentse (een appartement van de jaren 70 in de omgeving van het station) maar ik ga het mij niet riskeren om Dommel mee te verhuizen.

Hoewel ik slechts uitzonderlijk de maandelijkse limiet van Dommel haal, ben ik toch van plan om een abonnement met een groot volume te nemen. Ik beperk mij tot Proximus of Telenet: ondanks hun duurdere prijzen voor quasi-limietloos internet, krijg ik van mijn werkgever bij die twee een maandelijkse tussenkomst die de meerprijs ongeveer compenseert.

Belgacom stelt mij Internet Intense voor, al zie ik dat nergens echt op de website staan:
- 70 euro
- 70 Mbps download en 8 Mbps upload.
- geen piek- & daluren
- 500 GB volume, onbeperkt en gratis bijbestellen van 30 GB

Bij Telenet kom ik bij Fiber 200 uit. Mijn voorkeur gaat veeleer op gevoel uit naar Telenet: hun beperkingen van intensief gebruik lijken minder streng. Maar aangezien Fiber 200 in Whoppa inbegrepen zit, ben ik beter dat ik dat laatste neem?

Zijn er nog ergens verborgen kosten of zaken waarop ik moet letten?
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5776
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 716 keer
Bedankt: 470 keer
Recent bedankt: 1 keer

Je zou zelf eens kunnen kijken via de site van proximus wat uw maximumwaarde zijn voor uw nieuw adres.
je kan perfect comfort pack nemen wat goedkoper is dan de intense/maxi met de zelfde voorwaarde op gebied van surfvolume.
http://Www.proximus.be/internetsnelheid

Bij telenet is de prijs dat geadverteerd staat op de prijs inc. Kabel en digicorder. Indien je daar tijdens de piekuren over de limiet van 500GB gaat dan wordt uw downloadsnelheid gereduceerd tot 10Mbps. Indien je de zware downloads in de daluren uitvoert kan je echt wel veel data verzetten.


EDIT
Pack comfort: 62,95 zonder promo max 70 down 5 up
Pack Whoppa: 75,94 zonder promo max 200 down 12 up
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 Crucial P5 1TB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Mobile: Samsung S21 Ultra 512GB & Samsung Tab S9 Ultra 5G

Provider: Telenet OneUP for 5.
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Nachtraaf, in geval van Proximus, wat voor abonnement krijg je terugbetaald door jouw werkgever (IFE zonder pack/PFE met pack)? Of is het een bepaald bedrag (PFE van 20 tot 45 euro)? Of doet je werkgever het enkel met onkostennota?
Nachtraaf13
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 31 okt 2015, 16:30
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

De details ken ik niet van buiten maar de werkgever betaalt rechtstreeks aan de provider het maandelijks bedrag van een gewoon internetabonnement, dus de prijs van Comfort (of misschien zelfs Maxi, dat ben ik niet zeker) bij Proximus en Fiber 100 bij Telenet. Ik betaal op mijn beurt aan de werkgever een eigen bijdrage voor het internet van 5 euro. Alle andere extra's bovenop het doorsnee-internetabonnement moet ik dan weer aan Proximus of Telenet betalen.
TiTanium schreef:Je zou zelf eens kunnen kijken via de site van proximus wat uw maximumwaarde zijn voor uw nieuw adres.
je kan perfect comfort pack nemen wat goedkoper is dan de intense/maxi met de zelfde voorwaarde op gebied van surfvolume.
http://Www.proximus.be/internetsnelheid
EDIT
Pack comfort: 62,95 zonder promo max 70 down 5 up
Pack Whoppa: 75,94 zonder promo max 200 down 12 up
Internetsnelheid op mijn nieuw adres volgens Proximus:
Min.: 61,8 Mbps download - 4,7 Mbps upload
Max.: 92,0 Mbps download - 4,7 Mbps upload

Mijn huidige Dommel-snelheden zijn trouwens max. 7,72 Mbps download en 0,57 Mbps upload. Dus op dat punt zou ik erop vooruit moeten gaan.
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5776
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 716 keer
Bedankt: 470 keer
Recent bedankt: 1 keer

Als je goed zit voor VDSL2 zou je misschien voor dat kunnen opteren :)
Ik zit op het moment bij Telenet Whoppa en ben eigenlijk best te vrede met mijn producten. Uiteindelijk ligt de bal in uw kamp ;)
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 Crucial P5 1TB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Mobile: Samsung S21 Ultra 512GB & Samsung Tab S9 Ultra 5G

Provider: Telenet OneUP for 5.
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Voor onbeperkt internet kan je ook EDPnet meenemen in jouw situatie, dat is effectief onbeperkt.
Belgacom is pakketjes (gratis) bijkopen per 20GB. Echter bestaan er al talloze scripts hiervoor die dat klikwerk uit je handen nemen.
Telenet is absoluut zeer snel, maar eens je aan de grens zit zeer traag. Ik zou dan eerder opteren voor Belgacom : na het bijkopen van de gratis blokken blijf je op dezelfde snelheid.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

krisken schreef:Telenet is absoluut zeer snel, maar eens je aan de grens zit zeer traag.
Goh, zeer traag is relatief... 10 Mbits (tijdens de piekuren) is voor sommige Proximus klanten nog steeds hun maximum snelheid :lol:

Ik denk trouwens dat we deze discussie al tientallen keren hebben gehad... al is TN ondertussen wel geëvolueerd wat betreft de beperkingen.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Geëvolueerd : zeker! Alleen zijn er hier al bewijzen opgedoken van abonnementen waar de capping verkeerd staat bij Telenet (1Mbps ipv 5Mbps), en ze weigeren om dit in orde te brengen. Ook heeft Telenet geen enkel abonnement dat limietloos is. Dat hebben andere providers wel.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Ik denk trouwens dat we deze discussie al tientallen keren hebben gehad... al is TN ondertussen wel geëvolueerd wat betreft de beperkingen.
en Proximus met de snelheden. ADSL komt veel minder voor dan wordt verkocht hier op het forum.

Nachtraaf heeft op voorhand zijn maximale snelheid kunnen testen, dus hij kan zichzelf een idee vormen van hoe of wat. Bovendien wordt zijn internet terugbetaald door zijn werkgever, en zijn de "alternatieve operatoren" zelfs geen "alternatief" meer gezien het serieuze kostprijsverschil.
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5776
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 716 keer
Bedankt: 470 keer
Recent bedankt: 1 keer

krisken schreef:Geëvolueerd : zeker! Alleen zijn er hier al bewijzen opgedoken van abonnementen waar de capping verkeerd staat bij Telenet (1Mbps ipv 5Mbps), en ze weigeren om dit in orde te brengen. Ook heeft Telenet geen enkel abonnement dat limietloos is. Dat hebben andere providers wel.
Bij Abonnementen met een limiet klopt deze euvel wel en dienen ze dat in mijn ogen ook in orde te maken. Dat gebeurd niet bij Whoppa.
Geloof het of niet Krisken, Whoppa is degelijk limietloos! Je krijgt enkel een CAP als je tijdens de PIEK uren over de 500GB gaat. Die 10Mbps is perfect leefbaar tijdens de piekuren.
krisken schreef:Telenet is absoluut zeer snel, maar eens je aan de grens zit zeer traag.
Bij whoppa is dit effectief 10Mbps Krisken, sneller dan zijn huidig product... Zeer traag...? Voor hem niet denk ik :)

Ik heb beide grote providers eerlijk aan de man gebracht zonder vooroordelen richting de topicstarter... Ik heb hem zelfs een goedkoper alternatief gegeven voor het maxi/intense pack met prijzen en snelheden dat hij direct alle verschillen zien, ZONDER iets te willen opdringen. Hier gaan ze toch echt ver om Tn steeds in een slechter daglicht te stellen dan het in werkelijkheid is... Wees blij met het geen je hebt en deel uw ervaring, maar stopt gewoon met zaken te willen opdringen via foute informatie!

Nachtraaf veel succes met uw keuze wat het ook mag zijn.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 Crucial P5 1TB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Mobile: Samsung S21 Ultra 512GB & Samsung Tab S9 Ultra 5G

Provider: Telenet OneUP for 5.
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
fernand
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 39
Lid geworden op: 30 okt 2015, 13:15
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 3 keer

Of je kan kiezen voor Telenet business 150/10 met 2TB vast volume incl nachtsurfen dan kan je tot 4TB,daar kom je met 'n doorsnee huisgezin al 'n eind mee weg, dit aan 59.29 euro btw in.
Iedereen kan dit nemen,ook mensen zonder btw nummer.
Alle providers hebben 'n download en snelheids limiet.

https://www2.telenet.be/nl/business/pro ... -fibernet/
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Een snelheidslimiet heeft elke ISP, een downloadlimiet niet. Na jarenlang klant te zijn bij EDPnet (waar ik soms vlotjes ettelijke TB's er door sleurde) ben ik 100% overtuigd dat de abonnementen daar vrijwel limietloos zijn. Telenet heeft harde limieten waarna je op smalband komt. Belgacom capt je snelheid na 500GB, waarna je per 20GB gratis volumeblokken kan bij kopen.

De reden waarom Telenet geen limietloos internet kan/wil aanbieden is volgens mij simpel te verklaren : zij zitten enkel en alleen op de Belgische BNIX. Wat ze daarop niet kwijt kunnen moeten ze kwijt geraken via dure transit. Belgacom (en EDPnet) is ook aanwezig op de meer internationalere peeringplatformen als de-cix, linx en de nummer één in de wereld ams-ix. Op al deze platformen kunnen ze gratis verkeer uitwisselen met de andere deelnemers.

Voorbeeldje : Netflix en Facebook zitten beiden op de ams-ix (facebook zelfs op de bnix). Al het verkeer naar deze partijen kan je dus prima via dit platform versturen, het kost je immers niks (behalve de fee als lid van dat platform). Hoeveel GB/TB je klanten ook verstoken door op facebook te zitten en films te bekijken op netflix maakt niet uit : het kost jou niks! Bij Telenet moet al dat dataverkeer gaan via de (veel duurdere) transit.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
fernand
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 39
Lid geworden op: 30 okt 2015, 13:15
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 3 keer

krisken schreef:Een snelheidslimiet heeft elke ISP, een downloadlimiet niet. Na jarenlang klant te zijn bij EDPnet (waar ik soms vlotjes ettelijke TB's er door sleurde) .
Een snelheidslimiet is wel heel erg bij de koper aanbieders,dat kun je niet ontkennen.
Voor de meesten is 500GB voldoende in de piek uren,en alle dagen onbeperkt aan volle snelheid(200/12) in de dal uren zonder bijtelling van de telemeter.
Laatst gewijzigd door fernand 02 nov 2015, 13:20, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Ik heb thuis zowel Telenet als Belgacom en merk dat beiden voordelen en nadelen hebben. Het grote voordeel van Telenet zit hem absoluut in het feit dat ze (veel) sneller zijn dan xDSL. 200Mbps is inderdaad geen probleem, en in het buitenland zijn er kabelaanbieders die een veelvoud hiervan aanbieden. Bij Belgacom hangt het er vanaf waar je woont : de ene keer heb je met wat geluk 16.5Mpbs (en dan neem je inderdaad beter Telenet), de andere keer kan je (zoals bij mij inmiddels) 100Mbps halen. Het verschil in absolute cijfers ligt inderdaad zeer hoog : Telenet is sneller. Maar dat wilt in mijn ogen zeggen dat je alleen maar sneller aan je snelheidslimiet zit dan. ik heb liever een tragere maar effectief onbeperkte verbinding dan een supersnelle verbinding waarbij ik elke dag moet opletten van de limiet.

Ik zou TS dus aanraden om eerst het tooltje te bekijken welke op de Belgacom website staat : zo weet hij welk profiel hij kan krijgen op zijn nieuw adres. En dan is het puur een keuze tussen hoeveel geld wil je geven aan Belgacom/Telenet en vooral wat krijg je er voor in de plaats.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
Locatie: 51RUI0
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer

Ik heb nu 100mbit down bij edpnet, en eigenlijk zou 50 al meer dan voldoende zijn... Ik snap persoonlijk niet dat iedereen meer dan 100mbit down nodig heeft eigenlijk... Voor mij is die 10mbit upload veel handiger :) Mocht ik in uw geval moeten kiezen zou in gaan voor Proximus.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5776
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 716 keer
Bedankt: 470 keer
Recent bedankt: 1 keer

krisken schreef:Telenet heeft harde limieten waarna je op smalband komt.
Whoppa heeft geen harde limieten, je kan echt zeer zeer veel data verzetten... Vooral 's tijdens de daluren kan je echt wel doorgaan.

Quote Telenet site bij Whoppa:
Onbeperkt surfen

Voor wie heel veel surft, downloadt en streamt. Je verstuurt en ontvangt gigantisch veel, zonder limiet
Toch is er ook één gebruiksregel om al onze klanten snel te laten surfen. Bij heel hoog verbruik tijdens piekuren (> 500 GB) word je tijdelijk opgemerkt als intensieve gebruiker. Je blijft onbeperkt surfen, maar wel trager (10 Mbps downstream en 1 Mbps upstream) tot je Telemeter weer op 0 staat
Tijdens daluren blijf je onbeperkt surfen én met volledige snelheid
Dus stopt met in het verleden te leven... Ik heb met whoppa ook eens bij een zware backup te downloaden dik over de TB's gezeten. Vooral 's nachts dan wel te verstaan.

FEIT: Telenet is gevoelig duurder dan de concurrentie
FEIT: Telenet Whoppa heeft een limiet die u als grootverbruiker zet, maar past geen downloadvolume beperking toe! Wel in snelheid tijdens piekuren.
krisken schreef:De reden waarom Telenet geen limietloos internet kan/wil aanbieden is volgens mij simpel te verklaren : zij zitten enkel en alleen op de Belgische BNIX. Wat ze daarop niet kwijt kunnen moeten ze kwijt geraken via dure transit. Belgacom (en EDPnet) is ook aanwezig op de meer internationalere peeringplatformen als de-cix, linx en de nummer één in de wereld ams-ix. Op al deze platformen kunnen ze gratis verkeer uitwisselen met de andere deelnemers.
Nogmaals zie quote telenetsite hierboven. Ik kan onbeperkt naar Netflix kijken, zelfs met een cap op 10Mbps!
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 Crucial P5 1TB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Mobile: Samsung S21 Ultra 512GB & Samsung Tab S9 Ultra 5G

Provider: Telenet OneUP for 5.
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Allemaal goed en wel, maar je zegt het snel : vooral s nachts in de daluren. Jij past jou aan aan de wil van jouw provider. Ik niet : ik download wanneer ik dat wil, ook overdag als mijn computer aan staat voor gewoon te werken (zoals nu : bezig met te werken van thuis uit). Mijn computer moet dus niet nodeloos aan staan (lees : stroom zuipen) enkel en alleen voor te downloaden. In tijden dat energie alleen maar duurder zal worden lijkt me dat alvast een goed punt?

In de quote die jij aanhaalt is 500Gbit voor mij een harde limiet. Na 500GB zit het snel surfen wanneer het jou past er niet meer in. Wat voor mij wilt zeggen dat die 500GB wel degelijk een harde limiet is.

Dat je naar Netflix kan blijven kijken is gewoon omdat Netflix slim is, het is in staat om het beeld aan te passen naar de snelheid die je hebt. Maar met 10Mbps zie ik je bijvoorbeeld geen 4K te kijken binnenkort... Trouwens hoeveel Mbps schiet er over als je met jouw cap naar Netflix kijkt en je andere familieleden nog iets op internet willen doen?

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5776
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 716 keer
Bedankt: 470 keer
Recent bedankt: 1 keer

krisken schreef:Allemaal goed en wel, maar je zegt het snel : vooral s nachts in de daluren. Jij past jou aan aan de wil van jouw provider. Ik niet : ik download wanneer ik dat wil, ook overdag als mijn computer aan staat voor gewoon te werken (zoals nu : bezig met te werken van thuis uit). Mijn computer moet dus niet nodeloos aan staan (lees : stroom zuipen) enkel en alleen voor te downloaden. In tijden dat energie alleen maar duurder zal worden lijkt me dat alvast een goed punt?
Maar dat uw huis vol switches, routers en servers staat zuipt dan geen elektriciteit... Straf!
Mijn energie 's nachts is ook goedkoper als overdag, dus het compenseert eigenlijk wel.

De zware die gebeuren inderdaad 's nachts en eens uitgevoerd sluit mijn pc zichzelf af. Ik moet zeggen dat dit over het algemeen binnen de 2 uur gebeurd is en dat mijn pc vrij zuinig is. Volle voordeel van de 200Mbps wrs :)
krisken schreef:In de quote die jij aanhaalt is 500Gbit voor mij een harde limiet. Na 500GB zit het snel surfen wanneer het jou past er niet meer in. Wat voor mij wilt zeggen dat die 500GB wel degelijk een harde limiet is.
Voor u is dat een harde limiet, maar in theorie krijg je alleen een snelheidslimiet. Dus als we naar dataoverdracht kijken kan je perfect verder downloaden zonder limiet aan 10Mbps dat best te doen is.
krisken schreef:Dat je naar Netflix kan blijven kijken is gewoon omdat Netflix slim is, het is in staat om het beeld aan te passen naar de snelheid die je hebt. Maar met 10Mbps zie ik je bijvoorbeeld geen 4K te kijken binnenkort... Trouwens hoeveel Mbps schiet er over als je met jouw cap naar Netflix kijkt en je andere familieleden nog iets op internet willen doen?
Ik heb geen 4K tv en ben ook niet van zin om het te kopen. Met HD voldoet het prima en voor te surfen had ik toen ook geen klagen :)
Je mag u in zoveel bochten wringen dat je wil. Maar beide hebben hun voor -en nadelen, je moet ze alleen eerlijk tegen over elkaar zetten.

Zit je goed voor Px dan raad ik over het algemeen ook Px of alternatief aan. Ik zit minder goed gelegen en ik vind het nu gemakkelijk om met Telenet te werken en ik heb geen klagen, behalve dan de prijs, maar je kan niet alles willen :)
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 Crucial P5 1TB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Mobile: Samsung S21 Ultra 512GB & Samsung Tab S9 Ultra 5G

Provider: Telenet OneUP for 5.
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Well, let's agree to disagree, shall we? :-)

Laatste puntje : vroeger stond het appartement inderdaad vol met routers, switches en servers, maar sinds mijn verhuis (rond mei 2015) naar een huis staat er hier eigenlijk geen enkele volwaardige server meer te draaien (hangen nu allemaal in een datacenter). Maar als we alles samen tellen zullen die 4 switches, 1 router, 1 UBNT wifi AP, 1 raspberry pi en 1 Synology NAS nog altijd minder verbruiken dan één computer die s nachts enkel download.

Al moet ik toegeven dat ik in bovenstaande ook nog het Wireless België materiaal vergeet bij te tellen, zijnde 1x omnitik, 1x nano, 2x loco :-)

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

krisken schreef:De reden waarom Telenet geen limietloos internet kan/wil aanbieden is volgens mij simpel te verklaren :
De reden is dat hun medium nog altijd shared is waarbij de nodes slechts een beperkte capaciteit hebben.

In tegenstelling tot peering (bewuste keuze) welke ze kunnen oplossen kan men dat voor de nodes niet (althans niet op korte termijn).
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Klopt, maar het probleem met de nodes lijkt me nu van de baan nu de capaciteit per node gevoelig hoger ligt (van 1500 huizen naar 500 huizen per node), niet?

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Van de baan... ik vrees van niet... de overboekingsfactor is beter maar ik denk dat je met een tiental users nog steeds een node zonder probleem kan dichttrekken.
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
Locatie: 51RUI0
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer

r2504 schreef:De reden is dat hun medium nog altijd shared is waarbij de nodes slechts een beperkte capaciteit hebben.
In tegenstelling tot peering (bewuste keuze) welke ze kunnen oplossen kan men dat voor de nodes niet (althans niet op korte termijn).
Is het niet eerder de beschikbare capaciteit op hun coax die op dit moment de limiterende factor is (gezien de snelle uitrol van hun "grote netwerf" ofte upgrade naar 1Ghz)? Volgens mij zijn de meeste nodes nu inderdaad in 4 aparte nodes gesplitst waardoor er +- 500 huizen op een node zitten.
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

We spreken over hetzelfde ;-) Ja dus.
Nachtraaf13
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 31 okt 2015, 16:30
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Om wat voor reden leek Telenet mij nu net soepeler qua limieten omwille van hun dal- en piekuren. Waarschijnlijk omdat ik als Dommel-gebruiker vertrouwd ben met dat fenomeen: daar is het ook happy hour tussen 1 uur en 13 uur. Vandaar dat ik gewoon ben om op nachtelijke uren te downloaden. Ik heb mijn bijnaam nu ook niet gestolen.

De essentie is dat allebei hun voor- en nadelen hebben. Het zal van details afhangen waarvoor ik uiteindelijk zal kiezen. Zaken waarmee ik rekening hou:
Proximus:
- iets goedkoper: Internet Comfort + tv + integratie van mijn huidig gsm-abo is 73,95 versus 75,94 van Whoppa
- blijkbaar dus soepeler qua limieten, althans tijdens de lopende dag
Telenet:
- beduidend sneller en de Proximus-snelheid hangt misschien af van mijn plaatsgesteldheid (een appartement uit de jaren 70 weliswaar in het Gentse)?
- misschien een idioot detail maar ik volg de NFL en kijk wekelijks naar gedownloade samenvattingen. Ook de Super Bowl bekijk ik al jaren met een dag uitstel via een download sinds de BBC hier van de gewone kabel verdwenen is. Met een dagpas bij Telenet zou het mogelijk zijn om die eindelijk nog eens live te zien.

Een van de komende dagen hak ik wel de knoop door maar alvast bedankt voor jullie advies!
Gebruikersavatar
Fallschirmjaeger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 849
Lid geworden op: 07 mei 2011, 14:46
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 111 keer

NFL zit sinds kort bij Eleven en niet meer bij Telenet.

http://tv-visie.be/nieuws/belgie/eleven ... len_73926/

[Afbeelding Post made via mobile device ]
fernand
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 39
Lid geworden op: 30 okt 2015, 13:15
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 3 keer

Binnenkort mag je Play Sport4 HD verwachten volgens geruchten dat blijvend bevestigd worden op een facebook pagina van telenet sport.

Belangrijk voor wie verhuist.
Overal internet in huis in 5 stappen
Samenvatting: De komst van het draadloze internet veranderde ons leven. Dat betekent ook dat we onze huizen moeten herbekijken en optimaliseren voor een goed bereik. Wij helpen je in vijf stappen.
http://www.zdnet.be/tips/173511/overal- ... 5-stappen/
Plaats reactie

Terug naar “Overstappen”