Ongelimiteerd surfen ivm Netflix

Vragen over het omschakelen naar een andere provider.
Plaats reactie
lisad
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 maa 2015, 16:02
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Hey!
Momenteel heb ik Telenet Basic Internet. Heb al een jaar of zo Netflix (US) en ben het beu om in lage resolutie te moeten kijken wegens downloadlimiet van 100 GB. Ik wil dus overstappen naar een unlimited abonnement. Toch zou ik niet al te veel meer kunnen betalen. Telenet 160 is dus geen optie. Is Scarlet VDSL2 een goede keuze? Of ben ik beter af met Proximus Start met een unlimited volume pack? Die schelen maar 2 euro. Of hebben die twee een te lage downloadsnelheid om goede HD-Netflix kwaliteit te kunnen geven? Op de site van Netflix staat dat je voor HD 5 Mbps nodig hebt, maar ik weet niet of dat je daar van uit kan gaan?
Alvast merci voor de tips!
lisad
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 maa 2015, 16:02
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Bedenk ook juist dat ik een BTW-nummer heb en zakelijke abonnementen dus ook een mogelijkheid zijn!
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

lisad schreef:Is Scarlet VDSL2 een goede keuze? Of ben ik beter af met Proximus Start met een unlimited volume pack? Die schelen maar 2 euro.
Technisch gezien zijn het bijna dezelfde producten, bij Proximus krijg je een recentere modem en dat is wel een reden om Proximus te kiezen, zodat je installatie volledig klaar is voor de hogere snelheden die in de toekomst zullen beschikbaar komen.
lisad schreef:Of hebben die twee een te lage downloadsnelheid om goede HD-Netflix kwaliteit te kunnen geven?
Kijk eerst eens de minimumsnelheden van het VDSL2-netwerk na voor jouw adres: http://proximus.be/internetsnelheid
Voor Netflix zal je minimum 5,8 Mbps nodig hebben voor de hoogste kwaliteit 1080p HD, als er 5.1-geluid bij is, wordt dat 7,2 Mbps.
Voor UltraHD 4K moet de minimumsnelheid 15,6 Mbps zijn.
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Waarom geen ADSL van Scarlet voor 25 euro? 12 Mbps down / geen limiet . De snelheid is wat bescheiden voor 2015 maar dat is toch meer dan genoeg voor Netflix. Hoeveel huisgenoten er zijn die internet tegelijk gebruiken kan wel een factor zijn natuurlijk.

En dan is er ook dit; http://internetenbellen.be/

Dat is eigenlijk het zelfde dan die ADSL van Scarlet; Zelfde prijs en schijnbaar zelfde specs. Ook 50 euro activatie. Maar wel gratis wifi-ADSL modem en Voip vastelijn. Is wel UnitedTelecom , heb daar mijn twijfels over.

Aanvulling; via astel.be Scarlet ADSL bestellen geeft blijkbaar een extra eenmalige korting van 10 euro
tonym
Premium Member
Premium Member
Berichten: 484
Lid geworden op: 18 jan 2010, 16:56
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 41 keer

Als VDSL beschikbaar is, dan is de ADSL piste echt geen optie, want
je moet er nog een vaste lijn bijnemen, die bij VDSL inbegrepen is.

Voor 39 euro heb je met TRIO: TV, vaste lijn en Inet zonder limiet.
Funfile
Pro Member
Pro Member
Berichten: 407
Lid geworden op: 28 jan 2006, 11:00
Locatie: Kinrooi
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 33 keer

Let op met ADSL bij Scarlet te kiezen. Je hebt dan niet automatisch 12 Mbps down hoor. Kan het weten uit eigen ervaring, want mijn Scarlet ADSL geeft me maar 6 Mbps down (25 Euro/maand, onbeperkt datavolume).

Je kan met die 6 Mbps down overigens wel van Netflix gebruik maken. Heb zelf een account gehad, op de lage resolutie dan, en dat werkte naar tevredenheid om Netflix mee te kijken op de laptop.

Of die 6 Mbps voldoende gaat zijn voor Netflix in HD op een grote flatscreen in je living, daar kan ik je helaas geen antwoord op geven.
Pluk de dag

Internet : Hoofdlocatie : Hey (Orange)
2e locatie : Orange Flybox Easy Internet atHome 150 GB
OS : Windows 10, Linux Mint
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3032
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
Bedankt: 265 keer

Je hebt altijd net wat meer nodig dan de bitrate van een Netflix stream. Max is meestal 5800kbps, maar met een 6Mbps connectie zal je waarschijnlijk op 3000 (720p) of 4300 (1080p) blijven steken. Netflix begint altijd met een lage bitrate (235-1750kbps) om de content te kunnen afspelen en laadt in de achtergrond de hogere kwaliteitsvarianten om daarop over te schakelen als die ver genoeg gebufferd zijn. Dus je hebt op zijn minst 1750kbps nodig (basiskwaliteit) + 5800kbps (aan het bufferen) + nog een stuk meer, want je wilt sneller bufferen dan je aan het kijken bent. Met 10Mbps kan je al aangenaam kijken naar de hoogste stream zonder dat je eerst lang naar een lage bitrate moet kijken.
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

tonym schreef:Als VDSL beschikbaar is, dan is de ADSL piste echt geen optie, want
je moet er nog een vaste lijn bijnemen, die bij VDSL inbegrepen is.

Voor 39 euro heb je met TRIO: TV, vaste lijn en Inet zonder limiet.

Bedankt om daarop te wijzen. In het algemeen moet men nog extra betalen voor het koperpaar, zoals bij EDPnet en Dommel. Ik informeerde mij zojuist bij Scarlet en daar is dat niet van toepassing. Handig soms om een dochter te zijn van de eigenaar van de koperdraden.

De oplevering zou gebeuren tussen de 3 en 10 werkdagen. Een lijntest konden ze niet doen maar via http://www.lijntest.be/ van EDPnet kan dat wel. Voor mijn adres zou ik bijna 12Mbps moeten halen via ADSL.
akira02
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 29 sep 2009, 20:56
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 2 keer

Ik gebruik zelf nu al meer dan 2 jaar netflix samen met een scarlet vdsl2 verbinding en dat werkt heel goed. Soms moet je wel je bitrate aanpassen in silverlight naar het hoogste (3000 in windows 7, 5800 in windows 8 en 1750 in linux - chrome) maar nog nooit problemen gehad met het overschrijden van limieten bij het downloaden tussen 300 gb en 1tb. Let wel, vectoring gaat geen groot verschil maken.
Plaats reactie

Terug naar “Overstappen”