Telenet -> Proximus

Vragen over het omschakelen naar een andere provider.
Plaats reactie
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1300
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

Na lang twijfelen, overwegen, vergelijken etc... heb ik de stap gezet om over te stappen naar proximus.
Verschillende redenen:
Primair: ons gezin kijkt nog klassiek naar TV, dus dan is er al niet teveel keus meer.
Na het noteren van de zenders die we effectief kijken, blijft er enkel TN, PX en Scarlet over.

Nu is er een actie waarmee ik 6 maand gratis het comfort pack (zonder extra's) mag nemen.
Hierop heb ik ingetekend, en vandaag bevestiging gekregen dat ik dit pack mag nemen.
Deze komen ze in de loop van volgende week installeren (exact moment krijg ik in de namiddag aangeleverd).

Nu heb ik thuis een werkende telenet installatie.
Wat zijn de stappen die ik moet doen om deze volledig om te zetten?

Ik dacht aan opzeggen (online contactformulier) met als datum een week na het ingaan van proximus (zodat er een week overlapping is, just in case).
Nadat proximus dan langsgeweest is, een formulier invullen voor nummeroverdracht, zodat we ons telefoonnummer behouden.

Is dit voldoende? Of zie ik nog iets over het hoofd?
matenet
Plus Member
Plus Member
Berichten: 112
Lid geworden op: 06 aug 2010, 15:21
Bedankt: 27 keer

Zeker niet opzeggen voor je nummeroverdracht geregeld is.
Je nummeroverdracht kan Proximus starten, het is belangrijk dat dit volledig correct is verlopen, pas dan kan je opzeggen bij Telenet.
Anders zou het kunnen dat je je nummer 'kwijt' bent (het wordt vrijgegeven als je opzegt, zodat je het dan nadien niet meer mag/kan overdragen).

Dus laat proximus eerst de nummeroverdracht starten, als je weet dat het in orde is, dan zeg je Telenet op, kan onmiddellijk.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Je kan ook overwegen om uw pack bij Proximus te "downgraden" naar een pack zonder telefonie en uw telefonie via VOIP te regelen?
Hier op userbase zal je met plezier begeleid worden in dat proces, mocht je vragen hebben.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

Is dit een speciale actie ?
Want ik zie enkel 6 maand 13 euro korting.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1300
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

heist_175 schreef:Je kan ook overwegen om uw pack bij Proximus te "downgraden" naar een pack zonder telefonie en uw telefonie via VOIP te regelen?
Hier op userbase zal je met plezier begeleid worden in dat proces, mocht je vragen hebben.
Over 6 maanden valt dat te overwegen.
Nu krijg ik het pack enkel gratis als ik het volwaardige comfort pack neem, met telefonie inbegrepen dus.
proximusboyke schreef:Is dit een speciale actie ?
Want ik zie enkel 6 maand 13 euro korting.
Speciale actie voor KBC-klanten.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

mooie actie.
Heb je ook nagekeken welke snelheden je kan halen op je thuisadres ?
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

blaatpraat schreef:Wat zijn de stappen die ik moet doen om deze volledig om te zetten?
Eerst alles regelen met Proximus. Nummeroverdrachtmachtiging wordt reeds in orde gebracht tijdens de bestelling bij Proximus.
Informeer je via de folders en website van Proximus:
Internetsnelheid: http://proximus.be/internetsnelheid
Productinformatiefiches: http://www.proximus.be/nl/id_cr_infofic ... iches.html
Binnenbekabeling/thuisnetwerk controleren of aanpassen: https://www.proximus.be/nl/id_cr_buildi ... a7170203db


Neem zeker geen contact meer op met Telenet tot de dag dat alle diensten via het Proximusnetwerk geïnstalleerd zijn en functioneren.

Op de dag dat alles functioneert via Proximus, bel je met de gloednieuwe Proximus-telefoonlijn naar Telenet en vraag je uitdrukkelijk om je abonnement onmiddellijk stop te zetten. Dit is een administratieve handeling, dus dit kan op een door jou gekozen datum, dus ook met onmiddellijke ingang.
kamiel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 18 jun 2012, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 167 keer
Bedankt: 42 keer

Zeker geen contact nemen met Telenet voor je bij Proximus bent. Maar dat staat hier boven ook eigenlijk. Ik dacht dat ik safe zat omdat ik toch geen vast nummer had bij Telenet.
Maaaaaarrrrrr... Ik belde Telenet met m'n VOIP-telefoon om internet stop te zetten. Nog voor ik een datum kon afspreken was het gesprek al beëindigd omdat het internet werd afgesloten... :banana:
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1300
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

De overstap is al "goed" begonnen.

Na een aantal keer de afspraak tot activatie uitgesteld te hebben (van Proximus uit), zijn ze gisteren langs geweest.
Bleek dat de kabels die binnenkomen enkel maar dienden voor telefoon, niet voor internet, dus moest er een aansluiting gelegd worden.

Put gemaakt, kabel gezocht, bleek dat alle aansluitingen volzet waren.
Paar huizen verder in de straat hebben ze een aansluiting voor internet, maar gebruiken ze enkel telefoon, dus het plan was om deze aansluiting naar ons door te lussen, en hun op een indirecte telefoonlijn te plaatsen.

Verder gegraven, blijkt dat de proximus-bekabeling onder de riolering ligt.
Tot zo ver het werk dat ze konden doen.

Volgende week komen ze opnieuw met een kraan om de riolering open te breken en zo de aansluiting te komen doen.

En dit alles konden ze niet weten op voorhand?
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1783
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 347 keer
Bedankt: 249 keer

Tja, die gasleiding die ze 2 jaar geleden langs de E40 in Aalst hebben geraakt stond ook gedocumenteerd, maar toch zaten ze erop omdat ze dachten dat ze een meter of 2 verder zat. Beeld u dus maar in hoe het met de documentatie van onbelangrijke dingen zit zoals particuliere telefoonlijntjes en coax. 8)
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1300
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

In feite kon ik het wel ergens geweten hebben, nadat ik zelf nog in een ex-overheidsbedrijf gewerkt heb. :P

Moet er wel bij zeggen dat de technieker vriendelijk was, en veel kennis had van zaken (iets dat ik wel anders geweten heb, meestal kennen ze niets meer dan: inpluggen, telefoontje doen en klaar. Werkt het niet, slaan ze in paniek).
Laatst gewijzigd door blaatpraat 05 nov 2015, 11:58, in totaal 1 gewijzigd.
payphoneuser
Pro Member
Pro Member
Berichten: 260
Lid geworden op: 26 jun 2015, 19:39
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 29 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ik zou mij vereerd voelen dat ze al die moeite voor mij doen :lol:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

blaatpraat schreef:Bleek dat de kabels die binnenkomen enkel maar dienden voor telefoon, niet voor internet
Huh... een koperpaar is toch een koperpaar ?
payphoneuser
Pro Member
Pro Member
Berichten: 260
Lid geworden op: 26 jun 2015, 19:39
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 29 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ik vermoed dat de uitleg van Bssoft enige klaarte kan brengen: https://userbase.be/forum/viewtopic.php ... 21#p621621
Sinister
Premium Member
Premium Member
Berichten: 584
Lid geworden op: 30 jun 2015, 10:49
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 39 keer

Ik lig strijk van het lachen wat een amateurs PX
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
Locatie: 51RUI0
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer

r2504 schreef:Huh... een koperpaar is toch een koperpaar ?
Ik vermoed dat het gaat om rechtstreekse paren of retourparen (rechtstreeks paar=internet/tv, retourpaar enkel telefoon/pstn). Over retourparen zal men idd geen vdsl jagen (tenzij je de technieker omkoopt :)) Voor de rest is een koperpaar idd een koperpaar...
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
rikske62
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 okt 2015, 17:03
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

hier hetzelfde liedje , 2weken geleden een aansluiting gevraagd bij proximus om internet en digitale tv , gisteren zijn ze langs geweest om aan te sluiten .
Bleek dat er geen goede koperpaar bij was , moeten in de straat den boel opensmijten en het defect opzoeken en zo nodig de leiding vernieuwen
zogezegd op hun kosten , maar heb er geen geloof in , kennissen heb het zelfde verhaal gehad slechte koperpaar en ze hebben de leiding ook volledig vernieuwd .
Erachter een rekening thuis gehad van 390 euro , ze weigerde te betalen , erna is proximus met een schikking op de proppen gekomen , nog te betalen 200 euro
op den duur hebben ze het betaald , omdat ze gedurig brieven kregen van een openstaande saldo

ik heb beroep gedaan op de heroepingsrecht van 14 dagen en kan terug op men beslissing terug komen om hun diensten niet meer te nemen
gisteren onmiddelijk een mail gestuurd en melding van gemaakt , blijf bij telenet
volgens test aankoop kunnen ze me ook geen rekening ten laste leggen , ze kunnen geen werkende lijn afleveren en zolang dat ze niet werkt mogen ze je niets aanrekenen


blaatpraat schreef:De overstap is al "goed" begonnen.

Na een aantal keer de afspraak tot activatie uitgesteld te hebben (van Proximus uit), zijn ze gisteren langs geweest.
Bleek dat de kabels die binnenkomen enkel maar dienden voor telefoon, niet voor internet, dus moest er een aansluiting gelegd worden.

Put gemaakt, kabel gezocht, bleek dat alle aansluitingen volzet waren.
Paar huizen verder in de straat hebben ze een aansluiting voor internet, maar gebruiken ze enkel telefoon, dus het plan was om deze aansluiting naar ons door te lussen, en hun op een indirecte telefoonlijn te plaatsen.

Verder gegraven, blijkt dat de proximus-bekabeling onder de riolering ligt.
Tot zo ver het werk dat ze konden doen.

Volgende week komen ze opnieuw met een kraan om de riolering open te breken en zo de aansluiting te komen doen.

En dit alles konden ze niet weten op voorhand?
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

rikske62 schreef:Bleek dat er geen goede koperpaar bij was , moeten in de straat den boel opensmijten en het defect opzoeken en zo nodig de leiding vernieuwen
zogezegd op hun kosten , maar heb er geen geloof in ,
Alle werkzaamheden op openbaar terrein zijn op kosten van Proximus. Op jouw privé-terrein moet je zorgen dat ze hun nieuwe kabel vlot tot in jouw woning kunnen trekken:
Zorg ervoor dat het mogelijk is om de Proximus-kabel vanaf de rooilijn tot aan de plaats waar de aansluiting moet komen, te plaatsen – ofwel met een aanwezige trekdraad door een bestaande wachtbuis ofwel door plaatsing in een open sleuf (60 cm diep).
bron: http://www.proximus.be/nl/id_cr_buildin ... ouwen.html

rikske62 schreef:kennissen heb het zelfde verhaal gehad slechte koperpaar en ze hebben de leiding ook volledig vernieuwd .
Wellicht heeft Proximus met akkoord van de klant graafwerken op privé-terrein uitgevoerd, omdat jouw kennissen niet de nodige voorbereidingen hebben getroffen. Dit wordt dan logischerwijs wel gefactureerd. Zorg dus steeds dat er een wachtbuis aanwezig is vanaf de rooilijn tot in de woning.
rikske62
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 okt 2015, 17:03
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

heb daarjuist digitale tv aangevraagd bij telenet , onmiddelijk men abonnement aangepast , en mag seffes een zelf starters pakket afhalen in een telenet center in de buurt
en vanavond heb ik digitale tv van telenet + en super snelle lijn van telenet 200 fiber
mijn woede was gisteren zo groot een dag verlof voor nieks , weldra terug een dag verlof om een nieuwe lijn en erna terug verlof voor de aansluiting ervan , nee dank proximus maar ik speel het spelletje niet mee

paar jaren geleden hebben ze straat volledig vernieuwd , alle nutsvoorzieningen zijn vernieuwd behalve die van belgacom
en dat verhaaltje is overal zo in de streek , nu is het al zo ver gekomen dat belgacom de eerste 10 jaar geen nieuwe straat mag
openbreken in de gemeente om dat ze weigerde om hun infrastucuur te vernieuwen als de straat open lag
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

Dat is wellicht het verhaal van de gemeente. Dikwijls een politiek spel om het bevriende Telenet te bevoordelen. Als jouw gemeente de werken slecht plant en coördineert, dan kom je natuurlijk zoiets tegen.
Proximus is lid van Synductis en vernieuwt z'n infrastructuur steeds helemaal als de wegenwerken op een serieuze manier worden gepland en gecoördineerd.
rikske62
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 okt 2015, 17:03
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

belgacom heeft nooit binnen de opgestelde termijn in bepaalde straten hun infrastructuur vernieuwd in kortenberg
ze hebben hun termijn niet gerespecteerd en ze hebben deze straten verder afgewerkt uit respect voor de winkeliers
begrijp de standpunt van de gemeente , nu mag belgacom de eerste 10 jaar geen werken uitvoeren in deze straten
ik merk dat ook nu met deze problemen , ze plannen datums en houden geen rekening met de werkende mensen dat elke keer
verlof moeten nemen voor hun interventies , heb 2 maal problemen gehad met telenet en ze zijn elke keer(kosteloos) langs geweest na 17 uur
omdat ik me niet kon vrij maken in de dag
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5776
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 716 keer
Bedankt: 470 keer
Recent bedankt: 1 keer

raf1 schreef:Dikwijls een politiek spel om het bevriende Telenet te bevoordelen.
Dit is toch best ver gezocht?
rikske62 schreef:hier hetzelfde liedje , 2weken geleden een aansluiting gevraagd bij proximus om internet en digitale tv , gisteren zijn ze langs geweest om aan te sluiten .
Bleek dat er geen goede koperpaar bij was , moeten in de straat den boel opensmijten en het defect opzoeken en zo nodig de leiding vernieuwen
zogezegd op hun kosten , maar heb er geen geloof in , kennissen heb het zelfde verhaal gehad slechte koperpaar en ze hebben de leiding ook volledig vernieuwd .
Erachter een rekening thuis gehad van 390 euro , ze weigerde te betalen , erna is proximus met een schikking op de proppen gekomen , nog te betalen 200 euro
op den duur hebben ze het betaald , omdat ze gedurig brieven kregen van een openstaande saldo
Kennis van mij heeft dit ook gehad, hij heeft een greppel gegraven van ik dacht +/- 0.8 a 1.0 meter. Het heeft hem niets gekost, daar het privégedeelte alles al zelf gedaan was. Het gebeurd volgens mij niet veel dat er geen goed koperpaar is, denk dat je echt pech hebt gehad.
rikske62 schreef:ik heb beroep gedaan op de heroepingsrecht van 14 dagen en kan terug op men beslissing terug komen om hun diensten niet meer te nemen
gisteren onmiddelijk een mail gestuurd en melding van gemaakt , blijf bij telenet
volgens test aankoop kunnen ze me ook geen rekening ten laste leggen , ze kunnen geen werkende lijn afleveren en zolang dat ze niet werkt mogen ze je niets aanrekenen
Test-Aankoop zeggen soms veel dingen, maar als je is een keer echt hun hulp nodig hebt (zoals ik indertijd), lieten ze me toch netjes in de kou staan. Indien verkoop op afstand geld de termijn van 14 dagen.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 Crucial P5 1TB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Mobile: Samsung S21 Ultra 512GB & Samsung Tab S9 Ultra 5G

Provider: Telenet OneUP for 5.
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

TiTanium schreef:Dit is toch best ver gezocht?
Ik denk het niet, het kan natuurlijk ook onbekwaamheid zijn; ik zie net dat de schepen van openbare werken in Kortenberg een N-VA'er is.
In andere gemeenten legt Proximus bij elke vernieuwing van een straat wel nieuwe kabels en ducts voor de toekomstige uitrol van FTTH aan.
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1300
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

Een update van de stand van zaken:

Nadat de gemaakte afspraak opnieuw van Px uit geannuleerd was, zijn ze deze ochtend langsgekomen.
Aanwezig om 7u30, tegen 12u45 was er internet en TV aanwezig.
Deze avond eens alles goed afregelen, en uittesten.

Nu moet ik enkel nog m'n nummer overdragen.
Ik had voordien al contact opgenomen met de klantendienst hiervoor, en zei zeiden me dat ik moest wachten tot de installatie.
Daarna terugbellen, en toen zouden ze het nodige doen hiervoor.

Dus... Mijn vrouw heeft teruggebeld (ik ben aan het werk vandaag).
Wisten ze haar daar doodleuk te zeggen dat de aanvraag zal opgestart worden, en als we geluk hebben dat het nummer volgende week overgedragen is. :bang:
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Geluk ??

De telecomwet die in de zomer van 2012 van kracht werd, bevatte duidelijkere regels over de nummeroverdraagbaarheid bij verandering van operator.
Door het nieuwe KB heeft een abonnee recht om een overgedragen nummer geactiveerd (de technische overdracht tussen de operatoren) te zien binnen maximaal één werkdag, en hij kan de datum waarop het nummer effectief wordt bij zijn nieuwe operator ook vrij kiezen. De consument krijgt een schadevergoeding van 3 euro per dag vertraging per overgedragen nummer.

Ongeacht of de vertraging te wijten is aan de nieuwe of de oude operator, moet je schadevergoeding altijd opeisen bij de nieuwe operator!
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1300
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

Nog steeds niet overgedragen momenteel.
Enkel en alleen hierdoor hou ik m'n telenet lijn nog actief (inclusief de extra elektriciteit).

Waar kan ik dat KB terugvinden, want ik zou het wel willen gebruiken hiervoor...
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2056
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 209 keer
Bedankt: 118 keer
Recent bedankt: 1 keer

rikske62 schreef:heb daarjuist digitale tv aangevraagd bij telenet , onmiddelijk men abonnement aangepast , en mag seffes een zelf starters pakket afhalen in een telenet center in de buurt
en vanavond heb ik digitale tv van telenet + en super snelle lijn van telenet 200 fiber
mijn woede was gisteren zo groot een dag verlof voor nieks , weldra terug een dag verlof om een nieuwe lijn en erna terug verlof voor de aansluiting ervan , nee dank proximus maar ik speel het spelletje niet mee

paar jaren geleden hebben ze straat volledig vernieuwd , alle nutsvoorzieningen zijn vernieuwd behalve die van belgacom
en dat verhaaltje is overal zo in de streek , nu is het al zo ver gekomen dat belgacom de eerste 10 jaar geen nieuwe straat mag
openbreken in de gemeente om dat ze weigerde om hun infrastucuur te vernieuwen als de straat open lag
Al 5 jaar telenet- klant tot mijn grote tevredenheid. Bij 'Proximus' of toen nog 'Belgacom' heb ik zelf zeer, zeer slecht ervaring gehad op alle vlakken.
Dit is uiteraard een persoonlijke ervaring maar bij ons in de straat is ondertussen het aantal Proximus klanten gedaald van 5 naar 1, allen om dezelfde problemen: vnl. slechte kwaliteit van TV- beeld (bevriezen van beeld met blokjesvorming, asynchroon beeld en geluid, internetsnelheid niet te vergelijken met wat TN aanbiedt).

Tegelijkertijd verkeerde facturen met natuurlijk aanrekeningen die het verbruik overtroffen. Dit werd wel 'vrij vlot' rechtgezet.

Finaal ook voor gsm met het gezin de stap gezet naar TN want met Belgacom bleven berichten vaak 'hangen in de cloud'. Ze konden dit vlot oplossen door ons allemaal op een abonnement over te schakelen. Heb finaal ook hiervoor feestelijk bedankt.

Finaal natuurlijk respect voor iedereen zijn keuze en voorkeuren voor providers.

PS Ik heb zo 4 à 5 dagen verlof 'voor niks' genomen omwille van afspraken met techniekers die alles kwamen oplossen. Die mensen waren van zeer, zeer goede wil maar zij kunnen natuurlijk bepaalde beperking inherent aan de technologie, niet verhelpen.
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1300
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

Gevonden:

http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_lo ... e_name=wet
http://www.bipt.be/np

Momenteel dus al recht op 12 euro, over 35 minuten wordt dit er 15.
Deze avond nog maar eens de klantendienst van Px lastig vallen...
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1300
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

Vandaag bericht gekregen (zo'n automatische mail).

Op 3 december komt er een technieker langs om de nummeroverdracht uit te voeren.
Zijn ze nu heel serieus bij Proximus? :bang:
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3909
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 64 keer

Ik ken mensen die van Telenet naar Scarlet zijn gegaan,maar de afspraak (er moest een koperpaar komen,en dus gegraven worden)is een zestal keren geanulleerd,vanuit Proximus(Scarlet),dit heeft maanden geduurd,men heeft dikwijls contakt gehad met Scarlet,en daar zijn men ook dat de gemeente dwars lag gemeente was De Overslag,deelgemeente van Wachtebeke.
Er moet dus wel iets van aan zijn.
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1300
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

Ze mogen de medewerkers op de klantendienst toch eens een lesje beleefdheid aanleren...

In ieder geval hebben ze het me net bevestigd: eerder dan 3/12 kan er geen nummeroverdracht plaatsvinden...
Hoezo elke provider kan dit in een tijdspanne van maximum 1 werkdag?

Ik begin meer en meer te neigen om te bellen naar Px dat ze hun boeltje mogen komen ophalen, en gewoonweg telenet niet buiten te gooien.
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1597
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 123 keer

Je hebt het verkeerd voor dat dit in tijdspanne van 1 dag kan.

Dat is enkel het geval als je al een actieve lijn hebt.
heb je nog geen actieve lijn, dan moet proximus eerst een lijn activeren (en alles wat er bijhoort !!)

Compensatie is dus enkel mogelijk als er vertraging op overdracht bij een actieve lijn.
Je had geen actieve lijn dus je moet geduld hebben.
Een nieuwe lijn met graafwerk duurt standaard minstens 6 weken (aanvragen plannen, vergunningen)
Een nieuwe lijn zonder graafwerk duurt toch ook wel enkele weken in het beste geval.
U krijgt compensatie indien de
nummeroverdracht niet werd
uitgevoerd binnen 1 werkdag na de
datum van installatie en activering van
uw lijn
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1300
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

Ik heb wel een actieve lijn... Al meer dan een week kan ik tv zien, surfen en bellen via proximus.
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1300
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

Nu nog mooier...

Na een vraag bij de klantendienst wanneer MyProximus nu eindelijk zal werken, werkt deze sinds deze middag.
Zie ik daar mooi een factuur van vorige week instaan.
Deze kunnen ze niet per post of per mail opsturen?

En laten ze nu net geld vragen voor diensten die ik gratis zou moeten krijgen (het volledige comfort pack).
Even zien hoe goed ze reageren op een betwisting daar.

Voor mij is de kogel door de kerk: deze avond zeg ik de boel terug op.
Op ieder vlak dat Proximus kon falen, zijn ze gefaald.
Aanvragen trekt op niets, klantendienst is gebuisd, internetkwaliteit is pover, meer problemen dan wat anders met de v5-decoder, en dan geld vragen voor diensten die gratis zouden moeten zijn...
Bij deze dus een ervaring bij die ik hopelijk snel mag vergeten.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

blaatpraat schreef:Deze kunnen ze niet per post of per mail opsturen?
Die keuze maak je zelf tijdens de bestelling. Ze komen per post of per e-mail en zijn ook te raadplegen in MyProximus. Blijkbaar heb je tijdens de bestelling niet goed opgelet, anders zou je wel weten hoe je je facturen wenst te ontvangen.
Je kan de ontvangstwijze van de facturen ook aanpassen: http://support.nl.proximus.be/app/answe ... tvangen%3F
blaatpraat schreef:Voor mij is de kogel door de kerk: deze avond zeg ik de boel terug op.
Als er een nummeroverdracht bezig is, is dat een garantie om je telefoonnummer definitief kwijt te spelen.
Wanneer je trouwens een nummeroverdracht tijdens de bestelling had gekozen dan was je telefoonlijn opgeleverd met jouw nummer. Nu heb je blijkbaar tijdens de bestelling een nieuw nummer aangevraagd.
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1300
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

Ik heb niets opgegeven tijdens de bestelling, hebben ze me nooit gevraagd aan de telefoon.
Maar ik vind wel dat als Proximus kiest om alles te tonen in MyProximus (waar ik voorstander van ben), dat ze moeten zorgen dat dit direct werkt.
Nu werkt het pas nadat ik de account al ruim een maand heb, en sinds anderhalve week de diensten geactiveerd.
Als ik niet had geklaagd tegen hun dat het niet werkte, zou ik dit waarschijnlijk nog niet geweten hebben.

Dat tweede is ook zever, daar proximus zelf gekozen heeft om eerst een eigen nummer aan te vragen en me gezegd heeft dat ik daarna maar moest bellen met de klantendienst om de overdracht in gang te steken.
Ik had het meteen bij de bestelling doorgegeven dat ik een nummer wou meenemen.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

Dat tweede is zeker geen zever, je moet zelf vragen tijdens de bestelling om je bestaand nummer over te dragen. Het is hier zelfs meerdere malen op het forum gepost dat je de nummeroverdracht in orde moet maken tijdens de bestelling.
Een telefonische bestelling is ten stelligste af te raden, er zijn blijkbaar een aantal belangrijke zaken over het hoofd gezien die achteraf in de schriftelijke bevestiging niet zijn opgemerkt. Je kan beter bestellen in een Proximus Center of online, zodat je meteen schriftelijk ziet wat je bestelt.
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1300
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

Was niet anders mogelijk voor de actie van KBC.

Je moest je gegevens achterlaten, waarna je zou opgebeld worden om de bestelling uit te voeren (als je voldeed aan de voorwaarden tenminste, dat werd geverifieerd via een ander telefoongesprek, zie m'n eerste bericht in dit topic die ik gepost heb kort nadat ik dat gesprek gekregen had).

Telefonisch heb ik het dan ook duidelijk gemaakt dat ik een nummer wou overdragen.
Dit werd zo genoteerd.
3 weken later werd ik opgebeld dat ze liever hadden dat ik wachtte tot de activatie om terug te bellen om dit in orde te brengen, en zo geschiedde.

Ondertussen terug gebeld naar Px en Tn: overdracht is geannuleerd, en abonnement Px is opgezegd.
Ben het gerammel met m'n voeten beu.
Eerst continu de afspraak verzetten; het feit dat er extra graafmachines moesten komen, neem ik ze niet kwalijk, dat wisten ze niet op voorhand, maar zelfs dan hebben ze de afspraak meermaals vezet.
Dan het feit dat ik 3 weken moet wachten na de activatie voor een overdracht, en dat er een technieker zou moeten langskomen hiervoor.
Dan het feit dat MyProximus al een tijdje gekoppeld zat aan m'n klantennummer (vanaf ik de brief ontvangen had met wachtwoorden heb ik deze aangemaakt), maar ook pas een tijd nadien kon er effectief op (een werkdag wachten is te verstaan, 2 weken ongeveer... niet).
Dan het feit dat ik zie dat er een factuur moet betaald worden, terwijl ik een promotie heb dat alles gratis zou moeten zijn (op extraatjes na).
Ook het feit dat het internet continu wegvalt (op kabelverbinding), getuigt van een niet stabiel netwerk van hun (lees als: je hebt 2 minuten goede connectie, en dan plots 10 seconden kun je niets meer doen, en dit continu).

Bij telenet moet ik bij problemen 1x bellen naar de klantendienst, en meteen behulpzame persoon aan de lijn die alles kan regelen.
Bij proximus moet je eerst door een immens keuzemenu, waarbij je toch bij de verkeerde persoon terecht komt, die je doorverwijst, en dan kom je bij iemand die enkel dossiers kan aanmaken, een nummer kan geven, en daarna hoor je er niets meer van.

Veel mensen hebben het mij afgeraden om de stap te zetten, tegen beter weten in heb ik proximus het voordeel van de twijfel gegeven, maar ik kan enkel maar beamen wat mij aangeraden werd: begin er niet aan.
nete
Pro Member
Pro Member
Berichten: 350
Lid geworden op: 16 maa 2008, 13:09
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 14 keer

Zo te zien had madam Leroy, i.p.v. miljoenen te spenderen aan een nutteloze naamsverandering, toch beter eerst wat orde op zaken gezet in de eigen klantendienst.
Gebruikersavatar
sirWard
Erelid
Erelid
Berichten: 928
Lid geworden op: 05 jan 2009, 20:15
Twitter: sirWard
Locatie: Sint-Amandsberg - 91OOS0
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 87 keer

Graafwerkzaamheden voor een nieuwe klant en dus geen (dringende) storing = de administratiemolen van vergunningen doorlopen, plannen aanvragen bij de andere nutsmaatschappijen,... zonder deze wordt er geen spade in de grond gestopt.

Misschien werd er wel gekeken voor een nieuwe KVD/ROP waardoor je direct de hoogste snelheid met vectoring had! ;-)
Plaats reactie

Terug naar “Overstappen”