prijsverschillen kmo abbo's

Vragen over het omschakelen naar een andere provider.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5230
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 520 keer
Recent bedankt: 9 keer

ik was voor een kleine kmo van een kennis aan het kijken naar wat hen voordeligst zou uitkomen,
maar ligt het nu aan mij of is er eigenlijk gewoon *geen* competitie tegenover TN wat betreft kmo abbo's??

fibernet 240 = 76 euro exclusief, en je krijgt 240/20 met fixed ip (plus 8x antivirus en domeinnaam).
het goedkoopste alternatief dat ik lijk te vinden is edpnet met hun vdsl pro aan 65 euro voor 100/10...
de helft van de specs voor quasi dezelfde prijs...

ik bedoel, ik was natuurlijk niet op zoek naar een drastisch verschil... maar dat er geen enkele dsl een echt sterk aanbod heeft voor de kmo verbaasde me toch.
mis ik iets, of?
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Bedoel je snelste, of voordeligste? Dat wordt nogal door elkaar gemixt.

Internet Comfort Office&Go: € 37,82 (100 Mb/5 Mb) voor 150 GB
Internet Maxi Office&Go: € 45,46 (100 Mb/6 Mb) onbeperkt volume, zonder extra kosten wat betreft raw coppers ofzoiets.
daarbij krijg je ook nog een simkaart met MB's, Cloud 10 GB

desgewenst breid je uit met
Fix ip (€25);
vaste lijn met opties no limit national (onbeperkt nationaal naar fix gratis inbegrepen, naar mobiel voor €5 extra);
Proximus TV voor €5 extra als je bovenstaande neemt in Pack;
GSM-abo's (waar je 2 tot 10 euro korting krijgt afhankelijk van abonnement);
je volume stijgt naar 500 of 2000 MB indien je simkaart hebt (bij pack met internet en tel, of internet en tel en tv), je geniet bij Prox TV van TV Overal, TV Replay;
indien je wil doe je er een Norton Multi Security bij voor 4,13 euro om vijf toestellen te beveiligen
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5230
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 520 keer
Recent bedankt: 9 keer

voordeligst... maar snelheid is ook niet onbelangrijk als het prijsverschil de moeite niet is hé...
fix ip is nodig en een limiet van 150 is ook te weinig, dus kan je al snel zien dat het niet meer loont:

76 exclusief bij TN en 45+25 = 70 bij pxm... voor die 6 euro, nog minder verschil dan edpnet, is het al helemaal de moeite niet (zeker omdat je ook nog eens minder upload krijgt)
het gaat hier ook puur om het internetdeel - dus zonder rekening te houden met tv en tel situatie.
als je dat fix ip bij alle abbo's kreeg dan waren de verschillen al interessanter maar soit, "que sera sera" zeker
(ze runnen blijkbaar een eigen mailserver maar hebben het domein wel ergens anders staan e.d. - it's an IT mess)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Lord Utopia schreef:Internet Comfort Office&Go: € 37,82 (100 Mb/5 Mb) voor 150 GB
Internet Maxi Office&Go: € 45,46 (100 Mb/6 Mb) onbeperkt volume, zonder extra kosten wat betref/t raw coppers ofzoiets.
En op hoeveel plaatsen zal je die 100 Mbits effectief halen... zelfs de helft is vaak al kantje boordje.
Lord Utopia schreef:desgewenst breid je uit met
Fix ip (€25);
En dan zit je meteen aan de prijs van Telenet... maar met snelheden zonder enige garantie.
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 675 keer
Bedankt: 154 keer

Welke abonnement hebben ze nu vermits ze een mail-server hebben? Veel abonnementen hebben poort 25 geblokkeerd. Ik geloof dat je bij Telenet dan inderdaad het duurste abonnement nodig hebt.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5230
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 520 keer
Recent bedankt: 9 keer

ze hebben nu fibernet 240... maar die mailserver is zelfs niet de échte mailserver, is gewoon de SBS die alles binnenhaalt van de effectieve mailserver,
dus ook dat kan veel beter geregeld worden.
verder moeten ze nu ook een paar vpn's hebben.

eigenlijk kan het denk ik wel geregeld worden met ddns en een goedkoper abbo, maarja, een vast ip is toch weer net iets minder afhankelijk van andere zaken (zoals een niet doorgelopen update van de ddns)
en het is eigenlijk puur dat fix ip dat nog steeds zo belachelijk duur is in belgie heb ik de indruk (pxm: 25 euro voor een ip'tje? sjeeses)

je hebt dan nog wel billi, daar kost een fix ip je 5 euro extra en dan zit je dus een stuk goedkoper (rond de 40 euro voor vdsl + fix ip),
maarehm... écht vertrouwen heb ik daar niet in, dus daar wil ik een bedrijf zeker niet naartoe laten gaan en het op mijn nek krijgen als dat misloopt
Plaats reactie

Terug naar “Overstappen”